/spanien/barcelona/forum/17263.aspx/spanien/barcelona/forum/17263.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid omarttt
2009-08-13 12:56
Visst har du rätt att vara här, men endast i syfte av att diskutera vilket du hittills inte gjort. Se detta som en varning. /Red
Barcelona Rambla - K9
2009-08-13 12:53
omarttt

Stick och brinn. Vi snackar om precis vad vi vill här inne då det är ett Barcelona-forum oavsett vad du anser.
Real Madrid omarttt
2009-08-13 12:47
Ämne: Ämne: Ämne....
Vi kommer in hit för att ni snackar för mycket skit, som valdes är bättre än iker osv och att bosqets(kan inte stava hans namn) är bättre än alonso. när man hör sånt här kan man ju bli knäpp!
Barcelona Abbe -
2009-08-13 12:44
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Det är för att det ständigt kommer in objekt som försöker övertyga oss om att eran klubb är störst, bäst och vackrast. Det är de objekten som tar upp all tid här inne, eftersom deras egna forum är stängt för resterande besökare.
Real Madrid omarttt
2009-08-13 12:42
Ämne: Ämne:
Origi....
ni snackar så mycket skit om real så man undrar ju om ni ens har tid att snacka om eran egen klubb .
Real Madrid omarttt
2009-08-13 12:38
Ämne:
Original Matchtröj....
Real madrid har bästa junior truppen i världen då vi vann över barcas junior trupp i junior vm finalen :)
(@)---elvis---(@)
2009-08-13 12:38
Håller med rambla, zlatan hade 10m euro netto i inter.......
Barcelona Rambla - K9
2009-08-13 12:35
Ämne: Rambla - K9
Man bor....Du, jag tror faktiskt att Zlatans 9m är nettolön. Han sägs ju ha tjäna nästan 12m netto i Inter. I Spanien är skattesatsen endast 24% för utlänningar de 5 första åren. En nettolön på 9m + bonusar gör ju att han kommer upp i likvärdig lön som i Inter.
Barcelona petersays
2009-08-13 12:29
Rambla - K9
Man borde prata om nettolön i fotbollsvärlden eftersom skattesatserna skiljer sig mellan olika ligor, men tyvärr gör man aldrig det.

Varje gång vi har pratat lön härinne, varje gång löner presenteras på barcelonas officiella hemsida, varje gång löner diskuteras i transferbloggen, och för den delen i artiklar här - så är det bruttolön. Zlatan t.ex. tjänar 9M brutto.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-13 12:14
Ämne: Rambla - K9
Vem har....
Nja, vi i Sverige är glada för att snacka brutto när det handlar om inkomster. I södra Europa och framför allt inom fotobllsvärlden är det allt som oftast nettolöner det pratas om.
Barcelona petersays
2009-08-13 12:06
Rambla - K9
Vem har sagt något om nettolön? Man pratar väl alltid om bruttolön.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-13 12:05
lundberglundberg:

Medlemmar kan köpa biljetter till alla hemmamatcher i ligan från och med 1 sept. De som inte är medlemmar kan endast köpa biljetter 1 månad före match från websidan och 15 dagar före match från andra försjäljningställen. Medlemmar har 20% rabatt på biljett.

Fram till 15 dagar före match kan du köpa 2 biljetter. När de släppts för allmänheten har man möjlighet att köpa upp till 6 biljetter.
Barcelona Björn B
2009-08-13 11:51

Original Matchtröjor finnes:

Har kommit över 4 st matchtröjor för säsongen 09/10.
Tröjorna är original, och jag kan släppa vidare dom till intresserade för 450 spänn/st.
Finns i centrala Stockholm.
2 St #9 Ibrahimovic finns, och 2 st #10 Messi.

Maila på b@theharasser.com vid intresse.

Av ryktena senaste tiden så tycker jag att Fabregas för 500 miljoner är vansinne. Vi har Xavi på den positionen, och vi behöver inte gå i Reals fotspår och punga upp hutlösa överpriser bara för att visa oss styva. Låt vår fina akademi ta fram någon istället!
Barcelona Rambla - K9
2009-08-13 11:49
Ämne: Alltså....nu snackas....
Hur någon kan komma på idén att låna ut en spelare som har ett år kvar på sitt kontrakt övergår mitt förstånd. Dessutom en spelare om fyllt 30 år. Vill man inte ha honom, så riv för fan kontraktet istället. Jag tvivlar på att han har 5,5m som nettolön.
Barcelona BOJAN...
2009-08-13 11:33
Ämne: Ämne: Jag har....
Står inte mycket men...
Barcelona Ciao-V/JdS
2009-08-13 11:29
Ämne: Jag har hört att Dos....
Du får nog lära dig att söka informationen själv.
Du har ju tillgång till Internet.
Barcelona The Reporter
2009-08-13 11:21
Jag har hört att Dos santos bröderna är 3 st, är det sant? Isåfall skulle man kunna få lite information om den 3;dje
Barcelona petersays
2009-08-13 11:19
Isåfall kan väl vi få Carlton Cole eller någon i utbyte åtminstone :P
Barcelona petersays
2009-08-13 11:15
barba
Jag förstår hur du tänker. Gudjohnsen har 5.5M i lön, Westham kanske har råd att prjsa hälften av det. Så då står vi fortfarande och betalar för en spelare vi inte har. Glöm inte att Guddy faktiskt gjorde en hel del nytta förra säsongen. Glöm heller inte att han och Dos Santos är helt olika speltyper. Guddy är likt Keita en djupledslöpare på vänstra mittfältet, Dos Santos en playmaker. Vill man verkligen bli av med spelarna så mycket att man är beredd att betala deras lön när de spelar för andra lag? Truppen bara minskar och minskar.
Barcelona barba
2009-08-13 11:07
Gudjohnsen har ett fett kontrakt i Barcelona och vill därför inte lämna då han hade tvingats gå ner i lön. Blir han utlånad så kommer vi åtminstone slippa betala en del utav hans lön och just nu är det nog det bästa alternativet.
Han kanske hade fått spela 5 matcher från start och göra 5 inhopp och den speltiden ser jag hellre att den går till J2S.
Barcelona lundberglundberg
2009-08-13 11:05
Vet att detta varit uppe förut men hittar inte informationen igen och på hemsidan hittar jag inte heller. Släpps alla säsongens biljetter samtidigt för medemmar? Vilket datum är det isåfall?

Tack på förhand.
Barcelona The Reporter
2009-08-13 11:00
Jag fattar inte att Guardiola sa att han ville ha en bredare trupp än förra året, men endån så vill han låna ut fler spelare än han köpt in :O
Barcelona petersays
2009-08-13 10:59
Alltså....nu snackas det om att LÅNA UT även Guddy. Vi kan inte låna ut en tredjedel av truppen utan att tjäna en spänn på det. Gudjohnsen har ett år kvar på kontraktet, att låta honom spela nån annanstans utan att tjäna en spänn på det är ju idiotiskt.

Nu får ledningen ta och kamma sig. Så dålig är inte guddy att vi kan låna ut honom på hans sista år, finns inte en enda spelare i b-laget som är samma spelartyp som han och Keita, tyvärr.
Barcelona The Reporter
2009-08-13 10:55
Kommer ni ihåg ungefär förra året då Fotbollskväll hade gjort ett repotage om La Masia?

Är det ngn som har länk där man kan se om den?
Barcelona MQUC
2009-08-13 10:44
det + att han verkar vara skönaste killen, står för mycket av alla skämt på lagets resor osv, håller show i omklädningsrummet och sen säger han verkligen vad han tycker och är inte rädd för det, en riktigt Blaugrana!!!
Barcelona ★★Dani Alves★★
2009-08-13 09:39
Vilken spelare Pique har blivit sen han lämnade United. Gör mål i landslaget hela tiden och är startman i Barca. Jävligt bra!

Visca Barca!
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-13 03:45
Off topic:

Någon som var ute och såg meteoritregnet idag vid 01-02, fantastiskt häftigt och mysigt att kika på. Låg själv på en av västerås största kullar, helt kolsvart.
Ni som inte var ute och kollade missade garanterat nåt fint ;)

Bona nit !
Getafe Andreas - Getafe
2009-08-13 02:02
Gonzalez_Barca// Ahh, tack! Men då hinner vi ju värva i fall Fabi skulle försvinna ;)

Om man vill köpa 30 sekunder innan klockan slår över 00.00 då? :P då gå det asså inte? ;)
Barcelona Total Football
2009-08-13 02:00
Andreas - Getafe

Han är fantastisk men ja tror att han kommer om 2-4 föratt ersätta Xavi finns ingen chans att han skulle peta Iniesta-Xavi men som andra säger man skulle flytta upp ineista på Henrys kant men de tror jag de skulle aldrig hända. Henry är given nu efter allt han har gjort sistone.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-13 01:57
Andres

Kan inte svara på första frågan men på den andra så stänger fönstret den 31 Augusti 23:59 :)
Annons: