/spanien/barcelona/forum/17305.aspx/spanien/barcelona/forum/17305.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2009-08-08 14:08
Ämne: Hetfield

Det kan ....
Nja, jag har sett Maxwell spela där framme..och det är nog bättre att han stannar kvar som vänsterback

Men om han kommer gratis, så varför inte, vem är jag som ska klaga på det, om vi dessutom kan låna ut en av ynglingarna så är det bra föratt deportivo brukar vara bra för ungdomarna
Barcelona FC-Barcelona
2009-08-08 14:06
H.Alavi - R.I.P

Hahahaha messi är bara för skön i den videon, måste vara första gången han Dricker :D
Valencia Villa/Silva
2009-08-08 14:04
Ämne: DM1982

Det vet ja....
jag visste att Kaka var religiös men att han och hans fru är fanatiska visste jag inget om. Ett helt märkligt uttalande av hans fru
Barcelona Rambla - K9
2009-08-08 14:03
Hetfield

Det kan man tycka. Tanken verkar vara att flytta fram Maxwell i banan och då slippa värva tex Mata. Abidal kan även täcka upp som mittback och då kan Filipe och Maxwell sköta ytterbacken sinsemellan.
Barcelona Hetfield
2009-08-08 14:01
Vore bra med Felipe, men är det inte lite onödigt med 3 vänsterbackar?
Barcelona H.Alavi - R.I.P
2009-08-08 13:58
Barcas nationalsång på länken är något alldeles extra!
Någon som kan hjälpa mig med att hitta en fil så jag kan ladda ner den? :)
Låten börjar strax efter 4.30
Barcelona Ciao-V
2009-08-08 13:56
Hehe...
Lendoiro får kanske panikslag nu i och med denna dom, om det stämmer, för att få ut något av Luis Filipe innan det är försent.

Kan tänka mig att agenten sitter idag med benen i kors och med ett leende på läpparna.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-08 13:42
el Flaco

Får vi honom gratis kan du lugnt räkna med att Lendoiro överklagar detta till Fifa och därmed kan vi räkna med en lång och segdragen tvist. Då är det bättre att göra upp med Lendoiro för en nätt liten summa. Självlart inga 14m som han krävde sist. Upp till 2-3m på sin höjd, då kan han få låna någon canterano på köpet. :D
Barcelona el Flaco
2009-08-08 13:38
Ämne: Jag vågar inte tro p....
Rambla - K9/

Jag var precis på väg att länka denna nyheten, men precis som du kan jag inte se det framför mig. När något låter för bra för att vara sant, brukar det vara så också.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-08 13:34
Jag vågar inte tro på att vi kan få Luis Filipe helt gratis. Det hade varit för bra för att vara sant.
Barcelona el Flaco
2009-08-08 13:29
Rambla - K9/

Milito är en personlig favorit och jag hoppas verkligen att han kan göra en comeback inom en snar framtid. Sagt det förr och säger det igen; efter Puyol finns det ingen annan i laget med större ledaregenskaper än Gabi Milito.

H.Alavi - R.I.P/

Svårt att säga, det står inget i det artiklarna jag läst denna morgonen. Men jag tror nog att vi kan räkna ut en comeback under hösten. Kanske under våren om vi har tur.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-08 13:29
DM1982

Det vet jag att det är. Lika vidrigt är det. Kakas beteende med sina religiösa budskap har sekt-liknelser, därav jämförelsen med Carola. Kolla bara hur hans fru uttalade sig när det blev klart att han skulle till Real Madrid.

“There are people out there who need our help,” Caroline stated in an interview, as reported by Corriere dello Sport.

“I made a covenant with the Lord, that I was convinced in spirit to marry a virgin. After falling in love with Kaka, I thought that I would fail in doing this; however I told him clearly that I wanted to remain a virgin until marriage.

“It was a signal that I had respected the Lord, and now there is a sign from God, through Real Madrid.

“How can someone, in this period of crisis, be worth so much money? It is because God has put this money into the hands of Real Madrid, in order to recruit Kaka.

“From here we can open a church in Madrid, as there are people who must hear our words.”

Religion är menat att vara något fint och jag respekterar alla slags religioner, för det är upp till var och en vilken gud/gudar de vill tillbedja. Fast när det övergår till fanatism blir det bara osmakligt.
Barcelona pokke
2009-08-08 13:25
Och I belong to Jesus! undrar varför han blev bannad från Puerta.
el Flaco

Kan man räkna med en comeback kommande säsong för Milito?
Det ser ju så pass allvarligt ut med hans knä..
Barcelona DM1982
Ämne: Den där I belong to ....
I belong to Jesus är en Kaká-grej. Kolla länk.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-08 13:23
el Flaco

Det man blir nyfiken på är hur pass hårt har Gabi tränat. Hur mycket har han belastat sitt knä? Det ska bli intressant att följa utveckligen.
Barcelona el Flaco
2009-08-08 13:21
Det verkar ha kommit goda nyheter från Argentina om Gabi Milito. Alla vet att han tvingades till en ny knäoperation för några veckor sen p.g.a. den smärtan han fortfarande kände i sitt knä och Barcelonas klubbläkare flög ner för att närvara under operationen. Milito befinner sig fortfarande i Argentina för att återhämta sig och under de senaste 15 dagarna har det mesta av smärtan gått över och argentinaren känner sig bättre. Trots det har det inte kommit någon info om när exakt han kommer kunna återvända till fotbollsplanen.
2009-08-08 13:21
Gud är störst! - Pep el rei!

Han är inte den enda som har provocerat mig genom PM, det finns ett antal "stjärnor" i Puertan som bevisar sig vara små individer.
Men jag väljer att inte klistra in alla PM och det ska dem vara oerhört tacksamma över.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-08 13:20
Den där I belong to Jesus! är ett litet äckel som ni inte borde ägna någon tid på. Värsta sorten. Vadå I belong to Jesus!? Är han någon slags Carola eller? Man kan tro att han tillhör någon slags sekt.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-08 13:18
H.Alavi - R.I.P

Många förändras när de skriver "offentligt", men sedan så visas deras rätta jag när det kommer till PM. Synd att det måste vara sådär.
2009-08-08 13:15
Gud är störst! - Pep el rei!

Precis som du säger, så är det upp till Gud att straffa honom.
Blev aningen chockad när jag såg att han skrev så, för jag trodde att han var en som man kunde diskutera med, menmen my bad :)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-08 13:14
H.Alavi - R.I.P

Herregud, och han är religiös? Så vitt jag vet så är man likgiltig mot alla medmänniskor om man ska vara religiös, man ska inte svära, provocera osv... Och killen heter "I belong to Jesus". Jag är muslim, men jag låter han vara låt gud dömma honom. Jag hoppas dock att nån bannar honom från SF. ;)
Barcelona el Flaco
2009-08-08 13:10
Att Franco hade en anknytning till Real Madrid är väl ganska uppenbar. Däremot håller jag med Okkapokka att det tjänar ingenting att dra upp den diskussionen gång på gång här inne. Vet inte om redaktionen kanske borde inför en noll tolerans gentemot inlägg som tar upp Franco-ämnet. De diskussionerna har en förmåga att spåra ut och sänka nivån på forumet.
2009-08-08 13:07
TILL
H.Alavi - R.I.P
2009-08-08 11:29:26

FRÅN
I belong to Jesus!

MEDDELANDE
Snälla dyrka djävuls religionen Islam. Som har en profet som var mördare,pedofil,våldtäsman,tjuv,lögnare. Trovärdigt. Men så saknar ju muslimer den logiska förmågan.

Någon som jag kan kontakta för att stänga av honom från hela SF?
Att han också väljer att hoppa på mig sådär är helt sjukt, snacka om en dålig uppfostran.
Barcelona tarrak
2009-08-08 12:41
Jag kanske inte ska spä på den redan uttjatade Franco-diskussionen, men det är lite frustrerande att se hur många som egentligen inte vet någonting, utan bara sitter och gissar. Det skulle nog inte skada att läsa en bok eller två.

Hur mycket Franco hjälpt Real och motarbetat Barcelona är svårt att veta, då Spanien egentligen aldrig gjort upp med sitt förflutna, såsom Tyskland och de flesta andra länder gjort. Ett tydligt fall är ändå övergången av Di Stefano som får anses varit en av de främsta anledningarna till Madrids fem raka Europa-segrar. Argentinaren var i det närmaste klar för Barcelona, men genom en väldigt tilltrasslad sitution där Francos regim till slut gick in och stoppade övergången, hamnade han i huvudstaden istället.

Andra mindre lustiga situationer var väl avrättningen av Barcelonas president Josep Sunyol, som ersattes med en av Francos generaler, Enrique Piñeyro Queralt. De påstådda hoten från regimens säkerhetschef som föranledde Madrids seger med 11-1 i finalen av spanska cupen är ett annat.

Till detta kan man lägga den dagliga domarfavoriseringen. Hur stark den var är väldigt svårt att säga, men som Phil Ball skrev, så var domarna naturligtvis medvetna om vilken hand som födde dem. Det är nog ingen slump att det finns en ramsa som är gångbar på Spaniens samtliga arenor, Santiago Bernabeu undantaget: Así, así, así gana el Madrid.
Royalblood
2009-08-08 11:59
HENRIK JOHANSSON*

Mycket fin artikel!
Barcelona Trippeln
2009-08-08 11:53
adikalt//Zidane är gud

Jag har för mig att bara 6 lag deltog,stämmer det och det var inte stora lag direkt.
Barcelona HugoBoss
2009-08-08 11:43
Vad säger ni om det?
Barcelona Jr. Honken
2009-08-08 11:05
Mycket, mycket bra skrivet Henrik Johansson!
Läste precis "Ibra istället för Eto'o", och jag håller med i precis varje ord! :)
Real Madrid Radikalt//Zidane är gud
2009-08-08 10:38
Ämne: Radikalt//Zidane är ....
Nej, så var det inte, bara i den första uppsättningen. De fyra andra var det två lag från Spanien.

Meessii10

Ja, så var det nog.
Annons: