/spanien/barcelona/forum/17251.aspx/spanien/barcelona/forum/17251.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome
2009-08-16 00:54
Hur svårt kan det vara att hitta back-ups? Vad har Txiki och Laporta gjort hela sommaren? De köpte Maxwell istället för Filipe, de var nära på att köpa Villa, men köpte Zlatan istället. Keirrison fick åka till Portugal och nu snackas det om Eboué, Cicinho och Grygera.

Jag förstår ingenting. Köp mig. Jag kan spela på mittfältet.
messi#10
2009-08-16 00:53
ett köp på fabregas vore en bra värvning men jag tror mer på att köpa macherano asså iniesta, xavi och fabregas är alla samma spelare. korta, dåliga i luftrummet

om vi skulle köpa fabregas skulle vi inte vinna en höjd boll på mittfältet men vi skulle vara mkt mer passnings säkra. om vi nu har 60 miljonar bkvar att slösa så ge 50-55 på fabregas och resten på ngn ung lovande back
Barcelona Rambla - K9
2009-08-16 00:53
Ämne: Anledningen till att....
Det ligger nog mycket i det. Åtminstone för de spelare som har ambitoner och verkligen vill spela så mycket som möjligt. Det finns även spelare om redan är bänknötare i andra klubbar. De har knappast något emot att bli bänknötare i Barcelona istället. Maxwell är ett exempel. Guddy var ett annat när han värvades.
Barcelona Hetfield
2009-08-16 00:50
Anledningen till att få spelare vill hit är att de vet att så fort de kommer till laget så är det bänken som gäller, varje position är i stort sett spikad
Barcelona Rambla - K9
2009-08-16 00:50
Ni pratar om Fontas, Muniesa. Även om Jeffren och Jonathan. Är ni säkra på att dessa spelare kommer att flyttas upp? Jag är det då inte. Ni är medvetna om att de bara får spela högst 5 matcher för a-laget? För efter det kan de längre inte gå tillbaka och spela för b-laget. Visst har Muniesa och Fontas gjort det bra under försäsongen, men ni glömmer mot vilket motstånd det var. Att spela under lågt tempo i några försäsongsmatcher innebär inte att de klarar pressen mot tufft motstånd i ligan eller i CL.
Barcelona BlueRed
2009-08-16 00:47
Heywood Jablome

Jag håller med. Hade Txiki och Pep suttit ner någon gång under juli och tagit fram ett flertal intressanta namn så hade truppen varit spikad vid dagsläget. Som du påpekar så kan det ju omöjligt vara så här svårt för Europas bästa lag att värva? Jag är ganska säker på att dem flesta spelare hade mer än gärna skrivit på ett kontrakt.

Nej, Txiki leker Scarface "businessman" för mycket. Att försöka få ner priset på en spelare kan man förstå, men att det tar sån tid att gå över till en annan spelare är obegripligt. Ännu mer obegripligt är det att ledningen går efter dem mer komplicerade alternativen senare in på Silly Season.

Rambla - K9

Jag håller med. En spelare med karaktär (se Vidic) skulle inte sitta fel. En som ger allt i alla situationer.
2009-08-16 00:46
Den här säsongen kommer bli tuffare än förra säsongen. Barcelona är laget som alla vill slå och enligt mig så räcker inte de cantero-spelarna. Fontàs, Muniesa, Jeffren, Jonathan är de 4 som säkerligen kommer flyttas upp till a-laget.

Hur mycket fick Pedro spela förra säsongen egentligen?

Vi behöver värva något. Annars kommer vi vara väldigt sårbara när skadorna och Afrikanska mästerskapen dyker upp.

Barcelona Rambla - K9
2009-08-16 00:45
Den vise

Äntligen någon som fattar.

Henrique - 8m
Caceres - 16,5
Hleb - 15m

Detta är tre spelare som Pep knappt visat något intresse för överhuvudtaget. De har kostat klubben en hel del pengar. Jag tycker det är bra att Pep har integritet och själv tar de sportsliga besluten. Det är så vi alla vill att Barças tränare ska vara. Trots det så värvar sportdirektören spelare som inte ingår tränarens planer. Dessa pengar kunde lagts på spelare Pep verkligen vill ha eller helt enkelt sparat på utgifterna.

Pep.G-Z9

Nej, det är inte kritik utan snarare en undran varför han envisas att alla mittbackar måste vara så spelförande då jag anser att en mix är att föredra. Titta på de mål vi släpper in. Det är oftast pga av slarvigt försvarspel och slapp inställning hos vissa försvarare. Speciellt på fasta situationer.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-08-16 00:44
Mr Baloo-Gonzalez.

Njaa, vi har alltid haft en spelande mittback i Marquez, men Pique brukar också slå riktigt fina bollar.
Barcelona Saman.
2009-08-16 00:43
Oh... Oleguer... Man saknar honom ändå på ett speciellt sätt :)
Barcelona Hetfield
2009-08-16 00:40
Varför inte låna ut Henrique till Ajax och ta hem Olegeur som har varit bra i Ajax?

Ps.

Det är ett skämtv :P
Barcelona westinho
Det verkar som att Pep inte vill ha några mittbackar som inte är uppfostrade i Barcelona, med tanke på hans senaste uttalande..

Kan bli svårt att producera riktigt bra mittbackar, men vi har onekligen ett par kandidater. Fontás och Muniesa har gjort det suveränt såhär långt, låt oss se hur bra de klarar av det när matcherna är av större betydelse och pressen på tonåringarna blir större.
Barcelona Pep.G-Z9
Heywood Jablome

Nej nej, det är inte det, jag menar vi säger att truppen är tunn, var det inte det vi sa förra gången också ? Pep satsar hellre på egna produkter än att köpa spelare, det har la alla märkt. Pep sa att vi behöver en större trupp inför nästa säsong, eller hur ? Och spelarköpen har uteblivit, det betyder bara en sak, att det är det att istället för köpta spelare kommer vi att få inte några nya talanger till A-truppen.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-08-16 00:37
Pep.G-Z9

Ok! Tycker att Barca har öppnat nya möjligheter till anfall, genom att just ha spelande backar.
2009-08-16 00:35
Varför är Guardiola fri från synd? Alla Barcelona-fans här på forumet litar på honom, men vi har också rätten att ifrågasätta honom på vissa punkter. Det är 15 dagar kvar till första ligamatchen och truppen ser tunn ut.

Man ser hur Cruyff andas genom Guardiola när Guardiola insiterar på spelskickliga mittbackar. Enligt Cruyff så ska målvakten alltid rulla ut bollen eller passa bollen till en försvarare.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-08-16 00:34
Mr Baloo-Gonzalez

Jag citerade Rambla-K9 där ;)
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-08-16 00:33
Pep.G-Z9

Han överdriver väl inte, en mittback i dagens Barca ska vara en spelande mittback.

En spelande mittback kan användas till mer än att försvara, kan användas som start på en spelupp fas, då frigör man mittfältet för att trycka motståndaren ner till deras egen plan, som Barcas fans borde du har insett detta redan från dag 1 när Pep tog över.
Barcelona Den vise
2009-08-16 00:32
Pep visar gång efter annan att han tar alla de sportsliga besluten självmant. Men det som rambla också påpekar är kommunikationen mellan pep och txiki verkar vara obefintlig. Varför värvar man spelare som inte får chansen i klubben?

Det kan väl inte vara en process som utgår från att sportchefen värvar spelare utan tränarens vetskap. Sedan håller han tummarna för att tränaren ska tycka att spelaren är tillräckligt bra?

Det är nånting som säger mig att allt inte står rätt till mellan dessa två herrar.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-08-16 00:29
Ämne: Ämne: Ämne....
"Äh, jag börjat tycka att Pep är lite väl fånig när det kommer till mittbackar. Han verkar ju ha någon sorts mani på att alla mittbackar ska vara någon sorts playmaker längst back i backlinjen. Det måste väl vara bra att ha mittbackar med andra egenskaper också? Jag tycker att han överdriver."

DET DÄR ÄR KRITIK, FATTA !
Barcelona Smogen
2009-08-16 00:29
Förra årets värvningar av Hleb, Caceres och Henrique känns ju rätt tveksamma, vad gick dom på sammanlagt? 35 miljoner? Kunde man kanske lagt förra sommaren på culén Arshavin och en back som man faktiskt ville ha. Alla lag gör dåliga värvningar, men alla lag gör inte värvningar som tränaren är ointresserad av att ha med i sitt lag.

ps. säger inget om det var pep eller txiki som valde hleb eller caceres för jag har ingen aning.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-16 00:27
Ämne: Ämne: Ämne....
Äh, det går ju tydligen inte fram hos dig så jag ger upp.

VI KRITISERAR INTE, FATTA!
Barcelona Pep.G-Z9
2009-08-16 00:26
Ämne: Ämne: Jag tro....
Nej nej självklart inte, diskutera hur mycket ni vill, men varför inte lita på dem besluten Pep tar ? Alla vi kritiserade "ihjäl" honom nästan förra säsongen, vad fick vi ? En trippel. Henrique blev ju utlånad till Bayer eller hur ? Han fick chansen i Barca under den här försäsongen och Pep såg att han inte hade potential nog för att vara en back i Barca. Varför inte låta Pep bestämma ? Det är nog ganska uppenbart.

Caceres värvades till Barca förra året och höll inte måttet enligt Pep, då blev han utlånad till Juventus.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-16 00:20
Ämne: Jag tror inte att de....
Du kan lägga ner den tonen. Vi har rätt att diskutera Peps beslut om vi vill. Dessutom så kritiserar vi inte Pep utan försöker förstå de olika beslut som tas. Varför värvas tex två mittbackar för rätt så mycket pengar när det verkar tydligt att Pep inte ens vill ha dem? Det är väl klart att alla är glada över att det satsas på canteranos. Fast det betyder väl inte att det är förbjudet att diskutera?
Barcelona Manolo83
2009-08-16 00:17
Neuthon

du får det att låta som om barcelona inte har några pengar..klart vi har pengar men vi vill inte bara slösa dom så som din klubb gör
Barcelona Pep.G-Z9
2009-08-16 00:15
Jag tror inte att den finns en större "Barca-son" än Pep, så att han skulle välja bort Henrique av personliga skäl tror jag inte på, utan det är det att Pep hellre satsar på egna produkter verkar det som och är det inte det vi alltid skryter om när en Perez värvar sina "galacticos" ? Att vi satsar hellre på egna produkter, här har ni en tränare som gör det så sluta tjata på Pep.G för helvette !
Real Madrid Neuthon
2009-08-16 00:10
"Undrar hur mycket City-schejken har betalat Barca för Gamper matchen?"

Kanske dem 60 miljoner € ni har kvar att spendera? :D
2009-08-16 00:08
Jag är nöjd så länge jag slipper se en värvning under de sista sekunderna utav transferfönstret. Och givetvis inga panikköp. Vilket det verkar bli ju längre vi väntar.

Vi har trots allt 60 miljoner euro. Hur svårt kan det vara Txiki?
Barcelona foooball master
2009-08-16 00:02
jee tror att barca kommer bli mycket bättre med Zlatan eto började bli rostig
Barcelona Rambla - K9
2009-08-15 23:57
Troligtvis ligger det inte något i detta. Det är bara den vanliga ryktesfloran som dyker upp så fort tidningarna går ut med att nu ska man hitta en högerback för att avlasta Dani Alves eftersom det inte blev något med Chyg. Detta för att Puyol ska kunna koncentrera sig på att spela mittback.

Genast dök det upp rykten om två högerbackar om Zlatans agent Mino Raiola har i sitt stall, Grygera och Mattioni. De två kommer knappast att värvas. Inte heller Cicinho eller Eboué.

Själv så hade jag gått efter Malagas Jesus Gaméz.

Smogen:

Du är inte orättvis och även jag gillar Henrique. Kan Guddy få chanser och stanna kvar så borde vi även kunna ha användning för en spelare som Henrique. Personligen har jag själv haft svårt för Txiki ett bra tag. Trots att han även har gjort bra värvningar. Jag vet inte vad det är men jag kan bara inte med honom. ;)
Barcelona Smogen
2009-08-15 23:54
Angående Txiki så har det ju snackats från de senaste fem åren om att han gör sina egna värvningar ibland och tränarens värvningar ibland. och jag får mer och mer svårt för honom för varje silly season som går...men jag kanske är orättvis
Annons: