/spanien/barcelona/forum/17321.aspx/spanien/barcelona/forum/17321.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-08-07 00:47
Ämne: Guddy har ju sina ba....
Ska det vara avgörande för att en spelare ska stanna kvar i klubben anser du? Att han själv vill stanna om han nu beslutar sig för det kan jag förstå, men det ska knappast vara avgörande för hur Pep vill formera sin trupp.
Barcelona Criff
2009-08-07 00:45
Vem fan bryr sig? hahaaha
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-07 00:41
Guddy har ju sina barn i La Masia, om han flyttar till England, tror ni då att hans Barn spelar kvar i La Masia ? NEJ...

Tänk lite..
Barcelona el Flaco
2009-08-07 00:38
Skakar på huvudet åt mig själv som trodde att Guddy hade en chans att stanna kvar i Barça efter hans insatser under London-tourén. Skulle inte bli förvånad om han säljs till West Ham eller någon annan engelsk klubb. Frågan är då, kommer någon här inne sakna honom?

Sen angående Mata så har jag faktiskt inte tänkt på att hans pappa möjligtvis bara använder sig av Barcelonas intresse för att förhandla om en högre lön i Valencia. Läste det här på forumet and it makes sense. Men vi får se hur det hela utvecklar sig den närmaste dagarna. Någon eller ett par värvningar kvar måste Barcelona göra.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-07 00:36
Ämne: Varför inte bara låt....
Ja, fråga bara Ezquerro. :P
Barcelona Hetfield
2009-08-07 00:36
Har sagt det, och säger det igen:

Vi behöver en "Larsson" typ, dvs. en person som kan kan slänga in föratt mixa spelet lite, en person som inte klagar och gör ett bra jobb oavsett situationen.
Forlan vore perfekt för det, men han är alldeles för dyr föratt bli en "Larsson"
Barcelona Heywood Jablome
2009-08-07 00:35
Varför inte bara låta Guddy stanna? Låt honom spela i CdR-laget. Det har funnits bud från en hel del Premier League-klubbar. Men jag antar att det är gott att glassa på bänken i soliga Barcelona :-)
Barcelona Rambla - K9
2009-08-07 00:31
Ämne: Varför låter man Gud....Jag är inte så säker på att han verkligen ska bort. Vi trodde samma sak inför förra säsongen åndå stannade han. Kanske avvaktar man till man lyckas värva en central mittfältare först? Lite taskigt mot Guddy i så fall.

C.Andrés:

Vad tror du? Kan det ha varit att man i honom såg en ung och lovande mittback för framtiden? Sen att han inte var något vidare vän med bollen vid fötterna än vad man hoppats på var säkert en missräkning. Alla värvningar faller inte väl ut alltid.
Barcelona C.Andrés
2009-08-07 00:31
Vad var idéen bakom köpet av Caceres till klubben?
Barcelona Hetfield
2009-08-07 00:29
Varför låter man Guddy spela om han ska bort..?

Verkar lite onödigt, låt Bojan få spela 90 minuter så att han utvecklas
Barcelona Rambla - K9
2009-08-07 00:22
Klint:

Eftersom Pep har ställt upp med 2 olika startelvor i varje halvlek så var ju Guddy den enda som kunde spela som striker, eftersom Zlatan varit indisponibel under hela Usa-turnén. Visst, han kunde också ha bytt Bojan och Guddy till olika startelvor annars. Så något kan det ligga i att Guddy är på väg bort. Varför då dra ut på det undrar jag?

Dessutom så vill han ju att alla ska ha speltid, därav JDS och de andra ungtupparnas speltid. Han vill ju så klart se vad han har i dessa ungdomar och vad han kan förvänta sig av dem i framtiden. Guddy vet han redan vad han får ut av.

Alavi - R.I.P

Visst, han är en helt okej spelare men dessvärre så bidrar han inte med mycket kreativt i Barcelona. Än tydligare blir det när spelare som Messi, Iniesta, Xavi inte är på planen. Spelare som Keita och Yaya är inte tillräckligt för att det ska bli så superkreativt som det vanligtvis är annars. Ungtuppar om Jeffren, Pedro och JDS är för oerfarna för att vara framträdande under 90 min när de ska lita till Guddy. Ok, Guddy var bra och riktigt kreativ i Wembley Cup som mittfältare, men helt ärligt så var ju det rena rama vänskapsmatcher och i lågt tempo.
Barcelona Alavi - R.I.P
2009-08-07 00:18
Rambla - K9

Guddy är en bra spelare, men den typen av spelare platsar inte i Barcelona.
En mindre klubb skulle nog uppskatta Guddy.
Barcelona Klint
2009-08-07 00:17
Håller med om att Eidur har sett totalt ointresserad ut hittills. Fast i USA har han lirat som central anfallare, där det redan är bevisat att han inte fungerar - längre. Att Pep väljer att spela honom där och dos Santos på mittfältet tyder på att Gudjohnsen inte finns med i planerna för nästa säsong. Försvinner han finns det inte på kartan att skita i att köpa en mittfältare.
Barcelona GuruRamen
2009-08-07 00:13
Tänkte höra om det finns någon supporterklubb för barca i Lund? Om inte, finns det någon här inne som är sugen att starta en, se matcher ihop osv. Vore sjukt kul!
Barcelona Rambla - K9
2009-08-07 00:13
Ämne: Alavi - R.I.P & Ramb....
Jag förstår din oro. Efter att ha sett Guddy igår så inser man ju att nytt färskt blod måste in i truppen. Guddy verkar redan ha lämnat Barcelona i tanken känns det som. Han verkade ju helt ointresserad och lunkade mest omrking på planen.
Barcelona Alavi - R.I.P
2009-08-07 00:12
Klint

Juste! Glömde bort att vi har spelare som ska till afrikanska cupen, då är det väl inte så pjåkigt med Mata.
Nu hänger jag med :)
Barcelona Klint
2009-08-07 00:10
Alavi - R.I.P & Rambla - K9

Jag vill bara ha in en mittfältare till i truppen för att jag ska känna mig lugn. Kommer känna mig smått orolig utifall en sådan inte införskaffas.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-07 00:06
Klint:

Den enda anledning till att Mata är mer känd eller anses vara en bättre spelare än Pedro, är just för att Mata har haft kontinuerlig speltid i ett topplag i Primeran under minst en säsong. Enligt mig så besitter Pedro precis lika goda egenskaper som Mata. Pedro, som slår hörnor med både vänster och höger fot, Mata använder sin högerfot som stödjefot på sin höjd. Pedro är minst lika snabb som Mata om inte snabbare, lika teknisk och irrationell också. Det enda Pedro behöver är just att få spela regelbundet under en säsong, och då räknas inte spel i Segunda B. Något han dessvärre nog blir svårt i Barcelona med tanke på vilka han har framför sig i laget. Jag personligen anser att 18m på Mata är onödigt slöseri med pengar när man har Pedro i truppen.
Barcelona Alavi - R.I.P
2009-08-07 00:04
Klint

Tycker att vi slösar för mycket pengar den här sommaren, vi har redan 2-3 spelare som i sin spelstil liknar Mata.
Och dessutom så finns det redan många som konkurrerar om dom tre platserna däruppe.
Barcelona Criff
2009-08-07 00:04
Zlatan bröt benet idag? ;)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-07 00:02
Rambla - K9

Jaha! Där bekräftade hur lite jag läser Birros blogg. ;)
Barcelona Yaya_toure
2009-08-07 00:02
saknar eto
Barcelona Klint
2009-08-07 00:00
Rambla - K9

Håller med å ena sidan. Men samtidigt tycker jag att Mata påminner väldigt mycket om Iniesta i sin spelstil. Vilket då hade kunnat göra honom till en spelare som dels kan spela på mittfältet, dels ute till vänster i anfallet. Istället för att värva två spelare slår man två flugor i en smäll.

Sen tror jag inte att värvningen blir av utan det är nog mest ett spel för att förhandla upp lönen i Valencia. €18 miljoner känns på tok för lite för en spelare av Matas kaliber och jag kan inte tänka mig att Valencia-ledningen skulle vara speciellt villiga att sälja.
Canaletes
2009-08-06 23:52
Dani Alves satsar på baseball!
Barcelona Rambla - K9
2009-08-06 23:52
När det gäller Mata. Trixig och teknisk kantspelare som kan spelas på bägge ytterplatserna. Hm, hos vem känner jag igen de egenskaperna? Kan det vara hos en viss Pedro "Pedrito" Rodríguez? Varför slänga bort 18 mille på någonting som man redan har i truppen? För övrigt så tror jag Mata Sr använder media och Barcelonas förmodade intresse för att få ett bättre förhandlingsläge med Valencia nu när hans usla lön ska omförhandlas. Stay put in Valencia Mata.
Barcelona loriana
2009-08-06 23:50
el Flaco

Bra frågor och ett intressant ämne!

”Kan man värdera en spelare trots att man aldrig sett honom spela?”

Det kan man inte enligt mig - att värdera en spelare som man inte har sett spela. Kan du värdera en musiker utan att du har lyssnat på dennes verk? Kan du värdera en författare utan att du har läst hans/hennes alster? Osv... Dock kan man ta till sig omgivningens värderingar - det är väl det som sker i många fall...

Kan man nu ”..göra en rättvis bedömning av Pelé, Di Stéfano och Cruyff? Eller bör man endast hålla sig till att betygsätta de spelarna som man personligen sett på TV?”

Jag är av den uppfattningen att man Kan göra en någorlunda rättvis bedömning av dåtidens t.ex. bästa spelare. Ta fram video/DVD så att du kan se de spela, läs på om dessa spelare, läs på om fotbollshistoria etc. Man måste göra en resa tillbaka i tiden i det här fallet.

Du skriver - ”... kan däremot inte sätta på en DVD-skiva med Pelés matcher för Santos och det brasilianska landslaget från 60-talet.” Kanske inte just vad du efterfrågar (har inte kollat upp det iof) men nog kan man hitta DVD/video och se dåtidens bästa spelare i action. Gjorde en snabb sökning - Stockholms stadsbibliotek – resultat:
DVD ”Ultimate football” av Rodger Tames, medverkande: Ronaldo, Pelé, Maradona, Owen, Cruyff,... Bara som ett exempel... :)
Barcelonistas
2009-08-06 23:49
Birro vet inget om fotboll.han påstår fortfarande att seria a är världens bästa liga.de säger de mesta om hans fotbolls kunskaper...
Barcelona Klint
2009-08-06 23:40
Kan meddela att Birro har jävligt fel i just detta fall. Han läser någon italiensk skittidning och tror på denna ordagrant och sedan spyr han galla över Rasmus Bengtsson. Ett riktigt skitinlägg från hans sida och som bara visar på hans och Italiens nedåtgående trend.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-06 23:37
Gud är störst!

Du tänker på en annan Bengtsson som var i Inter för några säsonger sedan. Han som försökte ta livet av sig när han hamnade i en depression. Han skrev sedemera en bok om sina upplevelser. Birro skriver om mittbacken som spelade U21-Em för Sverige och var på väg att värvas av Lazio.

Angående Villa tidigare. Det är otroligt naivt och tro annat än att Villa verkligen ville lämna för Real Madrid och senare Barcelona. Han stannade endast av en anledning och det är att Valencia vägrade att ens förhandla om en försäljning trots att Villa bad om att få lämna.
Barcelona BlueRed
2009-08-06 23:34
Själv så tycker jag om Birro. Men jag föredrar Erik Niva. Han är lite mer rak på sak och blandar inte in italienska vinsortiment och dylik i sina texter.
Dessutom så känner inte jag till någon annan här i Sverige som kan lika mycket fotboll som Niva.
Hans bok är och rekommendera också, lärorik.
Annons: