/spanien/barcelona/forum/17335.aspx/spanien/barcelona/forum/17335.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
El Capitano
2009-08-04 10:34
Bilder på Zlatans första träning med laget, bilden med Messi är skönast :)

*länk
Barcelona Criff
2009-08-04 10:17
Bengan, "Real måste vinna, och göra det vackert"

När fan spelade Real Madrid vackert senast? Inte sen laget med Zidane, Beckham, Carlos & de andra tog slut, så har inte Real spelat vacker fotboll.
Under Capello, Schuster och Juande Ramos spelade Real en kontringsfotboll där man oftast utgick ifrån 2 defensiva mittfältare.
Så jag frågar igen, vad menar du med att Real måste spela vacker fotboll?
Barcelona Esportivo Barca
2009-08-04 09:00
Om nu Guddy flyttar ger det inte mycket pengar West han lär inte pynta mer en 50 mille OM det är på gång.? Intressant är att Guddy fick åka med på USA TOUREN jag undrar gör han ännu ett trollerinummer och blir kvar ännu en säsong.? Vi kan observera att Caceres ännu inte är klar för Juve när vi pratar spelare på väg in eller ut frpn klubben,
Barcelona Barcadinho.
2009-08-04 08:52
Jag har känsla av att Guddy försvinner till London den här veckan. Jag tror att båda klubbar vill göra en affär, men återstår att se vad isländaren säger.

Det ger då en bättre ekonomisk möjlighet och värva en bra mittfältare som många har varit in i på sistone.

Om Guddy försvinner så blir det ett måste med en ny spelare som ersättare.
Barcelona Barcadinho.
2009-08-04 08:45
Chelsea förlorade semin eftersom de har spelat mycket fegt första matchen i Barcelona.
De parkerade hela truppen framför näsan på Valdes för att hämta ett bra resultat.

De tog chansen och inte vågade spela mer offensivt och fick ett 0-0, trots att alla vet hur viktigt det kan vara med ett borta mål.

Det var fel kalkyl alltså. Hiddink hade två tidigare erfarenheter i sitt minne. Först från möten United och Barca som slutade 0-0 i Barcelona och sen 1-0 för United hemma. Den andra erfarenhet var möten med Liverpool, då Barca förlorade hemma med 2-1 genom en kontrings spel av Pool.
Hiddink försökte upprepa saken. Att antigen fixa ett mål på en kontring och komma till returen med typ 0-1 i baggaget eller komma till London med ett icke önskvärt resultat som 0-0, men förhoppningsviss sätta ett 1-0 vinst som United.

Han lyckades nästan.
Det var bara 30 sekunder kvar för att kunna stoltera sig som ett taktikgeni. Han stämplades istället som en loser.

Ja då, domaren tar och domaren ger och matchen tar slut.

Det var en bra lektion Chelsea och andra klubbar fick den här kvällen. Spela inte för 0-0, då det kanske inte kommer räcka. Spela inte fegt.

Det mest offensiv inriktade lag vann semin och jag tackar för det.

Jag personligt har varit jätte trött på den defensiva taktiken som leder till titlar, oavsett vilken fotbolls turnering man pratar om.

Real Madrid Oleguer Lover
2009-08-04 03:51
Godnatt alla Cules !!!!!!
Canaletes
2009-08-04 03:47
Bengan

Garay är inte eran canterano. Håll dig uppdaterad
Real Madrid Bengan
2009-08-04 03:37
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag hade väl fel inte mer med det, postas ju felaktiga saker här hela tiden. Fattar inte hur du orkar göra så stor sak av det flera timmar efter det diskuterades.
Real Madrid Bengan
2009-08-04 03:35
Ämne: "Perez storsats....
Dom säljs med återköpsklausul för att få speltid precis som ni lånar ut spelare är väl inget konstigt med det?

Om dom presterar plockas dom ju hem
Barcelonistas
2009-08-04 03:34
"Perez storsatsar ju på ungdomsakademin"

HAHAHA! ja för att sen sälja dom till en lite mindre klubb och låta dom ruttna där.
Barcelona tarrak
2009-08-04 03:34
Ämne: Ämne: Ämne....
Nej du Bengan, vi kom inte fram till någonting. I det här fallet finns det inget utrymme för tvetydiga tolkningar. Jag bevisade tydligt att de regler du hänvisade till talade tvärtemot din sak. Hur du än vrider och vänder på det är det inget du kan snacka bort. Youtube hit eller dit, du åberopade FIFAs regler och gjorde bort dig, inte mer med det. Tack och god natt!
ma man titty
2009-08-04 03:33
helt ärligt om vi skulle haft fabe i truppen, så skulle ja ha föredragit inieta ute på vänterkanten o henry centralt o messi ute på högerkanten, hag tror ingen här inne håller med mig på den synpunkten, men henry är mästerlig på att behandla den centrala anfallsrollen, tex mot valencia då han gjorde hattrick samt mot lyon hemma då han gjorde 2 mål via att han spelade centralt, kanske ba säger så eftersom jag är en stor henry beundrare men ja skule hellre föredra henry före ibra på den postionen
Real Madrid Bengan
2009-08-04 03:31
Ämne: de ja menar är real ....Ja, men det beror ju också på vilken dignitet man har på spelarna. Om Real hade bättre spelare från akademin så skulle dom säkert få chansen. Ta tex förra säsongen då dom jag främst kanske tänker på är Torres och Garcia. Både har fått chanser men inte tagit dom.

Kolla bara på era försäsongsmatcher. Det finns ju talanger som visar upp bra spel som går att satsa på. Om man tittar på Reals matcher är det bara Granero av talangerna som visat att han ska spela för Real och jag är rätt säker på att han kommer få chansen och få en hel del speltid.

Det finns ju en anledning varför Real ska storsatsa på att göra om akademin. Det kommer ju dessutom snart regleras av 6+5 regeln.
ma man titty
2009-08-04 03:23
de ja menar är real vågar ej ge dem yngre chansen att visa upp sig och på så sätt lämmnar kanske framtida stjärnor klubben, t.ex mata, medans barca ska inte säga mer än gjärna men vill oftast att deras unga ska få visa upp sig i lite mer större matcher, men real o barca har ej samma tänkande, jag tror aldrig real skulle våga stoppa in 2 spelare som nyss blivit uppflyttade till a-laget i ett el classico när man ligger under hemma 1-0 de va de fallet som hände barca och då stoppa man in bojan o dos santos före spelare som henry som dock hade ryggproblem men kunde spela, o gudjohsen, men vi får se vad framtiden har att visa
ma man titty
2009-08-04 03:23
de ja menar är real vågar ej ge dem yngre chansen att visa upp sig och på så sätt lämmnar kanske framtida stjärnor klubben, t.ex mata, medans barca ska inte säga mer än gjärna men vill oftast att deras unga ska få visa upp sig i lite mer större matcher, men real o barca har ej samma tänkande, jag tror aldrig real skulle våga stoppa in 2 spelare som nyss blivit uppflyttade till a-laget i ett el classico när man ligger under hemma 1-0 de va de fallet som hände barca och då stoppa man in bojan o dos santos före spelare som henry som dock hade ryggproblem men kunde spela, o gudjohsen, men vi får se vad framtiden har att visa
Real Madrid Oleguer Lover
2009-08-04 03:22
Ämne: Innan du kommer i....
Gå tillbaka till puerta istället föratt skapa en massa kaos här
Real Madrid Bengan
2009-08-04 03:20
Ämne: Ämne: Det där....
Men orka ta upp en diskussion som dog för flera timmar sen, vi kom ju fram till att det var en tolkningsfråga och även om publicerade 100 youtube klipp på exakt liknande situation som givit straff skulle det ändå inte förändra hur han såg på saken.

Jag har inte ens sagt ett ord om det ska vara straff eller inte
Barcelona tarrak
2009-08-04 03:17
Ämne: Det där med talanger....Den stora frågan är när du ska komma med de utlovade citaten från FIFAs regler angående handssituationer. Idétorka?
Real Madrid Bengan
2009-08-04 03:14
Det där med talanger går ju i vågor beroende på vad som kommer ur, det är ju aldrig säkert man får ut något. Det Real madrid lag som gjorde 107 mål i la liga hade 13 spelare från egna akademin.

Just nu har Barcelona mest talanger visst men det har omväxlande funnits perioder när barcelona rekryterat mest och Real haft mest spelare från egna led.

Alla från akademin kommer inte bli världsstjärnor oavsett hur bra den är. Det finns en hel del faktorer som måste stämma för att det ska bli såna spelare som Messi, Xavi och Iniesta.

Perez storsatsar ju på ungdomsakademin och ska göra om den totalt för att kunna producera mer egna talanger sen har Granero, Negredo, Garay och Arbeloa plockats hem så det är inte så illa ni får det att låta som. Finns andra lag som inte har i närheten så många egna i laget.

Vad mer kan han göra? Reals fans förväntar sig att dom ska vinna varje match och dessutom på ett vackert sätt. Det är enorma krav och det funkar inte att hoppas på att det kommer lite talanger det närmaste året. Finns inte en chans i världen att folk skulle acceptera att Real i princip skänker titlar till Barca.
ma man titty
2009-08-04 03:13
säg till mig någon när var de senast real hade 8 egna spelare från sing ungdomsakedemi i en startelva, ja kan ju va snällare o fråga när hade dem senast 4 spelare från ungdomsakedemin i en startelva/bänk i en la liga match, barca hade i år valdes,pique,puyol,messi,bojan,xavi,iniesta,busqets. så långt ja kan komma i håg så har real endast haft raul o iker, kanske soldado vet ej om han är real produkt, o kanske portillo men soldado o protillo har aldrig avrt givna i eran elva
Barcelonistas
2009-08-04 03:05
Arskenken

Ni köper färdiga stjärnor som ronaldo,kaka,.Medans barcelona köper spelare och gör dom till världens bästa.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-08-04 02:49
Arskenken: Vi gör Sjärnor ni köper.
De är ju sanning.
Messi,Xavi,Iniesta,Sergio,Puyol,Pique,V.V,Bojan.
Sen har vi spelare som har blivit som bäst i Barca,Tex Marques,Abidal,Yaya,Eto(räknar me honom för att han va med den här seasongen).
Så där har du de.
VI SKAPAR SJÄRNOR NI BETALAR 1MILJARD FÖR DE.
Forza Barca
Barcelona pokke
2009-08-04 02:43
Arskenken

Nödvändigt att du skrev ''BarZa'' eller?
Barcelona J.Gamper
2009-08-04 02:30
Ämne: Snälla läs detta all....
Hur vet du det? Har Real och Valencia helt plötsligt börjat storsatsa på ungdomsakademin som du tror att de "kanske" börjar odla fram talanger? Valencia har ju ändå talanger som de vördar om. Real har också det är ju bra även om ni är dåligare på att ta hand om de. Men så överdrivet dåliga är inte Real jämfört med vissa engelska lag. Så förstår inte varför du o andra Madrid fans retar upp sig? Avundsjuka som vanligt på att Barca har bättre system när det gäller ungdomar?
Barcelona Para Siempre
2009-08-04 02:26
Någon som vet hur mycket en matchbiljett till Barcelona vs Sporting Gijon kostar?
Real Madrid Arskenken
2009-08-04 02:26
Innan du kommer in och klagar på andras beteende borde du kanske se över dina egna inlägg. Pinsamt låg nivå som inte tillför något och du är självklart spärrad./ Red
Canaletes
2009-08-04 02:20
littolitto

jävlar ****!! va skön bild!! :D
hade aldrig sett den för!! SKIT COOL!! :D

Tack
Canaletes
2009-08-04 02:19
Min favorit är när Gago bli Heeeelt borta.
Så roligt kropps språk där

Gagp:WTF?!
littolitto
2009-08-04 02:18
jag bara älskar den här bilden, efter Piques mål mot Real.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-08-04 02:16
!Sergio_ Busquets!

Det var "världens bästa mittfältare", " den nya Redondo" Fernando Gago, HAHAHAHA !

Annons: