/spanien/barcelona/forum/17340.aspx/spanien/barcelona/forum/17340.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xavi.H
2009-08-06 02:23
Gai är inte i Usa vad jag vet
adil,
2009-08-06 02:17
Vet inte om det har nämnts men vet någon var Gai Assulin håller hus? Är han med i truppen?
Barcelona Xavi.H
2009-08-06 02:13
Jag hoppas få se mycket av Maxwell, Pedro och resten av dom unga aka Muniesa, Jeffren, Fontas, Jonathan. Tycker alla har imponerat stort under försäsongen!
adil,
2009-08-06 01:59
BlueRed

Håller med. Går inte att jämföra Xavi och Gerrard bara sådär. Båda två är helt underbara spelare, med olika färdigheter. Gerrard är mycket bättre än Xavi på många punkter, som målfarlighet, styrka, skott och frisparkar. Dock väger Xavis skills upp till det hela. Hans passningsspel, bollteknik (ingen kan va bättre vän med bollen än Xavi) och en spelförståelse out of this world.

Det som då kan diskuteras är ju vem som gör mest nytta för sitt lag, vilket inte alls är rätt att svara på. Båda har tagit sina lag till stora framgångar. Dock hamnar Xavi före Gerrard i guldbollen rankingen, skulle inte bli förvånad om Xavi får ta emot Guldbollen själv.
Barcelona Saif.alves
2009-08-06 01:44
Barcelonistas

låter bra det.. vet du eller någon när startelvan kommer ut?
Barcelonistas
2009-08-06 01:42
Blir nog den mot villareal. men den mot sevilla på andra plats.
Barcelona Saif.alves
2009-08-06 01:40
Ämne: Saif.alves

Jo den....vilket tycker du då?
Barcelonistas
2009-08-06 01:39
Saif.alves

Jo den mot villareal,Sevilla.
Barcelona Saif.alves
2009-08-06 01:33
1:an och 2:an lätt snyggaste!
Barcelonistas
2009-08-06 01:33
Vilket mål tycker ni själva är det snyggaste som ronaldinho gör? Själv tycker jag den mot sevilla.

Kolla länktips
Barcelonistas
2009-08-06 01:29
Pep.G-Z9

hehe :)
Barcelona BlueRed
2009-08-06 01:26
el Flacos inlägg säger som det är.

Gerrard gör helt klart mer mål och är den viktigaste kuggen i Liverpool. Men hans jobb på plan skiljer sig en aning från det Xavi gör. Gerrard vs Iniesta känns lite mer rätt.
------------------
Sen så får väl "Alessandro Del Piero!" tycka om vad han vill, vilket är "vanlig anfalls fotboll". Lite komiskt är det ändå att det kommer från en snubbe som håller på ett lag vars tjongbollar per match kan räknas upp till siffror som närmar sig det svenska landslagets.

Om det är den vanliga anfalls fotbollen du pratar om så kan jag garantera att Les Rambles inte är rätt plats för att försöka övertyga någon om det.

Nu ska man sova lite innan matchen. God natt.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-08-06 01:26
Barcelonistas

En ung, vis man kommer in och sätter punkt på diskussionen, tack så mycket :D
Barcelonistas
2009-08-06 01:23
Gerrard har bättre skott bättre frisparkar gör mer mål än xavi och kan även spela som def mittfältare rätt så komplett.

Xavi gör fler assist bättre passningspelare,spelförståelse,teknik.

ja tackar för mig i den är disskusionen!
Barcelona Pep.G-Z9
2009-08-06 01:21
LFC/ Kaya 9

Xavi kan vara 35 år och fortfarande kunna slå sina magiska djupledsbollar, men var är Steven G när han är 35 år. Han är beroende av sin explosivitet och sina skott, sånt kommer inte att vara på topp om några år, men däremot blir Xavi smartare och smartare :)
Barcelona Andres-iniesta-lujan#8
2009-08-06 01:19
hahah herregud att han ens jämför dessa 2 spelare är sjukt det bevisar hur mycket han kan om fotboll patetiskt. Att han ens säger gerrard har bättre skott mer aggressiv och det är 2 egenskaper som inte gör en central mittfältare till vad han är, utan det är spelförståelsen, passningspelet, att styra tempot som han gör o även tekniken och alla dessa saker är xavi klasser bättre på vilket gör hnm till en bättre CENTRAL mittfältare o världens bäta centrala mittfältare. Att sedan gerrard är en bättre släpande anfallare är en självklarhet eftersom han avslut o långskott är väldigt bra sedan är han bätre i luftrummet och även snabbare vilket passar hnm där.
sedan så var det 6 år sedan o xavi har växt otroligt så jag vet inte ens varför du säger något så dummt kom igen.
Sevilla LFC/ Kaya 9
2009-08-06 01:18
Xavi O Iniesta=bäst //

Vi kan ju diskutera det vi TROR, då vi inte vet framtiden delvis för gerrard aldrig kommer sätta på sig en Barca tröja, men att han skulle vilja vara stjärnan i laget är inte sant. Gerrard kämpar för laget, han är inte ute efter att bli stjärnan i laget (vilket han är). Han hyllar ju spelare som Torres, Alonso, Kuyt väldigt ofta. Han höll ju inte ens med Zidane när zidane sa att han var världen bästa. Han har själv sagt att han älskar att se just eran trio spela, messi xavi iniesta. Så det skulle nog inte vara några problem. Men det är vad jag tror och det är vad du tror :)
Barcelona Abbe -
2009-08-06 01:15
Ämne: LFC/ Kaya 9/

Gerr....
Bra skrivet, känns som det skulle kunna vara ett bra slut på denna diskussion :-).
Sevilla LFC/ Kaya 9
2009-08-06 01:14
Littolitto/

Jag märkte det efter jag skickat :)
Jag är inte ute efter att skappa tjaffs eller något. Delar bara med mig mina åsikter och tankar.

Pep.G-Z9//

Gerrard blir bara sämre och sämre? visst börjar han komma till åren precis som Xavi gör då dom är lika gamla, att han börjar bli sämre tror jag inte, senaste säsongen var ju bland hans bästa? 20 mål+ och väldigt många fina insatser, dock var han skadad en del.

Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-08-06 01:13
LFC/ Kaya 9: Jag kan inte hålla me dig.
Jag tror aldrig att Gerrard skulle kunna göra ett lika bra jobb som Xavi Vrf?
Jo för att Gerrard vill vara sjärnan i Laget.
Om han skulle komma till Ex Barca skulle Messi,Iniesta o Zlatan vara störe eller om han skulle gå till Real då hade C.Ronaldo,Kaka varit större.
Men visst Gerrard är en duktig spelare men en Xavi är han inte
Barcelona Messidinho_10
2009-08-06 01:12
Pep.G-Z9

Äntligen en som har samma rankning som jag, Tack!
Barcelona el Flaco
2009-08-06 01:11
LFC/ Kaya 9/

Gerrard och Xavi är två olika typer av spelare, så det är egentligen orättvisst att jämföra deras spelarstilar. Xavis passningsspel och förmåga att diktera tempot i en match är helt otroligt. Gerrard däremot lever mycket på sin energi, kraft, långskott. Man kan lugnt säga att Gerrard springer förmodligen mer än vad Xavi gör i en match, men samtidigt går Barcelonas spel ut på att det är bollen som ska löpa, inte spelarna. Som jag ser det är både Xavi och Gerrard odiskutabla och ovärderliga i sina respektive lag och båda två är Top 10 just nu.
Alessandro Del Piero!
2009-08-06 01:10
Xavis "storhet" kom efter EM, som LFC sa, när jag kollade Juventus - Barcelona 2003 sprang han verkligen som en huvudlös kyckling kunde inte ens passa en boll men kvitterings målet rädda lite av hans förtroende.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-08-06 01:09
LFC/ Kaya 9

Steven G är i mina ögon världens bästa fotbollspelare efter trion i Barca d.v.s ( Messi, Iniesta och Xavi ). Han blir bara sämre och sämre som synd är, för det är verkligen en av mina favoritspelare och om man ska ranka världens bästa fotbollspelare säsongen 08/09 så är det 1.Messi, 2. Iniesta 3. Xavi vare sig du vill det eller inte :D
Dani Alves.

Chelsea tog med sig publiken i målet oxå men ändå satte Iniesta dit den ;)
Barcelona Abbe -
Ämne: Criff //

"Än....
Du glömde nog ta av dig brillorna iallafall.
littolitto
LFC/ Kaya 9

Det var 6 år sen, Xavi var 23 och nu är han 29 och världens bästa passningspelare.

på skämt vill jag citera dig lite, "Jag tar av mig mina röda glasögon och kan fortfarande säga att Gerrard är klasser bättre än Gerrard, både offensivt och defensivt. " Klasser bättre än Gerrard var det ju ;)
Barcelonistas
"Men däremot chelsea det var defensiv erotik det där."

HAHA Tycker du chelseas fotboll är erotik? haha herre min skapare
Sevilla LFC/ Kaya 9
2009-08-06 01:08
Gerrard är klasser bättre ska det givetvis stå :)
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-08-06 01:07
Pep.G-Z9: Så du manar att en av världens största talanger.
Asenjo,Trejde målvakten i Spaniens Landslag Palop.
Ok Valdes är kanske bättre än Almunia men inte Asenjo o Palop.
Sen om Xavi.
Snälla de killen gör på planen är 10000000000000000000gånger bättre än Lampard.
Alessandro Del Piero!: Va då Xavi inte tappar bollen för att Barca är ett bollande lag.
Om Xavi skulle ha spelat i Juve skulle han ha slagit minst lika många korrekta passningar.
De spelar ingen roll Vilka Xavi har bredvid sig.
Xavi i dagsläget är top 5 enligt mig.
Forza Barca
Annons: