/spanien/barcelona/forum/17327.aspx/spanien/barcelona/forum/17327.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2009-08-28 13:28
Pojetski_inter

Han verkar vara bra men det är fortf nytt för honom. men jag tror att han kommer spela mer än Abidal om abidal inte förbättrar sig.
adil,
2009-08-28 13:27
-Frasse-

Keita har blick för spelet även han. Det som är bra med Keita är att han bryter Barcas mönster, med sitt mer direkta spel och passningar. Det har ju till och med diskuterats om inte Keita är ett bättre val bredvid Xavi än vad Iniesta är. När Iniesta var skadad under hösten förra säsongen radade vi upp segrar med Keita på hans plats.
Pojetski_inter
2009-08-28 13:24
Jag vet att ni har inte sett mycket av Maxwell som vänsterbak, men är ni nöjda med han hittills av det ni har sett. Han peta Abidal va?
Barcelona Barca-nist
2009-08-28 13:21
Keita Gole Vs Bayern 1-1 HD

han har både bra skott, huvudspel och jobbar otroligt mycket utan att gnälla!
Barcelona -Frasse-
2009-08-28 13:21
Självklart är Keita en väldigt bra spelare och nyttig att ha i truppen. Men jag hade hellre sett en annan hårt jobbande spelare med lite mer blick för spelet. nu blir det så väldigt uppenbart när Iniesta inte spelar.

Tänk för några år sen när Deco och Xavi oftast spelade och Iniesta och van Bommel var redo att hoppa in. Vilket mittfält.

Sen som någon skrev kan man inte bara kan köra med lirare på mittfältet, men det är väl självklart. Det är väl ingen som sagt att vi ska byta ut Yaya mot någon liten tekniker?
adil,
2009-08-28 13:01
Keitas ödmjukhet har gjort honom till Peps favorit! Han är en spelare, som trots sin förhållandevis usla teknik, alltid bidrar med något positivt i både offensiv och defensiv väg. Han har också ett väldigt bra psyke. Keita är en skicklig fotbollsspelare men såklart överskuggas han av lagets alla andra supertekniska bollälskare. Sätt honom i ett mittenlag så ser man hur bra han verkligen är. I Sevilla var han en av ligans bästa mittfältare om jag ej minns fel, och avfyrade ett par rejäla skott i mål från distans.
Barcelona el Flaco
2009-08-28 13:01
Bojan fyller förresten 19 år idag. Grattis till lo petit.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-28 12:47
Jag håller med Libaax, Keita är en viktig spelartyp att ha i laget. Dessutom så verkar han vara en väldigt sympatisk person som aldrig ställer till problem trots utebliven speltid. Han gör alltid sitt bästa. Visst, ibland slår han bort någon passning men han ger trots sitt allt.

Libaax, kul att en utomstående som inte är culé uppskattar Samu. Annars brukar de oftast hata honom.
Barcelona Mojito
2009-08-28 12:41
| IKER | CASILLAS |

Tidigare har det varit dubbelmöten.
Men nu spelas det på "neutral" mark, och då valde man Monaco som permanent spelplats.
Barcelona Libaax
2009-08-28 12:40
Ämne: Libaax

då förstår....
Etoo är en målmaskin han kommer klara sig i Inter. Det tråkiga är att jag måste kolla på ett så tråkig mittfält. Jag kollar oftast bara de roligaste lagen förutom Roma i Seria A. Inter är inte med i den listan...

Om att uppskatta alla spelare det känns som vissa fans tror man vinner med 10 iniesta eller Messi. Då skulle inte lag full of hårdjobbare som Liverpool,Man U vinna CL.
Jag tycker Barca behöver flera spelare som keita inte bara de defensiva utan också offensiva spelare som tål bänken som han. Ni har för tunn trupp.
Barcelona Barca-nist
2009-08-28 12:28
Libaax

då förstår jag dig.
Kul att andra följer barca matcher också!
Vi kanske blir bortskämda ibland men vi uppskattar alla spelare mer eller mindre;)
Nu blir det lite tråkigare för din del när det gäller Etó eftersom han spelar i Inter. men så är det bara
Barcelona Libaax
2009-08-28 12:24
Ämne: Libaax

Du menar &....Faktist jag är AS Roma fan. Men beundrare of av Barca spelet när det funkar. Inte Gaspart,Van Gaal tiden.

Jag gillar läsa er forum då och då. Ibland tycker man ni är så bortskämda med era storspelare och era supertalanger. En Roma fan drömmer om spelare som keita när vi har skitspelare från Seria B...

Plus Etoo är en stor favorit gillade kolla på han i barca. Också vem ogillar Ineista,Xavi,Yaya och co ;)
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2009-08-28 12:22
Angående Europeiska Supercupen, är inte det dubblemöten?
Barcelona el Flaco
2009-08-28 12:17
Om vi vinner ikväll så lyckas vi upprepa bedriften med att vinna 5 titlar under ett år. Senast Barcelona lyckades med detta var 1952, med Kubala som den stora stjärnan. Det året vann Barça ligan, spanska cupen (som då hette Copa del Generealísimo i Francos ”ära”), Copa Latina (en turnering där klubblag från Spanien, Italien, Frankrike och Portugal deltog), Copa Eva Duarte (en föregångare till den spanska supercupen) och Copa Martini Rossi (en trofé som utdelades till det laget som hade bäst målskillnad i ligaspelet). Fast de två sistnämnda titlarna vann Barcelona automatiskt utan att behöva spela om de, något som, vid vinst ikväll, skulle göra dagens Barcelona ännu speciellare med tanke på att man då vinner samtliga 5 titlar genom att besegra sina motståndare på fotbollsplanen.

Barcadinho/

Hehe, kul att se att fler ta efter. ;)

På tal om Puyol, han gör idag sin 100:e match i Europaspel sammanhang. Hade varit jävligt kul att se honom fira genom att ta hem ytterligare en titel. :)
Barcelona Barca-nist
2009-08-28 12:04
Libaax

Du menar "VI" och inte "NI" eller hur?

;)
Barcelona Libaax
2009-08-28 11:58
Ämne: Jo, antagligen är de....
Keita är en hårdjobbare som spelar när Pep vill ha mer tyngd,löpningar. Han är inte offensiv spelare.

Man vinner inget med bara Xavi,Iniesta typer i mittfältet. Det är därför ni vann inget när de spelade tillsammans utan Yaya,Keita under Reikard.

Keita har också grym skott,bra offensiva löpningar utan boll. Han har inte samma teknik,snabb passning spel som Yaya,Xaxi,Ineista men han är viktig. Tänkt dig utan han får ni Guddy eller inget annat.

Underskatta inte grymma hårdjobbare bara för de är inte tekniskt....
Barcelona ★Scorpion★
2009-08-28 11:55
Bilder från träningen igår. De ser laddade ut:)
Barcelona Barcadinho.
2009-08-28 11:49
Första helgen nu, då alla stora ligor är igång och vilken underbar helg.

Det startar redan idag med Barca mot Chyg.
Imorgon Eto’o mot Ronaldinho.
Söndag – la liga med bland annat Valencia- Sevilla
Och på måndag underbara Barca in action igen.

Det blir mycket soffa sittande.

Känns kul med Milanoderbyt, men samtidigt lite sorgligt. Matchen kommer att vara det absoluta beviset för att den underbara perioden med eto’o-ronnie-deco är definitivt slut. Definitivt.
Den här underbara perioden med de tre musketörerna kan sammanfattas med ett enda ord- Episkt.

(hehe el Flaco, jag härmar dig nu).

Men idag vill vi se Puyol lyfter upp en ny pokal.
Förra gången fick vi ett pinsamt stryk mot Sevilla och vi vill inte att det ska upprepas.

Barcelona Barca-nist
2009-08-28 11:48
Valdes
Alves Puyol Pigué Maxw
Xavi Touré Keita(om han inte är skadat annars Busquets)
Messi Zlatan Henry
Barcelona Puyolinho
2009-08-28 11:46
Tror ni Pep går in helhjärtat inför supercup-finalen? Eller tror ni att han kanske ser det som en träningsmatch?
Barcelona ★Scorpion★
2009-08-28 11:46
el Flaco

Iniestas tid kommer att komma. Var inte orolig:)
Barcelona Barca-nist
2009-08-28 11:43
el Flaco

Det finns inget som slår den katyushan. verkligen synd men Iniesta är ung och lär få flera priser. det är jag helt övertygad om.
Barcelona -Frasse-
2009-08-28 11:38
Jo, antagligen är det för att hålla nere lönekostnaderna dom gör det. Att dom får in några hundra mille känns ju inte så viktigt då dom tänkte slanta upp flera hundra till på Ribery.

Sen tycker jag att Keita inte visat så värst mycket i Barca. Visst, han lubbar runt en jäkla massa med sina älgkliv. Men det känns inte som det riktigt räcker i Barca.
Henry blir så fruktansvärt ensam på sin kant när Keita spelar. Den där geniala djupledspassen kommer aldrig..
Och henry blir ju dessutom inte mindre ensam när Abidal också spelar.
Barcelona el Flaco
2009-08-28 11:36
Iniesta vann oförklarligt nog inte priset för snyggaste mål i UEFA-galan igår. Istället vann Messi för sitt slalom-mål mot Lyon i Barças 5-2 seger. Iniestas misil hamnade på en delad andra plats, tillsammans med ett av Del Pieros mål mot Real Madrid i gruppspelet.

Personligen tycker jag definitivt att Iniesta borde ha vunnit det priset och få ett erkännande för målet som tog oss till finalen.
Barcelona Barca-nist
2009-08-28 11:36
va f*an va det José Mourinho gjorde mot vår Puyol? så lågt som tränare ... kolla länken !!
Barcelona ★Scorpion★
2009-08-28 11:29
Match idag Cules! Hur tror ni Pep ställer upp?

Visca Barca
Barcelona Barca-nist
2009-08-28 11:17
-Frasse-

Jag tror det är mer en ekonomisk fråga än fotboll. Real måste sälja flera spelare. Jag hade velat se deras ekonomiska situation nu efter all köp och löne-avtal:)

Jag håller inte med dig när det gäller Keita i alla fall.Killen jobbar otroligt mycket och som du sa att Snejder är skadebenägen och Keita helt tvärtom. Keita kallas för lagets lungor så som jag förstår så är han viktig för laget!
Barcelona -Frasse-
2009-08-28 11:14
Helt otroligt att Real Madrid säljer bort Sneijder och Robben. Förrförra årets respektive förra årets bästa spelare i deras trupp. Visst dom är båda skadebenägna, men dom hade ju varit fantastska rotationspelre eller som friska ökat konkurrensen i truppen.

Får dom skador på kaka eller Ronaldo blir dom väldigt känsliga nu. Får hoppas dom klarar sig från det dock, skador är alltid tråkigt. Men som Barcasupporter är det ju bara att säga tack till Perez. Tyckte deras trupp såg farligt bra ut där ett tag, men nu är man ju lite lugnare igen.

Hade Sneijder aldrig spelat för Real Madrid hade jag gärna sett honom i Barca. Grym spelare att ha som komplement till Xavi och Iniesta. Ljusår bättre än Gudjohnsen och Keita tillsammans. Men men, nu är det ju för sent.
Barcelona Barca-nist
2009-08-28 11:12
var det nån annan än mig som la märke till på Xavi´s reaktionen när han fick ta emot priset av Figo, eller även Figo reaktion?? det såg roligt ut :)
Barcelona el Flaco
2009-08-28 11:05
H.Alavi/

Då kan jag trösta dig med att det står i både Sport och EMD att Guardiola kommer ställa upp med den starkaste möjliga 11:an. Att döma av Peps uttalande de senaste dagarna så verkar det som om han absolut inte underskattar Shakhtar och verkligen vill vinna Supercupen. Vi kan nog räkna med det tunga artilleriet Enda frågetecknet är Seydou Keita, som fick ont i knäet i mötet mot Bilbao senast. Busquets får då hoppa in och spela i hans ställe om maliern inte är 100 % fit.
Annons: