/spanien/barcelona/forum/17267.aspx/spanien/barcelona/forum/17267.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2009-08-16 20:06
Barcadinho

Jag håller med om att Marques tappat en del av sin fornstora form, även om passningarna ff är av toppklass.

Dock måste jag säga att anledningen till att puyol inte hade sin bästa säsong handlar mycket om skador och att han tvingades byta position i backlinjen med jämna mellanrum.
Han kommer komma igen, och jag är inte orolig över att han "är slut".
Tänk bara CL-finalen och hur han plockade bort C9.

Men visst behöver vi en back-up till alves så att Puyol kan koncentrera sig i mitten.

Håller med om att Jesus Gamez vore ett bra alternativ, MYCKET bättre än Cicinho och Grygera i alla fall.
Barcelona Barcadinho.
2009-08-16 19:59
Det har uppstått ett litet problem med Txiki och kontakterna i Sydamerika (trafic osv).

Pep har gett en allmän riktning med nya värvningar, där han klargjorde att han inte vill värva spelare från Afrika eller Sydamerika. Hans riktlinjer var väldigt tydliga.

Argumenten ifrån honom var mycket enkla. Han vill inte ha spelare som försvinner var annat år till Afrika och inte heller spelare som behöver spela VM kval eller mästerskap matcher i Sydamerika. Det är långa resor som tar ut på krafterna ifrån dessa spelare.

Det var allmänna riktlinjer från Peps sida, med möjligheten för undantag, i fall spelaren i frågan är riktigt bra.

Och vad ska Txiki göra nu, när hans bästa nätkontakt är just i den sydamerikanska kontinenten? Och varför kommer man med ett förslag som Eboue som är ju en Ivorian?

Det blir ett ”krock”.

En annan sak om mittbackarna:
Jag har läst idag och förut era inlägg och många verkar inte vara oroliga för mittback situationen. Nu när Henrique verkar komma bort, så känner jag nästan halv panik.

Ska vi bygga för en hel säsong med Pique, Marquez, Puyol och Milito?
Herre jösses säger jag. Marquez form har haft sin topp. Många tror att det är samma Marquez som 2005, men jag tycker inte det. Samma sak med el capitano. Han har tappat farten. Och Milito, ja, det vet ni redan.
Och jag säger igen – att bygga på en 17-årig talang Muniesa redan nu är sjukt. Han har inte fysiken. Den här killen är fortfarande som barn i det här sammanhanget. Yngre och mindre erfaren än Bojan, om ni förstår vad jag menar.
Anfallarna från motståndarlaget kommer att mossa honom, om jag ska uttrycka mig grovt.

Jag är orolig för det och jag känner mig inte lugnare med tanken att Yaya kan spela back om det behövs. Han behövs högre upp på banan. Pep har ju sagt att han funderar på att låta Yaya spela högre upp på banan nästa säsong, när han såg hans dribblings prestationer. Han ska högre upp på banan och inte längre ner.

Jaja, det löser sig på något sätt.

Kul med en officiell match idag, annars.
Messi12SD
2009-08-16 19:53
Robben kunde vara påväg till Barca innan han gick till Madrid. Surt att vi inte la bud, han skulle vara en av de bästa om han lärde sig passa lite mer och inte vara så skadedrabbad. Hoppas Real säljer honom.
Barcelona petersays
2009-08-16 19:34
Klart dom har anlänt, dom spelar om två timmar :P
Barcelona BlueRed
2009-08-16 19:17
Intressant läsning inför matchen för den som inte har annat för sig.
Laget har också anlänt till Bilbao nu. En kort video finns på samma sida om ni klickar er in på startsidan.
Barcelona ★Dani Alves★
2009-08-16 19:14
Mes Que Un Club R10

Ribery vill till Barca:D
Barcelona Mes Que Un Club R10
2009-08-16 19:11
- Jag har aldrig sagt att jag velat gå till Real Madrid. Om jag hade velat det så hade jag sagt det.
- Det som stör mig är att jag aldrig sagt något. // Ribery

- Sen kommer Madrid fansen o säger att han BARA vill till dom haha..

- Nästa år kommer in Ribery på vänster kanten, Fabregas i mitten och en riktigt grym mittback (finns fler o välja på)

- Ikväll blir det fotbollsporr när VÄRLDENS BÄSTA LAG spelar :) 22:00 tv4 sport
Barcelona Barca4ever!!
2009-08-16 19:05
Barca kommer någ inte köpa fler spelare innan sesongen börjar uhh jag som hoppades på att dom skulle köpa Fabregas. Föresten jag har en barca fan klubb i facebook börja gärna i den
Barcelona ★Dani Alves★
2009-08-16 19:05
Xavi O Iniesta=bäst

Zlatan kommer spela lite mot City tror jag.
Dani Alves.
2009-08-16 18:21

Trippeln/

Det är bara att söka på youtube !

(länk)
Barcelona tarrak
2009-08-16 18:19
Rambla

Med en så bestämd och envis tränare som Pep, är det uppenbart att man enbart borde gå på hans önskemål, då spelarna ändå inte kommer få chansen och får se sig sidsteppade av någon canterano. Jag förstår att ledningen är vana vid den fogligare Rijkaard, men man tycker att de borde lärt sig läxan nu.

Vad det gäller Trafic så ser det lite skumt ut. Tror dock att det mest beror på att man känner att man hittat en bra förhandlingspartner, som till skillnad från alla andra klubbar, inte ställer till med en massa problem. Även Txiki vill kunna visa handlingskraft emellanåt. :)

Vampíro
Tack!
Barcelona Rambla - K9
2009-08-16 18:15
petersays

Min första tanke när det nu stod klart att Henrique med all sannolikhet lämnar på lån igen, var faktiskt Espanyol. Inte precis en klubb man har några varma känslor för vanligtvis men efter ett så tragiskt dödsfall på Jarque så får man lägga sådana känslor åt sidan. Nu känner man ju verkligen för Espanyol. Då hade Barça verkligen haft Henrique nära och kunnat följa hans utveckling noga. Det lär väl trots allt inte hända.

När det gäller Txiki och Traffic begriper jag faktiskt ingenting. Två spelare har värvats och Pep verkar inte ens intresserad av dem. Lägg till att vi även var efter Hernanes förra säsongen men det föll på den höga summan som krävdes av hans klubb, med Traffic var man överens med.
Barcelona petersays
2009-08-16 18:07
Rambla - K9
Instämmer i alla dina funderingar och åsikter. Vad är egentligen grejen?
Barcelona Vampíro
2009-08-16 18:07
tarrak:

Fotbollskanalen brukar uppdatera den här länken rätt ofta. Vet nu inte hur mycket koll "superkollen" egentligen har men man får väl lita på långe Lundh & co den här gången.
Barcelona petersays
2009-08-16 18:03
Och nej, ingen Zlatan. Han är skadad och inte med i truppen. Står i inför-rapporten.
Barcelona Rambla - K9
tarrak:

När det kommer till hur man skött sommarens värvningsstrategi så är det självklart orättvist att bara skylla på Txiki. Det är något hela ledningen får ta på sig. För jag kan inte tro att det enbart är Txiki som innan förra säsongen är avslutad är den som tar beslutet hur man tänker gå till väga. Han kanske presenterar ett förslag för ledningen och så tar de beslutet eller inte att så här gör vi.

Det jag mest ställer mig frågande till när det gäller Txiki, och jag misstänker att Laporta är inblandad här, är hur och varför affärerna med bolaget Traffic utförs. Även om jag själv tex gillar spelaren K9 så börjar man ju undra varför dessa spelare värvas? Pep han verkar ju bara rycka lite på axlarna åt dessa spelare och säga typ, "ja, det verkar ju vara en intressant och bra spelare men det är inte någon jag tänker satsa på". Varför värvas då dessa spelare? Är det för att de ska utvecklas i Europa och sen är tänkta för ett framtida Barcelona och under en annan tränare? Om det är så, vad säger att nästa president och ledning bryr sig om dessa spelare? Det är ju inga bargains precis de här värvningarna. Då hade jag haft större förståelse för upplägget.
Barcelona petersays
Synd att Henrique inte får förtroende. Hoppas att han får spela i nån spansk klubb nu iaf, och helst inget bottenlag utan något spelförande lag.
Barcelona tarrak
2009-08-16 18:02
Någon som har tips på en sida med enkel och tydlig översikt av samtliga La Liga klubbars transfers?
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-08-16 18:00
Jag kanske är helt ute o cyklar men skulle inte Zlatan spela typ 15 min mot bilbao?
Tacksam för svar
Forza Barca
Barcelona Trippeln
2009-08-16 17:24
Har typ frågat 55 gånger men ingen tycks svara :)

Är det någon som vet någon länk till ''Road to
Rome'' Vägen till rom på svenska.
Barcelona tarrak
2009-08-16 17:14
Rambla

Jag har full förståelse för din och många andras frustration och mycket av kritiken är befogad. Txiki visade redan förra sommaren sin oförmåga att föra enkla förhandlingar i hamn, men räddades av Soriano och Ingla. Nu när de är borta och han istället ska få hjälp av rookies som Sanllehí och Yuste blir det pannkaka av allt. Jag ser gärna Txiki som någon sorts ideolog, med ett övergripande ansvar, men till det mer konkreta arbetet så behövs det folk med lite social kompetens. Nåväl, nästa sommar sköts väl jobbet av någon annan, oavsett om vi vill eller inte. :)
Barcelona Smogen
2009-08-16 17:08
Har länge tyckt att txiki är en helt värdelös del av klubben, undrar ofta vad han håller på med. Hans kommunikation med spelare, ledare, andra lag och förhandlingsförmåga verkar ju vara lika med noll.
Ofta hör man ju ryktas om att olika förhandlingar låst sig när Txiki varit inblandad och att Laporta måste rycka in för att styra upp det hela.
Barcelona Smogen
2009-08-16 17:04
Om inte Ribery eller Fabregas nämns och lovas av olika presidentkandidater under våren ska jag ta och äta upp min gamla halmhatt från Malta.
Barcelona Larsson1333
2009-08-16 17:02
Om nu pep inte vill ha henrique skit i att låna ut och håll på. Bättre att sälja direkt så är det gjort! Mittbackar har vi, håller med rambla istället, satsa på jesus gamez så har vi en perfekt backup till dani. Gamez+jurado/moutinho så är jag nöjd!

Och jag tycker Caceres ska få en chans i Barca nästa år, så dålig har han inte vart. Hleb däremot kan vi slänga bort
Barcelona Rambla - K9
2009-08-16 16:59
tarrak

När det gäller Txiki kan jag väl bara hålla med. Jag antar att det är jag som är allt för ambivalent när det är silly season. :)
Barcelona tarrak
2009-08-16 16:46
Rambla - K9

Vad det gäller Hleb så tycker jag inte att det finns någon tvekan, då Guardiola själv sa att värvningen av Hleb var högsta prioritet för honom och hade funnits i hans tankar sedan han tillträdde jobbet. Den floppen får helt enkelt tillskrivas Peps nyckfullhet.

Cáceres är ett annat kapitel och sett till priset framstår den värningen som den sämsta under Laportas era. Jag vet inte vem som låg bakom, men den affären verkar ha skötts helt utan tanke och ordetnlig scoutning.

Jag kommer alltid att högakta Txiki för hans övergripande arbete, då jag anser att hans mod och konsekventa idéer är en av de viktigaste nycklarna till klubbens framgång, men när det kommer till värvningar lämnar han mycket att önska.
Barcelona Trippeln
2009-08-16 16:46
Haha fan vad jag är borta,jag visste inte att matchen var idag!!!!

Måste vara knarkad eller något ;)
adil,
2009-08-16 16:32
Ämne: Jag vill minnas att ....Jojo, men sett till försäsongen har Pedro och Jeffren överglänst Bojan. Kanske har sin förklaring i att de är ett par år äldre, men är man en sån stor talang som Bojan får man tålas att bli jämförd med sina "större bröder".
Barcelona Ciao-V
2009-08-16 16:28
Ämne: Här är uttalandet fr....
Intressant!
Det är kanske Ribery som ska ersätta sin landsman(Henry) i nästa säsong trots allt. Vore inte omöjligt.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-16 16:28
Jag vill minnas att det var just Bojan som gjorde ett golazoo mot Athletic i finalen i våras. Han behöver knappast hinna ikapp någon, snarare tvärt om.

tarrak:

Än idag vet åtminstone inte jag vem av Txiki eller Pep som var drivande bakom Caceres och Hleb-värvningarna. Om det nu skulle vara Pep så framstår ju det som ett synnerligen märkligt beslut av honom. Inte just för värvningarna utan hur han då behandlade spelarna.

Oavsett vem som är ansvarig så är det slarviga värvningar om man nu kan uttrycka det så. Mycket pengar och de gavs knappt några chanser. Det är här man undrar hur pass bra kommunikation Pep och Txiki har?
Annons: