/spanien/barcelona/forum/17248.aspx/spanien/barcelona/forum/17248.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lameG^
2009-08-16 21:04
petersays

Thiago var inte med pga u19 em. Men dessa spelare kommer få chansen under säsongen. Kan nästan lova dig att dem kommer få chansen någon gång och dem kommer träna mycket med A-laget.

Vi har en riktigt bred trupp om vi räknar med talangerna. Dem kommer backa upp laget bra när vi möter motståndare bottenlagen. Vi körde trots allt 1-1 mot tottenham som vann över liverpool idag. Liverpool vann ju mot real. Så man kan säga att vårt j-lag hade kunnat vinna mot real:P hahaha skojade bara lite. Men jag tror iallafall på våra ynglingar.
Barcelona HugoBoss
2009-08-16 21:03
Ämne: är det nån som har s....
Har du länk till dokumentären?
Barcelona Ciao-V
2009-08-16 20:58
Ämne:
Busquets är inte e....
Har läst till och med en intervju där Deco säger att han är otrolog imponerad av Busquets spelförståelse och förmåga. En helt okänd ung spelare som bara dyker upp från ingenstans och tar för sig så som han har gjort.
Barcelona Naknooo
2009-08-16 20:58
nån bra stream till matchen om 1 timme?
Barcelona lameG^
2009-08-16 20:56
BlueRed

Det som har hänt har ju hänt och kan inte ändras på. Men kan nog hålla med dig om att dem agerat lite konstigt. Tex alla utlåningar. Men jag tror att dem som är utlånade kommer inte tillbaks förutom K9. Caceres,Hleb,Sanchez,Henrique kommer ju också lånas ut. Tror inte dessa kommer tillbaks.
Barcelona petersays
2009-08-16 20:55
Gai och Thiago är ju tydligt INTE aktuella för spel med a-laget. Gai imponerade inte på Pep i England och dom har inte tränat någonting med a-laget. Rochina kan vi glömma med. Det är väl Dos Santos, Jeffren, Muniesa och Fontàs som vi kan få se mer av.
Barcelona BlueRed
2009-08-16 20:46
lameG^

Det beror väl på hur ledningen har hanterat kontraktsförnyelser samt värvningarna som har gjorts kunde ha gått lite smidigare. Spelarna vi har fått in är det inte fel på, utan kritiken går till ledningen för deras sätt att hantera transfers.
Barcelona kallesiete
2009-08-16 20:45

Busquets är inte en av dom bästa spelarna men han passar bra in i ett barcelona-mittfält. Teknisk, bra spelförståelse och en bra passningsspelare.
Att säga att han är bättre än Xabi Alonso är kanske att ta i ja (även om dom är bra på olika saker).

Men han var helt klart delaktig i barcas framgång förra säsongen och han är en landslagsspelare.
Jag vet madridistas som hoppades att han skulle spela cl-finalen för dom tycker han är dålig.

I efterhand är jag sjukt glad att han spelade den matchen.
Barcelona lameG^
2009-08-16 20:44
"Robinho y Higuain"

haha missförstod dig nog lite:P
Real Madrid "Robinho y Higuain"
2009-08-16 20:43
lameG^

Visst imponerande att på ett så snabbt sätt ta sig ditt..

Men läser du om inlägget ser du att jag skrev den gågna säsongen..

Barcelona lameG^
2009-08-16 20:38
"Robinho y Higuain"

Seriöst hur kan du säga så. Han åt upp andersson i cl finalen. Han har tagit sig på 1år från div 4 till att spela 90 min i cl och varit med Spaniens A-lag. Så lägg av. Men ibland finns det vissa här i les rambles som skriver att Busquets är bättre än de la red när han var frisk. Det kan jag inte hålla med honom. Att säga att tex busquets är bättre än alonso som någon skrev för någon dag sen är bara sjukt. Som sagt finns det några omogna i les rambles och i puertan.
Real Madrid "Robinho y Higuain"
2009-08-16 20:33
lameG^

Den rollen Buse hade i Barca den gågna säsongen var det väl inte så stor.. Bara stå som en vägg åt Xavi o Iniesta..

Skämt o sido, men dett var ju ungefär så..
Barcelona lameG^
2009-08-16 20:30
Varför säger många på forumet att detta varit ett fail silly season och att vi inte värvat bra?

Om vi ska värva så ska vi inte värva för sakens skull utan vi ska ha kvalitet. Ett exempel är Hleb. Cesc/Ribery kommer inte i år så sluta koncentrera er på dem 2. Det kan vi göra nästa år. Nu har vi en ny säsong och se fram emot.

Jeffren,Bojan,Pedro,Gai,Thiago,JDS,Rochina,Fontas,Muniesa finns säkert fler. Alla dessa har ett större ansvar i år. Ett ansvar som är för stort för en ung spelare. Så det finns en risk att det kan bli katastrof men det kan bli raka motsatsen. Ett exempel är Busquets.

Chygrynski hoppas jag köps in. En ung mittback som kommer lösa alla våra försvars problem.
Barcelona Messidona
2009-08-16 20:26
är det nån som har set domumentärerna om messi och den andra om Guardiola.. de är i tre delar... de e riktigt bra, extra kul vad pep tycker om iniesta... det tänkte man inte på innan. nu förstår jag vf folk säger att han e bäst i världen... :)
Barcelona HugoBoss
2009-08-16 20:17
Läs inför.

*Länktips
Real Madrid Sherko
2009-08-16 20:17
Barcadinho

På tal om Munesia, killen verkar vara en riktigt stor backtalang.
Som du sager så har han inte så bra fysik annu, men kan han positionera sig ratt och hålla sin gubbe på ratt sida backlinje sa tror jag att han klarar sig bra. Han verkar dessutom vara skicklig på tacklingar, det såg vi i hans debut i a-laget ^^
Skamt åsido men jag tror att han kan bli en ny puyol for er :)

P.s skriver på en dansk dator.
FCBHZM
2009-08-16 20:12
missar henry matchen eller
Barcelona Nesto
2009-08-16 20:11
En mittback vore nog det bästa för oss.
Då har vi bra med mittbackar och när Alves väl skadas så kan Puyol gå upp som högerback.
Köper vi en högerback så har vi fortfarande ont om mittbackar.
Jag har fullt förtroende för Pique och Puyol även Marquez,han håller i ett år till. MEn jag oroar mig för att han eller puyol blir skadade.
Henrique ryktas ut och Munisa kan fan inte spela mot Villareal,Sveilla Real osv. Han är fan en pojke.
Han kan få vara mittback i CdR matcher och enstaka ligamatcher om det behövs.
FCBHZM
2009-08-16 20:09
hallå alla cules , hur kommer startelvan se ut i kväll tror ni :)?
Barcelona Mojito
2009-08-16 20:06
Barcadinho

Jag håller med om att Marques tappat en del av sin fornstora form, även om passningarna ff är av toppklass.

Dock måste jag säga att anledningen till att puyol inte hade sin bästa säsong handlar mycket om skador och att han tvingades byta position i backlinjen med jämna mellanrum.
Han kommer komma igen, och jag är inte orolig över att han "är slut".
Tänk bara CL-finalen och hur han plockade bort C9.

Men visst behöver vi en back-up till alves så att Puyol kan koncentrera sig i mitten.

Håller med om att Jesus Gamez vore ett bra alternativ, MYCKET bättre än Cicinho och Grygera i alla fall.
Barcelona Barcadinho.
2009-08-16 19:59
Det har uppstått ett litet problem med Txiki och kontakterna i Sydamerika (trafic osv).

Pep har gett en allmän riktning med nya värvningar, där han klargjorde att han inte vill värva spelare från Afrika eller Sydamerika. Hans riktlinjer var väldigt tydliga.

Argumenten ifrån honom var mycket enkla. Han vill inte ha spelare som försvinner var annat år till Afrika och inte heller spelare som behöver spela VM kval eller mästerskap matcher i Sydamerika. Det är långa resor som tar ut på krafterna ifrån dessa spelare.

Det var allmänna riktlinjer från Peps sida, med möjligheten för undantag, i fall spelaren i frågan är riktigt bra.

Och vad ska Txiki göra nu, när hans bästa nätkontakt är just i den sydamerikanska kontinenten? Och varför kommer man med ett förslag som Eboue som är ju en Ivorian?

Det blir ett ”krock”.

En annan sak om mittbackarna:
Jag har läst idag och förut era inlägg och många verkar inte vara oroliga för mittback situationen. Nu när Henrique verkar komma bort, så känner jag nästan halv panik.

Ska vi bygga för en hel säsong med Pique, Marquez, Puyol och Milito?
Herre jösses säger jag. Marquez form har haft sin topp. Många tror att det är samma Marquez som 2005, men jag tycker inte det. Samma sak med el capitano. Han har tappat farten. Och Milito, ja, det vet ni redan.
Och jag säger igen – att bygga på en 17-årig talang Muniesa redan nu är sjukt. Han har inte fysiken. Den här killen är fortfarande som barn i det här sammanhanget. Yngre och mindre erfaren än Bojan, om ni förstår vad jag menar.
Anfallarna från motståndarlaget kommer att mossa honom, om jag ska uttrycka mig grovt.

Jag är orolig för det och jag känner mig inte lugnare med tanken att Yaya kan spela back om det behövs. Han behövs högre upp på banan. Pep har ju sagt att han funderar på att låta Yaya spela högre upp på banan nästa säsong, när han såg hans dribblings prestationer. Han ska högre upp på banan och inte längre ner.

Jaja, det löser sig på något sätt.

Kul med en officiell match idag, annars.
Messi12SD
2009-08-16 19:53
Robben kunde vara påväg till Barca innan han gick till Madrid. Surt att vi inte la bud, han skulle vara en av de bästa om han lärde sig passa lite mer och inte vara så skadedrabbad. Hoppas Real säljer honom.
Barcelona petersays
2009-08-16 19:34
Klart dom har anlänt, dom spelar om två timmar :P
Barcelona BlueRed
2009-08-16 19:17
Intressant läsning inför matchen för den som inte har annat för sig.
Laget har också anlänt till Bilbao nu. En kort video finns på samma sida om ni klickar er in på startsidan.
Barcelona ★Dani Alves★
2009-08-16 19:14
Mes Que Un Club R10

Ribery vill till Barca:D
Barcelona Mes Que Un Club R10
2009-08-16 19:11
- Jag har aldrig sagt att jag velat gå till Real Madrid. Om jag hade velat det så hade jag sagt det.
- Det som stör mig är att jag aldrig sagt något. // Ribery

- Sen kommer Madrid fansen o säger att han BARA vill till dom haha..

- Nästa år kommer in Ribery på vänster kanten, Fabregas i mitten och en riktigt grym mittback (finns fler o välja på)

- Ikväll blir det fotbollsporr när VÄRLDENS BÄSTA LAG spelar :) 22:00 tv4 sport
Barcelona Barca4ever!!
2009-08-16 19:05
Barca kommer någ inte köpa fler spelare innan sesongen börjar uhh jag som hoppades på att dom skulle köpa Fabregas. Föresten jag har en barca fan klubb i facebook börja gärna i den
Barcelona ★Dani Alves★
2009-08-16 19:05
Xavi O Iniesta=bäst

Zlatan kommer spela lite mot City tror jag.
Dani Alves.
2009-08-16 18:21

Trippeln/

Det är bara att söka på youtube !

(länk)
Barcelona tarrak
2009-08-16 18:19
Rambla

Med en så bestämd och envis tränare som Pep, är det uppenbart att man enbart borde gå på hans önskemål, då spelarna ändå inte kommer få chansen och får se sig sidsteppade av någon canterano. Jag förstår att ledningen är vana vid den fogligare Rijkaard, men man tycker att de borde lärt sig läxan nu.

Vad det gäller Trafic så ser det lite skumt ut. Tror dock att det mest beror på att man känner att man hittat en bra förhandlingspartner, som till skillnad från alla andra klubbar, inte ställer till med en massa problem. Även Txiki vill kunna visa handlingskraft emellanåt. :)

Vampíro
Tack!
Annons: