/spanien/barcelona/forum/17341.aspx/spanien/barcelona/forum/17341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid I belong to Jesus!
2009-08-03 19:20
Barcelonistas

Pique, solklar straff. När Toure rycker i Drogbas tröja, första halvlek. Drogba, när han snurrar upp Toure är solklar straff, andra halvlek. När Ballack skjuter och Etoo blockar med armen.

Alltså 4 solklara straffar. Säg mig hur i helvetet en domare kan missa det där? Något skumt hände den dagen.
Barcelonistas
2009-08-03 19:17
I belong to Jesus!

vad händer vid min 5 på sb mellan chelsea-barca?
Barcelona Absolut.
2009-08-03 19:15
Jaha. Du är utvecklingstörd. Det förklarar saken.

Kluivert kring millennieskiftet var en av europas absolut bästa anfallare. Barcelona har de senaste tjugo åren alltid haft trovärdiga kandidater till guldbollen, något man verkligen inte kan säga om Real.
caninho
2009-08-03 19:15
I belong to Jesus!,

Den enda situatinen som jag ser som väldigt diskutabel är den med Pique. Men armen ska göra en aktiv/onaturlig rörelse mot bollen för att det ska vara straff enligt regelboken, och jag tycker inte det är fallet. Sen är det många nära-på-straffar, men man ska ge domaren cred som är konsekvent. Rätt lag vann.

EDIT:
@Bengan, men snälla du, hur ska man kunna spela springa, hålla balans, ja, SPELA fotboll med armarna längst sidorna hela tiden? Läs regelboken igen, om du nu någonsin gjort det.
Barcelonistas
2009-08-03 19:13
I belong to Jesus!

Vilka tycker du är "straff" då? Ta av dig realglasögonen och ditt hat mot barcelona när du svarar tack!
Real Madrid Bengan
2009-08-03 19:13
Ämne: I belong to Jesus! ....
Så länge armen är utanför kroppen är det en onaturlig position. Finns tonvis med frisparkar och straffar dömda på exakt samma sätt.

Spelar ingen roll om "bollen söker handen" så länge armen inte är i naturlig position utmed kroppen eller iaf så pass nära kroppen att det kan ses som en naturlig rörelse. Det är givetvis en bedömningssituation men om armen är rakt ut är det frispark/straff, det är alltid det och har alltid varit det.
2009-08-03 19:11
Absolut.

Kluivert? Du sa det själv. Ja ni var i samma klass som Porto. Det var Ronaldinho som satte er på kartan.
Real Madrid Oleguer Lover
2009-08-03 19:11
Gonzalez_Barca

Starelvan som jag vill att Barca ska spela med mot Seattle
2009-08-03 19:10
Meessii10

Jo du förstår. Skulle ni åka ut mot Chelsea så skulle ni knappast sitta här och påstå att ni är världens bästa lag genom tiderna. Jävla skillnad på att vinna Cl och CLR
Barcelona Absolut.
2009-08-03 19:08
Om man hävdar att Barcelona hade ett "halvdant" lag fram till Ronaldinho är man antingen totalt okunnig eller helt enkelt dum i huvudet. För tio år sedan spelade Rivaldo, Kluivert och Figo i Barca, fullt jämförbart med dagens offensiva trio. I mitten av nittiotalet spelade Romario, Laudrup, Stoichkov och Hagi i samma lag. Alla med någon koll på fotbollen på nittiotalet vet vilket drömlag det var.
2009-08-03 19:06
Förklara vart det inte är straff.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-03 19:06
Oleguer Lover

Vill inte agera forumpolis men en regel är "omotiverade startelvor" så vore jag du skulle jag motivera varför om du inte vill få det inlägget raderat..
Barcelona Meessii10
2009-08-03 19:00
Barcelonistas//

Exakt!
2009-08-03 18:59
Pinto

Alves Henrique Muniesa Maxwell

Keita

Xavi Dos Santos

Pedro Bojan Gai
Barcelonistas
2009-08-03 18:59
Meessii10

Ja absolut! vi dominera hela finalen och vinner rättvist.
Barcelona J.Gamper
2009-08-03 18:57
Ämne: Gonzalez_Barca

N....Så typiskt maränger. Vi vinner trippeln, slår massa rekord, manglar Real med 6-2 på deras hemmaplan. Gör över 100 mål ändå så har vi haft massa tur.
Så himla lågt av vissa av er att inte kunna erkänna rivalernas skicklighet och överlägsenhet istället.
Barcelona Meessii10
2009-08-03 18:57
Barcelonistas//

Men i finalen visade vi att vi vär värda det målet och finalplatsen;)
Barcelonistas
2009-08-03 18:56
ligan ingen tur! cdr ingen tur! cl lite tur att iniesta skjuter i mål så sent i matchen.
Barcelona Meessii10
2009-08-03 18:54
I belong to Jesus!//

Hur kan det vara otroligt mycket tur om nu det bara gäller en enda match i hela säsongen. Visst det var semifinal och det gällde om en finalplats men ändå. Ska du komma o säga att 6-2 vinsten också va tur nu elr?

Jag ber dig snällt nu att gå tillbaka till puertan så vi kan avsluta den här diskussionen!

Edit: Läs mitt förra inlägg o kolla på länktipset så ska du se att det inte var tur! Utan det var rätt beslut!
Barcelona Meessii10
2009-08-03 18:51
I belong to Jesus!//

Här har du!

Länktips!
Barcelona Lionel Messi n10
2009-08-03 18:49
Släpp snacket om Real och Barca ni vet vem som är bäst. Hur tror ni vi ställer upp mot Seattle och hur många kommer att vakna för att se matcher live av er?
2009-08-03 18:48
Gonzalez_Barca

Nej men det var en JÄVLA TUR att domaren inte dömer typ 4 straffar.
Klart jag förstår att man måste ha tur. Men man kan inte utnämna sig själva till världens bästa lag genom tiderna efter endast 1 säsong, som man haft otroligt mycket tur i.
2009-08-03 18:47
Gonzalez_Barca

Vill gärna se Pedro fårn start.Han har stor potential för att bli en världsspelare man har ju redan sett under Pre-Season hoppas han får chansen kommande sässong.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-03 18:46
I belong to Jesus

Men herregud, var det tur mot Bayern 4-0? Var det tur mot Lyon? var det tur att vi har världens bästa spelare som hoppa in och vände mot Shaktar och på så sätt säkrade avancemang, annars hade vi varit tvungna att lira fullt ut mot dom på returmötet 4 dagar innan el clasico.

Var det tur att Essien missade rensningen och "passa" Messi? Ja haha :P Men du förstår man måste ha tur i fotbollen, samma tur som Man utd hade förra året när Terry halka.
Barcelonistas
2009-08-03 18:44
I belong to Jesus!

bara ta och kolla på youtube clips.
Barcelona Alavi - R.I.P
2009-08-03 18:44
Trippeln

Har för mig att han är fit for fight inför Joan Gamper?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-03 18:43
Trippeln

Inte bortamatchen då det har sagts att han ska debutera mot Man City, 3 dagar efter första mötet.
2009-08-03 18:43
Trippeln

Hahahaha det var fan det roligast du har skrivit i år. Du hade heller inte på dig dina Barcaglasögon när du skrev det där. Rolig är du det måste jag säga.
Sen så har jag inte sagt att ni har mutat domaren.
Jag sa att ni hade tur och skulle gärna vilja se ett år utan sån tur.
Barcelona Trippeln
2009-08-03 18:41
Gonzalez_Barca

Ibra hinner tillbaks till supercopa matcherna mot bilbao.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-03 18:39
Oleguer Lover

Hoppas att Pep kör med en startelva som han håller hela matchen och inte kör 45minuters elvor. Han måste låta spelarna spela 90 minuter, kanske göra några få byten. Sen mot Chivas så kan han testa en annan startelva.

Bättre för han kan ju se hur deras kondition är förutom att ha sett den på träningsplanen.

Men annars blir det säkert en blandning mellan A-lag och dom juniorer i sann Pep-anda.
Vore bra om Henry - Bojan - Messi startade för att dom kommer få spela mot Bilbao pga Ibras skadade hand..
Annons: