/spanien/barcelona/forum/17293.aspx/spanien/barcelona/forum/17293.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona -=FCBarcelona=-
2009-11-04 23:24
Ämne: Ämne: Andres ....
jasså vinna gruppen, jo då min vän d ser mörkt ut tyvärr :)
AIex
2009-11-04 23:23
En Inter vinst gjorde kvällen lite jobbigare plötsligt men jag är inte så värst orolig över mötet hemma mot Inter. Vi vinner, ingen snack om saken, se framåt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-11-04 23:20
Barca Barca

Håller med om att Messi och Xavi måste vilas. Kanske de får det under landslagsuppehållet? Hoppas Maradona och Del Bosque låter våra spelare sitta när de väl möter varandra nästa vecka.
Barcelonistas
lol samma läge som 06/07 allt kommer avgöras sista matchen!
Andreas-
Ämne: Andres

Det måste ....
Antar du syftar på mig och VI SKA VINNA GRUPPEN!
2009-11-04 23:18
Andres

Det måste inte alls bli vinst mot Inter, räkna själv får du se
Barcelona Barca Barca
2009-11-04 23:17
Intressant att läsa inlägg efter en sånn match. Där vissa skriver att vi hade dålig inställning, det såg lojt ut dålig form. Har ni inte tänkt på en sak, våra spelare matchas ÄCKLIGT hårt, asså Messi har fått spela 4 matcher irad gånger 90 minuter klart som fan att killen inte orkar anstränga sig idag, Xavi då? killen orkade knappt tänka att han inte ens försökte med nått idag. Det kommer verkligen inte hålla säsongen ut om vi inte luftar spelare som messi och Xavi. Man såg klart o tydligt att vi inte ens göra orkade en sista anstormning mot slutet av matchen just pga trötta ben och vem har pep o slänga in, jo, en friskförklarar Henry som är helt ur form. Snacka om en dålig silly seasong av klubben iår. O andra sidan förväntar jag mig lite mer av en tränare som Pep, att inte göra något byte tidigare i matchen o markera tydligt att nu måste det hända grejer, byt ut Zlatan, killen gjorde inte något idag genom att göra ett sånt byte visar man klart o tydligt för alla andra att nu måste det börja hända saker. Lite otur också att Zlatan inte sätter den första läget han hade efter 2 min. Då hade matchen slutat med helt andra siffror. Nu väntar Inter på hemmaplan som vi MÅSTE slå och några dagar senare är det el Classico som vi inte får förlora, två avgörande matcher som visar hur säsongen framöver kommer se ut.

Viktigast är att vi är skadefria tills den tunga veckan kommer.

Det med Zlatan bytet var ett exempel, börja inte ba attackera mig med att "varför just Zlatan bla bla".
Andreas-
2009-11-04 23:16
Nu ser det plötsligt mörkt ut. Måste bli vinst mot Inter. Så enkelt är det.

Inter är bra, men vi slår normalt dem enkelt. Dock är vi inte i form, så det kan sluta hur fan som helst :S
Barcelona ★Barca★
2009-11-04 23:13
Vi kommer slå Inter hemma och Keiv borta. Softa alla Cules!
Barcelona Kung Yaya Touré
2009-11-04 23:13
C.Andrés//

Nej vinner vi bägge så är vi vidare. Det här va nog det sämsta som kunde hända dock att inter vann idag. För nu räcker det med lika för dom på camp nou så vi får förbereda oss på en köttmur utan desslike i nästa runda. Samtidigt som vi skall hålla koll på Etóo i kontringarna. Vi är i en knepig situation. Men det borde lösa sig. Inter skall inte stå pall på Camp Nou och i en match där allt gäller så är jag säker på att Kiev bevingas. Sedan med tanke på hur Kiev körde över Kazan i ukraina så tror jag dom kan gneta till sig iaf ett lika i tattarstan. Inter borde vinna hemma också mot Rubin i sista matchen

Barcelona-Inter 1-1,Rubin-Kiev 2-2
Kiev-Barcelona 1-3, Inter-Rubin 2-0

1.Inter 10 poäng
2.Barcelona 9 poäng
3.Rubin 6 poäng
4.Kiev 5 poäng

Allternativt då att Rubin slår Kiev och går upp på 8 poäng.

Nåt åt det hållet borde det sluta. Men man vet ju aldrig med fotboll.
Barcelona C.Andrés
2009-11-04 23:12
Ämne: Ämne: rambla-....
Ja absolut,det suger håller jag verkligen med om. MEN med det material vi har till vårt förfogande, kunskap,spelare & ledare för att nämna några exempel, måste det gå att knäcka motståndare som använder sig av den formationen mot oss.
Barcelona Mojito
2009-11-04 23:11
De jag är mest besviken på idag är Pep och Iniesta, helt klart.

Pep agerar inte, han måste statuera exempel och ta ut spelare som inte presterar och ersätta med lite hungrigare folk. Lojare andra halvlek har jag knappt sett maken till. VAKNA!

Iniesta är alldeles för bekväm oavsett om han spelar i mitten som i första eller på kanten som i andra. Utamnar inte på yttersidan av sin back en enda gång och blir totalt sönderläst. Hans avslut saknar kraft och självförtroende. KOM IGEN!

Det som dock var kul att se idag att backarna använde den långa bollen på Zlatan mer i uppspelsfasen och tryckte tillbaka Rubins mittbackar. Tyvärr inser inte mittfältarna att Zlatan är extremt bra på att suga ner och fördela bollarna, därför renderade de flesta uppspel i ingenting. FATTA!

Jaja, shit happens IGEN Pep, nu förväntar jag mig nånting extraordinärt från både spelare och tränare i nästa omgång. SKÄRPNING!

CL är inte La Liga, det är en HELT annan nivå.

Visca el Barca , darrar Mallorca?
Real Madrid ace80
2009-11-04 23:11
Barca_4_lajjf

Är Milanista :)
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-11-04 23:09
Lite komiskt att Madrid fans kommer och hyllar oss mer än vad flesta Barca fansen gör xD Mycket trevligt :D
HALLÅÅ! SLUTA FUNDERA

jag har gjort beräkningar på alla möjliga resultat..

barca behöver en vinst o en oavgjort (oavsett ordning) så e man garanterat vidare, så även kryss mot inter innebär inte slutet.

vinst båda de kommande matcherna skickar barca vidare som etta i gruppen om inte rubin gör d samma.

Barca har stora möjligheter att gå vidare om de vill..

"Lyft huvudet högt och Barca tröjan ännu högre"
Barcelona ★Barca★
Gonzalez_Barca

Åh nej inte landslagsuppehåll. Gillar inte det. Blir oftast skador.
Barcelona Gonzalez_Barca
Ämne: rambla-k9 och restan....
Det sorliga är att det inte är vi som vill spela handboll, det är motståndarna som kör 9-1-0 formation vilket ger oss absolut INGA ytor..
Real Madrid ace80
2009-11-04 23:08
Barcelona - Inter 4-0
Rubin - Dynamo Kiev 2-1
Dynamo Kiev - Barcelona 0-2
Inter - Rubin 1-0

1. Barcelona 11
2. Inter 9
2009-11-04 23:07
L-Messi10

Hm, Mallorca hemma och Bilbao borta blir riktigt svåra matcher, sämst att det är landlagsuppehåll..
Barcelona Barcadinho.
2009-11-04 23:06
Det finns nu så många varianter med resultat och poäng att man blir snurrig.

Om Barca plockar 4 poäng på de två återstående matcherna så räcker det för avacemnamg, oavsett.

Vi får hoppas att det händer.

Godnatt.
Barcelona C.Andrés
2009-11-04 23:05
Måste fråga igen då paniken börjar krypa upp: Så nu måste barcelona vinna alla matcher för att kunna drömma om vidare spel? Eller är vi beroende av andra resultat?
Barcelona Sergio the machine
2009-11-04 23:04
rambla-k9 och restan tro mig jag har föjlt fotboll hur länge som helst, INTER kan inte stå emot barcelona om ni spelar som ni kan. Men om ni ska spela handboll som idag då kan de säkert sluta 0-0. Men spelar ni med fart och vilja de kan inte komma nära er.
Barcelona L-Messi10
2009-11-04 23:01
tills 24 November tror jag att vi kommer ha hittat formen igen och messi kommer vara den riktiga messi så det är inget att oroa sig för grabbar vi kommer gå vidare in pep we trust
Barcelona Saman.
2009-11-04 22:59
Problemet är att vi har el clasico ungefär samtidigt som Inter matchen. Vinst krävs i båda.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-11-04 22:57
agar_de rossi16

Inter möter vi den 24 November och Kiev möter vi 9e December.
Barcelona C.Andrés
2009-11-04 22:56
Så nu måste barcelona vinna alla matcher för att kunna drömma om vidare spel? Eller är vi beroende av andra resultat?
Real Madrid markz
2009-11-04 22:55
agar_de_rossi16

Barca - Inter i nästa omgång och inte sista!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-11-04 22:54
F*n vad jag hoppas på en urladdning a'la Bayern Munchen om 3 veckor! Vore så äckligt skönt.

agar_de rossi16
Nej, nästa omgång är Barca-Inter och sista spelas den 8 dec.
pga landlagsuppehållet.
agar_de rossi16
2009-11-04 22:52
Inter kan inte "lägga sig" eftersom det är Barca-Inter sista matchen och inte nästa.
Atlético FCB =)
2009-11-04 22:50
kallesiete

Tror verkligen inte Inter vill "lägga" sig mot Kazan, speciellt inte en viss Samuel Eto'o
Annons: