/spanien/barcelona/forum/17317.aspx/spanien/barcelona/forum/17317.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2009-08-06 01:02
Alessandro Del Piero!,
Varför tror du vi är det bollhållande laget då? Kan det har någonting med att göra att vår playmaker, Xavi aldrig tappar bollen?
Använder du hjärnan innan du skriver eller?
Barcelona el Flaco
2009-08-06 01:01
Skakar på huvudet åt folk som tycker att Xavi är överskattad. I dagsläget är han top 10 i världen. Om det är någon som är överskattad så är det Lampard.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-08-06 01:01
Xavi O Iniesta=bäst

Asenjo, Almunia, Palop ? Gubben ta och kamma dig :)
Alessandro Del Piero!
2009-08-06 01:00
Xavi tappar inte boll eftersom ni är den boll hållande laget..Alla lag fruktar er så enkelt är det. Ingen vågar anfalla. Men däremot chelsea det var defensiv erotik det där.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-08-06 00:59
Alessandro Del Piero!

Ytorna var små mot Manchester United också eller hur ? Och hade vi spelat finalen mot just Chelsea så hade ytorna varit tillräckligt stora för att Xavi ska lägga minst en djupledsboll per andra minut, men Chelsea spelade en jävligt äcklig fotboll och det fanns knappt ytor i den matchen för att ens Zizou skulle kunna lägga en fin boll så var bara tyst SNÄLLA !!
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-08-06 00:58
Ämne: Låt oss göra listan ....
Hahahhaha Valdes bättre än Chech?????.
Essien bättre än Yaya?.
Valdes är vår svaga länk.
Nu kommer alla skriva men Valdes klarar pressen.
Om en målvakt ska spela i Barca så ska den vara riktigt bra sin Casillas,Buffon,Chech,Asenjo,Reina,Almunia,Palop,.
Tro de eller ej men alla de är bättre än V.V.
Visst Valdes blir bättre för varje år men jag tycker som jag har sagt i snart 3år in me en ny målvakt.
Forza Barca
Barcelona Criff
2009-08-06 00:58
Alessandro Del Piero!, Jämför hur många gånger Lampard tappar bollen under en match då, kontra Xavi.
Räkna hur många fel pass Xavi får under en match, kontra Lampard.
Xavi har inte den uppgiften som du nämner, Barcelona spelar inte ett engelskt spel. Våra mittfältare ska inte springa in i målboxen och avsluta, det ska Henry, Messi & Eto(Zlatan) göra.
Dem ska heller inte glidtackla och ha sig, utan oftast bara stänga ytor.
Barcelonistas
2009-08-06 00:57
Messidinho_10

Överdriv inte Gerrad världens bästa på de han gör.
Alessandro Del Piero!
2009-08-06 00:57
PS. lär er diskutera innan att hålla på och säga "Spärra han"
Barcelona Sersari
2009-08-06 00:56
Man måste vara både blind och en åsna för att inte inse Xavis storhet. Sätt ihop Liverpools alla mittfältares assister den gångna säsongen och Xavi vinner nog.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-06 00:56
LFC

Kallas för Ball possision. Inte stressa iväg bollen första minuten. Utan ha tålamod och vänta på den rätta stunden att slå den avgörande passningen, varför tror du vi gjorde över 150 mål denna säsong? och hade varenda match över 65% bollinnehav,
Alessandro Del Piero!
2009-08-06 00:55
Vad fan säger ni? Ok Xavi passar lite men han kan spela en halvlek med att SIDLED passa mot stora T.ex Chelsea va gjorde han?..Sidleda passa..Det är bara mot små lag han dominerar då han får jätte ytor ala la liga, och snälla ta inte upp Real madrid matchen då ytorna var större än hela KIna, Medans Lampard passar, gör mål GLIDTACKLAr nåt som Xavi aldrig gjort i sitt liv och när han gjorde det skadade han sig..Patetisk och överskattad spelare.
Barcelona Criff
2009-08-06 00:54
Messidinho_10, B-lags spelare? Hmm.. Du är inte bättre än obi mikel snubben själv.
Terry en B-lags spelare? Kom igen nu, han är en utav världens bästa mittbackar.
Ashley Cole är bättre än Abidal offensivt, antagligen lika stabila bakåt, så varför skulle det inte vara en förstärkning?
Cech har en dålig säsong bakom sig, men annars har han varit mer jämn än vår egen Valdes.
Essien är en så sjukt komplett spelare, och presterar på topp på vilken position som helst. Han hade förstärkt vilket lag som helst.

LFC/ Kaya 9, Ändå så har han varit Barcelonas motor och varit startman i flera år nu, han har under denna tid plockat hem fler titlar än både Gerrard och Lampard.
Jag tror nog antagligen att tränarna som tränat laget vet mer än vad du vet. Så jag litar mer på dem när dem tar ut honom match efter match.
Gerrard tycker jag är mycket bättre än Lampard, normalt skulle jag också vilja säga att Gerrard är nog en bättre mittfältare än Xavi, då han är mer dominant och avgör matcher med sina mål, men dem har inte riktigt samma roll heller. Xavi ska alltid slå den avgörande passningen, medans Gerrard oftast är den som avslutar och är målfarlig.
Tror ändå aldrig Gerrard hade kunnat ta Xavis roll.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-08-06 00:53
LFC/ Kaya 9

Han slog 4 sidledspassningar mot Real Madrid som resulterade i 4 mål, är det du menar ? Det var en sidledspassning över Ferdinand och exakt mitt mellan Vidic och Ferdinand som resulterade i Barca andra mål mot United i finalen eller hur ?
Barcelona Messidinho_10
2009-08-06 00:50
LFC/ Kaya 9

Hahaha en till orkar fan inte mer. Who the fuck is gerrard?
Sevilla LFC/ Kaya 9
2009-08-06 00:48
Tycker faktiskt barca fansen överskattar Xavi en aning, visst han var duktig i EM och senaste säsongen. Ärligt talat så rankade jag inte ens Xavi top 5-8 mittfältare för 2-3 år sedan. Att ni tycker att han är bättre än Lampard som presterat på en hög nivå i snart 10 år är roligt. Själv kan jag inte jämföra xavi vs lampard, men faktiskt så lutar det lite mer åt lampard. Nu kommer jag få mycket kritik och mycket folk men jag studerade Xavi en match (minns inte vilken), Sidleds-Danne all way.

Gerrard 10 dagar i veckan före Xavi/Iniesta.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-06 00:47
Pierre El Rey - Ronaldo, Kaká, Higuaín y Iker

Ingen aning.
Barcelona Messidinho_10
2009-08-06 00:42
Criff

Du kan inte mena allvar när du säger att dem där b spelarna vill förstärka vårt lag.
Jag kan lova dig Pep hade placerat dem på läktaren om dem hade funnits i vårt lag.
Villarreal Grande Messi!
2009-08-06 00:38
Haha, den här chelsea-killens inlägg var humor på hög nivå. =) Skrattade åt varje inlägg han skrev.

Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-06 00:37
Haha, Lite off topic men det är väl inte bara jag som vet vem Remi Gaillard är ? Klippet i länktips är så roligt att jag håller på att dö av skratt. Perfekt när man är lite sjuk, att skratta hjälper :)
Barcelona petersays
2009-08-06 00:37
Jag tror du kom åt CapsLock grabben..
Barcelonistas
2009-08-06 00:36
Messidinho_10

Lol
Barcelona Criff
2009-08-06 00:36
Knappast att alla Barcelona spelarna är bättre än Chelseas, men Barcelonas spelar överlag är bättre spelare än i Chelseas lag.
Det var därför vi vann CL, och inte Chelsea.

Cech, Essien, Ahsley Cole & Terry är dem enda i Chelsea jag skulle kunna tänka mig skulle förstärka vårt lag.

Drogba med sin attityd hade inte haft en plats i Barcelona, inte en chans.

Att sitta och säga att Lampard skulle vara bättre än den mittfältaren som vann bästa spelare i EM, och förde sitt lag till CL vinst, samtidigt som han vann den interna assistligan i ligan, är rent ut sagt dumt.
Xavi har haft sin livs form, och det finns inte en mittfältare som petar på honom för tillfället. Det var en stor faktor till varför det gick så bra förra året. Just för att Xavi var toppad hela året igenom.
Barcelona L-Messi10
2009-08-06 00:35
TILL JOHN MIKEL OBI 12 //

haha mannen du borde bli komiker HAHAHHAHAHHAHAH :D ENLINGT HAN SÅ ÄR HELA DERAS MITTFÄLT OCH BACKLINJE BÄTTREN VÅRAN MANNEN FÖDDES DU IGÅR ELLER VAD ? HAN TROR ATT FOTBOLLEN FINNS BARA I STAMFORD BRIGDE, HAHA PALLA ÄNS DISKUTERA SÅ INGEN AV VÅRAN PLATSAR HOS ER ELLER HAHAHHAHAHAHAHAHA :D :D GÅ O LÄGG DIG FANN DU O TÄNK PÅ DET DU SÄGER
Real Madrid Pierre El Rey - Ronaldo, Kaká, Higuaín y Iker
2009-08-06 00:32
Hej alla Barcelonistas!

Jag tänkte höra ifall någon av er vet på ett ungefär hur ni ställer upp i dagens(nattens) match?
Barcelona Messidinho_10
2009-08-06 00:29
Barcelonista

Du är en riktig pajas alltså och du håller på Barca?
Alla Barca spelarna är bättre än Chelskis har du inte fattat det än??
Barcelonistas
2009-08-06 00:25
Låt oss göra listan ordenklig!

Cech vs Valdes = Valdes

Bosingwa vs alves = Alves

Terry vs Puyol = Puyol
Carvalho vs Marquez Marquez

Ashley cole vs abidal = Abidal

Lampard vs xavi = Xavi
Essien vs yaya toure = Essien

Ballack vs iniesta = Iniesta

Joe cole vs messi = Messi

Drogba vs zlatan = Zatan
Henry vs anelka = Henry
Barcelona Para Siempre
2009-08-06 00:19
Malibou

4 timmar :)
Barcelona Messidinho_10
2009-08-06 00:16
Ämne: Okkapokka

Ja du h....
Ähh fan klart man ska ta upp historia ju utan historia hade inte vi varit nåt.
Malibou
2009-08-06 00:16
bara för att fatta rätt, är barcelona matchen om 4 timmar eller om 28 timmar ?
Annons: