/spanien/barcelona/forum/17276.aspx/spanien/barcelona/forum/17276.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Reporter
2009-08-11 11:55
Finns det en sida där man kan se olika spelares födelsedagar? :)
Barcelona Rambla - K9
2009-08-11 11:50
Villa #7

Sluta lipa. Vadå dålig stil? För det första så går inte Barcelona hela tiden ut i pressen och talar om Cesc. Sluta överdriva. För det andra så har de precis vilken jävla rätt som helst att tala om vad de vill. Vem ska förbjuda dem, finns det någon lag eller?

Bekymra dig du istället för hur Wenger gör affärer. Kontaktar unga spelare och dess föräldrar bakom deras klubbar ryggar, där han lovar dem guld och gröna skogar.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-08-11 11:49
Barça! (MQUC3)//

Det är väl lite det som är den allmäna åsikten om Cesc. Barça vill ha honom men vill inte betala för mycket. Och visar man inte Arsenal extremt mycket pengar kommer dom att säga: Beat it!
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-11 11:39
Jag vill inte ens ha Cesc. Vi har så talangfulla spelare i Canteran att det är galet. Ge dom chansen istället för att lägga 500 miljoner MINST på en spelare där vi redan har Xavi och Iniesta.

NEJ TACK !

(Jag skullle dock inte grina om vi fick Cecs för det skulle smaka mumma på pappret iaf)
Villa #7
2009-08-11 11:28
Det är fan dålig stil av Barcelona att hela tiden gå ut i pressen och visa intresse för Fabregas!

Fabregas har gång på gång gått ut och dementerat att han vill lämna. Han trivs i Arsenal och London och vill vinna titalr med Arsenal.

Ändå så försöker Barcelona värva han hela jävla tiden. Har Barcelona ingen respekt eller?! fy fan.
Barcelona ihefsu
2009-08-11 11:27
Om man ska ha tillbaka Cesc, så tycker jag att man ska vänta tills Xavi säger att han bara har ett år kvar, eller så.
2009-08-11 11:09
Håller med. Wenger är nog inte alls i position att släppa Cesc, framförallt med tanke på att Touré och Adebayor gick till Man City. Släpper man Cesc kommer väl fansen att bränna ner Emirates Stadium. Men som folk har varit inne på innan känns ju Dos Santos och även Thiago vädligt intressanta.
Barcelona Ciao-V/JdS
2009-08-11 10:49
Ämne: Angående Cesc-situat....
Cesc kommer inte till Barcelona i år och inte heller nästa säsong eller året efter.
Han har ett kontrakt till 2014 med Arsenal(tror jag). Man släpper inte honom om man inte kan få 40-50 miljoner för honom eller mer. Det är utesutet att Barca skulle lägga ut en sån summa på honom. Jag kan däremot tänka mig att hon kan vara aktuell om ett par år, om han inte förnyar sitt kontrakt. I annat fall har jag svårt att se att han ska tvinga Arsenal att gå med på att släppa honom på den summa som nämns, 30-40 miljoner, nu när han är nyckelspelare för Arsenal.

Vilka signaler skickar Wenger om han släpper Cesc nu när han är den viktigaste spelaren i truppen?
Skulle inte tro att han verkan vill eller kan släppa Cesc.
Barcelona Barcelona #7
2009-08-11 10:43
Några intressanta vänskapsmatcher för oss Barcelonafans!

17:00 Ryssland - Argentina
19:15 Estland - Brasilien
20:00 Sverige - Finland
21:30 Makedonien - Spanien

Vmkval matcher!

18:00 Färöarna - Frankrike (Om nu Henry spelar men har för mig att han inte skulle vara med elr?)

Edit - Matcherna är imorn och inte idag!!!
2009-08-11 10:39
Angående Cesc-situationen så tror jag att det ligger till enligt följande: Barça, med Laporta, Tixiki och Pep i spetsen ser gärna Cesc tillbaka i Barcelona dock inte till vilket pris som helst. Dels för att han är en egen produkt från början och dels för att vi redan har Xavi och Iniesta. Rent sportsligt är det nog tänkt att Cesc ska rotera med Xavi och Iniesta på det centrala mittfältet då det kommer att spelas extremt mycket matcher samt att Henry knappast blir yngre och därmed mer skadebenägen. Redan förra säsongen hade fransmannen ju en del skadeuppehåll. Iniesta tar då platsen till vänster i anfallet och Xavi och Cesc spelar centralt. På så sätt behöver inte köpa in en vänsteranfallare t.ex. Mata som det ryktas om. Så om man ser det hela ur ett strikt sportsligt perspektiv skulle det nog bli väldigt bra då Cesc är löjligt talangfull samt har växt upp med Barças sätt att tänka och spela fotboll och behöver därmed ingen anpassningsperiod. Dessutom är han ung (-87) vilket gör att det är en spelare både för nu och framtid. Det man kan sätta frågetecken kring är ju om han acceptera att inte vara 100% ordinarie även om det nog kommer bli en hel del matcher. Jag tror inte vi kommer att ha sån tur med skador nästa säsong som vi hade under förra.

Problemet med detta är som bekant Arsenal. Cesc är deras lagkapten och deras i särklass viktigaste spelare. Dessutom har han kontrakt för flera år till. Arsenal kommer inte släppa honom varken lätt eller billigt. Frågan är då hur mycket Barcelona är beredda att betala och hur mycket Arsenal begär, själv tror jag inte att dessa två summor kommer att vara speciellt lika. Jag tror att Barcelonas hopp är att Cesc själv vill lämna London och pressa Arsenal men jag ser inte riktigt det hända. Sen bör man även tänka på att detta är Laportas sista säsong och vad man har märkt av vår käre president tidigare så vill han nog mer än gärna gå ut med en ordentlig ”bang” .

Man kan ju även diskutera vad ett köp av Cesc skulle sända för signaler till övriga La Masía-spelare. En spelare som lämnar klubben och sen köps tillbaka för dyra pengar sänder ju lite signalen att ”det är OK att lämna”. Glöm ej heller bort att vi har två väldigt talangfulla spelare i Dos Santos och Thiago Dock kan man vända på det ännu en gång och konstatera att när Cesc lämnade var FC Barcelona en jävla hönsgård, både på planen och i ledningen och Arsenal var under samma period en mycket stabil förening med Wenger som satsar extremt mycket på talanger. Dessutom är ju Cesc är en extrem talang (nästan Messi-klass), katalan och den mest naturlige efterträdaren till Xavi så om någon vore värd att köpa tillbaka skulle det väl nästan vara han.

Nä som sagt, mycket att tänka på men mitt tips är att Cesc INTE kommer denna sommaren.

Ursäkta det långa inlägget.
Barcelona Barcelona #7
2009-08-11 10:38
Messi kommer tillbaka till Barcelona i god tid innan matchen mot Bilbao på Söndag!
Han hinner också träna med laget innan matchen.
Barcelona The Reporter
2009-08-11 10:36
Är det landkampsmatcher nu? Såg en video där Spanien spelarna samlades, sen stod det att Messi rest till Ryssland,

Kommer några missa matchen mot Bilbao?
Barcelona Ciao-V/JdS
2009-08-11 10:33
Enligt Sport har Pep stor förtroende för Jonathan dos santos. Det tyder på att han kommer att få möjlighet att kanske vara backup till Xavi under säsongen.

Enligt mig är han en blandning av Xavi, Cesc och Deco. Absolut en framtidens man för klubben. Där rök Cescs möjligheter att komma tillbaka till klubben. Inte kan jag tänka mig att man är bered på att lägga ut en summa på trakterna 30-40 miljoner för en egen produkt som har stuckit så som han har gjort för några år sedan.

Det ser lovande ut för ungtalangerna.
Barcelona Barcelona #7
2009-08-11 08:22
Väldigt bra artikel om Reseguiden!
Barcelona H.Alavi - R.I.P
2009-08-11 07:32
Bengan

Har du inget annat för dig än att klistra in inlägg från Puertan?
Barcelona Messidona
2009-08-11 05:35
visca barca y visca Catalyna....

känns så bra att vara en barca fan ....:)
Barcelona El Fenemono-FCB
2009-08-11 04:44
Bengan

Bengan om du inte kommer på nånting vettigt att säga kan du lika gärna sticka härifrån, snacka massa struntprat hos real.
Real Madrid Bengan
2009-08-11 03:52
Ämne: Bengan

Cristin....Jag har aldrig sagt något om att han skulle floppa, Zlatan är en bra spelare även om jag personligen skulle vara mer rädd om Villa kom.

Däremot skulle inget göra mig gladare än om Barca floppade och det var Zlatans fel. Inte ens en CL vinst skulle slå högre.
Barcelona Total Football
2009-08-11 03:49
Bengan

Cristina kommer också floppa du ska se bara överskattad papperskorg medans ZLATAN kommer att göra 40 mål i liga och 20 mål med CL och CDR så ja tror att de blir TRIPPEL igen.

hahahaha i puertan är alla rädda av Zlatan för man vet att han är den starkaste forwarden vem ska stoppa honom Albiol medelmåttan eller misshandlaren Pepe ?? frågan får man i november
Barcelona BaraBarca
2009-08-11 03:38
Bengan,har du inget vettigt att säga så stick härifrån.
Barcelona DaniAlves
2009-08-11 03:36
Real madrid en levande ande

varför måste han va en cule? det kan lika gärna vara en madridista som älskat zlatan och nu brinner för att han gick till barcelona och inte madrid?

det kan lika gärna va en interista?
Real Madrid Bengan
2009-08-11 03:16
Ämne: Namn: Bengan » Svar....Först och främst bryter ditt inlägg mot reglerna i forumet så bli inte förvånad om du blir spärrad

Sen så är jag definitivt inte Barca supporter. Jag bara hoppas all världens olycka över Zlatan.

Edit: Och nej jag är inte avundsjuk. Ni kan söka i puertan om ni vill efter mitt inlägg när det ryktades till att han skulle till Real.

Det skulle totalt dödat min passion till fotboll, jag skulle aldrig byta lag men skulle inte kunna kolla på Real om Zlatan värvades.
Real Madrid Real madrid en levande ande
2009-08-11 03:08
Namn: Bengan » Svara inlägg » Tippar REAL-DEP 2-1
Sänt: 2009-08-11 02:46
Bara Zlatan floppar i barca så skiter jag i hur det går för Real. Jag kan acceptera en andra plats bakom Athletico, Villareal eller något liknande så länge det går ännu sämre för barca och att det verkligen går käpprätt åt helvete för Zlatan.

Jag kan tom gå så långt att jag skulle vara nöjd att åka ur i 8:e del igen och komma 2:a i ligan bakom vilket annat lag som helst än barcelona så länge Zlatan blir utbuad och att barcelona misslyckas med allt.
// Detta är ngn av er Cules som försöker vandalisera vårt forum och säga såna saker. Han hatar ZLatan verkar det som.Så det är en CUle som är missnöjd med Barcas värvning av Zlatan!.
Barcelona Total Football
2009-08-11 03:06
Canaletes

Gladiator är en av mina favorit filmer man blir klart inspirerad av den filmen samtidgt man tänker på fotboll.Russell Crowe har blivit inspiration-källa för Josep "Pep" Guardiola.
FCBHZM
2009-08-11 02:36
Ämne: 4-8 veckor:)....
aaa , nej skojar du , skicka länk
FCBHZM
2009-08-11 02:36
vaaa , nej skojar du , skicka länk
Real Madrid Real madrid en levande ande
2009-08-11 02:35
4-8 veckor:)
FCBHZM
2009-08-11 02:15
hejsan alla cules , är det någon som vet hur länge henry är borta?
Real Madrid The White Ones
2009-08-11 00:26
Trippeln

Sluta dra in politik när det gäller fotboll.
Hur kan franco ge Real 5 CL titlar?
CL handlar om hela europa och inte spanien.
Väx upp snälla och glöm franco snacket.

Vill inte starta något gräl nu, men det här franco snacket börjar bli alldeles överdrivet och gammalt nu.
Barcelona ihefsu
2009-08-11 00:19
Ämne: Sorry att jag skapa ....
Alla flugor gillar kobajs.

"Alla vet"-argumentationen är skev och värdelös. Jag skulle gärna vilja se något bättre, och jag hoppas innerligt att det inte bara är jag...
Annons: