/spanien/barcelona/forum/17322.aspx/spanien/barcelona/forum/17322.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2009-08-06 23:25
Äh Birro är en idiot, fattar inte varför man läser det han skriver, han kan lika mycket om fotboll som G.Bush kan om utrikespolitik
Barcelona BlueRed
2009-08-06 23:12
New guy on the block

Jag är inte så insatt i "The Bengtsson case", men av det jag har läst av det som står här på SF, och sedan läser Birros blogg så har han ju ändå rätt?
Men som sagt så vet jag inte så mycket om fallet, utan endast det lilla jag har läst.

Men att Birro har börjat lacka ur efter att Italien förlorat några hjältar (se Zlatan till Barca) är ganska tydligt. Han hyllade honom gång på gång och sa alltid att Ibra var den störste i Italien (efter hans käre Totti så klart).
New guy on the block
2009-08-06 22:56
helt ärligt; vad har hänt med birro? han brukade ju vara en skön snubbe men på sistone har han ju bara varit jäkligt bitter, eller hur? kolla senaste inlägget (länk). Det osar ju verkligen bitterhet över att det är fler och fler som till och med väljer bundesliga framför serie a. det är nog dags för honom att vakna och inse att det finns två ligor som är outstanding, la liga och engelska ligan. sen tycker jag både franska och bundesliga ligger snäppet före serie a. shit, birro kommer ju bara bli ännu jobbigare :-)
Barcelona Abbe -
2009-08-06 22:51
Ämne: Jag tycker bojan ska....
Du är nog en sorglig person. Bojan är även två och tre år yngre än Pedro och Jeffren, så isådanafall har han ju några år till på sig att imponera enligt dig. Du säger emot dig själv.

Jag gör som Okkapokka, sparar det där inlägget :-).
Barcelona HugoBoss
2009-08-06 22:51
Ämne: Skulle ni då säga at....
Ja, för har Exteberia vunnit något med Atletic?
Real Madrid Oleguer Lover
2009-08-06 22:50
Fan tycker Pedro och Jeffren räcker men man tackar inte NEJ till Juan Mata blir spuer-sub till Henry
Valencia Villa/Silva
2009-08-06 22:44
Skulle ni då säga att Exteberia har slösat bort sin talang?? Han har verkligen inte gjort det. Utan genom att han spelade utan lön i en hel säsong så visade han hur mycket klubben betyde för honom. Likadant med Villa som ligger inte ens i top 20 bäst betalda spelare men ändå vill han vara kvar i en klubb som för tillfället inte kan garantera att han får en lön varje månad.
Barcelona J.Gamper
2009-08-06 22:39
Ämne: Ämne: Ämne....
Villa/Silva

Allt handlar inte om pengar. Vissa drar till storklubbar för att de vill bli bättre och vinna fler titlar. Men du har givetvis rätt. Fast du måste ju tänka på att det inte är alltid så att spelare drar till storklubbar pga pengar som du påpekar.
Barcelona lameG^
2009-08-06 22:32
Om det är någon som gör det är de Exteberia(stavning) Han spelade utan lön en hel säsong. Riktigt hjärta har han.
Real Madrid "Robinho y Higuain"
2009-08-06 22:27
Villa/Silva

Gillar ditt inlägg.. David Villa representerar vekligen vad riktig fotboll handlar om..
Real Madrid Oleguer Lover
2009-08-06 22:27
Gio Style

hahaha nee är ingen milano fans
Valencia Villa/Silva
2009-08-06 22:25
Ämne: Ämne: Jag kan....
Så på grund av att David tänker mer med hjärtat istället för pengar så har han slösat bort sin talang?? Om bara alla kunde vara som David istället för att grina för att man får en miljon för lite. David Villa representerar vad riktig fotboll handlar om.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-08-06 22:10
Forza-Blaugranas

Lite onödig fakta:

Enligt Wikipedia, vet inte om man kan lita på den källan, så var Camp Nous officiella namn "Estadi del Futbol Club Barcelona" tills år 2000.

Länktips*
Barcelona petersays
2009-08-06 22:03
"I barcelona åker man endast tunnelbana och därmed basta."

För några år sedan hade dom en busslinje som körde klockan 5 på mornarna när vissa av krogarna började stänga och släppte av folk på olika hållplatser. Men det roliga är såklart att dom hade en bar på bussen och serverade sprit.
Forza-Blaugranas
2009-08-06 21:55
Haha att döpa om arenan till Ronaldinho stadium.
Det är i stort sett ett hån mot allt katalanskt. Arenan har väl mer eller mindre hetat Camp Nou sen den byggdes och länge var arenan en fristad för oliktänkare gentemot Franco. Barcelona är som sagt inte bara fotboll och att då döpa om en arena med så mycket historia efter en spelare som var bra under en begränsad period och som i slutet av sin tid i klubben var ett problem för klubben ser jag som ett skämt och respektlöst.
Barcelona Hetfield
2009-08-06 21:47
Ämne: Barca OT

Skönt at....
Vad skönt :) Mitt favoritlag efter Barca
Canaletes
2009-08-06 21:41
Barca OT

Skönt att Bilbao gick vidare i UEFA-kvalet :)
16-åringen Muniain gjorde avgörande målet.
Barcelonistas
2009-08-06 21:41
Okkapokka

Jag hoppas självklart att jag har fel och bojan blir en världstjärna men just nu ser det inte ut så långt ifrån faktiskt...
Barcelonistas
2009-08-06 21:39
silva in !

silva i barca vore en helt perfekt värvning för barca.Han kan ta henrys positon och om xavi eller iniesta gud förbjude skulle bli skadade kan han ta nån utav deras position.
Barcelona Okkapokka
2009-08-06 21:39
Barcelonistas

Ho ho, det där inlägget sparar jag och kommer ihåg tills Bojan blir en världsstjärna. Du kommer bli påmind då :-)
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-08-06 21:35
Synd att vi inte sålde hleb direkt...han kanske hittar formen men ärligt talat låna ut en så gammal spelare när man kanske får in en 10 + milj euro...och änvända pengarna + lite till, på mata eller silva..
Barcelonistas
2009-08-06 21:34
Jag tycker bojan ska säljas.han imponerar inte de e just nu man måste imponera om man ska ha någon chans i den här branschen.Kolla på pedro,Suarez har i mina ögon imponerat stort och man kan se att dom kan bli nåt stort.Bojan håller allsvensk klass tyvärr...
Barcelona Heywood Jablome
2009-08-06 21:33
el Flaco. Därför hyllar jag Atletico Madrid. De sätter en monsterklausul på Kun Aguero och markerar att han är till salu om en klubb vill lägga de pengarna på honom eller inte. Jag tror det är 600 miljoner kronor.

Barcelona el Flaco
2009-08-06 21:30
Heywood Jablome/

Jag förstod vad du menade, fann det bara lite roligt, hehe.

Men seriöst nu, jag föredrar att se Valencia, Atletico, Sevilla m.fl. behålla sina bästa spelare för att det på så sätt inte ska bli ett two hores race mellan oss och Madrid som det oftast brukar se ut. Och om de andra lagen ställer upp med starka start 11:or bidrar det även med konkurrens, vilket i sin tur leder till att ligan för högre status. Win-win situation som jag ser det.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-08-06 21:28
om den summan stämmer ser jag köpet som positivt, han är rdean riktigt grym + att det skulle varit ett långsiktigt köp.

En sak jag har funderat över är vad som händer när keirrison kommer tillbaka från lån, vem ska få spela?, bojan?, k9?...svårt att säga, jäkligt då jag ser båda som framtida fcb startspelare, synd att de spelar på samma position, bojan borde skolas till henrys position, då jag ser k9 som en mer 9a
Barcelona Heywood Jablome
2009-08-06 21:25
el Flaco. Jag menar absolut inget illa mot Valencia. Men om vi tar ett exempel:

Fernando Torres. Talangfull anfallare, gjorde en del mål i Atletico Madrid. Gudförklarad i klubben. Lämnade till Liverpool och helt plötsligt blev han rankad som en av världens bästa anfallare.
Barcelona Ciao-V
2009-08-06 21:21
Mata till Barca?
Jag tror att det är bara ett sätt att sätta sig i ett bra förhandlingsläge med Valencia.
Det handlar om att höja sin usla lön.

Barca behöver inte Mata. Kan lika gärna använda Pedro och Jeffren i den positionen när Henry inte kan spela.
Barcelona el Flaco
2009-08-06 21:18
Ämne: Jag kanske inte var ....
Om det nu stämmer att Mata köper sig ut från Valencia för 18 miljoner så hade jag också sett köpet som en positiv förstärkning.

PS - Heywood Jablome: "Jag hoppas inte att han blir som Villa och slösar bort sin talang."

Damn! Även om du skrev att du inte menade något illa så var det ett ganska hårt slag mot hela den föreningen.
Barcelona Trippeln
2009-08-06 21:14
A det är sant Villa är borta nästa år då han är 29!
Barcelona Trippeln
2009-08-06 21:13
Jävlar om vi fick mata,han är så grym och har en väldigt proffsig attityd.

En ren dröm om vi fick för lidl pengar.18 miljoner!

Euro alltså.
Annons: