/spanien/barcelona/forum/17307.aspx/spanien/barcelona/forum/17307.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Royalblood
2009-08-08 11:59
HENRIK JOHANSSON*

Mycket fin artikel!
Barcelona Trippeln
2009-08-08 11:53
adikalt//Zidane är gud

Jag har för mig att bara 6 lag deltog,stämmer det och det var inte stora lag direkt.
Barcelona HugoBoss
2009-08-08 11:43
Vad säger ni om det?
Barcelona Jr. Honken
2009-08-08 11:05
Mycket, mycket bra skrivet Henrik Johansson!
Läste precis "Ibra istället för Eto'o", och jag håller med i precis varje ord! :)
Real Madrid Radikalt//Zidane är gud
2009-08-08 10:38
Ämne: Radikalt//Zidane är ....
Nej, så var det inte, bara i den första uppsättningen. De fyra andra var det två lag från Spanien.

Meessii10

Ja, så var det nog.
Barcelona Ciao-V
2009-08-08 10:26
Länken till intervjun...
Barcelona Jr. Honken
2009-08-08 10:23
Barca_Fan_87

Okej, tack iaf.
Barcelona Ciao-V
2009-08-08 10:15
Intressant intervju med Barcas vice president,Rafael Yuste.

Han pratar bland annat om försöket att köpa Villa, Zlatan affären, vad som är prioriterad när det gäller värvningar. Se länk.

Om Villa:
"The boy wanted to come. We went to Madrid to close the operation with Valencia but at the last minute they asked an exaggerated sum of money that was above our budget. I felt sad for Villa that it didn't go through".

Om Zlatan:
"He was the dream of Guardiola. And ours, but it always seems something far, impossible, until we decided to actually try it".

Om Ribery:
Bayern doesn't want to sell him. The day they put him on the market, we'll be the first to be informed.

Om ytterligare värvningar:
"We know that the priorities of Pep are a centre-back and a midfielder. We'll make a decision when the moment is there. To uptouch a Picasso is very difficult".
Barcelona Barca_Fan_87
2009-08-08 10:07
Ämne: När visas matchen? P....Jr. Honken

På Barcelonas hemsida står det 05,00. Men tänk på att det är tv4 så det kan vara så att dom inte sänder matchen live.
Barcelona Trippeln
2009-08-08 09:54
Radikalt//Zidane är gud

''hur kom det sig då att vi vann Europa Cupen 5 år på rad?''

Du vet väl att bara 1 lag från spanien fick delta,om barcelona kunde ha deltagit så kunde lika gärna de ha vunnit,inte helt rättvist?
Barcelona Meessii10
2009-08-08 09:53
Radikalt//

Kanske för att Franco insåg efter 13 år att det inte gick o vinna någon titel med det här laget, och så började han med sina galna affärer
Barcelona Jr. Honken
2009-08-08 09:51
När visas matchen? På vissa ställe står det 05:00, och vissa 07:00?

Ber om ursäkt ifall det skrivits flera gånger förrut...
Barcelona Kraków
2009-08-08 09:50
Atletico Madrid var väl ändå Francos lag och inte Real?

Sen står det faktiskt "bara" 3-2 till Real mot Barca i UEFA Champions League titlar.
Barcelona Meessii10
2009-08-08 09:48
DM1982//

Igår stod det på den officiella att matchen var kl. 07:00. Så tiden har ändrats nyligen. Kanske därför fyran intte ändrat. De har helt enkelt inte hunnit med det.
Barcelona DM1982
2009-08-08 08:06
På TV4Sport står matchtiden 07:00 och på officiella står det 05:00 om morgondagens match. Någon som vet om det är eftersändning på fyran eller om de bara har fel tid för tillfället?
Real Madrid Radikalt//Zidane är gud
2009-08-08 07:19
Ämne: Tretton

Ni vann t....
Ärligt talat, läs på. Om Franco nu hotade alla lag så att vi vann, hur kom det sig då att vi vann Europa Cupen 5 år på rad? Sträckte sig Francos makt till Europa Cupen också? Kunde han hota de lagen också? Knappast. Vi var helt enkelt mycket bättre än alla andra lag.

Och varför tog det typ 13 år för oss att vinna en stor titel efter att Franco blev diktator?
Barcelona Manolo83
2009-08-08 05:16
fattar inte varför folk tar upp franco hela tiden, knappt nån här inne på forumet levde när franco härjade i spanien.

och vad om han hjälpte real förr i tiden det är nu vi lever och just nu vinner vi mer titlar än vad real madrid gör.
Real Madrid Oleguer Lover
2009-08-08 04:44
Bengan

Detta är bara påhitt UNICEF säger det mesta jämfört med BWIN precis som ni säger finns de bevis ? när vi ta up Franco.
Real Madrid Tretton
2009-08-08 04:43
Oleguer Lover

Jag har inte sagt något av det där och brukar skriva sällan på SF. Förstår inte koppling du försöker göra men jag tror att det är sent och du behöver sova. Stå vid dina ord, bra där.

God natt och lycka till alla Barcelona fans.

Hala Madrid
Real Madrid Bengan
2009-08-08 04:42
Ämne: Tretton

ok all ....
Jo, det finns en del på Puertan som vill provocera och som alltid hackar på barcelona spelare oavsett vad dom presterar. Men det är ju likadant här, det finns en del vettiga men finns även en del som bara skriver massa skit om Real.

Men om vi ska ta ett exempel som tex Busquets som många hackat på så är det vissa som bara kastar skit på honom men det finns även väldigt många som försvarar honom genom att objektivt erkänna att han gjort en väldigt bra säsong. Bättre än innermittfältarna i Real gjort iaf.

Och om man tittar åt andra hållet så får tex Gago enormt mycket skit, visst han har gjort en dålig säsong men han var en stor del i ligaguldet 06/07 och har ibland varit strålande. Även om jag precis som du är rätt kritiskt till honom i nuläget.
2009-08-08 04:37
Tretton

ok all respekt för dom titlar ni tagit men när ja läser allt på puertan som ni skriver om oss Messi tar hormoner Busquets hackspett och Oleguer med mera...........................Så gör ni mig galen kolla på era spelare först sen ska ni snacka. Men ja står vid mina ord ALLTID lillebror.
Real Madrid Bengan
2009-08-08 04:36
Ämne: Vi är Mes que un clu....
Ja, men alla klubbar har sina fläckar. Har du läst artiklarna om barcelona handlingar i Uzbekistan? Hur kul skulle det vara om du fick det uppslängt varenda gång du pratar fotboll
Barcelona Okkapokka
2009-08-08 04:35
Barcelonistas

Vi köper också spelare you know, liksom andra toppklubbar runtom i världen. Är säker på att en hel del andra klubbar gör välgörenhets arrangemang och jobb för dom som behöver det, precis som oss.

Vi är Més que un club, visst. Men det gör inte oss till änglarna och resten till jävlar bara för det.

Sedan lägg ner Franco-snacket, det börjar bli tröttsamt.
Barcelonistas
2009-08-08 04:33
Tretton

Ni vann titlar liga titlar för ni hade franco han hjälpe er.Han hota alla lag och gjorde sina galna affärer. så du behöver inte vara så jävla stol!
Barcelonistas
2009-08-08 04:31
Vi är Mes que un club.Vi hälper fattiga länder men titta real dom lägger pengar för 3 miljarder kr när det finns fattiga barn osv.
2009-08-08 04:30
Mr Baloo-Gonzalez.

Precis de finns värre än så NI (real) hatar oss (jag och alla cules hela Catalonien alla Barca anhängare hatar er men som sagt de har varit värre.

THIS IS NOT WAR THIS IS FOOTBALL
Real Madrid Tretton
Lite fakta och annat kul att veta:

Wikipedia.org är inte ren fakta och det kan redigeras av nästan vem som helst. Referera inte "fakta" till det, det låter bara sorgligt.

Trippeln i all ära men: 3 CL titlar gånger 3 är lika med det Real Madrid har.

Liga vinster för Barcelona gånger 2 är nästan det Real Madrid har.

Sluta snacka om titlar när det gäller Real Madrid. Barcelona är helt fel klubb för att jämföra med Real Madrid, Real är för långt fram och gapet är för stort små vänner.

Nu vet ni lite mer. Det va så lite så.

Hala Madrid
Barcelona Ravo
Oleguer lover

Låt dem hata färgerna. Om jag ska vara ärlig så hatar jag inte real madrid utan respekterar dem utan de jag blir irriterad på är ju de fans som inte har nån hjärna, och de finns här med. Vi är inte bättre än dem på något sätt och de är inte de heller. Ni skämmer bara ut er själva genom att tjaffsa om en myt genom internet. So what om Franco verkligen hjälpte dem med titlarna, det är väl nuet som gäller?

Btw good natt:) dags att lägga sig om man ska vakna tidigt imorgon :)
Barcelona Okkapokka
2009-08-08 04:28
"Robinho y Higuain"

Exakt. Vi är tvillingar som vart skilda vid födseln, vilken som är den sedvanliga onda tvillingen avslöjar jag dock inte ;-)

Och måste Franco alltid dras upp när Real Madrid snackas härinne? Är så jäkla onödigt och det är knappast en bra början på en diskussion. I alla fall inte härinne.
Real Madrid Bengan
2009-08-08 04:27
Ämne: Ämne: Ämne....
Tyvärr är det väl så det blir när man drar massa supportrar som bara vill se glans och inte uppskattar alla år man sliter sitt hår för att laget knappt är värt kattmat.

Vet inte om det är helt jämförbart men såg tex här hur folk direkt vill ha Pedro eller Jeffren in i Barca truppen och kasta Bojan åt måsarna. Det måste väl också kännas si så där.

Även om jag personligen inte kan säga alltför många positiva ord om Bojans senaste säsong så är han ju ändå helt sjukt ung och har väl varit en stor del i barcelonas copa del rey segrar.
Annons: