/spanien/barcelona/forum/173.aspx/spanien/barcelona/forum/173.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kröjff
2016-11-07 10:35
När vi bedömer Sergi Robertos insatser de två senaste matcherna mot svårt motstånd, bör vi heller inte glömma bort att Piqué inte funnits vid han sida och ingivit honom en känsla av trygghet; som han sannolikt fortfarande saknar i sin nya roll. Och visserligen gjorde Mascherano en kanonmatch igår, men det är knappast spelartypen vars spelstil gör att man invaggas i en känsla av att om man missar en brytning/passning, så finns någon som täcker upp bakom. Snarare tvärtom.
Barcelona Smogen
2016-11-07 10:05
[QUOTE=Turisten]Hoppades in i det sista att Suarez inte skulle ta det gula. Men men... :) Rätt säkert att Neymar tar ett gult mot Malaga och missar Sociedad då, antar jag? [/QUOTE ] Sociedad borta på Anoeta? Det är ju fasen (på allvar) svåraren Real hemma. Och jag säger inte att Real hemma inte är en tuff match det är bara det att Anoeta....huuu. Vi har inte vunnit där på 10 år!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Turisten
2016-11-07 09:13
Hoppades in i det sista att Suarez inte skulle ta det gula. Men men... :) Rätt säkert att Neymar tar ett gult mot Malaga och missar Sociedad då, antar jag?
Barcelona Gabriel
2016-11-07 08:42
Sampaoli: "There should be two Ballon d'Or every year. One for Messi and one for the rest. Balon d'Leo!
Mod
2016-11-07 08:39
Nu har det rensats upp något här inne efter gårdagens match. En handfull skribenter har stängts av pga av olämpligt och omoget beteende. Ska forumet i fortsättningen hållas öppet under Barcelonas matcher krävs det en uppryckning. Skriv inte affekt, och håll er borta från användandet av könsord så håller vi forumet städat, respekterat och på en hög nivå.

/mod
Barcelona Santiago Cazorla
2016-11-07 03:03
@Gabriel:

Alla hans mål mot Sevilla i länktipset. Den där tunneln för att sedan chippa målvakten...
Barcelona FCB-1899
2016-11-07 01:32
Vi vinner ikväll för att vi är Barca och körde över Sevilla i andra halvleken och var redan efter 2 minuter att göra mål genom Suarez ( undra hur första halvleken hade sett ut om han hade satt den. Med Pique, Alba och Iniesta tillbaka är jag säker på att vi kommer spela riktigt bra. Är riktigt glad och kan inte sova:) livet är underbart.
Barcelona El Pistolero #9
2016-11-07 01:28
@Viggo - Grande Busquets:

Word!
Barcelona El Pistolero #9
2016-11-07 01:11
"Barcelona has Messi and we don't. Barcelona wins tonight because they have Messi." - Sevilla president, Jose Castro. Vi är helt bedrövliga i första halvlek. Lite mer effektivt Sevilla o de leder med ett par bollar likt som när vi mötte Celta. En underkänd laginsats igen helt enkelt. Messi, Mascherano och Denis gör det otroligt bra individuellt, speciellt i andra halvlek. Detta spel håller verkligen inte för titlar iallafall.
Barcelona Carles Puyol Beast
2016-11-07 00:41
Vi vinner ikväll pga dessa faktorer: 1. Sevillas förstahalvlek som var så ineffektiv framför mål. 2. Messi hjälpte laget i andrahalvlek :) 3. MSN hittade varandra mkt bättre i andrahalvlek. PS: tack Suarez kort var super viktig men den lär bli en snackis tror jag. De dåliga är: Förstahalvlek KATASTROFAL! Sevilla var bra och all cred till dem men såhär lätt ska vi inte ge bort en första halvlek. Jag kan förstå att vi ger bort 20 min av halvleken men vi förstahalvlek "våldtog" dem Barca tyvärr. Sorry för hemska ordet men så kände jag. Jag har respekt för Sevilla och jag visste att det skulle bli såhär tufft. Jag inser hur jobbigt och tufft det har varit utan Pique och Iniesta. Alba är bra men mesta del slarvig helt ärligt. Värvningar: Cancelo HB Laporte eller Lemos från LAS Palmas. Veratti en dröm eller Xavi-Värvning :) Krisen hos oss är mest, HB och Mittback. Vi har bra sits nu i ligan vilket underlättar för oss.
Vlom
2016-11-07 00:21
Via länktipset hittar ni Piqué's twitterinlägg som han skrev för ett litet tag sedan efter vår vinst mot Sevilla:

""Om Ballon d'Or gavs till den bästa spelaren i världen, så skulle Messi ha vunnit det varje år sedan 2009. Helt annan nivå".
Barcelona El Tridente
2016-11-07 00:16
Messi’s favourite victims at Barcelona:
27 ? SEVILLA (29 games)
25 ? Atletico (31)
22 ? Valencia (25)
21 ? Real Madrid (32)
#Messi500

Messi gör och har alltid gjort mål mot stora lag och viktiga matcher.

Inte som en annan som gör 4-5 mål mot Malmö och Alaves.
Barcelona Ribohn Fan
2016-11-07 00:06
Skulle nog tippa att det blir första VM kvalet på länge som Barca inte har någon spelare i Spanska startelvan. Förhoppningsvis min favoritspelare Busquets, men han borde inte ta en tröja efter senaste månadens spel. Trist!
Barcelona Tiki-Taka
2016-11-06 23:58
Sergi Roberto har haft två raka usla matcher. Dags att han rycker upp sig!
Barcelona Ribohn Fan
2016-11-06 23:58
Jag har skrivit det tidigare. Jag tror Vitolo skulle bli en världs högerback i Barca.
Skulle äga hela högerkanten offensivt och defensivt.
Barcelona neymar JR
2016-11-06 23:53
Kröjff Ja på plan har han börjat skötta sig nu, men så som första halvlek såg ut så räknade jag kallt med en utvisning på Neymar. Kul att ha fel, samtidigt spelade han upp sig en aning i andra halvlek.
Barcelona FCB_Messi
2016-11-06 23:48
Vilken fantastisk andra halvlek vi gör ! Måste tyvärr klaga på en spelare ändå . Och det är digne. Jag säger det igen , han har inget i Barca att göra. För många felpass idag och förlorade dueller. Han har varken offensiva kvaliteer eller defensiva. Och Busquets , vad har hänt med honom egentligen ? Känns helt vilsen och noll självförtroende . Nästan så man ville byta honom mot Nzonzi som ägde mitten .
Barcelona Skurhink
2016-11-06 23:46
Iniesta70 Han sabbade ett friläge på slutet och han värderar lite märkligt ibland åxå i avgörande lägen. Jag tycker bara han får skit av folk här när han är fantastiskt bra i mina ögon. Klart vi glädjs ihop :)
Barcelona Iniesta70
2016-11-06 23:44
Ribohn fan

Marcherano var fantastisk!

Helt klart så måste vissa av våra spelare höja sin lägsta nivå.
D Suarez , han behövde det här.
Det kommer vi alla tjäna på:)
Barcelona FCB-1899
2016-11-06 23:43
Vitolo om Messi : Best player in football history. Inte för att det är något nytt men ändå, kul.
Barcelona Ribohn Fan
2016-11-06 23:40
Iniesta70

Kan hålla med om att Neymar inte spelade på topp, kan mycket, mycket bättre helst i avsluten. Ändå är han ovärderlig sådana här matcher, är ett ständigt hot och sätter hela tiden press på motståndarna.
Vårat stora problem den här säsongen(skrivit tidigare) är att vi håller för ojämn nivå inom laget. Alltid bara 4-5 spelare som får godkänt per match, resten underkänt.
Rakitic, Busquets, Roberto, Digne, Ter Stegen är riktigt dåliga ikväll, nästan pinsamt dåliga i kväll.
Denis gör sin bästa halvlek iklubben. Tror att det blir lättare för honom att ta plats en sån här match när resten av mittfältet underpresterar så kraftigt.
Mascherano bäst på plan igen. Har en hysterisk form och självförtroende just nu.
Ska bli kul att se honom mot Brasilien på mittfältet.
Barcelona Iniesta70
2016-11-06 23:40
Skurhink

Jag bryr mig egentligen inte alls om statistik.
Men nog har han missat en del lägen? Som han borde ha satt.

Nåja, vi får glädjas åt vinsten tillsammans , den var ljuvlig!
Och som matchen såg ut från början så smakar det ännu bättre.
Barcelona Iniesta70
2016-11-06 23:35
Messioooxavi

Okej , det är bra gjort.
Visst , men förväntar du dig inte mer ?
Är du nöjd med hans match?
Tycker han har svajat ganska mycket den här säsongen.
Barcelona Skurhink
2016-11-06 23:33
Man kan naturligt vis se det olika! Angående att Neymar är efter i den interna skytteligan är ju för att han i Barca har en roll som kreatör och framspelare i första hand. Statestik är så otroligt överskattat för att mäta prestationer tycker jag! Titta på hans målfacit i Barzilien där han har en spetsigare roll. Bona nit Cules!
Barcelona messiooooxavii
2016-11-06 23:29
iniesta 70. Vi ligger under 1 0 mot ett mycket bra Sevilla. Spelet är trögt Neymar dribblar in i banan tar sig enkelt förbi 2 man och Spelar fram Messi som gör det otroligt viktiga 1 1 innan paus. Inte världens lättaste task att vara direkt avgörande mot Sevilla borta
Barcelona Kröjff
2016-11-06 23:25
Somliga verkar titta på fotboll med cyklopögat på. Samma personer som öser ur sig könsord när Barcas motståndarna maskar, är inte sena att kasta massor av skit på kommentatorer, som i förhållandevis milda ordalag beskriver exakt samma beteenden, som dom själva blir fullständigt vansinniga över när det är något in i helvete vidrigt motståndarlag som gör ungefär samma saker, om situationen så kräver det av dem. neymar JR ska ha ett stort hedersomnämnande för att att han i striden hetta, inte blundar för att FCB också kan knepen när det kniper. Tycker även hans namne på plan, några matcher i rad har hållit en låg profil och agerat sportsligt, trots att han inte når sin fulla potential. Sådant lönar sig alltid i längden och vinner åtminstone mina personliga sympatier. Sen tycker jag inte att Sergi Roberto ska behöva lida pin, för att personer som höjt honom till skyarna när han inte satts på prov mot riktigt kvalificerat motstånd inte förmår glänsa och ge dom helt rätt i deras tidigare omdömen härinne, när det är upp till bevis på allvar. Jag har "sagt" det för och jag säger det igen. Om nu Lucho och klubbledningen inte hade för avsikt att värva en högerback den här säsongen, så borde man ha givit Sergi åtskilligt mycket mer förtroende redan förras säsongen på Alves bekostnad, så att han hade hunnit bli riktigt varm i kläderna i en för honom ny roll, som tar sin tid att bli trygg i. Kortsiktigt tänkande och ta det säkra före det osäkra bidrar sällan till välbehövlig utveckling av vare sig det ena eller andra. Men skönt att det är över. För den här gången.
Barcelona Iniesta70
2016-11-06 23:21
Skurhink Visst Neymar sliter hårt , men nog måste du väl tycka att hans värderingar är allt för ojämna? Nu är ju han en så kalkad superstar och jämförs efter dom kriterierna. Det är ingen junior eller nån darrande nyförvärv som inte varit i hetluften.. Det är en spelare som rankades topp tre i världen.. Han lyser minst i MSN . Han är blekast av de tre i målprotokollet . Han kliver inte fram i de viktiga matcherna i mitt tycke. Visst han assisterar Messi idag men den assistent ska han ju klara av att lägga , annars blir i allafall jag orolig. Jag tycker nog att han är värd den kritik han får. Jag förväntar mig mycket mer av honom...mycket!
Vlom
2016-11-06 23:17
Ifall om man ska bortse från Kos, så är Samuel Umtiti odiskutabelt den absolut bästa franska mittback...

Tyvärr så kommer den där Deschamps att välja en medelmåttig Varane som startspelare där han ej gjort vidare väsen av sig under de senaste 2-3 säsongerna..

Säger onekligen en hel del när han inte ens kan förpassa en som Sergio Ramos till avbytarbänken medan Umtiti har på mycket kort tid spelat in sig i vår startelva.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-11-06 23:17
Det finns så mycket att skriva om den här matchen men först måste jag få ut ur mig hyllningen till D.Suarez. Älskar, älskade och älskar hans ivriga spelstil. Han springer hela tiden. Kvittar om han har bollen eller inte. Han pressar så där passionerat att man nästan vill hoppa in i Tv och hjälpa till. Hylla de ska hyllas. Masken ska ha den där Kaptensbindan har vi sagt några år nu. Det är ingen snack om saken vem som är den riktiga ledaren. Alla vet det, alla ser det och alla lyder sin kapten. Neymar, visst han missade här och där men som han försöker, försöker och försöker igen. Suarez finner inga ord. Skulle kunna gå så långt och säga att det kanske var han som inspirerade vår presspel i andra halvleken. Jag anser att de 3 poängen var bara bonus. Vänta lite nu. Jag säger så för att det enda jag ville se var den inställningen, passionen och glöden som laget visade i andra. Hade vi förlorat matchen idag och laget kämpade som de gjorde i andra halvleken matchen ut så skulle sova med hopp och kärlek för laget. Nu till en annan fråga. Är det bara jag eller har det varit för många landslags uppehöll den här säsongen? Varför känner jag så? Någon som vet hur det är med Alba, Pique och de andra. Hur ser deras rehab ut?
Barcelona neymar JR
2016-11-06 23:13
Visst ska Messi ha sin beröm i matchen, men allt för ofta glöms det andra spelare bort. Hade det inte varit för mascherano hade vi förlorat med 4-1. Samt denis som klev ut i andra halvlek och visade sin potential, han både vann boll och var kreativ. Kan göra grabben gott, det är under såna här matcher dom ska spelas in/utvecklas och inte mot skit motstånd hemma. Gomes var briljant mot city borta och nu denis. Konkurrens situationen på mittfältet måste gå efter prestationer och inte efter namn. Dom ska ha en rättvis chans till platserna på mitten.
Annons: