/spanien/barcelona/forum/17273.aspx/spanien/barcelona/forum/17273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MQUC
2009-08-13 10:44
det + att han verkar vara skönaste killen, står för mycket av alla skämt på lagets resor osv, håller show i omklädningsrummet och sen säger han verkligen vad han tycker och är inte rädd för det, en riktigt Blaugrana!!!
Barcelona ★★Dani Alves★★
2009-08-13 09:39
Vilken spelare Pique har blivit sen han lämnade United. Gör mål i landslaget hela tiden och är startman i Barca. Jävligt bra!

Visca Barca!
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-13 03:45
Off topic:

Någon som var ute och såg meteoritregnet idag vid 01-02, fantastiskt häftigt och mysigt att kika på. Låg själv på en av västerås största kullar, helt kolsvart.
Ni som inte var ute och kollade missade garanterat nåt fint ;)

Bona nit !
Getafe Andreas - Getafe
2009-08-13 02:02
Gonzalez_Barca// Ahh, tack! Men då hinner vi ju värva i fall Fabi skulle försvinna ;)

Om man vill köpa 30 sekunder innan klockan slår över 00.00 då? :P då gå det asså inte? ;)
Barcelona Total Football
2009-08-13 02:00
Andreas - Getafe

Han är fantastisk men ja tror att han kommer om 2-4 föratt ersätta Xavi finns ingen chans att han skulle peta Iniesta-Xavi men som andra säger man skulle flytta upp ineista på Henrys kant men de tror jag de skulle aldrig hända. Henry är given nu efter allt han har gjort sistone.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-13 01:57
Andres

Kan inte svara på första frågan men på den andra så stänger fönstret den 31 Augusti 23:59 :)
Getafe Andreas - Getafe
2009-08-13 01:56
Vad tror ni när det gäller Fabregas? Kommer Barcelona lägga de budet som Arsenal vill ha?

Är själv Arsenal supporter och hoppas att han stannar en säsong till i alla fall. Men börjar bli tveksam på om han kommer göra det. Han vill ju själv till Barcelona.

En sak till... när stänger transfer fönstret? Jag har ingen större koll.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-08-13 01:49
någon som har koll på denne sergi robert?..inte jag iaf, skulle vart kul o veta lite om han..
Barcelona Frank Lucas
2009-08-13 01:47
Ledningen känns faktiskt lite darrig när man tänker efter. Eto'o situationen skulle nog kunnat lösas på ett bättre sätt. Tycker dock värvningarna hitils har varit väldigt bra. Däremot är jag inte helt övertygad om att låna ut Hleb, han skulle nog vara bättre som reserv till Xavi/Iniesta. Av alla talanger tycker vi ska köra med Pedro/Bojan på allvar den här säsongen. Vet inte om jag vill ha någon stjärnspelare i mittfältet eftersom jag rätt säker på att vi plockar hem fabregas nästa säsong.
Barcelona Total Football
2009-08-13 01:38
!Sergio_ Busquets!

Hellre Landon Doovan som jag nämnt tidigare.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-08-13 01:32
Ämne: Jag var rätt tveksam....
På tal om bra värvningar som kan acceptera bänken. Det har ryktats lite löst om Galatasarays Arda Turan. Vad tycker ni om honom ?
Barcelona Smogen
2009-08-13 01:06
Jag var rätt tveksam till Txikis och övriga ledningens arbete redan förra året. Visst gjorde vi två riktigt bra värvningar av Alves och Pique men att Alves var en bra värvning var ju inte så svårt att räkna ut och värvningen av Pique gick ju nästan av sig själv när det var Laporta och Piques mammma som råkade börja prata och det visade sig att Pique hade hemlängtan.

Övriga värvningar i Caceres, Hleb och Keita har ju knappast rosat marknaden. Visst, Keita har inte varit dålig, men knappast mer än ok.

I år börjar det kännas lite fel i att vi måste förlyta oss ännu mer på våra ungdomar än tidigare, visst verkar dom bra, men i ett clasico eller CL semifinal vill man ju inte ha 3-4 spelare som kommer direkt från juvenil A eller spanska tredje divisionen.
Behövs med andra ord verkligen minst en mittfältare till, och helst även en back och kanske också en ytteranfallare. Pedro och Jeffren borde få speltid ändå.

På söndag riskerar vi att starta med Pedro-Bojan-Jeffren i anfallet. Fantastiska talanger och kul om det lyckas, men känns knappast tryggt och framförallt ska dom inte behöva ha den pressen på sina axlar direkt.

god natt
Barcelona Mrfaariis
2009-08-13 01:03
inne på reals madrids forum står det så cules är kända för att vara dumma i huvudet. jag tycker att vi ska göra som dem inga real madrid supporter får komentera här.
Malibou
2009-08-13 00:42
att jämföra varandras spelare är som att jämföra varandras pokémon kort.
Helt meningslöst med andra ord för att det aldrig leder nån vart...
Barcelona Klint
2009-08-13 00:37
Rambla - K9

Får skylla på tröttheten. Det blev aningen fel i föregående inlägg.

" Officiellt har Pep gått ut och sagt att man ska bredda truppen? Nej, man har gjort precis tvärtom." Mellan dessa två meningar skulle jag lagt till. "Har man gjort detta?". Inlägget hade då fått fram ett något tydligare budskap.

I vart fall har denna sommar varit relativt dåligt skött. Oberoende av vem som inhandlas, om någon, i augusti. Detta kunde ha ordnats betydligt tidigare.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-13 00:32
Klint:

Jo, Pep har visst sagt att han vill förstärka truppen med ett par namn med tanke på en ännu tuffare säsong. Det alla hänger upp sig på är att han vill ha 17-18 spelare med toppkvalité som kan roterar utan att det märks nämnvärt i spelet. Det innebär knappast att han vill banta truppen till 18 spelare.

Edit: Om du nu syftade på att Pep inte alls sagt att han vill ha en bredare trupp. Jag blev osäker på vilket. ;)

Jag minns tydligt en intervju precis efter CL-finalen där han tydligt förklarade att det behövs en större/starkare trupp nästa säsong. Allt är en tolkningsfråga antar jag. Han kanske trots allt menade att banta ner truppen och istället ta in mer spetskvalité.
Barcelona Klint
2009-08-13 00:26
Rambla - K9

Om man gör en tolkning från de officiella uttalanden som gjorts letar man fortfarande efter nyförvärv. Alltså, en speciellt god plan har inte upprättats. Officiellt har Pep gått ut och sagt att man ska bredda truppen? Nej, man har gjort precis tvärtom. Och Zlatanaffären kändes inte planerad som man förväntar sig av en affär av denna kaliber. Nej, det finns stora frågetecken och få svar.
Barcelona el Flaco
2009-08-13 00:26
Det är bara att konstatera att ledningen har gjort ett dåligt jobb denna sommaren. Inte bara att de inte har värvat färdigt än, de har inte ens förnyat vissa av spelarnas kontrakter.
Barcelona Total Football
2009-08-13 00:24
Inga fler spelare tack. Vi har redan våra unga talanger.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-13 00:19
Det är just avsaknaden av en plan jag finner oroande. Vad sysslade Txiki egentligen under hela våren när han drog upp riktlinjerna för sommarens transfers? Allt verkar ju vara improviserat från dag till dag. Ok, det kanske verkar så pga tidningarnas skitrykten. Förhoppningsvis så jobbar Txiki på lite bättre i det tysta. Nu känns det som om truppen har bantats ännu mer än tidigare trots att Pep precis efter säsongen hintade om motsatsen.
Barcelona Klint
2009-08-13 00:16
Jag brukar ha tålamod med ledningen, men nu börjar jag starkt ifrågasätta vad som händer. Man vill gärna ha svar på vissa frågor så snart som möjligt. Inte alltför många dagar kvar tills allvaret drar igång och man har haft en hel sommar på sig att justera truppen i önskvärd riktning. Förhoppningsvis finns det en plan med det hela. Fast då känns det som om vi har rätt att ta del av denna.
Barcelona Smogen
2009-08-13 00:13
De få gånger Xavi behöver slå en krossboll sätter han den perfekt på fotsulan till den spelare han passar, hur kan man vara bättre än det? Kanske lika bra, men knappast bättre, och Xavi Alonso är inte lika bra, inte ens nära.
Däremot skjuter han nog långskott bättre än Xavi, för så fårt Xavi ska träffa mål istället för en medspelare tycker jag ofta han antingen skjuter för löst eller missar.
Real Madrid Rúben de la Red
2009-08-13 00:11
Det blir inga fler besök här för din del. Hoppas att du håller högre nivå i cupen än vad dina inlägg här har gjort. /Red
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-08-13 00:11
total fotboll

det här var exakt de rambla varna dig om, tack för att du drog hit uppmärskamhet.

Barcelona Smogen
2009-08-13 00:10
En mycket fin artikel i fourfourtwo om Reals försök att sälja lite spelare....
2009-08-13 00:10
Rambla - K9

Haha, du var mogen du.
Barcelona Mj for life!!!
2009-08-13 00:09
Xabi alonso är mycket bättre än bousqets det kan jag hålla med om, är du nöjd nu men xavi är mycket bättre än xabi punkt slut
Klint

Men för helvette, hur gamla är ni? ''Sergi bättre än Alonso''. Nej, jag ber ingen att erkänna något. Att Alonso är bättre än Sergi är en självklarhet och man behöver inte ens säga det.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
Herregud
2009-08-13 00:08
Sedan har jag inte sagt att Xabi är bättre än Xavi? Jag sa att han var bättre defensivt och bättre på krossbollar? Men jag får inte uttrycka mig här i Rambles. Förlåt, jag ska inte irritera er som en kyckling 5 på morgonen. Ni är för bra för mig.
Annons: