/spanien/barcelona/forum/17265.aspx/spanien/barcelona/forum/17265.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Erkan45
2009-08-14 14:47
Spärrad pga reklam. /Red
schlattan
2009-08-14 14:45
Ämne: Ämne: Nä van ....Mest orolig för gammalt groll.
Barcelona Ciao-V
2009-08-14 14:45
Ämne: Nä van der vaart och....Zlatan kan väl inte ha något emot en bänkvärmare. De kommer ju knappast att spela ihop. Rafael van der Vaart skulle ta plats i CdR matcher och liknande. Sen har han väl säkert lärt sig i Madrid att hans bästa plats är bänken.
schlattan
2009-08-14 14:30
Nä van der vaart och zlatan går ej ihop. Det kan ni glömma..
Barcelona Lionel Messi n10
2009-08-14 14:28
Ciao-V: håller med dig. Jag tycker också att Rafael van der Vaart hade varit grymt köp för oss. Håller ni andra med?
Barcelona Sentuary
2009-08-14 14:22
Ämne: Intressant att se ve....
Haha, Grygera till Barca, skämtar dom eller?
Barcelona Ciao-V
2009-08-14 14:14
Rafael van der Vaart;
Kan han komma på fri(= 0 kronor), skulle jag inte ha något emot att ha honom på bänken. Tror att Barcas spel skulle gynna honom mer.

Det har spekulerats om att han kan gå fri från Real Madrids kontrakt, om det nu skulle stämma.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-14 14:12
Truppen skulle ju vara spikad till Joan Gamper nu på onsdag. Är det någon som tror att fortfarande det blir så? I dagsläget finns det fler frågetecken än någonsin känns det som.

Cáceres ut på lån, Sanchez ut på lån, Henrique ryktas och vara på väg bort på lån. På vilket sätt skulle dessa tre vara sämre alternativ som backupspelare än de som ryktas in nu? Jag kan inte begripa det.
Barcelona Mojito
2009-08-14 14:05
Sen,å andra sidan, måste man ge lite cred till Txiki och Laporta för att de i alla fall löste situationen med Eto´o genom att byta till sig Zlatan.
Hade vi i nuläget suttit med ett grinigt lejon och inget alternativ lovar jag att detta varit fokus på forumet.

Ibland måste man prioritera, och en sådan stor affär krävde säkert mycket tid och energi av ledningen, därav nuläget.

Det finns dock inget tråkigare än om Barca skulle få en säsong likt Real -08/09.
Tänk er panikvärvningar i jauari a la Faubert:-(

Faktum kvarstår dock. En organisation med ambitioner som Barca(s) ska inte behöva hamna i ett läge som detta.
Alla vet om vilka tidsfönster och spelregler som gäller.

Fördelen med detta är trots allt att Txiki tar en del av uppmärksamheten vilket ger pep och (den tunna) truppen möjlighet att preppa "ostört".

hmm, tänk er en förlust mot Man city, undrar vad media kommer skriva då...
Barcelona dib
2009-08-14 13:54
Håller med Mojito, Eto'o-dealen tog alltför lång tid och blev även onödigt dyr.
Har en liten känsla av att det slutar med en panikvärvning om någon vecka, till ett överpris.
Henrique verkar ha 0 förtroende och en mittfältare behövs ju också....

Edit/ Cicinho och Grygera har inget i Barcelona att göra / Edit
adil,
2009-08-14 13:51
Man har lånat ut halva bänken istället för att sköta inköpen ordentligt.. Man kunde lika gärna låtit t.ex. Hleb stanna. Varför låna ut honom när man desperat är i behov av mittfältare. Och jag blir ärligt talat förbannad när jag hör namn som Cicinho och Grygera länkas med Barcelona. Medelmåttor ska helt plötsligt inbringas, desperation eller vadå. Det är inte mycket som gått rätt till i sommar.
Barcelona ★Dani Alves★
2009-08-14 13:42
Intressant att se vem det blir.
adil,
2009-08-14 13:37
Fattar inte vf Pep är besviken på Henrique. Vadå inte anpassat sig? Det skiljer väl inte så mycket på en Brasiliansk back och en Barca back. Båda ska vara passningskickliga och tekniska. Vad är felet med Henrique?
Barcelona Mojito
2009-08-14 13:37
Känslan är att den situation som är just nu med truppen är en effekt av att allt tog så lång tid med "situation Eto´o". Inte förrän i mitten av juli kunde blickarna vändas mot resterande värvningar. Och då alla lag som bäst laddar inför ligapremiärer och mer eller mindre spikat sina trupper sitter Barca i en lite konstig sits.
Lägg därtill att marknaden är som den är med priser.

Nog verkar det som att txiki hamnat lite på mellanhand, och risken finns att det kommer lite desperation med i beslut framöver.

Jag vill också nämna möjligheten att Pep denna säsong vill ha mer att säga till om när det gäller värvningar, och det är ju inte helt omöjligt att det råder delade meningar i toppen. Även en orsak till att "de" inte får ändan ur stolen?
Barcelona Rambla - K9
2009-08-14 13:34
Där är länken. Trots det är Marca säker på att Pep anser Henrique inte vara bra nog för Barcelona. Klubben försöker hitta en klubb att låna ut honom till eller tom sälja honom. Ajax ska vara intresserade av ett lån.
Barcelona el Flaco
2009-08-14 13:33
Glömde länken.
Barcelona Meessii10
2009-08-14 13:32
el Flaco//

Du glömde länka;)
Barcelona el Flaco
2009-08-14 13:32
Henrique har gått ut och sagt att ingen från klubbens håll har informerat honom om en eventuell utlåning och han är bara fokuserad på att fortsätta i Barcelona (länktips).
Barcelona petersays
2009-08-14 13:29
Självklart tror jag inte att de går någonstans. Men de kan ju bli sura om du ska sitta och förhandla när Ligan redan dragit igång. Då ska dom fokusera på fotbollen och ingenting annat.
Barcelona Ciao-V
2009-08-14 13:29
Ämne: Ciao-V

"I th....
Javisst, men det står ingenting om att han inte har haft några kontakter med ledningen. Eller om hans agent inte har kommunikation med ledningen.

Han svarar på frågan om varför man inte har förnyat hans kontrakt ännu.

Jag har svårt att se att man från ledningens sida bara struntar i att kommunicera med spelare som har ett kontrakt att vänta.
Allt som behövs är ett telefonsamtal för att uppdatera en spelare eller en agent. Svårare än så är det inte.
adil,
2009-08-14 13:28
Nej, ush inte hämta hem Cesc ännu tycker jag. Finns viktigare saker att lägga pengar på. Nästa sommar är han välkommen tillbaka, då jag inte tror att Arsenal vinner någon titel denna säsong heller, går inte me en ungdomsfabrik på planen. Så jag tror att vi kan få Cesc billigare nästa säsong, speciellt om han visar att han vill till oss. Om han lämnar Arsenal blir det väl för barcelona, såvida han inte är en pengakåt Robinho typ.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-08-14 13:26
Jag är jäkligt orolig inför kommande säsong..vet inte om jag borde vara det. Men jag tycker det är riktigt dåligt gjort av ledningen denna sommaren..säger bara fan för:

* att hleb går på lån (fan låt han va kvar eller sälj.)

* fail Att köpa Ibra för 70milj euro

* sjukt att etoo situationen blev som den blev

* Värsta av allt är att man fokuserar mer på blivande stjärnspelare och sedan lånar ut dem..visst kan vissa vara lyckade men ffs satsa på spelare vi verkligen har behov av!!

Tack för mig..
Barcelona Rambla - K9
2009-08-14 13:25
Ämne: Rambla - K9
Minns i....
Tja, jag kan bara komma ihåg Eto'o. Han sa ju själv att det inte var så viktigt att förlänga då under sommaren. Han var ju först tänkt att lämna så det kanske inte är så konstigt att man inte diskuterade kontrakt just då. Det borde man ha gjort under vintern efter hans fantastiska höstsäsong.
Barcelona petersays
2009-08-14 13:24
Ciao-V

"I think they're now trying to sign more players, they're more worried about that than about cases like mine of the one of Puyol because he hasn't yet renewed either."

Citat från intervju med Marquez.
Barcelona Hetfield
2009-08-14 13:24
Vill inte vara alltför orolig och negativ, men jag är otroligt orolig för den kommande säsongen, truppen är alldeles för tunn, och Xavi/Messi skulle gå sönder så skulle vi tappa så mycket att det är sjukt

Real har iaf en bred trupp, deras 11 är inte bättre än Barcas, men deras avbytare är betydligt bättre än Barcas som i dagsläget verkar bestå av ynglingar

Orolig...
Barcelona petersays
2009-08-14 13:21
Rambla - K9
Minns inte exakt. Men nog hade vi väl precis samma scenario förr säsongen? Spelare som man tog för givet och inte förlängde.
Barcelona Ciao-V
2009-08-14 13:21
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Om så är fallet kan jag hålla med dig om. Men vet vi vad som sägs mellan spelare och ledning?
Nej, det gör vi inte. Inte jag i alla fall.
Jag tror att Puyol och Rafa har bra kommunikation med ledningen. De vet exakt varför man inte har ta tagit i deras kontrakt just nu. Luras inte av media!
Barcelona Rambla - K9
2009-08-14 13:20
petersays

Det är just det jag menar när det gäller Rafa och Puyol. Bara för att de är trotjänare ska man inte ta dem för givna och behandla dem respektlöst. Får de inga indikationer när det gäller deras framtid, vad är det som säger att de inte nappar på ett bra anbud?

Hetfield:

Moutinho är cup tied i CL. Gourcuff skulle hamna i samma situation som i Milan, han skulle knappt få speltid i dagsläget.
Barcelona Hetfield
2009-08-14 13:19
Jag är fortfarande förbluffad av att vi inte satsar på Gourcuff eller Moutinho

Visst, Gourcuff skrev på nyss, men med rätt pris så skulle nog Bordeux släppa honom, den killen har talang så det ryker om honom

Moutinho utköpsklausul ligger på 22 miljoner, varför inte gå för det? Det finns alternativ om man letar efter på rätt sätt, så att skylla på "äh det finns inga bra spelare där ute, skyll inte Txiki" är lite bullshit
Barcelona petersays
2009-08-14 13:17
Ämne: Ämne: Hehe, T....
Det kanske inte är en prio då man räknar med dom, men det som är prio är att kommunicera med spelarna. Berätta för dom att man tänker förlänga, förklara läget. Det jag stör mig på är inte att man inte förnyat än, utan att man inte ens har en god kommunikation med spelarna där man berttar varför man inte börjat förhandlingarna med dom än.
Annons: