/spanien/barcelona/forum/17318.aspx/spanien/barcelona/forum/17318.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Suñol
2009-08-07 23:32
Rambla - K9: minst... Enligt vissa mer eller mindre trovärdiga källor ska ju Pep vara "Besatt" av Ukrainaren. Stämmer det så kommer han nog förr eller senare.
Jag lästa att det ryktades att det kanske bara blir ett nyförvärv till att inte ekonomin klarar mer. Då känns ju utlåningen av Henrique( är det bekräftat från officiellt håll?) mer eller mindre vansinnig.
Barcelona Suñol
2009-08-07 23:28
Vampíro - El Triplete: Om han kan försvara är han nog en bra värvning, det är ju just bollskickligheten som är problemet när man ska hitta en mittback till Barca.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-07 23:28
Suñol

Bara håret gör ju att Txiki borde lägga 5m extra på honom. :D

Vampíro:

Pep har inte kunnat släppa tanken på denna spelare sen man mötte Shakhtar i gruppspelet. Han blev tydligen mäkta imponerad av honom. Cáceres och Henrique känns inte som några värvningar Pep beodrat även om jag är osäker på Cáceres. I så fall måste Pep ha gjort en rejäl felbedömning där. Cáceres är en bra försvarande back där försvaret står lågt och mest befinner sig i straffområdet och försvarar sig för sitt liv. Vi såg vilka problem han fick så fort han skulle göra någonting med bollen. För att inte tala om att driva bollen framåt i fart. Bollen studsar ju genast 1m ifrån honom. Ta en titt på Muniesa och Fontas när de tar fart framåt och löper med boll, det är klasskillnad på bollkontrollen och då är de fortfarande juniorer.
Barcelona Suñol
2009-08-07 23:26
D.Z.G: Vem orkar läsa ditt medelande? alldeles för gyttrigt och med felaktigt punktering.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-08-07 23:26
Barcelonistas: Vrf Mascherano .
Ser hällre att Barca betalar summan 50miljoner euro på Fabregas istället för Macherano.
Silva?
Är jag den enda som inte gillar honom så jätte mycket?.
Hällre Mata än Silva.
Mata är 1år yngre + så har Silva varit skadad i 1år ungefär.
In me Fabregas eller Mata då är jag nöjd.
Forza Barca
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-08-07 23:23
Rambla:

Nästan Rafa-klass på den högerfoten :P. Men om han nu värvas så hoppas jag att man har tänkt igenom det mer än vad man gjorde med Henrique och Cáceres. Vill inte se att klubben lägger ut så mycket pengar utan en riktig tanke.
Barcelona Suñol
2009-08-07 23:21
Det som talar mest för Chygryk är ju håret... Det ska vara långt och gärna krulligt.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-07 23:20
D.Z.G

Du är ny i forumet? Ok, välkommen då. Du undrar varför Henry är kvar? Hm, missade du senaste el clásico? Vem hade lekstuga med Ramos? Hans 26 mål under säsongen måste väl anses vara ett bra facit?
Barcelona D.Z.G
2009-08-07 23:17
jag är ny här på forumet och har ingen anning vad som sagts innan.. så ni vet om detta ! :)
Barcelona D.Z.G
2009-08-07 23:17
Barcelona är världens bästa lag, bättre än madrid på alla positioner utan målvakten... men barcelonas bänk ser inte alls för bra ut.. vem kan ersätta messi? eller ens hans position? när yaya o keita drar till AM så blir det busquets.. dani alves? puyol.. men då är det marquez o pique i mitten nu när milito fortfarande är borta o henrique antagligen lånas ut.. back linjen är värkligen tunn... o xavi o iniesta? ingen som kan täcka upp för dom.. keita? busquets? yaya? knappast.. henry förstår jag inte ens varför han är kvar.. hade hoppats på ribery men men.. nu hoppas jag på att dom satsar på gai som kommer ta över den positionen... men vi har inte ens en duglig mittfältare som skulle kunna täcka upp för xavi eller iniesta.. gudjohnsen ? jag ber varje gång han stiger in på planen att dom säljer honom... så jag tycker mitten o försvaret är lite tunt när det kommer till ersättare...
Barcelonistas
2009-08-07 23:16
In Silva,Mascherano,Chyg.

Sen är truppen helt komplett.
Real Madrid Oleguer Lover
2009-08-07 23:14
Så ska vår backlinje se ut

Alves Puyol Pique Abidal
Barcelona Rambla - K9
2009-08-07 23:14
Vampíro:

Pep vill ha honom trots att han inte kan avända honom i CL, just för att ligan och andra turneringar innebär ett tufft matchande för truppen. Tack vare att han är så ung och trots det redan så rutinerad och etablerad spelar det ingen roll för Pep att han missa CL-spel denna säsong. Han kommer att bli viktig i ligan och lätta på bördan för de andra spelarna. Kolla in videon så ser du snabbt att han besitter härlig bollbehandling, en bra blick för spelet och fint passningsspel.
Barcelona D.Z.G
2009-08-07 23:09
Vem är ens kapabel till att spela på messis position ? iniesta, ja visst men då försvinner en viktig del i mitten... henry, bojan, knappast.. endast jeffren o gai som jag ser det... och ingen av dom är specielt på litliga i dags läget...
2009-08-07 23:07
Våra talanger räcker kolla vad dom gjorde med Tottenham 8:a i ligan enligt många (Världens bästa liga) . Vi såg hur dom spela man tror att dom va rutinerade så de är naturligtvis att dom kan ersätta LM10 Kungen (Iniesta)
Barcelonistas
2009-08-07 23:06
De blir inte bättre heller när keita,yaya drar till am...
Barcelona Rambla - K9
2009-08-07 23:06
Ämne: Är det någon som vet....
Det sista jag hörde om honom var att han inte kan träna fullt ut utan att känna smärtor. Därför gjorde man ett nytt ingrepp i Argentina. Kommer han i full träning så har han ändå missat spel i 18 månader och det är en väldigt lång tid. Jag kan inte se honom vara tillbaka under hösten.
2009-08-07 23:05
Hetfield:

Tänk på att både Puyol och Rafa börjar komma upp i åren och skadorna har även kommit mer och mer. Har svårt att se Muniesa flyttas upp, han är bara 17(!) och Milito är... låt oss bara säga att hans senaste match var mot United, 2008 alltså. Det enda jag kan komma på är att Abidal får mer speltid i mitten och man låter Maxwell spela mer men hur trovärdigt är det?

Rambla:

Har ärlig talat inte sett honom spela men hade hellre sett att man har en spelare som kan delta i alla turneringar. Om han dock är så bra som rapporter säger så får man väl ändå lita på Guardiolas omdömme.
Mazumba
2009-08-07 23:04
vi har bara Dani Alves som högerback, vi bör försöka värva Salgado, en rikitig "hjälte" som alltid sett till att Barca vinner mot Real. Vi är faktiskt skyldiga honom den tjänsten nu när Real rivit hans kontrakt efter alla år.
Barcelona Hetfield
2009-08-07 23:03
Är det någon som vet hur det är med Milito?
Barcelonistas
2009-08-07 23:00

Jag håller me, truppen skulle bli breddare till nästa säsong men det har den inte blivit.Talangerna i all ära men la liga är en så pass bra liga att de räcker för barcelona att vila Messi,Iniesta så kan det bli förlust.
Barcelona Suñol
2009-08-07 22:58
Rambla - K9: Först trodde man ju att det lika gärna kunde vara taktik från Lendoiro Till exempel men nu när det är så många som säger samma sak så känns det ju som att det är sant.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-07 22:58
Hetfield

Inte ens du räknar med Milito, eller? Marquez går ju hela tiden sönder med sina muskelbristningar. Muniesa lite väl ung, tror du han blir uppflyttad till a-truppen? Annars får han bara spela 5 matcher med a-laget för att kunna spela med Atlètic.

Ja, jag är orolig för det börjar bli ont om tid. Skador på vissa nyckelspelare och vi är riktigt illa ute. Kom ihåg att Alves, Messi, Eto'o och Xavi gick igenom hela säsongen utan skador. Har vi sådant flyt ännu en säsong? Du borde också vara lite orolig vid det här laget.

Vampíro:

Det spelar ingen roll om inte Chygryk (hans smeknamn) inte kan spela CL. Med honom i laget kan Piqué, Puyi och Rafa få välbehövlig vila i ligaspelet. Till en början var jag skeptisk till att värva honom men har mer och mer insett att killen är ett monster redan vid 22 års ålder med en grym bollkontroll och passningspel.
2009-08-07 22:57
Hetfield

Hade vart kul med Kolo men han skulle fortfarande inte platsa Milito önskar ja komma tillbaka för han har en given plats i startelvan.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-08-07 22:56
Fabregas är som xavi fast är bättre på långa genomskärare och passar, medans xavi är en mer spelmotor, korta snabba kombinerat med förflyttningar.

Sen om Cesc kommer mot all förmodan så är det verkligen en grym värvning, ser nån av cesc/silva i laget inom en kort framtid, då henry inte blir yngre + fler alternativ, skulle cesc komma redan i sommar (inte troligt) då blir det rotation som heter duga..

2009-08-07 22:54
Vad ska Fabregas göra här vi har redan Xavi o Iniesta han är välkommen när världens mest känsliga fotbollsspelare genom tiderna XAVI slutar.
2009-08-07 22:50
Rambla - K9:

Precis, lite som fallet med Cáceres. En ung spelare man köpt för dyra pengar som bara får ett fåtal chanser, visserligen imponerade han inte ifjol men det var ju ändå hans debutsäsong.

Håller med om att Pep måste ha lite mer tålamod, man kan ju inte förvänta sig att nya(speciellt unga) spelare ska dominera under sitt första år. Känns lite konstigt att kritisera Guardiola men så är det.

Sen att man vill värva Chyg(tänker inte ens försöka stava) fast än han inte kommer kunna spela CL är bara dummt. Han lär dessutom kosta 15-20M och vad händer om han inte presterar direkt, ska vi låna ut honom också?
Barcelona Hetfield
2009-08-07 22:50
Rambla

Varför så negativ? De har hittat en vänsterback och en väldigt bra ersättare till Eto'o, nu är det bara mittfältet som är kvar, lita lite på Laporta och Co, tror knappast att de sitter och svettas just nu av panik. De värvade just Zlatan och Maxwell från absolut ingenstans, ingen hade en aning om det, så de har nog en plan ska du få se ;)

Vi har bra med backar: Puyol, Alves, Maxwell, Abidal, Henrique (?), Marquez, Pique, Milito, (Muniesa)

Kom att tänka på en sak, hade det inte varit bra om vi hade värvat Kolo Toure? Arsenals viktigaste försvarare, och brorsan är ju redan , han var ju villig att sticka
Barcelona Rambla - K9
2009-08-07 22:49
Vi skulle inte bara bredda truppen utan förstärka den. Det enda som hänt är att vi bytt ut vår toppstriker mot en annan och ersatt Sylvinho med en yngre spelare. Keirrison gick på lån, detsamma med Caceres och Hleb. Antingen har Pep övertro på våra canteranos eller så är vi riktigt illa ute om inte några spelare ansluter. För den här truppen håller aldrig att vara konkurrenskraftig till sex pokaler.
Barcelona westinho
2009-08-07 22:48
Hetfield

Fábregas kommer inte att peta Xavi heller. Läs mitt inlägg 22:38.

Annons: