/spanien/barcelona/forum/17291.aspx/spanien/barcelona/forum/17291.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Total Football
2009-08-08 18:20
Henry är kungen av fotbollen samma med Ronaldo han kunde ha stannat i Barca för evigt men ledningen strulade med kontraktet så han såldes Inter. Annars är dom 2 med på 10 bästa genom tiderna. Ronaldinho utklassar allaspelare.
Barcelona petersays
2009-08-08 18:11
Rambla - K9
Kollade precis samma sak tidigare, man vet ju aldrig med Sport...
Barcelona Rambla - K9
2009-08-08 17:39
På Fifa.com hittar man inget om någon tvist mellan Filipe och Deportivo. Det är möjligt att jag missat det. Annars skulle det inte förvåna mig om Sport bara hittat på det hela.
Barcelona Nesto
2009-08-08 17:33
Jag tror det kan bli ganska svårt att få honom till Barça nu när vi har 2 vänsterbackar.
Vem vill komma till ett lag som har "fullt" på den positionen man spelar på?

Han ville ju komma till oss delvis för att det är en stor klubb och landslagsgubbarna i Brasilien ser honom bättre då. Han växer mer som spelare i Barça en tex ett mindre sämre lag.
Ett av hans mål är ju att få spela för Brasilien.

Sen vet ja inte jag om han är störtkär i klubben för sig eller inte..
Sen kan ju Barça säkert övertyga Felipe på något vis, tex garanterad speltid om inget händer, pengar osv..

Hoppas han kommer! han blev ju trots allt utvald till ligans bästa VB av många och engligt Goal.com+ att han bara är 23 år (24 iår)
Barcelona haeger
2009-08-08 17:29
Kan någon säga varför man kan få Filipe gratis?
Kan ej spanska.
adil,
2009-08-08 17:25
petersays

Å andra sidan kan de vara nyttigt med större konkurrens. Abidal påpekade just det, att han ser Maxwells ankomst som något positivt. Det är bra med lite tävling. Så Köp Filipe, kör på till nästa säsong och sedan får vi se vem som lämnar och vem som blir kvar. Filipe är ingen back man vill mista, speciellt inte för Dressman rea.

adil,
2009-08-08 17:19
F7 Zizou

Inget har gått fel. Det är som du säger klubbarnas skillnad. Spelare som jobbar id et tysta och inte bjuder på lika mycket ögongodis blir inte lika uppskattade helt enkelt. Abidal är mycket säker ja och svår att ta sig förbi. Om han hade varit dålig på något sätt hade klubben sålt honom som man sålde Zambrotta. Pep har förtroende för Abidal.
Barcelona petersays
2009-08-08 17:18
Ok, här kommer mina fem cent.
Tre vänsterbackar i truppen blir helt enkelt för mycket. Att flytta upp Maxwell tror jag inte på. För det första så är väl maxwell vänsterfotad (eller är han dubbelfotad?) och Barca brukar väl alltid spela med högerfotad ytter på vänsterkanten. För det andra så är Pedro eller Jeffren mycket bättre på att spela där, och att bänka dom till förmån för en vänsterback skulle ju kännas omåttligt surt. Det är ifall han funkar på mittfältet, då kanske.

Abidal i mitten tror jag inte på, och förmodligen inte pep heller. Han kan helt enkelt inte sköta uppspelen.

Så jag tror inte vi kan lösa det på något bra sätt utan att göra oss av med en spelare. Som ni säger så är ju både Maxwell och Filipe rätt offensiva, medan Abi är bra i det defensiva.

Kan man på något smidigt sätt köpa Filipe för en symbolisk summa och sedan låta honom stanna i Depor ett år så vore det ju bra. Då kan man ta beslut nästa säsong, och utvärdera om Maxwell klarat flytten och om Abidal håller ett år till. Men frågan är väl om Lendoiro skulle se så gott på en sådan lösning.
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-08-08 17:09
Hur kunde det gå så fel för Abidal, nu har jag ingen superkoll men han har väl visat sig ganska stabil? Gigant i Lyon till mindre uppskattad i Barcelona, kanske prov på skillnad på klubb och klubb.

En sak vet jag, han är ett betydligt säkrare kort än Maxwell.
Barcelona Hetfield
2009-08-08 17:09
Precis, det är inte bra att förstöra relationen pga. ett par miljoner

Det är sällsynt med bra vänsterbackar, så man borde nog skaffa honom, även om det blir lite för många vänsterbackar
Barcelona BlueRed
2009-08-08 17:03
Jag håller med Rambla om Filipe. Om nu klubben vill ha honom så bör dem lägga ett bud, runt €3-5m för att slippa massa skit från Lendoiro om Filipe kommer gratis.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-08 17:01
petersays

Kan man få Filipe gratis ska man slå till direkt innan någon annan klubb får för sig det. Han har nu blivit uttagen av Dunga till landslaget och då kommer fler klubbar få upp ögonen för honom.

Behåll Abidal denna säsong. Nästa sommar har han 1 år kvar på kontraktet. Förläng inte det utan utvärdera läget i truppen under den sommaren. Får man ett hyfsat bra bud kan man sälja honom.
Barcelona Abbe -
2009-08-08 16:59
Ämne: Har ni redan diskute....
Behålla Abidal, och så finns möjligheten att spela Maxwell högre upp i banan också.
Barcelona el Flaco
2009-08-08 16:59
petersays/

Det har redan diskuterats här inne för ett par timmar sen. Enligt spekulationerna från medierna ska Maxwell flyttas upp som reserv på vänsterkanten och därmed ska klubben inte behöva värva Mata eller någon annan ytter. Sen är det känt sedan tidigare att Abi kan även flyttas in som mittback.
adil,
2009-08-08 16:56
petersays

Enligt mig kan Abidal vara kvar. Tycker det kan behövas en defensivare ytterback i truppen också. 2 offensiva ytterbackar kan ibland bli för offensivt och utsätta defensiven för fara. Kan va bra att lasta av med Abidal i några matcher.
Barcelona Hetfield
2009-08-08 16:55
Autobahn Arjen

Synd att folk inte ser vad Abidal har gjort för laget, visst, han är oduglig när han väl kommer upp, men det defensiva arbetet han gör i det tysta borde uppskattas

Bengan

Fine, du älskar inte Ronaldo, jag tycker att det är otroligt konstigt att du inte tycker att Henry har varit viktigare för Arsenal än vad Ronaldo har varit för resp. lag..för mig är det helt mind blowing
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-08-08 16:53
Ronaldo och Zizou är min generations bästa spelare enligt mig då. Thierry Henry har också han varit betydelsefull i Wengers banbrytande Arsenal, men Ronaldos revolutionerande tekniska drag och helt out-of-this-world avslut gör att han vinner. Han kallas inte för fenomenet för inget;)

Saludos,
Real Madrid Autobahn Arjen
2009-08-08 16:51
petersays

Sälja abidal skulle gynna både klubben och spelaren själv.
Barcelona petersays
2009-08-08 16:49
Har ni redan diskuterat ryktet om att Filipe kan komma att lämna Deortivo gratis? Hur tycker ni Barca ska göra då? Sälja Abidal? Flytta in honom i mitten?
Real Madrid Bengan
2009-08-08 16:49
Ämne: haeger

No offense....
Jag älskar inte Ronaldo, gillar han inte ens som spelare. Finns uppsjöer av spelare jag tycker bättre om än Ronaldo. Jag bara ser storheten i Ronaldo. Och nej det tycker jag definitivt inte, Ronaldo har öst in mål för sina lag. Mesta målskytten genom tiderna i VM tex. Om vi börjar där så har Ronaldo varit fan så mycket mer betydande för brasilien än vad Henry varit för Frankrike.

Ronaldo öser ju fortfarande in mål, han är gammal fet och uträknad och ändå så gör han massa mål i brasilianska ligan. Finns ingen som har hans sinne som är helt unikt.
Barcelona BlueRed
2009-08-08 16:47
Barcelonistas

Nämn gärna vilken period det är du tänker på. För som jag kommer ihåg det så gjorde Ronaldo alltid mål, och tydligen så gör han det nu också.
Kixer
2009-08-08 16:47
Bengan//

Hetfield är defenitivt inte den enda som tycker det, dom som har följt Henry länge vet vilken spelare han är.
Barcelona Hetfield
2009-08-08 16:44
haeger

No offense, men det där är ju helt befängt!

Ska du verkligen jämföra att axla Arsenal med Elfsborg?

Bengan

Till och med du som älskar Ronaldo måste väl fatta att Henry har gjort mer för Arsenal än vad Ronaldo har gjort för resp. lag
Real Madrid Bengan
2009-08-08 16:44
Ämne: Jag tycker Rivaldo ä....
Haha Rivaldo, som tur är tar ingen det där ens på allvar
Barcelona haeger
2009-08-08 16:43
Hetfield

Men man kan inte lägga för stor vikt på hur viktig en spelare är för laget.

Om Anders Svensson är viktigare för Elfsborg än vad Henry är för Arsenal, är Anders Svensson bättre då?

För mig är Ronaldo en mycket bättre spelare än Henry.
Barcelonistas
2009-08-08 16:42
Jag tycker Rivaldo är världens bästa forward.Ronaldo hade en bra period thats all.Rivaldo var bra tills han blev 30.
adil,
2009-08-08 16:36
Ronaldo är större spelare absolut, dock är det svårt att säga vem som var bäst av de två när båda hade sin peak. Men med tanke på Henrys storlek samt att han hade den otroliga tekniken och speeden gör honom till en lika bra spelare som Ronaldo. Och den känslan Henry hade i fötterna.. Aj Aj Aj. Inte många forwards som gjorde lika snygga mål som Henry. Inte många forwards som gjorde så många assist och framspelningar heller. Henry var ett helt lag, han var Arsenal. Det är fel att mot en så stor spelare och personlighet som Henry att inte hålla honom lika högt som Ronaldo, det skulle jag aldrig kunna göra. Speciellt inte efter att han förnedrat Madrid på Bernabeu, shit vad han latchade med Real!
Barcelona BlueRed
2009-08-08 16:36
Jag håller med Bengan om att Ronaldo är större än Zizou, i alla fall för mig och tydligen för honom också. Ronaldo har gjort ett större intryck hos mig än Zizou.
Barcelona Hetfield
2009-08-08 16:33
Bengan

Ensam? Det tror jag inte...gå till Arsenals forum och fråga samma fråga ;)
Real Madrid Bengan
2009-08-08 16:30
Ämne: Bengan

Som renodl....
Ja, ingen kommer nog kunna övertyga dig. Alla har väl rätt till åsikter men du är nog rätt ensam om din åsikt. Finns säkert folk som tycker anders svensson är bättre än Messi också.
Annons: