/spanien/barcelona/forum/17250.aspx/spanien/barcelona/forum/17250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2009-08-15 13:36
Vad som verkligen är aktuellt är ju en mittfältare.

I anfallet finns just nu Henry, Bojan, Zlatan, Messi, Pedro, Jeffren samt Iniesta vid behov. Säger vi att JEffren försvinner är bredden ändå bättre än förra säsongen eftersom att Hleb knappast var en tillgång.
Är övertygad om att både Bojan och Pedro kommer höja sig och därför tror jag inte det kommer vara några problem här.

Samma med försvaret, Henrique (om han inte lämnar) lär ju knappast vara sämre än Caceres och annars finns ju Muniesa, Fontas samt Toure som kan hoppa in. Dessutom lär ju Milito vara tillbaka i spel i november, ser alltså bättre ut här än förra året.

Nej, det verkliga problemet är mittfältet. Framförallt med tanke på AF och om man vill ha alternativet med Iniesta i anfallet och Toure som back. Här behövs vekligen en klass förstärkning, jag hoppas innerligt att man hittar något.
Hittills har man ju försökt med Mascherano och Fabregas och misslyckats, bara hoppas att man har något annat ess i rockärmen.¨

Det som oroar är alla jäkla dumma rykten, det som är fakta ser däremot ganska bra ut, än så länge.
Barcelona The Reporter
2009-08-15 13:26
Vi spelar imorgon va?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-08-15 12:40
Ämne: ngn som har länken d....
Tror det är den.
Roomaa27
2009-08-15 12:09
vet nån när CL lottningen är?
Barcelona pat-w
2009-08-15 11:36
ngn som har länken där zlatan och dani alves leker på en träning o skojar...tror de var på sportexpressen men hittar den inte
Barcelona Heywood Jablome
2009-08-15 11:31
Jag håller med dig, petersays. Vi hade otroligt tur med skador förra året. Det var mestadels Iniesta som gick skadad under två perioder förra säsongen. Spelade för övrigt skadad under Champions League-finalen.

Jag var orolig över att Messi fick spela så otroligt många matcher. Mot Benidorm i CdR till exempel...

Men det krävs ingen raketforskare att inse att Barcelona behöver värva. Det är mäkligt hur ett lag som spelade hem trippeln och är nummer 1 i världen utan att ens behöva ta en diskussion ska ha så svårt att värva.

Är det spelarna i Europa som inte vill komma eller är det Laporta och Txiki ineffektivitet som är svaret?
Barcelona petersays
2009-08-15 11:02
Vi hade faktiskt väldig "tur" med skadorna förra säsongen. Självklart har fyscoacherna gjort ett väldigt bra jobb för att undvika förslitningsskador, men tänk på att så mycket annat kan dyka upp. Allt från sjukdomar, till oväntade kroppsfel till vårdslösa motståndare. Förra säsongen måste varit en av våra bästa på länge ur skadesynpunkt. Under en matchtät säsong och när några spelare spelar mästerskap måste vi ha fler backups, vi kan inte bara stirra oss blinda på förra säsongens mirakelprestation.

Får vi skador på nyckelspelare som Zlatan, Messi, Xavi, Iniesta så ser jag i dasgläget inga klara ersättare. Det är ju heller inte omöjligt att två spelare är borta samtidigt. No pun, men tänk 3 veckor spel med Yaya, Dos Santos och Keita på mittfältet t.ex.? Äsch då. Det blir säkert intressant det med. Men en eller två spelare till tror jag vi behöver + att vi behåller Henrique. Och så tror jag att värvningarna kommer se ut med. En försvarare och en offensiv mittfältare.
Barcelona Criff
2009-08-15 10:46
Jag ser faktiskt hellre att Dos Santos eller Thiago tar Guddys plats, säga vad man vill om Guddy, men tycker man ser att han tappat glöden.
Barcelona Barcadinho.
2009-08-15 10:39
Dagens trupp (just idag) består av 22 spelare, bland andra tre målvakter.

Bland dessa finns det Milito som är borta minst en halv säsong. Alltså halva säsongen 21 spelare.

Om rykten om Guddy och Henrique går genom hamnar vi med 19 spelare.

Under AM försvinner två stycken under drygt 5 veckors period och då har vi en period med 17 spelare i värsta fall.

Det är alldeles för lite.

Lösningen är enkel:
Behåll Guddy och Henrique och hämta en bänkare för försvaret istället för Milito.

Då har man en trupp på 22 spelare och 19 spelare under AM.
Det är rimligt.

Låt JDS och Muniesa dyka upp i nöd fall eller i lätta matcher för att få erfarenhet.

Är det så nödvändigt att sälja Henrique och Guddy?
Fine, inga problem.
Men skaffa en ersättare innan och inte efter.

Lägg märke till att vi har en del spelare som är ganska skadebenägna. De kommer att bli borta i en del perioder utan tvekan.

Jag kan nämna Iniesta, Marquez och Henry på min riskzons lista.

Ha en bra dag.
Barcelona Criff
2009-08-15 10:20
Pep.G-Z9, Vart har du fått det ifrån att Pep har dementerat att han inte vill ha Henrique?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-15 02:22
Canaletes

Det är ju synd, då Madridistas hade vant sig vid den tiden att kolla på sitt lag. ;)

Har varit ganska upptagen med massa saker och funderingar senaste tiden, därför har det inte varit lika aktivt på forumet från min del. Nu blir det dock förhoppningsvis mycket mer aktivitet från sida. ;)

PS, om nån skulle undra då haha :d
Barcelona Pep.G-Z9
2009-08-15 02:06
Vem kommer ihåg försäsongen förra sommaren, hur mycket spelarna fick springa och det gick fan t.o.m rykten om att spelarna fick springa till träningsanläggningen. Barca spelarnas fysik var den som hjälpte oss med skador förra året och så länge inte Pep håller på och vänstrar med sina fysträningar så tror jag personligen inte att vi kommer få många skador emot oss, såvida spelarna inte har en fruktanssvärd otur.

Jag förstår inte hur vissa här vågar kritisera Pep. Jag & alla ni andra kritiserade honom som in i helvette, men han motbevisade oss på bästa möjliga sätt. Vi säger att vi vill ha en trupp som består av många egna produkter, det är vårt motto sägs det, men ändå klagar vi när ledningen inte värvar utan fortsätter att satsa på egna produkter ? Dubbelmoral heter det.

Sylvinho lämnade och då kom Maxwell, Hleb kommer att ersättas med en hungrig talang, Pedro kanske ? Etoo gick och in kom Ibra. Det gick rykten om att Pep inte ville ha Henrique, men det demeneterade Henrique idag. Vi har en fantastisk trupp bestående av många egna produkter, var glada, lite på Pep.G & Co, för senast ni tvivlade så hade Barca det bästa året under dess historia.

Visca el Barca !

EDIT: Så länge Pep fortsätter att motivera spelarna på det sättet så är jag inte orolig, GRANDE JOSEP !
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-15 01:55
Håller med Rambla, tror knappast vi kommer spela alla matcherna vi spela förra säsongen. 5 matcher extra (supercuperna och vm) plus att Yaya och Keita åker iväg när vi inte möter så bra motstånd. Jag tror inte vi kommer komma till final i CdR och CL blir det svårt då ingen har vunnit Champions League två gånger i dess nuvarande form.
Har vi tur med skadorna blir det minst dubbeln vilket borde ses som mer än godkänt (var det iaf när Rijkaard var coach :P)
Barcelona Rambla - K9
2009-08-15 01:36
petersays

Jag satt och funderade lite på det tidigare idag och försökte förstå hur Pep resonerar. Om vi ser tillbaka till förra säsongen och hur stor truppen var. Hur många spelare var det egentligen som var tongivande och spelade nästan hela tiden? Jag får det till 15-16 man som man direkt kan säga var de som van trippeln åt oss. Då har jag ändå räknat med Pinto och Sylvinho.

Nu hade vi visserligen en hel del flyt med skador. Fast av dessa tongivande spelare var det ändå några som hade en del skadebekymmer. Jag syftar på Iniesta, Marquez och Puyol i första hand.

Då kan man ställa sig frågan. Vad ska man med 25 man i truppen när det ändå bara är 15-16 som får spela? Jag påstår inte att jag kommit på någon optimal lösning utan försöker bara bena ut problemet och samtidigt förstå ur Pep resonerar.
Canaletes
2009-08-15 01:19
Ändrade La Liga tider

inga mer klockan 17:00 på söndagar :/
Barcelona petersays
2009-08-15 01:16
Ja alltså det är svårt att inte vara domedagsprofet så som denna silly sett ut hittills. Truppen har absolut inte blivit bredare, utan smalare. Men jag fäller inga domar än. 31 augusti däremot. då har vi lite mer kött på benen. Ett par tävlingsmatcher och vi vet äntligen hur truppen ser ut.
Barcelona Qanii
2009-08-15 00:59
Förstår inte varför vi släppte Iago?! Han spelade riktigt bra idag mot milan, man ser verkligen att killen har potensial att bli något! Om inte jag minns fel så ville inte b-tränaren ha kvar han kanske minns jag fel.. Caceres såg också bra ut mot milan hoppas han gör bra ifrån sig där så att vi sen kan ta tillbaks han!

Tycker att truppens känns väldigt tun ut, de är en hel del matcher som ska spelas i år och jag truppen håller sig ifrån skador! BC ser okej ut men mf och anf ser tuna ut, sen så ska ju keita och toure iväg till anc så ja hoppas vi får några spelare, sammtidigt så ser de inte lätt ut i marknaden i år då alla lag kräver fantasi summer för sinna spelare..
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-15 00:37
Juventus

Var det inte Amauri och Vicenso Iaquinta som gjorde era mål? Enligt Livescore var det så iaf.

Edit 20 min senare:

Kollade ditt inlägg igen och såg att du menade lekstuga :P inte att han gjorde mål.
Barcelona Disco Stu
2009-08-15 00:32
Det är inte i och med att vi inte värvar som det skrämmer mig som mest. Utan när sillyseason får till det ibland med lite galna rykten. Som dagens rykten till exempel. Där det står att Zdenek Grygera och Cicinho skulle finnas med i barcas lista som potentiella värvningar.

Enda gången spelare som Grygera och Cicinho bör sätta sin fot på Camp Nou är i form av motståndare (om inte ens det). Grygera, för att han suger i alla kategorier och är allt det där barca inte behöver. Cicinho för att även han suger. Men framförallt, för att han en gång i tiden spelat för en annan klubb. En klubb som varje barcelona fantast bara älskar.

Av våra värvningar hittills så är det bara Zlatan som håller någorlunda barca-klass. Maxwell håller INTE. Kanske som avbytare i ligan, men inte i ett champions league slutspel.

Den som hade tillfredsställt våra nuvarande behov som mest hade varit Javier Mascherano. Mer än Fabregas vill jag påstå.

Snart stänger transferfönstret och jag är lite rädd att det kommer att bli något av en panikvärvning i slutändan. En spelare som kommer att slå helt fel och finnas till salu redan vid nyårsskiftet.

Mvh:
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-08-15 00:32
Aftonbladet gör det igen!

"USA:s lagkapten Landon Donovan sjuk efter match i Mexico Isoleras för att inte smitta Beckham."

Är Beckham gud? ´:S
Barcelona Smogen
2009-08-15 00:22
Juventus

det var puckot Luis Enriques fel som inte ville ha honom o b-laget förra året så han blev förbannad och stack. jag förstår honom, synd för oss, kul för er
Barcelona Mrfaariis
2009-08-15 00:20
Världens bästa fotbollsspelare
Juventus.
2009-08-15 00:08
Iago*
Juventus.
2009-08-15 00:06
TACK TACK TUSEN TACK för IAQO FALQUE! Killen hade precis lekstuga med Milan.

ni tar ligan!
Barcelona san_miguel
2009-08-15 00:00
Ämne: Ämne: Hej.
....
jaha trist när man betalat för ett år och fick ett halvår.
Barcelona Mrfaariis
2009-08-14 23:59
Ämne: Mrfaariis

drive....smogen

det är de jag menar vi har pengar men vi köper inte spelare medans real madrid lånar och köper.vi måste ha bredd trupp,istället för att köpa så säljer vi spelare.
Barcelona tarrak
2009-08-14 23:59
Ämne: Hej.

Hur kommer j....
Det gör du inte, då det är nedlagt sen månadsskiftet. Sorry.
Barcelona Smogen
2009-08-14 23:58

Än så länge ser ju truppen ungefär likadan ut som förra året, förutom att vi bytt Sylvinho mot Maxwell och att Pedro kommer få ersätta Hleb. Det är ju ingen katastrof direkt.

Det som är så jäkla irriterande är ju att kommunikationsförmågan hos Txiki verkar vara lika med noll. Egna spelare har inte en aning om de är önskvärda eller inte, Marquez och Puyol inte en susning om eller när deras kontrakt förlängs (går ut nästa år), klubbar som har spelare barca vill värva verkar inte heller ha en aning om vad som händer.
dålig kommunikation hela vägen.
Barcelona san_miguel
2009-08-14 23:57
Hej.

Hur kommer jag in på barca tv online?
Barcelona Smogen
2009-08-14 23:53
Mrfaariis

driver du med mig? Real tog lån på Ca 1 700 000 000 kronor för att få råd att köpa Kaka och Ronaldo trots att dom inte var till salu. Vill du att Barcelona ska göra sådana saker så har du valt fel klubb. Då finns det t.ex. Real, Chelsea och Man C som lag att heja på.
Annons: