/spanien/barcelona/forum/1730.aspx/spanien/barcelona/forum/1730.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2015-10-28 19:46
YES! Kaptoum-Samper på mittfältet. Bara Lucho inte spelar Samper som defensiv nu...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
Masip - Douglas Bartra Vermaelen Mathieu - Samper Gumbau Kaptoum - Munir Sandro Adriano

Ter Stegen, Alves, Alba, Rakitic, Aitor

Ingen Aitor från start alltså.
Flavía
neymar JR och Smogen

Om vi (exempelvis) vill spela i Frankrike, så får börja man börja längst ned i seriesystemet. Vore som att spotta de övriga franska lagen om vi åkte på en gräddfil. Sedan måste man komma ihåg att de finansiella regelerna för Ligue 1 skiljer sig en aning från La Liga. Det finns en organisation som varje år checkar igenom hur klubbarnas ekonomi ser ut, att ha en väldigt liten skuld är otroligt viktig. Som ett exempel, blev Strasbourg (en av Frankrikes mest historiska klubbar) tvångsförflyttade till division fyra för att man hade en skuld på ynka €10m. Med tanke på enorma skuld, så skulle vi aldrig tillåtas spela i Ligue 1 oavsett ändå. En detalj som den franske premiärministern inte är medveten om..
Barcelona the cameroonians
2015-10-28 19:43
Adriano som winger, det var nog i början av hans Sevilla-karriär som det hände senast va? Kan inte på rak arm komma på att han startat på den positionen i Barca, även om han har spelat där i slutet av någon enstaka match som en del av taktiken. Jag undrar hur hans dribblingsform är...
Barcelona Barca4life98
2015-10-28 19:42
Adriano som mittfältare?!
Barcelona DM1982
2015-10-28 19:41
Barcelona line-up (official): Masip - Douglas Bartra Vermaelen Mathieu - Samper Gumbau Adriano - Munir Sandro Aitor #fcblive
Barcelona MrKnowledge
2015-10-28 19:41
Lord Douglas!
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-10-28 18:49
Omröstning bland tränarna i den brasilianska högsta ligan om vem som är världens bästa spelare. Av 20 tränare röstade 14 på Messi och 5 på Ronaldo och en som inte röstade på nån av dem [Goal]
Barcelona 1899
2015-10-28 18:48
Tips på bra stream? =)
Barcelona DM1982
2015-10-28 18:39
[QUOTE=1899]Kanal ikv.? =) [/QUOTE] Stream.
Barcelona Katalano
2015-10-28 18:00
the cameroonians

Otroligt intressant läsning. Tack för att du delar med dig!
Barcelona 1899
2015-10-28 17:57
Kanal ikv.? =)
Barcelona Liunil Masse
2015-10-28 16:53
Rekommenderar starkt den här videon.

Barcelona Tiki Taka 2009-2015.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-28 16:46
"Den tiki takan som vi spelade under Pep var väldigt sårbar mot kontringar och omställningar. Det var det motståndarna läste ." Håller inte med. Fanns inga svagheter som Peps Barca hade. Möjligen att man i väldigt få matcher inte lyckades med sitt spel. Tänker på Inter 2010 där vi hade svårt att skapa chanser. Vi blev dock rånade.
Barcelona the cameroonians
2015-10-28 16:29
Riktigt kul och intressant att läsa hur spelarna i motståndarlaget känner inför matchen ikväll. Anfallaren Anxo, känd som trollkarlen från Laxe (orten där han föddes) är supertaggad inför mötet med Barcelona och menar att trots att han haft förmånen att spela mot lag som Atlético och Celta tidigare i karriären, är kvällens möte trots allt höjdpunkten som fotbollsspelare. Han hade som mål att försöka få Iniestas tröja efter slutsignalen eftersom han kan relatera till honom både som spelare och människa med bra värderingar. Nu när don Andrés är skadad och inte kommer spela säger Anxo att han nöjer sig med vilken tröja som helst. Däremot hoppas han att inte bli tillfrågad om att byta bort sin egen tröja - för då skulle han bli skyldig klubben 45 euro. Hela hans familj från Galicien kommer vara på plats ikväll och Anxo hoppas att de kommer att njuta av matchen. Men han nöjer sig inte med det, han hoppas att laget kan bjuda upp till dans och få till ett bra resultat. "Det kommer att bli tufft, men vi ska ge allt vi har".
Barcelona Den vise mannen
2015-10-28 16:02
Skulle inte säga att tiki-takan är död men vi måste vidare utveckla den och göra ngn hybridvariant av långt spel och äkta tiki-taka, tror jag. Den tiki-takan vi spelade när vi spelade som bäst kommer vi inte se inom en rimlig tid då vi inte har det spelarmaterialet att tillgå. Det man måste komma ihåg är att det spelarmaterialet vi hade när vi spelade som bäst var oslagbart för just den fotbollen. Det var spelare som var i sin absoluta prime och bäst i världen. Fanns inte egentligen en enda spelare i hela världen som man hade kunnat stoppa in för att tillföra ngt i spelet. De flesta spelare vi hade då var framavlade och uppväxta ur la Masias sköte. De hade allt det som för mig FC Barcelona står för. Jag tror nästan att om du tittat under deras fotsulor att det finns en inskription där - Made in la Masia. Vilka tider. En fotboll vi aldrig kommer att få skåda igen. Hoppas dock att jag har fel.
Barcelona FCB_Messi
2015-10-28 14:50
Den tiki takan som vi spelade under Pep var väldigt sårbar mot kontringar och omställningar. Det var det motståndarna läste . I dagens fotboll är presspel nyckeln . Pressar man högt och väldigt aggresivt och vinner boll tidigt samtidigt som spelarna håller sina positioner så är matchen vunnen . Det är det Pep spelar med Bayern i dagsläget. Tiki taka 1.0 ..
Barcelona Liunil Masse
2015-10-28 14:45
Imzon 5# Busquets Man kan tro att det är jag som skriver det. Håller med till fullo! Man är orolig för framtiden. När vi inte kan dominera mittfältet hemma mot Eibar så vet jag inte vart vi är på väg.
Barcelona Mido
2015-10-28 14:39
[QUOTE=Imzon #5 Busquets]Innan Lucho kom in i bilden var jag så trött på att vi bara rullade runt bollen utanför straffområdet, possesionspel i ett nötskal. Det kändes verkligen som om vi var sönderlästa av alla typer av motståndare. Jag blev desperat, ville ha en lösning, ville ha rakare spel.. varför slår vi alltid den där jävla sidledspassningen när vi kan gå på skott eller hitta någon med en djupledsboll. Jag blev till och med så frustrerad och desperat att jag ville ha en förändring till egentligen vilket pris som helst. Lucho kom och förändrade, spelet blev mycket rakare och det possessionspelet utanför motståndarnas box uteblev. Underbart, fantastiskt och kul att vi äntligen lyckades överraska och sänka de stora lagen och till slut vinna en magisk trippel! Men nu börjar något hända något som jag inte alls var beredd på att ge upp för att vinna inser jag. Pep G tider gör sig påmint och det gör ont. Tyvärr har det slagit mig allt mer och mer på sistone att Lucho har totalt förändrat vårt mittfältspel, mittfält exkluderas allt mer i den fotboll vi spelar. Jag anser att det är mer fokus på fysik, längd (undantaget masken) och kondis än det vi haft tidigare. Kanske därför Gumbau är före Samper? Tack för allt Lucho, du kom, du såg och du segrade med en fet trippel. Men nu är det dags att lämna över detta till någon som kan hitta tillbaka till ”riktiga” Barca, spelet som förtrollade en hel generation med tiki-taka.. [/QUOTE] Den traditionella tiki taka är död, sönderläst och lätt att vinna över,, fotbollen har utvecklats sen pep,, MEN, tiki taka kan utvecklas också eller justeras...
Barcelona Katalano
2015-10-28 14:29
Angående Iniesta-Messi-Busken som vissa diskuterar så glöms det bort att när Xavi spelade som kom Messi ner i planen och bidrog till spelet. Kan ett 4-manna mittfält vara en lösning kanske där Arda också spelar mittfältare, med Ney och Suarez på topp?
Barcelona Imzon #5 Busquets
2015-10-28 14:21
Innan Lucho kom in i bilden var jag så trött på att vi bara rullade runt bollen utanför straffområdet, possesionspel i ett nötskal. Det kändes verkligen som om vi var sönderlästa av alla typer av motståndare. Jag blev desperat, ville ha en lösning, ville ha rakare spel.. varför slår vi alltid den där jävla sidledspassningen när vi kan gå på skott eller hitta någon med en djupledsboll.

Jag blev till och med så frustrerad och desperat att jag ville ha en förändring till egentligen vilket pris som helst. Lucho kom och förändrade, spelet blev mycket rakare och det possessionspelet utanför motståndarnas box uteblev. Underbart, fantastiskt och kul att vi äntligen lyckades överraska och sänka de stora lagen och till slut vinna en magisk trippel!

Men nu börjar något hända något som jag inte alls var beredd på att ge upp för att vinna inser jag. Pep G tider gör sig påmint och det gör ont. Tyvärr har det slagit mig allt mer och mer på sistone att Lucho har totalt förändrat vårt mittfältspel, mittfält exkluderas allt mer i den fotboll vi spelar. Jag anser att det är mer fokus på fysik, längd (undantaget masken) och kondis än det vi haft tidigare. Kanske därför Gumbau är före Samper?

Tack för allt Lucho, du kom, du såg och du segrade med en fet trippel. Men nu är det dags att lämna över detta till någon som kan hitta tillbaka till ”riktiga” Barca, spelet som förtrollade en hel generation med tiki-taka..
Barcelona Amo.38
2015-10-28 14:00
Gillar verkligen idéerna nedan! Ett mittfält bestående av Iniesta-Busquets-Messi hade varit att föredra med Neymar-Suarez-Arda som komplement på topp!
Det hade varit åka av för varenda motståndare.
Barcelona neymar JR
2015-10-28 13:35
Dm1982 Jag håller mig på det gråa i denna frågan då jag själv brukade åka på rött för sånt! Haha Visst är det professionella spelare som skall föregå med gott exempel men samtidigt vet man hur provocerad man kan bli av domare Spelare måste få reagera åt domslut med
Barcelona DM1982
2015-10-28 13:02
[QUOTE=neymar JR]@barcastuff: Barcelona have been informed that Mascherano will be suspended for two games after his red card against Eibar on Sunday #fcblive [ser] [/QUOTE] Det bästa vore om spelare i Barcelona kunde lära sig att hålla käft och sluta tjafsa med domarna. Sammanlagt sex matchers avstängning på Pique och Mascherano, fullständigt onödigt. Snackkort är de meningslösaste kort man kan ta. Trots allt är två matcher helt ok, jag var inställd på fyra.
Barcelona neymar JR
2015-10-28 12:27
@barcastuff: Barcelona have been informed that Mascherano will be suspended for two games after his red card against Eibar on Sunday #fcblive [ser]
Barcelona Smogen
2015-10-28 12:26
[QUOTE=Flavía]Jag kan nästan lova att detta kommer aldrig att ske. Om Barcelona ska spela i Ligue 1, så bör även Espanyol göra det med. För att inte tala om de andra katalanska lagen som måste ingå i det franska ligasystemet. [/QUOTE] Samtidigt skulle Barca i Franskaligan vara lösnibgen på deras största problem. Nämligen att PSG gjort det till en enlagsliga. Inte omöjligt att man skulle utöka lugan med 2 lag så att (nästan)alla blir nöjda. Nu skulle ju Spanska ligan tappa för mycket pengar om Barca lämnade, så lär ju inte hända ändå.
Barcelona neymar JR
2015-10-28 11:46
Måste och måste, kan räcka med att enskilda klubbar söker/får dispens
Flavía
2015-10-28 11:24
@Barclasico:

Jag kan nästan lova att detta kommer aldrig att ske. Om Barcelona ska spela i Ligue 1, så bör även Espanyol göra det med. För att inte tala om de andra katalanska lagen som måste ingå i det franska ligasystemet.
Barcelona neymar JR
2015-10-28 11:10
@barcastuff: Former (2013-14) Barcelona assistant Rubi (45), sacked by Valladolid (2nd div) in June, has been appointed as coach of Liga team Levante Fan vad kul!
Barcelona Barca4life98
2015-10-28 11:06
Liunil Masse Sampaoli eller Paco Jemez hade jag velat se hos oss när Luchos tid tar slut hos oss.
Annons: