/spanien/barcelona/forum/17242.aspx/spanien/barcelona/forum/17242.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ciao-V
2009-08-27 15:32
Här kommer ett citat från Chygo själv.
Så gott som klart övergång.

"Tomorrow it will be a very special game for me. It will be my last game with the shirt of Shakhtar. After that, I will leave for Barça.

For every football player, without any exception, the dream of a lifetime is to play for a team like Barça. I feel proud that they have signed me and that Barça has insisted until the end to be able to count on my services."

Härligt. Vi får titta på honom spela kanske en halvlek imorgon.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2009-08-27 15:31
Ämne: Visca y Barca Visca ....
Tack el Flaco, fan va skönt med en lovande ung mittback, har inte sett så mycket av honom men man får hoppas på att han håller, det enda som saknas nu är en mittfältare sen är truppen spikat! Skulle fan vilja se Moutinho i Barca tröja.
Barcelona lameG^
2009-08-27 15:28
Fan vad gött att Chyg snart är oficiell.

Tror ni att vi gör en värvning till?
Barcelona el Flaco
2009-08-27 15:23
Visca y Barca Visca y Catalunya/

Det har skrivits att dealen kommer offentliggöras på lördag och Chygryk kommer gå igenom läkarundersökningen och skriva på sitt kontrakt på söndag.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2009-08-27 15:20
Grabbar, det står i alla spanska medier att Guardiola och Chygrynskiy har skakat hand och så, är de någon som har en aning om han är 100% klar?
Barcelona el Flaco
2009-08-27 15:16
Jag lider verkligen med Milito. Han om någon vill jag se återvända till fotbollsplanen och hitta tillbaks till den gamla formen han var i för ett par år sen. Har alltid gillat hans spelstil och jag kommer alltid pusha för honom. Dessvärre ser hans framtid i Barcelona högst oklart ut med tanke på hans skadeelände och det faktumet att Barça ståtar med unga duktiga mittbackar.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-27 14:58
lameG^

Hur mycket jag än hoppas på att Gabi kommer tillbaka så har jag svårt att se det ske. Hur kan du tro att han kommer vara nyttig för oss i CL när ingen ens kan fastställa när han kan vara tillbaka i träning med resten av truppen. Du är medveten om att han inte spelat på 16 månader nu? Du inser väl hur mycket man tappar efter ett så långt uppehåll på den här nivån? Jag kan dessvärre inte räkna med honom som en viktig spelare för oss, inte innan vi vet när han börja träna för fullt.

rågi:

Jag har inte en aning, men jag misstänker att de väntar på att även den spanska ligan också ska sparka igång. Alltså efter den här helgen.
Barcelona Hetfield
2009-08-27 14:58
LameG

Du måste vara en väldigt positiv person om du tror att Milito kommer tillbaks till Zaragoza formen..killen har varit borta i 1 ½ år....
Barcelona lameG^
2009-08-27 14:49
Rambla-K9

När du räknade vår trupp så tog du inte med Milito. Men jag tror Milito kommer vara nyttig för oss om vi kommer längre i Cl och Copa del Rey för då kommer han garanterat vara frisk och vi får hoppas att han hittar tillbaks till zaragoza formen. Jag tror iallafall på honom från och med Januari. Han kommer nog komma tillbaks lite tidigare än Januari och spela Copa del rey matcher och säkert någon liga match å några inhopp då och då.

Henrique kommer nog lämna och hoppas guddy lämnar med. Men en fråga till dig. När du fick de till 19 st vilka tog du med då?
Valencia rågi
2009-08-27 14:44
tarrak, rambla k9 eller någon annan seriös individ som vet när Eurotalk drar igång igen? Är det nu på måndag?

Hoppas inte denna fråga retar upp ett redan ansträngt forum - inte min intention.
Barcelona Ciao-V
2009-08-27 14:20
Ämne: Ciao-V

Det är int....Vaddå på beställning?
Det är många andra spelare som lyckas både i den klubben och i Barca. Vad skiljer honom?
Jag tror att han inte räcker till helt enkelt. Och det är kopplad till att han har alledels för höga tankar om sig själv som spelare.
Att han kom i kant med Zlatan ger en indikation på det. Skulle inte heller utesluta att han kommer i kant med Christino Ronaldo och andra storstjärnor i Real Madrid om han stannar i klubben.

Han är som Hleb. Låna ut han med köpklausul. Det är kanske det bästa alternativet.
Messi12SD
2009-08-27 14:15
Vilket kap av Bayern, om det går igenom. Robben är riktigt farlig när han kommer i fart, bara Messi som är farligare. Största förlusten för Real.
Real Madrid Zizou_spars
Rambla - K9

Ja, det stämmer alldeles säkert vad du säger. Klubben har ju dessutom inte agerat guds bästa barn heller denna sommaren gällande försäljningar, så nog kan man förstå honom/dem.
Barcelona Rambla - K9
Ciao-V

Det är inte lätt att lyckas på beställning, speciellt inte i den klubben. Han inledde ju faktiskt bra men så försvann Schuster och sen var det svårt för VdV att övertyga Ramos.

Han har även meriter bra prestationer i landslaget. Fast han och Zlatan kanske inte hade varit så lycket i samma klubb igen. :)
Barcelona el Flaco
2009-08-27 14:13
Sen är VdV en culé sedan barnsben, vilket skulle kanske få honom att bli mer ödmjukare och förbättra sin attityd om nu Barça hade värvat honom. Med det sagt tror jag absolut inte att han kommer till Barcelona. Tror inte att Madrid vill sälja honom till oss och ifall de gör det kommer Perez inte släppa honom för kaffepengar. Och Laporta vill nog knappast heller vara den som "hjälper" antagonisten med att erbjuda ett fet hög med pengar för en truppspelare.
Barcelona Ciao-V
2009-08-27 14:11
Ämne: Ciao-V

Du kan int....Nej,visst han har viss kvalite men hans taskiga attityd drar ner en del. Dessutom har han faktiskt inte presterat i Real Madrid när han väl har fått chansen.
Vad han har gjort i Bundesliga räkna jag inte med som meriter. Det är en annan nivå som du vet.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-27 14:08
Ciao-V

Du kan inte komma ifrån att VdV har spetskompetens som både Keita och Guddy saknar, en riktigt vass vänsterfot. Den prickar han samma yta i straffområdet med gång på gång från frisparkar slagna långt ut på kanterna. Hans attityd är kanske inte den bästa men kanske Pep hade kunnat få bukt med den? Risken är värd att ta om priset är det rätta.

Zizou_spars:

VdV är inte svårsåld de facto, det är nog han själv som gör sig svårsåld om du förstår vad jag menar. Det ska vara på mina villkor, det är jag som bestämmer vilken klubb jag ska till osv. Han har ju kontrakt med Madrid, så brödfödan behöver han inte vara orolig över. Han spelar iskall till sista timmarna återstår av fönstret skulle jag gissa.
Real Madrid Zizou_spars
2009-08-27 14:07
Rambla - K9

Yes, håller med. Försöker få ner folket på jorden inne på puertan som idiotförklarar Perez direkt. Givetvis är det väl kalkylerat på förhand, men folk verkar sväva på moln långt ifrån verkligheten.
Ja, vet inte vad ang VdV, enda är att jag tycker inte han borde vara svårsåld. Det är en väldigt bra spelare

el Flaco
Nej, det kommer att bli Granero, ge honom en säsong ;-)
Barcelona Ciao-V
2009-08-27 14:06
Ämne: Zizou_spars

Perez....VdV är lite som Hleb. Bägge har en taskig attityd. Av den anledningen tycker jag inte alls han ens skulle platsa Barcas bänk. Han kräver speltid utan att visa att han kan prestera när han får chansen.
Nej, tacka vet jag att vi har spelare som Keita och Guddy som inte klagar jämt men ändå presterar när de får möjlighet att spela.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-27 14:00
Zizou_spars

Perez måste göra det. När han tog banklånen och köpte in alla dessa spelare så hade han samtidgt också kalkylerat med att få in en hel del pengar för spelare han anser inte har någon framtid i klubben. VdV är svår att sälja för att han säkert ställer sig på tvären bara för att vara jobbig eller så vill han kanske tjäna sig en hacka.

el Flaco:

Jag räknar kallt med att det blir Drenthe som blir den stora utmanaren, efter det att han gjort någon bra match. :D
Barcelona el Flaco
2009-08-27 14:00
Ämne: Nu ser även Robben u....
Jag kommer sakna Messi vs. Robben diskussionerna. Undrar vem Marca lanserar denna säsongen som utmanare till la Pulga?
Barcelona Rambla - K9
2009-08-27 13:57
Ämne: Ämne: Nu ser ....
Nej stanna kan han inte. De får bara registrera 25 spelare till ligan. Han måste bort och dessutom så har han nog redan gjort sig omöjlig där med kritiska uttalanden om Pellegrini och klubben. De lär få skeppa iväg honom gratis eller för en löjligt låg summa. Han hade kunnat blivit nyttig på vår bänk med tanke på det hårda spelschemat denna säsong. Fast de låter honom aldrig gå till oss.
Real Madrid Zizou_spars
2009-08-27 13:57
Ciao-V

Tycker det är konstigt jag.. Han har kommit helt fel in i Madrid, men han är en ruskigt bra spelare. Hans första-touch spel är bland de bättre i ligan. Tycker han borde vara ganska lättsåld om jag ska vara ärlig, men lär bli som du säger. För en billig peng någon dag innan fönstret stänger.

Nu håller dessutom Perez på att rea ut vår kvalitetsbredd. Då har vi kanske lika tafatt bredd inför nästa säsong :-/.
Barcelona Ciao-V
2009-08-27 13:51
Ämne: Nu ser även Robben u....
Hehe... Van der Vaart går ju knappast att sälja!
Möjligen om Perez rear honom rejält. Det handlar inte bara om hans prestationer utan även om hans taskiga attityd. Han kommer säkert att stanna eller så går han billigt tillbaka till Tyskland.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-27 13:50
barba:

Jag har för mig det gäller högst 5 matcher inom spansk fotboll. Alltså CdR och ligan. Jag är dock inte helt säker och ber att få återkomma i ärendet.
Barcelona AmBa
2009-08-27 13:42
Den Vise

Ja, det sker ikväll kl 18.00 på Viasat Fotboll.
Det kommer bli kul att se, det kommer spikat bli en "dödens grupp".
Barcelona barba
Exakt hur ser reglerna ut för spelare som hoppar mellan A- och Blag? Har för mig att det var 5 matcher för A sen får de inte spela för B men gäller det SAMTLIGA officiella matcher och även om man sitter på bänken? Det känns som Pep håller våra canteranos väldigt nära genom att ha med de i 24-mannatruppen men sedan lämnar de utanför 18manna. Skulle kunna vara för att de ska vara integrerade men utan att slösa "matcher".
Barcelona GästGäst
Castefa

Jag tänkte mest om den nuvarande styrelsens kandidat blir vald. Kanske han vill behålla alla som är med idag. om du förstår vad jag menar. men ville mest kolla om de var möjligt av ren nyfikenhet. Har grubblat på de länge:D De var anledningen till att jag blev medlem här. Annars brukar jag bara komma in och läsa
Barcelona Heywood Jablome
2009-08-27 13:39
Tito Vilanova säger själv att han och Pep tycker om småtrupper, men att den här truppen är alldeles för liten och jag är redo att hålla med.

Det är skrämmande. Var har ledningen gjort den här sommaren egentligen?

Kommer ni ihåg supercupen mot Sevilla 2006? Då spelade vi med Ronaldinho - Eto'o - Messi på topp och vi skulle dominera hela fotbollseuropa. En 3-0förlust senare och Barcelona gick inte att känna igen.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-27 13:38
Nu ser även Robben ut att lämna förutom Sneijder. Då är det väl bara VdV kvar då.
Annons: