/spanien/barcelona/forum/17247.aspx/spanien/barcelona/forum/17247.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona jonny p
2009-08-18 16:52
Läste åsikterna om Bojan innan. Som många sagt är han endast 18 år så det känns ju tufft att dömma ut honom som vissa gör här. Själv tror jag inte han kommer bli topp 3 i världen men kanske nånstans topp 20 bland forwards om han blir lite starkare i kroppen. Han har inte riktigt tekniken för att bli topp 3 men det han har som är unikt är en vilja att alltid alltid alltid försöka gå på mål och avsluta kanske därför vissa stör sig på att han inte passar man kanske kan jämföra honom med en blivande pippo inzagi (stavning) fast en "good guy"!
Barcelona BlueRed
2009-08-18 16:28
Henrik Johansson

Grymt bra inför rapport. Trevligt med lite längre version. Väl skrivet.
Barcelona Castefa
2009-08-18 16:03
tarrak

Jag tror det beror på att borta plan "måste" han kliva fram. Kolla statistik på hur många av Eto'o 30 mål han gjorde hemma? Väldigt hög procent. Trots att Barcelona förra året fortsatte spela efter 3-0, så blir det inte samma motivation. Annat är det när man ligger under med 0-1 i Pamplona. I CL, på borta plan etc. det är då de stora spelarna måste fram och Messi gjorde mest mål, både borta och i CL.
Barcelona BlueRed
2009-08-18 15:48
Pep har också under presskonferensen sagt att en back, mittfältare samt en ytter kan behövas. Men om det inte blir mer värvningar så kommer han att använda sig av ynglingarna. Se länk.

tarrak

Verkligen anmärkningsvärd. Det enda jag kan komma med nu är samma teori som MESSI12SD kom med. Eller så kanske han helt enkelt tycker om och göra motståndarpubliken besvikna på plats. :)

André Jeglertz

Nej han kommer inte att delta i matchen imorgon.
André Jeglertz
2009-08-18 15:21
Han kommer inte lira mot city?
Barcelona Bernie
2009-08-18 15:21
Imorrn lär det sluta med vinst för våran del. Senaste säsongerna så har vi nästan alltid vunnit den matchen, eller så har det som max gått till straffar. Förra året gick det nästan till straffar mot Boca tills en viss Samuel Eto'o dök upp på inlägg från Xavi och nickade in bollen till publikens förtjusning..Aaah..memories =)
Barcelona westinho
2009-08-18 15:13
André Jeglertz

Ja, Andrés är skadad men han är i slutet av sin rehabilitering så han lär vara tillbaka om några dagar.
André Jeglertz
2009-08-18 15:08
Är Iniesta skadad?
Barcelona westinho
2009-08-18 15:00
Nesto

Cáceres spelar i Juventus och Henrique kommer med största sannorlikhet lånas ut ytterligare en säsong. Jag tror att Pep väljer att flytta upp både Fontás och Muniesa, som båda är lugna med bollen och har bra teknik och fina uppspel.

Högerback...av de alternativen hade jag nog valt Iraola.
Barcelona tarrak
2009-08-18 14:58
MESSI12SD

Det var väl den tanken som slog mig med, men samtidigt så gör övriga laget ganska mycket mer mål på hemmaplan. Är det någon som har en förmåga att luckra upp täta försvar så är det Messi, så han borde vara den minst "drabbade".
Messi12SD
2009-08-18 14:49
Pep har på presskonferensen att Zlatan kommer att spela, hur mycket har han inte avslöjat, kanske ni visste men bra att ta upp :p. Dessutom så har Anna Brolin pratat med Ibra och de kommer visa intervjuven kl 22.25 idag.

tarrak
Messi får väl mer ytor på bortaplan, då hemmalagen måste satsa på offensivt för att ha någon chans
Barcelona tarrak
2009-08-18 14:39
Läste ganska anmärkningsvärda siffror angående Messi. Tydligen gjorde han nästan dubbelt så många mål (25 av 38) på bortaplan som på Camp Nou förra säsongen. Någon som har en teori om vad det kan bero på? Skulle vara intressant att veta om det alltid varit så.
Barcelona Nesto
2009-08-18 14:19
Vet inte om ni har pratat om högerbackspositionen här på sf redan men vem och varför, av César Azpilicueta,,Cicinho,Emmanuel Eboué,
Zdenek Grygera,Jonás Gutiérrez,Andoni Iraola,Rafinha,Darijo Srna tycker ni Vi ska köpa in som backup till Dani Alves?

jag tycker att en centerback vore det bästa. Då har vi löst mittbacks problemet och högerbacksproblemet också.
Henrique kanske ut på lån,Milito kanske kommer tillbaka när vi sitter gråhåriga och Marquez och Puyol börjar komma upp i åldern.

positiva med en mittback är att vi inte får något mittbacksproblem + att puyol kan gå upp som högerback om det behövs.

*Negativa är väl att för många mittbackar tillhör Barcelona. Unga mittbackar som Munisa,Fontas,Cáceres,Henrique kommer få det otroligt svårt att få sig en plats i elvan när Pique,Puyol,Marquez,Milito(när han blir frisk) och kanske en till mittback finns i laget redan.

Positivt med högerback är att vi får en naturlig högerback som bara böhver lägga fokus på den positionen. Inga bekymmer på högern.

Negativt: kan inte riktigt se någon men han som nu får agera högerback kommer nog få det ganska tråkigt.

Barcelona FCBiLove
2009-08-18 14:17
Tjatja! , Mötet imorron kommer bli sjukt kul att kolla på nu när Messi och Zlatan har fått grönt ljus men frågan är kommer någon av dessa herrar spela från start?

Vad tror ni om speltid och byten imorron?
Valencia rågi
2009-08-18 14:15
Intressant diskussion här inne. Träningsmatch eller inte så tror jag inte Man C rår på er. Det finns inget lag som är så samspelt och hittar varandra så bra som Barcelona, där ligger mycekt av er styrka. Man C behöver nog mer tid till att växa.
Däremot tror jag att laget framåt vintern kan nog bli att räkna med och säkert utmana om topp 4 i PL.
Även fast dem är "äckliga" så föredrar jag att "the big 4" trenden bryts.
Barcelona Barcelona #7
2009-08-18 14:10
"En skada på Barry, Robinho och Tevez?
Tror inte de vill riskera en skada på nyckelspelarna för att slå regerande C.L mästarna i en träningsmatch."

Kunde inte säga det bättre ;)
Barcelona Ronaldinhoism
2009-08-18 14:03
Det finns alltid en chans att motståndarlaget vinner, en chans att Barca vinner och en chans att det blir lika.

Visst tror jag att de kommer vilja slå regerande C.L mästarna men hur mycket är de villiga att satsa?

En skada på Barry, Robinho och Tevez?
Tror inte de vill riskera en skada på nyckelspelarna för att slå regerande C.L mästarna i en träningsmatch.

Men vi får se imorgon!
Barcelona Barcelona #7
2009-08-18 13:59
FCBHZM

Ok nu räcker det med diskutionen som du har startat. Det enda som du har sagt är City vinner, City Vinner -.-
FCBHZM
2009-08-18 13:58
aa exakt bluered

så ja tror att city e mycket motiverade . plus självklart vill ja ju att barcelona ska vinna men de finns en chans att city vinner detta
Barcelona BlueRed
2009-08-18 13:55
el Flaco

Frågan är hur deras reaktion blir om dem nu slår dem regerande CL mästarna? :)

Dem kommer väl tro att dem faktiskt har en chans att vinna fler titlar den här säsongen.
FCBHZM
2009-08-18 13:55
ROnaldinhoism ,. föratt dom kanske vill bevvisa att dom kan slå världens bästa lag :)men vi får väll helt enkelt se
Barcelona Barcelona #7
2009-08-18 13:51
Ronaldinoism

Aa tror att han kommer bli inbytt.
Barcelona el Flaco
2009-08-18 13:41
Finner det sorgligt att Joan Gamper trofén är Manchester Citys enda realistiska chans att vinna en titel denna säsongen, trots alla miljoner de har spenderat på värvningar under sommaren.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-08-18 13:41
Ämne: Ronaldinhoism

Bra....
Jag förstår mig inte på vissa alltså. Hehe.

Kommer Zlatan börja på bänken för att sedan komma in i andra halvlek och möta fansens jubel?

Det blir nog en ganska hög ljudnivå när han kliver in på planen.
Barcelona Barcelona #7
2009-08-18 13:36
Ronaldinhoism

Bra sagt.
City har börjat sin liga och inte ska de använda sig av bästa spelarna så att någon skadas.
De borde spela med det sämre laget.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-08-18 13:34
FCBHZM

Förmodligen kommer Barca spela som Barcelona #7 säger med en liknande startelva som mot Bilbao, varför? Jo för de ska ha matchträning som sagt.

Man C har ju börjat säsongen redan och att de ska spela med "toppat" lag verkar inte högst troligt. Samma argument som du, varför ska Man C spela med "toppat" lag i en träningsmatch?
Barcelona Barcelona #7
2009-08-18 13:32
Berglio

Välkommen hit!
Berglio
Tjena alla, jag har precis lagt upp ett namn här, följer vanligtvis Premier league och Tottenham stenhårt men har alltid hållit på Barcelona i den spanska ligan ända sedan Laudrups glansdagar i klubben. Ska bli intressant att följa laget som nybliven medlem här. Må väl alla!
Barcelona Barcelona #7
FCBHZM

Du tycker att Henrique och de unga ska få spela men jag kan nästan garantera dig att Guardiola inte tänker så!
Länktips: www.clubfcb.se/
Barcelona Barcelona #7
2009-08-18 13:31
Vf ska de spela med B-laget?
De kan ju spela med spelare som Alves,Henry,Xavi för att de ska få lite matchträning innan säsongen börjar på allvar.
Inte vet jag men så som Barcelona startade mot Bilbao tror jag man startar
Annons: