/spanien/barcelona/forum/17316.aspx/spanien/barcelona/forum/17316.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2009-08-06 04:21
Ljungberg gör en Guti och "skadar" sig för att inte bli förnedrad.. hehe
Real Madrid Oleguer Lover
2009-08-06 04:20
Grabbs ta en titt på ETOO
littolitto
2009-08-06 04:16
det är inte säkert at ljugan ska spela, migränattack som vanligt.
2009-08-06 04:12
Tänk er snart Ljungan och Henry ska möttas igen
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-06 04:05
Om någon har laguppställningen så får ni gärna delge den oss här :)
Real Madrid Bengan
2009-08-06 04:05
Ämne: Haha Real Madrid har....
Ja, klart barcelona är bättre på papperet än Real ändå men det är väl inte det som det ens handlar om. Spelar ingen roll vilket lag man stöder för att förstå att man inte bara kan skänka titeln till barca. Om vi ignorererar barcelona för en sekund och bara tittar på Reals lag den här säsongen jämfört med förra så är laget enormt mycket bättre. Varenda värvning har gjort laget starkare.

Så om vi först och främst kommer överens om att Real inte kan värva Messi, Iniesta och Xavi. Så är min fråga rätt enkel till dig, vilka spelare skulle Real värva för att få ett bättre lag än barcelona på papperet? Svaret är att i nuläget är det inte möjligt så vad förväntar du dig av klubben?

Och NEJ och åter NEJ, det är INTE ett alternativ för nästa säsong att vänta på att något skulle trilla ur ungdomsakademin. Perez satsar stora pengar på att göra om akademin för att den ska producera något längre fram med det är en långsiktig satsning.

Det är möjligt att man kanske borde gjort något annorlunda tidigare, men grejen är ju att det finns inga garantier för att man ska kunna få ut bra spelare ur sin ungdomsakademi. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så hade Real laget som gjorde 107 mål 13 stycken spelare som kom direkt från akademin och både klubbledning och president i nuläget är rätt måna om att akademin ska förbättras men i nuläget så kan man inte göra mycket mer än vad madrid gjort. Dvs värva så bra man kan och hoppas på att man kan ihop ett lag som kan konkurrera med barcelona.
littolitto
2009-08-06 03:53
surt, men bara 35 min kvar till matchen!! :D
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-06 03:50
Marquez skadad, borta två veckor..
Barcelona barca!!231
2009-08-06 03:50
Ämne: Ämne: barca!!....
jag vet men priset sänks nu också för att dom åkte ur cl
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-06 03:49
Totalt värdelöst och värva Chygrynskiy nu..
Barcelona barca!!231
2009-08-06 03:44
Ämne: barca!!231

samman....
det står att barca har haft ett möte i seattle för en sista offensiv att värva spelare, mascherano , Chygrynskiy och mata är huvudmålet men det kommer bli svårt
littolitto
2009-08-06 03:37
adil,

såg honom spela mot al ahly för någon vecka sen, han var riktigt kass. tappade bollen hela tiden och ville för mycket.
adil,
2009-08-06 03:34
Gud är störst! - Pep el rei!

Okej, men man tycker ändå han borde få prova på lite nu. Har hört så mycket om honom men aldrig sett honom spela. Eller jo, såg när han spelade en match för Israel förut. Han verkade väldigt mogen i sitt spel. Och han har bra skills på Pro Evo Soccer. :P
littolitto
2009-08-06 03:31
barca!!231

sammanfatta lite vad det står, kanske? =)
Barcelona barca!!231
2009-08-06 03:16
läs den här artiklen
Barcelona mariobarca
2009-08-06 03:15
Snart börjar matchen 04:30 jag vill inte sova för då kommer jag inte kunna vakna. mitt alarm är för högt kommer väcka alla. hehe så sitter på datan fcb seattle 3-0
2009-08-06 03:06
Barça! (MQUC3)

Jag tycker också Gerrard är klasser bättre än Lampard men Han är också ÖVERSKATTAD precis som Cristina.
Barcelona Hetfield
2009-08-06 03:04
Ta det lugnt grabbar, Gai fyller väl 17 år , han är fortfarande ung och Henry blir inte yngre, så lita på att Gai kommer att få speltid
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-06 02:51
Pep.G-Z9

Det kan vi definitivt göra om du menar om han ska upp permanent, men däremot tror jag han kommer att få prova på under copa del rey matcher etc. Pep är smart nog att inte dömma honom så fort, men det är bara det att han ville inte ha med så många från B-laget till USA-turnén då alla ordinarie spelare anslöt sig tillbaka. Då tog han väl de 4 som imponerade mest under Wembley cup för att vara rättvis antagligen.

Gai kommer få sin chans, och med lite tålamod så kommer han blomma ut snart ska du se. :D
Barcelona Abbe -
2009-08-06 02:50
Ämne: Gud är störst! - Pep....
Ja, det betyder det nog, och lika bra är väl kanske det. Han är fortfarande ung, och har ingen brådska. Visst uppvaktas han av Premier League-klubbar(vem fan gör inte det?), men han har nobbat dem tidigare med motiveringen att han vill slå igenom i Barça.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-06 02:46
Mot City debuterar Zlatan.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-06 02:46
Tycker att Lampard är jävligt överskattad, gillar han INTE!

Däremot Gerrard, Där har vi en kung på fotbollsplanen, en fröjd för ögat. Riktigt duktig.
Men att komma in och kritisera Xavi på ett Barca forum kanske inte är det ultimata?

Tack talman för ordet ;)
Malibou
2009-08-06 02:43
gör zlatan ett inhopp idag tro? eller blir första matchen mot City ?
Barcelona Pep.G-Z9
2009-08-06 02:40
Gud är störst! - Pep el rei!

Betyder det att vi ska räkna bort Gai från A-truppen i år :/ ?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-06 02:39
adil,

Gai fick tyvärr inte följa med truppen till USA, utan de 4 som "made it" var JDS, Muniesa, Fóntas och Jeffren.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-08-06 02:34
Haha Real Madrid har värvat för ungefär 3 miljarder kronor och ändå är vi bättre än dem på varenda jävla position förutom målvaktspositionen ! Notera VARENDA position förutom målvaktspositionen, och allt det tack vare världens bästa president Juan Laporta som ar valt att satsa på La Masia, både billigare spelare och mycket skickligare.

VISCA EL BARCA Y JUAN LAPORTA !
Barcelona Xavi.H
2009-08-06 02:23
Gai är inte i Usa vad jag vet
adil,
2009-08-06 02:17
Vet inte om det har nämnts men vet någon var Gai Assulin håller hus? Är han med i truppen?
Barcelona Xavi.H
2009-08-06 02:13
Jag hoppas få se mycket av Maxwell, Pedro och resten av dom unga aka Muniesa, Jeffren, Fontas, Jonathan. Tycker alla har imponerat stort under försäsongen!
adil,
2009-08-06 01:59
BlueRed

Håller med. Går inte att jämföra Xavi och Gerrard bara sådär. Båda två är helt underbara spelare, med olika färdigheter. Gerrard är mycket bättre än Xavi på många punkter, som målfarlighet, styrka, skott och frisparkar. Dock väger Xavis skills upp till det hela. Hans passningsspel, bollteknik (ingen kan va bättre vän med bollen än Xavi) och en spelförståelse out of this world.

Det som då kan diskuteras är ju vem som gör mest nytta för sitt lag, vilket inte alls är rätt att svara på. Båda har tagit sina lag till stora framgångar. Dock hamnar Xavi före Gerrard i guldbollen rankingen, skulle inte bli förvånad om Xavi får ta emot Guldbollen själv.
Annons: