/spanien/barcelona/forum/17252.aspx/spanien/barcelona/forum/17252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-08-15 23:39
Jag tror också Henrique inte riktigt är Barca material. Men som jag sa innan kan jag inte riktigt förstå varför vi köpte honom från början. Det verkar ju som Pep aldrig tyckt att han är tillräckligt bra, inte ens från början när han köptes.
Samma sak verkar gälla Cáceres. Vi la ut mycket pengar på honom, lite för mycket. Det visade sig vara en dålig affär eftersom vi aldrig riktigt satsade på honom.

Jag tycker inte Pep visar några speciella svagheter även fast jag tycker han borde ge Cáceres fler chanser. Det verkar dock vara så att ledningen värvar spelare som inte ens Pep vill ha. På så sätt slösar vi bara en massa pengar i onödan då Pep inte är någon tränare som sätter in spelare bara för att styrelsen lagt ut mycket pengar.
Barcelona Barcelona #7
2009-08-15 23:38
Barca4ever!!

Sluta med att länka Facebook hela tiden!
Barcelona Barca4ever!!
2009-08-15 23:32
hopppas barca tar 3 titlar i år också och hoppas att det går lika bra nu med zlaten eller hoppas på att det ska gå enu bättre nu med zlatan hehe
Barcelona De Goda-Zlatko
2009-08-15 23:29
Off topic.

Undrar hur mycket City-schejken har betalat Barca för Gamper matchen?
Barcelona lameG^
2009-08-15 23:28
Kan nästan lova er att dem spelarna som lånas ut kommer inte komma tillbaks. Den enda är nog K9 som kommer tillbaks men ingen mer.

Caceres,Hleb,Sanchez,Henrique mm. Dessa kommer inte komma tillbaks.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-15 23:24
Ämne: Ser vi redan prov på....Det tror jag inte. Henrique verkar vara en person som verkligen ger allt på träningar, har rätt iställning, han verkar ödmjuk och det känns som att han sätter laget i främsta hand före jaget. Han var dessutom överlycklig den dagen det blev klart att han värvats till Barcelona. Här handlar det nog bara om hans egenskaper som spelare. Pep anser att han inte duger helt enkelt. Han verkar se större potential i Muniesa och Fontas.
Barcelona Heywood Jablome
2009-08-15 23:19
Ser vi redan prov på Peps svagheter som tränare? Gör han sina bedömningar av spelare på ett personligt plan? För att en spelare inte uppfyller hans krav så skeppas han iväg.
Barcelona Hetfield
2009-08-15 23:19
Det kommer en tid då man måste ifrågasätta en ledare, och det är nu frågorna borde komma

Man måste ju verkliga fråga honom, han vill skeppa iväg Henrique, men han är villig att ta hit Cicinho...?
Barcelona Den vise
2009-08-15 23:15
Den gamle gode Frank Rijkaard radar upp segrar i Turkiet. Sicket pajasare han var den gamle frank.
2009-08-15 23:10
Rambla - K9

Precis som du säger är inte Puyol heller någon sådan spelare som Pep verkar tycka om väldigt mycket. Det skulle inte skada med en sådan spelare till, Puyol kommer trots allt inte spela för alltid.

Jag hoppas inte vi lyckas slarva bort Keirrison också bara för att det var Txiki som köpte honom tack vare sin relation med Traffic.

Sammarbetet mellan styrelsen och tränare verkar inte vara på topp. Det ska bli intressant att se hur det kommer skötas med nästa styrelse som blir vald.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-15 22:59
Andreas

Det är vad jag också försöker få fram. Puyol är ju knappast något passningsgeni han heller. Han lever på sin inställning och aggressiva spelstil. Cáceres har de egenskaperna han också.

När det gäller Henrique så har vi varit inne på det tidigare här på forumet. Txiki är den som gör affärer med bolaget Traffic, medans Pep knappt tar sig en titt på de spelarna när de väl har värvats. Det är mycket märkligt att sportdirektören värvar spelare som tränaren inte ens verkar vara intrsserad av.
FCBHZM
2009-08-15 22:51
hallå där , är de ngn som vet om henry kan spela imorgon :)
Barcelona Jay-z
2009-08-15 22:51
Cesc skulle vara en dröm och Arsenal skulle gå i kras om de sålde han. De va skillnad med Henry där Wenger gjorde ett kap genom att sälja han eftersom Henry alldrig mer blev den samma. Men Cesc är Arsenals rygg rad.

Men hur de än bli så kommer inte Cesc komma till Barca för att bli bänk spelare tro nog Iniesta flyttas upp eller så får vi kanske en 4 backs linje. Tror inte heller klubbledningen sätter en 50-60 mil värving på bänken ingen klubb har råd med de.

Det jag gillar med Cesc är delikatesserna han bjuder på i Pl. Vissa lag i England går ut för att spela gris fotboll försvara sig med 11 man och sprka ben helt enkelt. Men Fabregas hittar alltid omöjliga ytor som ingen ser man blir helt förbluffad, sen har han ett bra till slag utifrån. Vi hade behövt han mot Chelsea och de hade sluppit klaga på en dommar skandal.
2009-08-15 22:49
Rambla - K9

Jag tror inte heller att Zapata skulle bli aktuell för Barca, men det är en väldigt intressant spelare iaf. Samma sak verkar gälla Cáceres, vilket är lite synd tycker jag.

Jag tycker man ska kunna ha mittbackar med olika kvaliteter. Exakt alla mittbackar man har behöver inte vara spelfördelare. Det kan vara bra med någon annorlunda spelare, för det behövs då man möter så många olika sorters motstånd.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-15 22:38
Andreas

De egenskaperna du beskriver om Zapata har ju även Cáceres och då kan vi genast utesluta honom när det kommer till Pep.

Om Cáceres lånades ut för att förbättra det offensiva och sin bollbehandling, så var det ju helt fel att låna ut honom till Juventus. Där kommer han bara att använda de färdigheter han redan är bra på. Alltså att försvara och rensa bort bollen upp på läktaren. Jag tror inte att Cáceres kommer tillbaka om Pep fortfarande är tränare.
Barcelona Ciao-V
2009-08-15 22:37
Det var väldigt skönt att höra Pep säga att Cesc är en nyckelspelare för Wenger och att han inte kan komma till Barca.
Men han antyder också att Cesc kommer att stanna i London ett år till(?). Kan det vara så att han blir nästa sommers Slliy-elände eller har de kommit överens med honom, ska man tro?
2009-08-15 22:30
Jag vet inte riktigt hur det gått för Henrique under försäsongen då jag bara sett någon enstaka match. Men jag tycker det var ett lite underligt köp från hela början. Den enda anledningen han köptes från början verkade vara för att han kan hantera bollen bra och att han är allround i sitt spel. Men nu verkar det vara tvärtom och han är inte tillräckligt bra offensivt. Väldigt märkligt tycker jag. Han förtjänar iaf en chans tycker jag innan han helt kan dömmas bort.

En mittback jag gillar väldigt mycket och tror kommer bli riktigt stor är Cristian Zapata från Udinese. Han är otroligt bra och ung. Jag såg honom live för ett par dagar sedan när jag var nere i Grekland och han är otroligt bra. Flera storlag har visat intresse för honom.
Men han uppfyller inte heller riktigt kraven för att bli mittback i Barcelona då han inte är så jättebra med bollen och i det offensiva spelet.
Men defensivt är riktigt stabil och han rensar allt som kommer in i straffområdet både med huvud och fötter.
Jag hoppas även att Caceres kan återvända till Barca efter säsongen då jag tror att han kan bli en grym mittback och det skulle vara synd att tappa honom.
Barcelona Eyeye
2009-08-15 22:29
Ämne: Ämne: Måste s....
Aha på så sätt
Barcelona Rambla - K9
2009-08-15 22:26
Ämne: Måste säga att jag t....
Han var iväg med spanska U19 och spelade Em. Det är därför han inte var med under försäsongen.
Barcelona Eyeye
2009-08-15 22:23
Måste säga att jag tycker det är tråkigt att Thiago Alcantara inte fått chansen någonting nu under försäsongen,tror att han kan bli något riktigt stort!
Canaletes
2009-08-15 22:20
Nesto

mm.. tillräckligt förnedrad.
Barcelona Nesto
2009-08-15 22:04
Pep ser såklart Henrique mer än oss och vet hur han funkar men det är på matchen det verkligen gäller och där man kan visa fullt ut.
Tycker det är dåligt att han går före måde Muniesa och Fontas. En yngling räcker..
Barcelona Rambla - K9
2009-08-15 22:01
När tom Pep säger att det inte blir någon Cesc, så kanske vi kan lägga det bakom oss nu?

Han låter ju inte ens orolig över den tunna trupp vi har i dagsläget.

Om Henrique så säger han att det är en intressant spelare som är aggressiv i defensiven men att det krävs mer än så av en mittback i Barcelona.

Äh, jag börjat tycka att Pep är lite väl fånig när det kommer till mittbackar. Han verkar ju ha någon sorts mani på att alla mittbackar ska vara någon sorts playmaker längst back i backlinjen. Det måste väl vara bra att ha mittbackar med andra egenskaper också? Jag tycker att han överdriver.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-15 21:57
Kommer hem efter 3 timmar fotboll i ösregn (!!! finns inget bättre, så jävla roligt :D) så ser man 1-6 till Arsenal! När chocken var över så började förnuftet komma fram och då om man tänker efter så startar Arsenal ALLTID bra i ligan, men sen efter ungefär 10 omgångar så börjar de rasa neråt och halka efter Pool, Chelsea, Man u. Så tror jag att det kommer vara i år också.

Rambla
Jag tycker att det ärligt talat är dåligt av Pep, känns lite(mycket egentligen) meningslöst att bestämma sig att hålla kvar honom denna säsong sen ge honom ett par chanser i träningsmatcher och sen kasta in honom i frysboxen. Nä Pep du har fel här, ge honom ett par månader sen får vi se hur han utnyttjar sin chans.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-15 21:54
Rambla

Mm de ju typ som när dom börja gnälla över att vi vann över Sevilla med 4 mål, medans Liverpool utklassa Aston Villa som låg 4 då..
Barcelona Barca4ever!!
2009-08-15 21:49
Ämne: Rambla

Synd om H....
aa håller helt klart med
Canaletes
2009-08-15 21:44
Rambla

Synd om Henrique tycker jag :/
Pep visar verkligen tydligt när han inte gillar/litar på en spealre..
Barcelona Hetfield
2009-08-15 21:38
Ynglingarna i all ära , men fan vad jag är sugen på att se A-laget spela, nästan så att man är sugen på att sova och vakna den dagen då Gamper ska spelas
Barcelona Barcelona #7
2009-08-15 21:29
Banna han!

Reklam?
Barcelona Rambla - K9
2009-08-15 21:29
Truppen inför i morgon. Det står allt mer tydligt att Henrique är helt ute i kylan hos Pep.

Porteros: Valdés y Pinto

Defensas: Alves, Puyol, Piqué, Abidal, Maxwell, Muniesa, Fontàs

Centrocampistas: Xavi, Touré, Keita, Busquets, Jonathan dos Santos, Gudjohnsen

Delanteros: Pedro, Bojan, Henry, Jeffren
Annons: