/spanien/barcelona/forum/17303.aspx/spanien/barcelona/forum/17303.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
12/1/2009 20:38
Ämne: Ultras sur beter sig....
Absolut, det gör de, eller gjorde. Men de får inte lägnre fribiljetter av klubben eller blir inbjudna att resa med laget på bortamatcher. Det är skillnaden.
Real Madrid kriv94
12/1/2009 20:37
Ultras sur beter sig dumt ibland, men boixos beter sig säkert lika dåligt.
Barcelona Rambla - K9
12/1/2009 20:36
obbe

Det som stör mig och säkert många andra här inne, är ditt sätt att försöka få Madrid som klubb och dess fans som fina och ädlare än Barcelona. När vi bevisligen ser att det verkligen inte är på det sättet. Lite självransakan och verklighetsuppfattning skulle verkligen inte skada. Jag vet att det finns dåliga element i båda klubbarna, alla har sina lik i garderoben osv, men försök inte få er att framstå som något som skulle vara ädlare.
Barcelona Rambla - K9
12/1/2009 20:30
Jag kan inte låta bli att skratta åt obbes inlägg. Jag tror inte att han är medveten vad som sker i kvarteren runt omkring Santiago Bernabeu, speciellt på Concha Espina där Ultrasur har sin egna ingång till Bernabeu, sin egen lokal där de får ha sina nazi-symboler och flaggor. Alla av utländskt ursprung, araber, sydamerikaneer, portugiser, östeuropeer och asiater åker helt enkelt på stryk om de råkar befinna sig i området.

Kom aldrig och snacka om fansen på och runtomkring Camp Nou, för du gör dig bara själv till åtlöje.
Real Madrid obbe
12/1/2009 20:23
Sen vet jag inte varför det ska vara Ni och di. Detta är ett problem som vi tillsammans alla människor måste handskas med inom fotbollen.

Det är alltid så idiotiskt, människor delar in sig i olika rum, där en viss grupp får lösa en viss sorts problem, och sedan stänger den ena gruppen dörren. Och till och med låser!

Min fråga är: När ska alla dörrar öppnas?, och när ska alla få vandra fritt?, och bemötas jämnlikt.

Tillsammans måste vi lösa fotbollens mörka sidor, som påverkas av andra yttre faktorer.
Rooney & Vidic
12/1/2009 20:22
Tjena..

Jag har ett par frågor,

Jag och en kompis har bestämt oss för att ta oss till Barcelona (llorent de mar) för att vara där i 5(?) dagar. Vi vill gärna se en match i Camp Nou också. Förmodligen säsongens sista match mot Valladolid.

Så jag undrar följande:

Hur mycket ska vi beräkna att det kommer att kosta per person om vi bor i ett kanske 3-stjärnigt hotell, flygbiljett tur o retur, matchbiljett (svarta markanaden?).

Så att säga 4 nätter på hotellet.

Uppskattar svar av någon som varit där eller vet.
Barcelona Pedrito
12/1/2009 20:20
Säkerheten på camp nou är av absolut högsta klass kom inte och säg nåt annat.
Barcelona kev
obbe

Har läst hela konversationen och vad andra har svarat, begriper verkligen inte det du är ute efter. Vad vill du att folk inne här ska säga? Att ni spelade ut Barca i söndags? Trots att detta inte är sant? Vad är du ute efter egentligen? Jag förstår inte vad de flesta enar med *klara* mål chanser. Det var inga målchanser för som någon sade tidigare, El Puyol hann blockera dessa dåliga passningar. Min åsikt
Real Madrid obbe
tarrak//

Det är ingenting jag stödjer, och det har ingenting med våran fina klubb att göra, de personerna som håller på så, vilket är en grupp, som alla har en fri vilja, får väl göra så. men de ska veta att Gud ser allt, och de borde frukta honom, och bejaka vad de gömmer i sina hjärtan.

Det gör mig ledsen att se sådant.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
12/1/2009 20:19
Trippeln

Du missförstod mig lite eller så kanske jag inte skrev med det, jag vill inte ha honom till oss utan det var bara det att jag ville uppmärksamma den här talangen. Vi har gott om anfallare så den positionen är inte prio 1 direkt. ;)
Real Madrid obbe
12/1/2009 20:17
Hm, rätt bra svar från alla i dag. Tycker det här forumet verkar ha växt i klass och det går faktiskt att diskutera.

För i tiden, så hyperventilerade alla direkt, och bara skrek ut saker med utropstecken.

Ne men ärligt så finns det väl svin till fans i båda lägren. Både Real och barca har mängder av fans från alla hörn av världen.

Men mest incidenter tycks ändå hända från barcafans, dock kan man då diskutera om de är riktiga fans, eller bara vill svartmåla klubbens rykte.
Barcelona tarrak
12/1/2009 20:17
Här har vi Madrids mest trogna supportrar som enligt obbe, måste vara ett lysande exempel på hur sportsliga man är på Bernabeu. Säg till om ni hittar någon som inte gör Hitler-hälsning, för jag kan inte hitta någon.
Barcelona tarrak
12/1/2009 20:10
Ämne: Trippeln//

Ae Det....
Du tar verkligen enögdheten till nivåer. För att bevisa hur farligt Camp Nou är så har du under 10 års tid ett misshandelsfall, en laserpekare, ett inkastat grishuvud och en uppblåsbar docka?

Titta på länktipset så kanske du inser att ni har lite större problem att handskas med.
Andreas-
12/1/2009 20:10
Att Figo bara fick några flaskor o grishuvuden mot sig ska han vara glad för om du frågar mig..
Barcelona Ghazza
12/1/2009 20:09
Obbe,

Nu är ju våld aldrig okej, men hur smart är man egentligen om man går in på Camp Nou med en Madridtröja när de inte ens är på besök? Boixos kan vara riktiga svin de med, men tillskillnad från er så har vår President stått upp mot dessa personer och nekat de inträdde på våra matcher.

Och angående Figo... Tja, jag vill inte påstå att han förtjänar det. Men jag överväger det.
Barcelona Joan Gamper 1899
12/1/2009 20:08
obbe

Real var inte de REAL vi vant oss vid flera år dom spelade Barcas spel och dom lyckades att stänga av Xavi har man gjort så ska man anfalla och göra mål och de gjorde ni men ni satte inte chanserna, Så ja ska va helt ärlig ni spelade ut oss under första men vi backa och kom tillbaka tack vare El Capitano han räddade oss och de va inte ZLATAN IBRAHIMOVIC visst han gjorde mål men de va inget mer framåt.
adil,
12/1/2009 20:08
obbe

Men komigen, med din logik skulle vi vunnit med 4-2 isåfall. Vi hade nämnligen fyra klara målchanser till skillnad från era två, som vi borde gjort mål på. Vi borde gjort fyra mål, men effektiviteten fanns inte där. Ingenting att gräma sig över, min åsikt.

Och sen är du som Real supporter den sista som ska snacka om Camp Nous publik. Camp Nou har en oskyldig publik med mycket turister och inga som helst huliganer eller liknande. Till skillnad från er som har Ultras Sur bakom mål och skriker "Puta Barca" i varje match ni spelar på Bernabeu. Alla matcher menar jag då, inte bara när ni möter oss. Avundjuka jävlar är det enda jag har att säga.

Min åsikt.
Real Madrid obbe
12/1/2009 20:04
el Flaco - E.F.R.//

Ok, det snappade jag inte upp. Men det var väl ett gott i så fall, att de aplåderade engelsmannen.

De var iof ett tag sedan, och sedan dess har det kommit en ny våg av fans. Men någongång är bättre än ingengång.
Real Madrid obbe
12/1/2009 20:01
Trippeln//

Ae Det är svårare att göra mål på tio man inom fotboll än elva man oftast.

Det ena laget känner att de är en man mer, och slappnar av lite, medans det andra laget känner att de är en ,man mindre och genast blir än mer koncentrerade.

Dock spelade vi ut er rent taktiskt i första och borde gått till halvtidsvila med 0-2 ledning.

Men effektiviteten fanns inte där, och sånt som hände, ingenting att gräma sig över, min åsikt.

Ghazza//

Tycker det i regel sker många otrevliga saker just på nou camp. Jag menar det var ju bara för ett litet tag sedan som en Real-siupporter knappt fick ha sin tröja på den arenan, utan blev nerspöad för det.

Sedan det här med laserpennorna, och för att inte tala som grishuvudena när Figo var där, och den där uppblåsta plastdockan.

E många, inte alla, beter sig på ett mindre värdigt sätt.

Sådant sker väldigt sällan på Santiago Bernabeu, där kan motståndare känna sig trygga.

Applåderade barcas fans när Zidane ägde på nou camp.? Ne de verkar vara för stolta för sådant.

Och stolthet kan föra med sig synd.

Jag bara för fram mitt budskap, jag drar inte alla över en kam, låt mig påpeka det bara.
Barcelona tarrak
12/1/2009 20:00
Precis som Rambla skriver är det väldigt osmakligt att likt Obbe, kollektivt döma Barcafansen som grupp, för vad något enskilt pucko gör, samtidigt som hjärtat i den spanska extremhögern håller till bakom Casillas mål. Där kan man tala om ett konkret problem som Madrids klubbledning lätt skulle kunna göra något åt, men som man vägrar ta i.
Barcelona Trippeln
12/1/2009 19:59
Gud är störst! - Pep el rei!

Problemet är var de ska få plats,vi har nu Bojan och nästa år Kierreson?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
12/1/2009 19:57
Ursäkta om det här har lagts upp redan, men titta på den här killen! Romelu Lukaku född 1993, 190 cm och 90 kilo tung! Han spelar för Anderlecht i Belgiska ligan och har gjort 8 mål på 14 matcher. Det sägs att de flesta storklubbarna är ute efter honom inklusive Barcelona. Hans idol är dock Drogba (inte så konstigt) så det är mest troligt att Chelsea snappar upp honom. Ett monster!
Barcelona el Flaco - E.F.R.
12/1/2009 19:55
obbe/

"Real-publiken aploderade Ronaldinho när han presterade bra fotboll, och det är ett rätt unikt beetende inom dagens fotboll, en elegans och gentlemannaskap som bara Real Madrid stå för."

Fotbollstidningen Four Four Two skrev för ett par månader sen en artikel om rivaliteten mellan Barcelona och Real Madrid och där tog de bl.a. upp att engelsmannen Lauire Cunningham fick applåder av Barça-supportrarna när han spelade för Real Madrid efter en strålande uppvisning på Camp Nou.
Barcelona Trippeln
12/1/2009 19:54
Obbe

Vilka chanser hade ni som inte gick 3453 meter över mål?

Och snälla räkna inte era nästan chanser som blev borttacklade av el capitano det är er inkompetens som gjorde att ni inte kunde skjuta på ett tillslag,så vilka chanser hade ni?
Barcelona Rambla - K9
12/1/2009 19:53
Ämne:

*Finns inga bort....Så länge fansen bakom målet på Camp Nou INTE sjunger hyllningssånger till de som gasade miljontals judar under andra världskriget i koncentrationslägrena, så kan jag leva med någon enstaka laserfläck på Ronaldo och Pepe.

Ähum, min åsikt bara.
Barcelona Ghazza
12/1/2009 19:50
obbe,

Nu är det ju jävligt lätt att hänga ut "barcafansen" när en snorunge pekar med laserpenna. Det är lätt att dra alla över samma kam.

Min åsikt bara.
Barcelona Trippeln
12/1/2009 19:47
obbe

''*Finns inga bortförklaringar, den som gör målen vinner matchen, ni var mer effektiva på de få chanser ni hade, och vi missade våra, samt storspel utav v.Valdes som har vuxit till en bra målvakt på senare tid.''

Nej instämmer vi hade få lägen:

Piques nick 2 cm utan stolpen*
Iniestas kvava friläge*
Abidals klockrena friläge*
Messis friläge*
Zlatans mål*
Henrys skott i första halvek*

Och det skamliga är att ni inte kunde göra mål på oss med 1 man mindre nästan hela andra halvlek.

Nej absolut vi hade inga farliga chanser och de var väldigt få!

Och finns det några bevis att barcafansen peka med laserpennor,säg inte de där bilderna från marca till och med jag kan fixa sånt med photoshop.
Real Madrid REAL MADRID!
12/1/2009 19:40
-=FCBarcelona=-
haha vadå inte utmana barcelona? tyckte matchen var ganska jämn.. och ni leder serien med två poäng?
Real Madrid obbe
12/1/2009 19:33

*Finns inga bortförklaringar, den som gör målen vinner matchen, ni var mer effektiva på de få chanser ni hade, och vi missade våra, samt storspel utav v.Valdes som har vuxit till en bra målvakt på senare tid.

//
Sen är det iof rätt dåligt gjort av barcafansen att ta till såna medel som laser. De borde förlita sig på att laget kan klara av pressen ändå. Så jag hoppas det blir böter, rent rättvist.

Real-publiken aploderade Ronaldinho när han presterade bra fotboll, och det är ett rätt unikt beetende inom dagens fotboll, en elegans och gentlemannaskap som bara Real Madrid stå för.

det skulle vara kul för fotbollen om barcelonas fans kunde ta efter och följa samma policy, d.v.s. vara starka i motgång, samt ödmjuka, och ta en förlust.

Min åsikt bara.
Barcelona Hax
12/1/2009 19:30
Detta är min första post här i SF, och jag ger den till Barca!
Har älskat de sen jag började att titta på fotboll!
BARCA!

Och så råka jag tippa fel :(
Vinst så klart
Annons: