/spanien/barcelona/forum/17290.aspx/spanien/barcelona/forum/17290.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed
2009-08-08 16:36
Jag håller med Bengan om att Ronaldo är större än Zizou, i alla fall för mig och tydligen för honom också. Ronaldo har gjort ett större intryck hos mig än Zizou.
Barcelona Hetfield
2009-08-08 16:33
Bengan

Ensam? Det tror jag inte...gå till Arsenals forum och fråga samma fråga ;)
Real Madrid Bengan
2009-08-08 16:30
Ämne: Bengan

Som renodl....
Ja, ingen kommer nog kunna övertyga dig. Alla har väl rätt till åsikter men du är nog rätt ensam om din åsikt. Finns säkert folk som tycker anders svensson är bättre än Messi också.
Barcelona el Flaco
2009-08-08 16:30
Ämne: Ämne: Personl....
Jag vet inte om Ronaldo kan placeras i samma mening som Maradona och Pelé, men samtidigt är det inte det viktiga. Vad som kan sägas om Ronaldo är att han tog spelet till en helt ny nivå och han kommer fortsättas att nämnas om 30 år framöver. Han är nog den anfallaren som jag njutit mest av under min tid som fotbollsälskare. Den kombinationen av snabbhet, bollkontroll och kyla framför målet var second to none.

Ronaldo är definitivt Top 10 på min lista över de bästa spelarna under min livstid. Top 10 genom tiderna? Ingen anning...
Barcelona Hetfield
2009-08-08 16:26
Bengan

Som renodlad striker så är Ronaldo bättre, men som sa tidigare, så handlar det inte bara om hur många mål man gör, isåfall så skulle RVN vara bättre än Henry, vilket inte stämmer
Real Madrid Bengan
2009-08-08 16:23
Ämne: Autobahn Arjen

Me....
Ronaldo vann skytteligan i VM och såg till att brasilien tog VM guld. Henry var inte i närheten lika delaktig i Frankrikes guld
Barcelona Hetfield
2009-08-08 16:21
Autobahn Arjen

Men du måste väl förstå att det handlar inte om hur många mål man gör, det är många andra faktorer som spelar in när man ska jämföra två spelare

Vilka har bidragit mest i laget?
Där måste nog erkänna att Henry har varit betydligt viktigare för Arsenal än vad Ronaldo har varit i resp. lag som han har spelat i, det är därför jag håller Henry högre, han hjälpte till med mer i laget (mål, assist, frisparkar, straffar, playmaker, hjälpte till överallt)

Sen om man jämför det individuella så är det en smaksak, och det ni måste komma ihåg är att Ronaldo är en av mina idoler, så jag grundar inte det jag säger på om jag gillar den ena eller inte
Barcelona Barcanist
2009-08-08 16:21
Komigen grabbar. Henry var INTE bättre än Ronaldo fenomenet. Av med Barcelona-glasögonen för en stund och tänk på saken. Ronaldo är en av världens bästa spelare genom tiderna. Han platsar definitivt på top 5 listan där, någonting som Henry inte gör (om vi snackar när dem var i toppform). Den som kan komma att bli bättre än Ronaldo om 5-6 år är väl Messi. Då snackar jag om statistiken, statusen.
Real Madrid Bengan
2009-08-08 16:17
Ämne: Personligen håller j....
För mig personligen så är Ronaldo större än Zidane och det säger en del från en Real supporter. Han har 3 gånger utsetts till världens bästa spelare, han har varit enormt viktig för landslaget och har ett helt sjukt målsnitt över många år.

Han är den enda spelare under min tid som ens kan diskuteras med spelare som Pele och Maradona etc. Inte för att jag hävdar han är bättre än någon av dom men han är på listan över dom bästa genom tiderna.
Real Madrid Autobahn Arjen
2009-08-08 16:16
Om vi låter statistiken tala

Ronaldo - 479 matcher 336 mål

Snitt: 0.70

Henry - 459 matcher 271 mål

Snitt: 0.59

Van nistelrooy - 501 matcher 317

Snitt: 0.63

Real Madrid Scubasteve
2009-08-08 16:15
Jag säger inte att Henry är dålig. Han är bland de bästa, men han når inte Ronaldos nivå, verkligen inte.
Barcelona Bmannen
2009-08-08 16:10
Insåg det så snart jag skrollade ner, haha xD
Barcelona Hetfield
2009-08-08 16:09
Det är vad JAG tycker, det må vara fel, men det är vad JAG tycker...

Det Henry har gjort för Arsenal kan ingen ta ifrån honom, och han är/kommer att vara Arsenals viktigaste spelare i många år framöver

Om vi jämför det individuella så håller jag Henry högre, även om det är väldigt, väldigt jämnt, men det är väl en smaksak

Ni måste komma ihåg att Henry gjorde allt i Arsenal, snubben sprang till och med bak föratt hjälpa försvararna, medans Ronaldo väntade på en fin passning föratt sedan löpa

Speed: De var nog lika snabba där de var som bäst, men Henry är nog bättre på distans tack vare de långa pinnarna ;)

Skott: Henry, det behöver inte ens diskuteras

Giftig: Där håller jag ronaldo aningen högre

Teknik: Ronaldo, inget snack om den saken
Barcelona el Flaco
2009-08-08 16:09
Personligen håller jag Ronaldo som den större av de två, men både Ronaldo och Henry är bland de 10 bästa spelarna som jag har upplevt under min livstid.
Real Madrid Bengan
2009-08-08 16:08
Ämne: Ämne: Läste a....
Men suck, C. Ronaldo är inte i närheten av Ronaldo. Det som diskuterades var den riktige Ronaldo.
Barcelona Bmannen
2009-08-08 16:07
Barcelona el Flaco
2009-08-08 16:02
Ämne: Ämne: Ämne....
Vad är det som är patetisk? Vi sitter bara och jämför två stora spelares karriärer. Den som är patetisk och skämmig här inne är du som inte kan tolerera att det finns människor som inte tycker likadant som dig.
Real Madrid quirry
2009-08-08 16:02
etoo matchens lirare idag bara så ni vet.
Real Madrid RM84
2009-08-08 16:00
Ämne: Ämne: Läste a....
Nja men kom igen, det är ju patetiskt det ni håller på med.
Real Madrid Scubasteve
2009-08-08 15:58
Hetfield

"I min lilla värld så är Henry bättre"

Vilken värld lever du i om jag får fråga?

"Håller med om att Ronaldo var magisk, men det var under en viss period"

VA?! Skriver du verkligen det du skriver ?!

Ronaldos målsnitt (mål per match) Från året 1993 till IDAG ligger närmare 0,80.

Med Andra ord har han gjort mål på "4 av 5" matcher, under en period på 16 år!

Vad PRATAR du om !?
Barcelona el Flaco
2009-08-08 15:56
Ämne: Läste att ni tyckte ....
Jag ser att någons känslor har blivit sårade...
Real Madrid RM84
2009-08-08 15:52
Läste att ni tyckte Henry är en bättre fotbollspelare än Ronaldo. Ok att Henry just nu är bättre men genom karriären? Jag förväntar mig mycket från er Cules men det här är ju bara skämmigt.
Barcelona Hetfield
2009-08-08 15:45
Länken
Barcelona Hetfield
2009-08-08 15:42
Ni måste komma ihåg att Henry spelade i Arsenal, inget illa om Arsenal, men det är inget "topplag" som Man U, Barca, Real osv. och trots det så har han gjort över 200 mål för det laget, lägg till att han har vunnit allt som går att vinna

Ronaldo har däremot haft "turen" att spela i världslag (räknar då bort PSV), men Barcelona, Madrid, Inter, Milan

Håller med om att Ronaldo var magisk, men det var under en viss period, medans Henry har presterat i över 10 år, så i min lilla värld så är Henry bättre och viktigare

Ps

Klicka på länken, så otroligt roligt, Milan supportrarna sa till Ronaldinho att gå hem och vila istället föratt festa....
Barcelona Manolo83
lejonet gjorde precis mål för inter i italienska super cupen
Barcelona Den vise
Det är inte alls pinsamt eller ologiskt att henry inte vunnit guldbollen. Det är snarare så att de säsongerna henry varit outstanding så har de funnits spelare som varit snäppet bättre.
Kixer
2009-08-08 15:34
Hetfield//

Man är man bättre om man kan hålla så hög nivå under så lång tid, alltså tycker jag Henry.

Men Ronaldo har också varit omänsklig en gång i tiden, det är jämt mellan dom spelarna, men jag rankar Henry högre för att han har haft bättre karriär.

Henry har alltid fått mycket mindre uppmärksamhet än Ronaldo (eftersom han lever på sin legendstatus). Dessutom är det pinsamt att Henry aldrig vunnit "världens bästa fotbollspelare"

Dom som har följt Premier League länge vet hur sjukt bra Henry var.
Barcelona Den vise
2009-08-08 15:33
Hetfield

Jag håller il fenomenò högre än Henry alla dagar i veckan. Det är världens bästa striker genom tiderna. Man ska även ha i åtanke att henry aldrig har blivit drabbad av de skadorna som ronaldo ådrog sig. Finns ingen striker i världen som kan mäta sig med ronald när det gäller meriter. Det enda som han saknar egentligen är ju CL-titeln och det lär inte ske i framtiden heller för den delen.

Det finns bara ett fenomen..
Barcelona el Flaco
2009-08-08 15:32
Hetfield/

Personligen tycker jag att Ronaldo hade en större impact inom världsfotbollen och var en större spelare, men Henry har bevisat att han är långt ifrån slut trots att han är bara ett år yngre än Ronaldo. Även om Ronaldo gör mål i Brasilien så får man intrycket att hans internationella karriär är slut. Henry däremot verkar fortfarande ha ett par år kvar på toppen.
Real Madrid Hala Madrid - Higuain
2009-08-08 15:31
Hetfield
Går inte ens jämföra dem två, ronaldo har blivit världens bästa fotbollspelare 3ggr medans henry inte ens pilat på den, ronaldo har varit väldig skadebenägen hela sin karriär ifall han inte hade dem där skadorna skulle han varit ännu bättre.

Om 10år vet nästan ingen vem henry är, ronaldo kommer bli ihåg kommen för alltid.
Henry är också skitbra spelare men han kommer inte till ronaldos nivå.
Annons: