/spanien/barcelona/forum/1734.aspx/spanien/barcelona/forum/1734.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kröjf
2015-10-27 08:20
neymar JR Hoppas inte det. Inte för att jag "hatar" honom som "man" fått för sig. Utan för att det betyder att Messi inte lyckas komma tillbaka i gammalt gott slag efter sin knäskada. Och det skriver jag inte för att jag "älskar" argentinaren utan för att jag håller på FC Barcelona. Förvisso vore det bästa för klubben och laget om även vår dyrgrip Neymar lyckades bli lika bra eller till och med bättre än världens bäste genom alla tider. Men sannolikheten är ju inte särskilt stor, ärligt talat. Å andra sidan har större under än så skett. För kan verkligen Cristiano Ronaldo med sitt starkt begränsade register, ens komma ifråga som kandidat för sin fjärde Ballon d'Or redan nu i januari, ja då kanske man ändå ska låta osvuret vara bäst...
Barcelona neymar JR
2015-10-27 07:04
Kröjf Snart går han upp på podiet och hämtar priset, tålamod. Om exakt 1 år från idag hade t om du velat rösta på honom ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Flavía
2015-10-27 01:50
Off-Topic: Det ska bli intressant att se om Chelsea klarar av att vinna en bortamatch mot Stoke under en regning tisdag.

Alla på Les Rambles vet innerst inne att inte ens Messi hade kunnat prestera borta mot Stoke :P
Barcelona Barcelonistas
2015-10-27 01:35
Kröjf - Busquets håller jag som världens bästa defensiva mittfältare finns ingen som är på hans nivå enligt mig. Världens bästa mittfältare offensiv idag spelar i Real Madrid tyvärr. Han heter Luca Modric, en rätt så medioker mittfältare som senaste 1-2 åren lyckats bli hur bra som helst från ingenstans. Han är otroligt bra och detta kmr från mig och ni vet själva vad jag tycker om Real och dess spelare. Halilovic påminner mig en del om Modric även om han också påminner om andra spelare med. Men det finns vissa likheter mellan Halilovic och Modric. Veratti elr Pogba? Jag tycker Veratti är bättre mer jämn som spelare och jag tycker han är bättre på det mesta förutom kanske fysiken.
Barcelona oocbgb
2015-10-27 01:32
Läsvärt om Gai Assulin som jag helt glömt bort, många år sen nån nämnde honom ens.. Se länktips
Barcelona Kröjf
2015-10-27 01:13
@Barcelonistas:

Så vem anser du vara världens bäste mittfältare idag? Kan ju vara intressant att veta vilka kvaliteter du värdesätter mest. Den ene är inte den andre precis lik. Exempel på det är en viss italienare i Paris vid namn Verratti samt en hypad fransos i italienska Juventus, nämligen den på forumet under en period förra säsongen så oerhört populäre Pogba. Dessa två ofta omtalade storstjärnor till mittfältare, har emellertid det gemensamt att dom fortfarande är att betrakta som talanger. Med andra ord så förmodas det finnas en avsevärd potential för ytterligare utveckling i båda fallen. För dom är och förblir ju trots stjärnstatus faktiskt ett år yngre än Neymar Jr. Vilken omtalades i termer av supertalang så sent som förra året och med hundra procents säkerhet spåddes få sin första Ballon d'Or inom en tidsrymd av två år.

För min egen del lägger jag min röst på en normalt formstark Sergio Busquets. Vår "pivote" har i mina ögon ingen överman i världen, i alla dom stunder när han visar sig från sina bästa sidor. Tyvärr har emellertid nygamla taktiska drag reducerat honom till en tämligen medelmåttig långdistanslöpare, i mängder av matcher. Ty briljant teknik och snabba fötter på små ytor står sig slätt, när spelet böljar fram och tillbaka. Busquets kommer kort sagt inte riktigt till sin rätt i traditionellt omställningsspel. Nu kanske nån invänder att hela världens bäste mittfältare inte bara bör, utan skall behärska alla spelstilar? I så fall får jag nog lägga mig eller passa. Halilovic? Noterat.
Barcelona oocbgb
2015-10-27 00:45
[QUOTE=Liunil Masse]@barcastuff: Suarez scored from 3 of his 4 shots on target against Eibar yesterday #fcblive [via fcb] Denna effektiviteten hör inte till vanligheterna. Hoppas han fortsätter så här. [/QUOTE] Neymar häromdan, Suarez idag.. Snart kommer loppan också!
Barcelona Liunil Masse
2015-10-27 00:09
@barcastuff: Suarez scored from 3 of his 4 shots on target against Eibar yesterday #fcblive [via fcb] Denna effektiviteten hör inte till vanligheterna. Hoppas han fortsätter så här.
Barcelona the cameroonians
2015-10-26 23:06
Hehe

Kolla in den här videon från onsdagens motståndare och deras anläggning.

Inte den lyx som Barcaspelarna är vana vid på hemmaplan precis...

Tydligen förstördes deras plan förra veckan av skyfall så nu har man fått lägga en ny gräsmatta. Hoppas den hinner sätta sig och inte leder till skador.

Det är dessutom svårt att resa till staden där Villanovense spelar. Inga flyg går dit, och det lär bli en del busstid för spelarna.

Biljettpriserna chockhöjs också, de billigaste kommer gå loss på 25 euro och de dyraste ändå upp till 65. Kan behövas med tanke på all renovering...
Barcelona [Carles Puyol 5]
2015-10-26 22:56
All in for Messi såklart
Barcelona [Carles Puyol 5]
2015-10-26 22:56
Man kan rösta från med idag till 20 november så rösta vem ni tycker är bäst men behöver vi ens rösta hahaha. Vote for Messi ??
2015-10-26 22:44
@the cameroonians:

Bartomeu: Vi kommer att offentliggöra valet av sponsor till den nya arenan inom 12-14 månader. De kommer att pryda halva fasaden av arenan och den andra halvan kommer vara vikt åt tröjsponsorn.
Vi vill inte ha samma sponsor till båda sidorna.
2015-10-26 22:39
Bartomeu kör just nu en intervju på TV som efterspel till generalförsamlingsmötet igår.

Räknar med att det är samma vanliga visa som sjungs, men om det framkommer något nytt så ska jag skriva några rader om det.
Mascherano#14 el Jefecito
2015-10-26 22:29
@Barcelonistas:

Jag kommer faktiskt inte ihåg. Tyvärr! Men en sak vet jag väldigt säkert, det var inte av Barcelonistas på Les Rambles den 26 oktober 2015. Mer troligt isåfall att det var något man läste på twitter runt 2012 eller nåt.
Barcelona Junta Dimision
2015-10-26 22:25
@Blaugrana91:

Benedito visade iallafall ett konkret förslag, till skillnad från Bartomeu som först påstod att Barca inte behövde ha Qatar som sponsor tills han tvärvände (som väntat) och sa att Qatar är det enda lämpliga för att bli ekonomiskt tillfredsställda.
Barcelona Junta Dimision
2015-10-26 22:12
@Barcelonistas:
Killen har varit en hypead supertalang i flera flera år, tror nog många har kommit med den hypotesen.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-26 22:06
Halilovic kommer bli världens bästa mittfältare en dag kom ihåg vem ni hörde detta ifrån.
2015-10-26 21:59
Halilovic är en typisk tia som gillar att ha spelet framför sig. Utmaningen för honom är att söka andra ytor för att kombinera med lagkamraterna. Både genom att gå djupare ner i plan och i djupled. Nu vill han ständigt leverera slutprodukten och söker upp ytor för långt ifrån spelet så att han går utrymme att komma till avslut. Tyvärr blir han då inte så involverad eftersom de andra inte har förmågan att få fram så många bollar till honom. Sen är det såklart svårt att veta hur mycket frihet han har att vandra, men han verkar ju inte sakna förtroende varken för egen del eller från tränaren.
Barcelona neymar JR
2015-10-26 21:58
Halilovic är inte typen av spelare som löper i djupled, diagonalt eller what so ever. Utan han är typen som söker boll för att driva med den och fördela. Finns luckan så löper han givetvis men
Barcelona Mikheil
2015-10-26 21:54
Gijon är ett lag som försöker driva bollen med sina ytterbackar och mittfältare in på banan. De spelar tyvärr inte mycket på kanterna. Då bör ytteranfallare istället för att stå och vänta på en boll då (dom inte är bollförande). Snabbt kunna ta med sig ett par spelare i en löpning för att öppna ytor för sin ytterback eller mittfältarna.

Exakt det jag skrev, alla bör hjälpas åt för att göra varandra till världsspelare.
Barcelona WalterWhite
2015-10-26 21:45
@Mikheil:

Nu tittar du på en Halilovic som spelar i ett lag som aldrig för boll. Utan får jobba mest defensivt och sällan offensivt. I Barca hade hans fokus bara legat på sista tredjedelen. Bättre spelare öppnar ytor runt om dig, inte bara en spelares jobb utan allas.

Sen så kanske han aldrig anpassar sig under LE utan drar någon annanstans och uträttar stordåd där. Spelar ju betydligt bättre i La Liga i Gijon än vad han gjorde i Barca och Barca B förra året.
Barcelona Mikheil
2015-10-26 21:41
@WalterWhite:

Håller självklart med dig, men för att lyckas i Barca (under Lucho) så bör han ta löpningar likt våra mittfältare och anfallare gör!
Det kan vara så att han är inte den spelartypen som tar löpningar efter löpningar för att hitta öppningar. Men mer av en spelare som stannar upp för visa ett lättare alternativ för sina medspelare.
Barcelona WalterWhite
2015-10-26 21:38
@Mikheil:

Han är 19 år gammal, han har 10 år på sig att behärska konsten innan han blir lika gammal som Messi är idag.
Barcelona Blaugrana91
2015-10-26 21:28
Känns dock lite märkligt att att nytt och litet företag skulle slänga ut €80M/år bara sådär... Jag kanske är överdrivet misstänksam, men det där lät alldeles för bra för att vara sant.
Barcelona Mikheil
2015-10-26 21:26
Tycker inte att Halilovic tar löpningar för att dra med sig försvarare och skapa yta till sina medspelare. Inte bara för sina medspelare men att ta löpningen mellan ytterbacken och mittbacken förvirrar nästan alla försvarare. Man ser ju när Messi hittar Neymar gång på gång.

Talang har han verkligen men han måste bli bättre med att göra sina medspelare bättre.
Som min gamla tränare i Qviding sa "du spelar inte för att du ska göra dig själv till en stjärna, du spelar för att göra dina medspelare till världsstjärnor"
Barcelona Blaugrana91
2015-10-26 21:17
[QUOTE=Junta Dimision]What, Benedito hade ju en hel presskonferens med representanter från företaget där han förklarade hur hela sponsoravtalet fungerade. 30 minuter efter den presskonferensen kom "läckor" från Bartomeus lakejer om att han hade införskaffat Rakuten som ett alternativ. Det om något var en lögn, among many others när det gäller denna man. [/QUOTE] Ja, men jag tyckte ändå det kändes oseriöst över det hela. Visst jag kanske har fel, men var känslan jag fick.
Barcelona koeman92
2015-10-26 21:15
@Blaugrana91:

För att svara på din fråga.. Svar ja, företaget finns, dock är det relativt nytt och har därför inte gjort sig så känt ännu. Dessutom höll Benedito som Junta Dimisio precis skrev en hel presskonferens om detta tillsammans med representanter från företaget. Så ja, det fanns "ett konkret förslag på bordet" till skillnad från vad Nobita och hans anhängare hävdar.
Om det är någon som ljuger så är det snarare Bartomeu som konstaterar att Qatar är det enda realistiska alternativet. Vi vet redan sedan tidigare att Rosell har personliga relationer med Qatar och att han dessutom ljög när han menade att vi skulle behöva sälja spelare som Iniesta och Messi om vi inte skrev ett avtal med Qatar Foundation. Detta saknar med andra ord all trovärdighet, liksom allt annat vi har fått höra från dessa lögnhalsar till klubbledare genom åren.

Barcelona neymar JR
2015-10-26 20:46
Halilovic fortsätter ta för sig
2015-10-26 20:38
@ElRaval:

Svårt att säga, Lucho kan ju lika gärna göra som han gjorde under försäsongen och låta honom sitta kvar på bänken hela matchen. Glömmer aldrig hur han tog med Samper mot Fiorentina utan att lufta honom och sen efteråt sa att han visade på "bra personlighet" och gratulerade honom. Helt sjukt.

Vi får se på onsdag - först då kan man avgöra lite mer hur han resonerar.
Barcelona Junta Dimision
2015-10-26 20:37
@Blaugrana91:

What, Benedito hade ju en hel presskonferens med representanter från företaget där han förklarade hur hela sponsoravtalet fungerade. 30 minuter efter den presskonferensen kom "läckor" från Bartomeus lakejer om att han hade införskaffat Rakuten som ett alternativ. Det om något var en lögn, among many others när det gäller denna man.
Annons: