/spanien/barcelona/forum/17236.aspx/spanien/barcelona/forum/17236.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Maestro-V
2009-11-28 12:38
"...Det är ingen slump att truppen är tunnare än vad många anser att den borde vara. Barcelona visar en tydlig signal till de yngre hungriga spelarna från La Masia: Vägen till Camp Nou ligger vidöppen. Det är bara att ta chansen när den kommer."

Det är verkligen ingen slump. Pep vill ge chans till yngre förmågor från La Masia när det uppstår behov av att fylla på. Jämför det med att ha en bredare trupp med väl betalda inköpta spelare på bänken.
Det finns alltid risk då att det uppstår gnäll lik den vi får läsa dagligen från Real Madrid. Gago gråter, Nisterooy vill lämna om han inte får tilräcklig med speltid o.s.v.
Högre krav ställs på tranaren och han måste varje gång ta ställning till vilka han ska välja.

Nej, vi tar hellre in ungdomarna från La Masia när det finns behov. Det är en klar filosofi och man blir stolt som supporter.
Barcelona lameG^
2009-11-28 12:32
IMORN GÄLLER DET!!!

Jag vill inte skriva något resultat på vad jag tror matchen blir men det ända man kan säga är att om vi spelar vårt spel och får det fungerar så spelar det ingen roll hur bra real eller något lag spelar.

VISCA BARCA!!!
Barcelona basaric
2009-11-28 12:27
Villareal, Sevilla, Valencia & Atletico kan prestera mycket bättre än Barcelona & Real Madrid ibland, men dom brukar inte hålla hela vägen.
Barcelona Criff
2009-11-28 11:54
Haha man kan inte jämföra El Clasico med ett engelskt derby, det är så mycket politik bakom El Clasico att det blir lätt det mest hetaste derbyt i världen.
Självklart finns det mer lag med kvalite i England med tanke på hur mycket mer pengar som figurerar där borta.
Men det gör inte dem till bättre toppmatcher för det.

Villareal, Sevilla, Valencia & ibland Atletico när dem är på humör kan prestera 10 gånger bättre fotboll än de engelska topplagen, och alla är attackerande lag.

Sen att toppmatcherna i Engelska ligan oftast slutar 0 - 0 eller uddamålsvinst visar också hur otroligt tråkiga och uddlösa dessa matcher är.

I Spanien är det en annan femma :) Anfalls fotboll vs Anfalls fotboll är alltid bättre matcher än tvärtom!
Barcelona Akiljo
2009-11-28 11:20
Börjar Pep släppa järngreppet?? Han kom själv 10 minuter försent till träningen igår.
Barcelona kallesiete
2009-11-28 10:51

Jävlar vad bra du stod upp i tio snabba Klint! Skönt att se. Den lilla duellen tog vi hem.
Real Madrid Raúl Kaka´
2009-11-28 10:30
Ämne: Wow snacka om att bå....
Ni har tolv "heta" matcher, men ändå ingen hetare än el Clásico. Vad säger du nu?
Real Madrid Ultras Sur Real Madrid 1980
2009-11-28 10:01
det är inte bara barca - real som är topp matcherna i spanien det finns dussin av topp matcher här med som ex Real - Atletico madrid Valencia - Barca Espanyol - Barca Sevilla - Real Barca - Sevilla Villareal - Barca M.M :)
Barcelona Barcadinho.
2009-11-28 09:26
Hehe, den här diskussionen om stora matcher i PL, jämfört med t ex la primera har vi haft tidigare. Men det går att göra en uppdatering igen. Det tar ju bara några minuter.

Den här jämförelsen har med båda intresse och kunskaper att göra och inte annat.

De som inte är intresserade av la liga kan inte tycka heller att en match mellan Valencia – Sevilla är en topp match. De bryr sig förstås inte om såna matcher. De har ingen aning att sådana matcher kan locka typ 55 000, en kapacitet som är över än vad Anfield eller Stamford Bridge rymmer överhuvudtaget.
De vet inte vilka känslor derbyn i Barcelona eller Madrid innebär och självklart så känner de inte till derbymatchen mellan Sevilla o Betis (som tyvärr är borta från kartan just nu). Ja, det är bara några exempel.

Sen finns det också en del Barca och Real supportrar här på svenskafans som inte heller följer ligan mer än bara deras favoritslag. Men det betyder inte att stora matcher inte finns.

Allt handlar om kunskap och intresse. Vet ni t ex hur många stora matcher finns det i Argentina eller Bundesliga? Ja, det beror på om ni följer dessa ligor eller inte.

Fotbollen föddes i England med den är lika stor på väldigt många andra länder. Hatmatcher och känsliga matcher och speciella och stora matcher finns på andra områden med. Det är bara att vi inte känner till dem.

Förresten – tipsextra firar 40 år idag och det kommer att bli en extra fest för de engelska supportrarna. Men jag tänker också titta så gott jag hinner, eftersom det är kul med fotboll.
Barcelona Nagalae
2009-11-28 04:33
Jax12 , en toppmatch i england kan inte mäta sig med El Classico men tyvärr så har den engelska ligan mer toppmatcher att bjuda på än vad den spanska har.
Barcelona Jax12
2009-11-28 02:18
Tyvärr finns det ingen match i Engand som kan mäta sig med El Clasico. Ursäkta!
Mattlo
2009-11-28 01:57
Wow snacka om att både media och ni förstorar El classico i år, tror ni det är nån VM final eller?:) Tror jag vet varför El classico är så stort. För att ni inte har några andra stormatcher. Check this out...

Spanska stormatcher:
Real Madrid - FC Barcelona
FC Barcelona - Real Madrid

Engelska stormatcher:
Manchester U – Arsenal
Liverpool – Chelsea
Chelsea – Arsenal
Liverpool – Manchester U
Manchester U – Chelsea
Liverpool – Arsenal
Arsenal – Manchester U
Chelsea – Liverpool
Arsenal – Chelsea
Manchester U – Liverpool
Chelsea – Manchester U
Arsenal – Liverpool

:)
Real Madrid Ultras Sur Real Madrid 1980
2009-11-28 01:31
Ämne: Tjena allihopa ! Nu ....
A håller med dig älskar verkligen dom sena 22.00 matcherna ;)
Barcelona ihefsu
2009-11-28 01:25
Ämne: Goda nyheter Messi o....Jag ser hellre att Barcelona vinner utan Messi och Ibra än att de förlorar med Messi och Ibra.

Kort och gott: laget först.
Barcelonistas
2009-11-28 00:54
Goda nyheter Messi o Ibra comeback på söndag mot Madrid!!! :)
Barcelonistas
2009-11-28 00:52
haha ska man skratta eller gråta?

Ronaldo har han sovit i graven eller?
Canaletes
2009-11-28 00:52
hahahaha!!!

Kolla videon (länk)

Så kommer alla madridistas vara söndag kväll X'D
Barcelona Barca-Henke
2009-11-28 00:49
Tjena allihopa ! Nu vet jag inte om någon har frågat men jag undrar, varför matchen börjar 19 istället för 21 ? Då dem största matcherna oftast är senare på kvällen så bör denna också vara det. Nu är det ju inte värsta grejjen men undrar bara varför det blev så, fler tittare ?

Själv så älskar jag när matcherna som börjar sent på kvällen.
Barcelonistas
2009-11-28 00:41
H.Alavi - R.I.P -

ok kanske några spelare saknar formen men vi är fortfarande väldigt bra även fast vi inte är i samma form.sen tror jag att statistik har stor betydelse i sånna här matcher.
Alcorcón
2009-11-28 00:33
H.Alavi - R.I.P -
jag förstår fortfarande vad du försöker säga
Att Real kan vinna? Så är det i fotboll...alla kan vinna, men vi tror på seger, för att vi vill vinna
vad är det för fotboll som du kan??
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-11-28 00:33
Barcelonistas

Vi kan bli lika bra, vi är inte det just nu.
Många spelare har inte nått toppen av formen ännu, men det tar sin tid.
En sak till, när det gäller El Clasico så spelar statistik ingen roll, inte för mig.
Bollen är rund och det är 90 min på matchklockan.

Barca-nist

Håller med, ber om ursäkt till moderatorerna för pajkastningen jag orsakade, men man blir riktigt less på vissa personer.

Bona nit.
Barcelonistas
2009-11-28 00:31
H.Alavi - R.I.P -

snälla har du kollat statistik? real har JÄVLIGT svårt på camp nou! 2 segrar på 20 fucking år är total förnedring. sen verkar de som du redan har glömt hur bra vi är vi utklassa allt motstånd repeterar allt motstånd föra säsongen. och iår är vi minst lika bra!
Barcelona Barca-nist
2009-11-28 00:30
pojkar och flickor .. pajkastningen är mot andra hållet kan vi snacka fotboll här nu !!!
2009-11-28 00:28
Alcorcón

Jag tror på mitt lag upp till 2000% men det finns INGET som tyder på att vi har det ENKELT mot Real Madrid, kan du någonting om El Clasico? Är du säker på att du är medveten om att vi möter Real och inte Xerez?
Få mig inte och se ut som en idiot, jag kan min fotboll, något som du tydligen inte kan.

Barcelonistas

Som en stark fotbollsklubb, rent politiskt skiter jag i vad som har hänt i det förflutna.
Barcelona Barca-nist
2009-11-28 00:28
Saman

Ingenting är omöjligt men man måste vara realistisk!
eller jag kan säga så här också ,
En realist har roligare när han drömmer ;)
Barcelonistas
2009-11-28 00:26
H.Alavi - R.I.P -

Respekterar du real haha skojar du?
Alcorcón
2009-11-28 00:25
H.Alavi - R.I.P
lägg ner det här lossermentalitet: vi gör vår bästa så vi få se hur lång det räcker.
själva pöängen är att våga, våga och våga, att våga retas,att våga känna sig som vinnare, våga, våga och våga,att våga är halva vunnet,
ta Pep som ett exempel
för övrig är det ingen snack att vi kommer och krossa Madrid, inte bara på söndag, utan 7 dar i veckan....
Barcelona Saman.
2009-11-28 00:23
Varför har folk så svårt att inse att ingenting är omöjligt...
Barcelona Barca-nist
2009-11-28 00:23
samt kan jag säga att det finns inget värre än att vara kaxig och förlora!
Effekten är bestående !

2009-11-28 00:21
Barca-nist

Det var nog Viasat, har ett starkt minne av en dag då jag låg på sängen och såg Andersson bryta sin nacke, någonting sånt. En allvarlig skada var det iaf. Då var det första gången jag fick höra Henrik på tv, finns inte så många kommentatorer som honom i Sverige.
Annons: