/spanien/barcelona/forum/1725.aspx/spanien/barcelona/forum/1725.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-11-04 10:54
En artikel på engelska om hur Neymar anpassat sig till den europeiska fotbollen och hur han bland annat tvingats ändra sin diet på uppmaning av Barcelonas hälsocoach.

Det är nu inte bara "ris och bönor" i brassens kost.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-11-04 10:15
Benz in jail. Eller som Perez skulle säga: han är "skadad". :D
Barcelona neymar JR
2015-11-04 09:04
Halilovic fick priset för månadens spelare i gijon för oktober med. Så jävla kul att det går så bra
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zyzz
2015-11-04 07:54
Jag vet att man inte får skriva om puertan...men vad har hänt med El Pasillo? Han är ju en av väldigt få där inne som verkligen ser hur Ronaldo bara bidrar med mål och hur dålig han är spelmässigt.
Barcelona Gio Style
2015-11-04 03:42
Lion24

Underbart skrivet :)
Barcelona Xaviesta
2015-11-04 02:26
Lion24 Såhär på nattkvisten har MOD säkert överseende med ett sånt inlägg, iaf inbillar vi oss det tills vidare ;) Tänkte bara replikera snabbt på ett par saker, jag tycker hands down att det bästa spelet någonsin, oavsett konsol, är Zelda III - A link to the past. Den hade precis allt ett spel borde ha och att den släpptes tidigt nittiotal gjorde det hela än mer imponerande. Jag har aldrig häpnats över ett spel mer än jag gjorde till tredje versionen av Link och hans äventyr. Möjligen blev jag fullständigt mind blown över grafiken i Donkey Kong till snes när den först kom ut då det inte borde vara möjligt med så kristallklar grafik med ett 32 bits system. Själv äger jag flera konsoler av den klassiska varan, tex min gamla Gameboy som varit med mig sen jag var 8 år gammal, mitt nes och snes och min första Playstation. Vad jag vill säga med detta är att ditt nostalgiska tänk är du inte ensam om, vi är säkert många här som tänker tillbaks och reflekterar på saker som har varit mellan varven. Efter det hann livet ifatt mig och det var dags att börja betala skatt och räkningar mm. Samhällskraven tog över så småningom och utgjorde nu mitt hela personliga solsystem och det fanns helt enkelt inte utrymme för "fun". Men så fann man Barca längs vägen också och kärleken till klubben växte säsong för säsong, spelregler för spelare, legend efter legend och idag är det Barca som är min safe spot, mitt sanctuary och min egenzon. My space! Me time. Min fristad. Barca är min måne om jag vore en planet och samhället och dess dagliga skoningslösa krav vore solen. Den hjälper mig att hålla balansen och inte hamna ur omloppsbanan helt enkelt. Jag är ju förvisso starkt övertygad om att Barcelona är en oerhört stor del av ditt liv men märker nu att du även lagt till andra komponenter som får dig att flyta ovanför vattnet om dagarna. To each their own och det var med ett leende på mina smultronröda läppar som jag läste din rant om gamla konsoler och spel :) För att återknyta till roten av våra inlägg, telefoner; Jag förstår din tanke och den är väldigt fin men samtidigt kan jag inte alls förstå hur du klarar av att, helt sonika, leva med en gammal Nokia i fickan som enda "vapen". Häftigt måste jag säga! Jag har inget emot apps, eller snabb information med hjälp av dagens teknologi osv. Mitt huvudsakliga problem är istället sociala medier som jag verkligen hate with a passion. Instagram, Facebook, Twitter, Snapchat osv. Dom degraderar och nedvärderar människor och destabiliserar hela samgällsstrukturen. Dom tömmer lekplatser på barn, dom särart på nära vänner över ett fikabord och dom hjärntvättar människor till att tro att dom är sociala när dom är "inloggade". Snarare borde det heta Osociala Medier om vi ska vara tekniska. Ett klassiskt exempel är när en vän skrockar stolt " kolla här, jag kan kolla vädret LIVE just just nu med den här appen" och man lyfter hans haka mot himlen och svarar "det kan jag också". Människan har glömt bort hur man lever i den riktiga världen, hur man använder alla sina sinnen ute i den riktiga naturen och det är lika tragiskt att konstatera varje gång. Men, och här kommer ett stort men: Man kan bortse från all den där skiten och göra det man anser vara mest sunt för ens egen vardag, tex skaffa sig en modern lur, ladda ner SF-appjäveln och plita ner härliga matchanalyser och annat godis för sina fellow Barcamaniacs då vi vill se mer av den varan! Så sluta vara så jävla Nokia och kom över to the dark side, om så endast för forumets skull ;)
Barcelona Barcelonistas
2015-11-04 01:29
Lion24 - har inget med fotboll att göra men fantastiskt inlägg. Var riktigt underhållande att läsa.
Barcelona Soda Popinski
2015-11-04 01:23
Lion24 .. Tack för ett grymt härligt inlägg!
Barcelona Lion24
2015-11-04 01:07
@ Xaviesta:

Tack så mycket, det värmer. Kan säga att jag också saknar att dela med mig mina idéer. App? Jadu Xaviesta, sanningen är den att jag inte har någon iphone, ipad, touch eller galaxys för att ladda ner appen.. Det har inte o göra med ekonomi eller någon annan orsak. Grejen är den att jag är kraftigt (!) old school. Tider som denna så nördar jag fortfarande på Nintendo 64. Jag spelar Super Mario i stort sett varenda dag, trots att jag klarat ut spelet minst 50 gånger, utan överdrift jag lovar. Jag kan blunda och spela men hittar fortfarande alla stjärnor (120). För att inte tala om Mario Kart, Zelda, Goldeneye (som jag precis klarat), Mario Party 1 & 2 m.fl.

Men jag måste vara sjuk i huvudet. Jag menar, varför skriver jag om N64 spel på ett fotbollsforum? En make och en pappa på N64 konsol? Spel överhuvudtaget? Varför skriver jag att jag inte har någon iphone, ipad o hela den högen? Grejen är att jag gillar ''flyga'' tillbaka i tiden, minnas tillbaka. Lämna denna problemfyllda värld ett tag och bara få känna tillbaka på ett liv utan problem. Ett liv där man inte behövde tänka på misären, krigen, konflikten i sitt eget land. Eller denna känslokalla, hatiska samhälle som vi bevittnar i vårt avlånga land. Eller personliga problem som man inte kan ta upp. Det var bättre förr tills vi blev börja likna robotar, utan känslor. Hat fanns i samhället men i mindre utsträckning. Ett hat som man inte ens kände eller såg som barn.

Med iphone eller något av den högen så skulle jag personligen tappa mig själv mer än vad jag gjort hittills. Kom ihåg att detta enbart gäller MIG och ingen annan. Vi går för fort framåt, människan hänger inte med i utvecklingen. Istället för att titta upp tittar folk ner på skärmar och dylikt. Trots min relativ unga ålder (24) så har jag en klocka, en riktig klocka. Istället för att rota i fickan kan jag bara slänga upp armen och se vad tiden är, utan frestelser. Men att inneha en iphone behöver inte per automatik innebära katastrof, problem och såna saker. Alla individer är olika. Man kan göra bra saker med en sån telefon.

Däremot kan jag säga att jag ibland blir extremt frestad på att köpa en. T.e.x när jag ligger i sängen och vill läsa lite snabba nyheter angående vårt kära lag eller bara kolla genom mitt favoritforum men sedan så tvingar jag mig själv att lämna den frestelsen och tänka på nåt annat. Frugan däremot tycker att det är pinsamt när jag går runt med en gammal Nokia men jag är mer än stolt. Jag gillar att hallucinera (nej jag tar inga droger), jag gillar att lämna det här och försvinna tillbaka. Jag är extremt stolt över min fina familj och skulle inte byta ut detta ögonblick mot något annat i livet, vill inte att det ska se ut som att jag är deprimerad, tvärtom!

Stackars dig Xaviesta, du frågade en sån jäkla enkel och simpel fråga men fick det här tillbaka. Men jag kände att jag ville gå lite personligt denna gång. Härma Kröjf, Gabriel eller Coach Pep (för att nämna några) och skriva lite poesi och romantik även om jag är LÅNGT ifrån att vara lika begåvad som dom, tål att upprepas: LÅNGT.

Ber om ursäkt för att jag blandade in telefoner, spel och liknande på ett fotbollsforum. Jag är mer än säker på att alla har kommit hit för att läsa om FC Barcelona eller fotboll generellt.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-04 00:41
Vi är inte speciellt bra nu men seriöst hur bra är Real? Vi kan vinna Clasicot trots vår usla form. Kände mig väldigt orolig på förhand men efter att ha sett hur PSG kört över Real så tror jag nu på vinst. Tror Neymar sätter två bollar mot Real.
Barcelona Santiago Cazorla
2015-11-04 00:29
barcastuff
?@barcastuff
Messi is running without big problems since a few days. Not yet ruled out for clasico, player won't take risks but is optimistic. [cope]
Visa översättning
2015-11-04 00:29
Messi is running without big problems since a few days. Not yet ruled out for clasico, player won't take risks but is optimistic. [cope] Ge mig bildbevis så jag kan sova gott...
Barcelona wallmannen
2015-11-03 23:46
Det gick ju rätt bra förra säsongen med tuffa slutspelsmatcher så det är väl lika bra att förbereda sig på nya.. ;-)
Barcelona neymar JR
2015-11-03 23:26
Eh bara kul ifall man lottas mot bra lag, hade gärna velat ha Manchester u
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-11-03 23:18
@enkos:

Nästan bättre å sluta tvåa i gruppen hehe
2015-11-03 23:12
[QUOTE=Santiago Cazorla]Zlatan är en fantastisk spelare och har varit det i massa år men han kliver nästan aldrig fram i såna här matcher, tror inte PSG kommer i närheten av att vinna turneringen med Zlatan och Cavani. Blir Barcelona eller Bayern som vinner i år tror jag. [/QUOTE] I år tror jag def på Barcelona... 2016, tja det återstår att se... ;-)
Barcelona Santiago Cazorla
2015-11-03 23:09
Zlatan är en fantastisk spelare och har varit det i massa år men han kliver nästan aldrig fram i såna här matcher, tror inte PSG kommer i närheten av att vinna turneringen med Zlatan och Cavani. Blir Barcelona eller Bayern som vinner den här säsongen tror jag.
Barcelona enkos
2015-11-03 22:56
Psg
City
Juve
Arsenal
Chelsea
United

Stor chans att vi får ett av dessa lag i åttondel...
Barcelona Rambla~
2015-11-03 22:46
Juve tvåa i sin grupp nu. De kan visserligen avgöra gruppen hemma mot City i sista omgången. Två lag vi riskerar att lottas mot.
Barcelona neymar JR
2015-11-03 22:44
Dm1982 Håller med dig, förväntade mig mer från bägge lagen och inte det här säkerhetsspelet.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-03 22:41
Petersays - du skrev följande "Nä PSG, det är fan under all kritik att ha så mycket innehav och ändå inte prestera mer än ynka 3 skott på mål. Ser alldeles för tamt och fegt ut." Du får det att låta som om PSG inte skapade en målchans på hela matchen. Det var de jag reagerade på.
Barcelona enkos
2015-11-03 22:41
Sevila alltså det pinsamma lager har inget i CL att göra.. ett överviktig Bony hade lekstuga med försvaret... tyvärr inget hjälp mot Real på lördag ... de blir sönderkontrade
Barcelona enkos
2015-11-03 22:40
Ronaldo återigen mållös i en större match. Hans sista små chansen till guldbollen försvann helt med detta dubbelmöte.. då han snarare tappade röster än han lyckades samla fler
Barcelona Leo y Cesc
2015-11-03 22:40

Real Madrid TOTALT utspelade på hemmaplan mot detta ruttna PSG Hahahahah

Längtar till El Clasico när Neymar gör horhus och kommer enkelt att spräcka detta soplag hårt bakifrån !
Barcelona DM1982
2015-11-03 22:37
Hade hoppats på lite stjärnspel när PSG och Real möttes men det var trist spel båda matcherna. Cavani är sorglig där framme, missar allt
Barcelona Rambla~
2015-11-03 22:36
Den feta spanska kyparen vid sidlinjen, vilken tråkig tränare han är. Helt profillös och utan någon som helst utstrålning.
Barcelona petersays
2015-11-03 22:35
@Barcelonistas:

Ja, och anledningen till att de inte gjorde 5 mål var för att avsluten är för dåliga och skotten utanför. Hur svårt är det att förstå?
Barcelona BARCA-més que un club
2015-11-03 22:35
psg i ett nötskal
Barcelona Barcelonistas
2015-11-03 22:34
Petersays - ehh PSG hade kunnat göra 5 mål första 45...
Barcelona Vampíro
2015-11-03 22:30
Självklart ribban också.
Annons: