/spanien/barcelona/forum/17230.aspx/spanien/barcelona/forum/17230.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona J.Gamper
2009-08-19 12:39
Ämne: Ciao-V

Jag har ....
Som maräng måste du väl ha insett att du måste alltid säga att Real är finast,vackrast och bäst på allt? Annars blir du påhoppad tuvärr. =)
Barcelona The Reporter
2009-08-19 12:39
Jag spelar ett spel på nätet och är Fiorentina för att alla andra bra lag är upptagna, och det påmminer lite om Barcas :)

Chelsea
Real madrid
Chelsea

El_Capitano
2009-08-19 12:37
Alves har skönhetsopererat öronen :)
Läste en klockren kommentar om det, "Only makes him faster....".
haha

*Bild
Barcelona el Flaco
2009-08-19 12:34
Emilo Perez/

Ursäkta, men du glömde även nämna Puyol, Xavi, Valdés, Iniesta, Piqué och Messi. Och Dani Güiza är ingen Barça-produkt.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-19 12:28
Match idag fi fan vad gött!

Barca har dom bästa talangerna.
Emilo Perez
2009-08-19 12:25
Ciao-V

Jag har sagt de tusen gånger och säger de än mitt lag är Real Madrid CF men när vi kommer till talanger "Egna Produkter" så går Barca...........före Real.Talanger som Sergio Garcia,Luis Garcia,Mikel Arteta,Dani Guiza,Fernando Navarro,Ivan De La Pena,Thiago Motta med flera och flera så har alla dessa uppfostarts i La Masia.

Hala Madrid
Barcelona The Reporter
2009-08-19 12:23
Larsson1333,

Av det jag sett så kan han spela lite överallt frammåt.
Barcelona Ciao-V
2009-08-19 12:12

Sådant gå....
Instämmer i det stora hela.
Barcelona el Flaco
2009-08-19 12:10
Det verkar som om Iniesta och Marquez kommer varken få spela i returmötet mot Bilbao på söndag eller i Supercup finalen mot Shakhtar Donetsk den 28:e. Pep bekräftade detta på en presskonferens och båda spelarna kommer inte spela sin första match för säsongen förrän ligaspelet drar igång. En klar svaghet att framförallt Iniesta inte kommer kunna delta i finalen mot Shakhtar. Busquets eller Keita får täcka upp.
Real Madrid Zizou_spars
2009-08-19 12:08
Ciao-V

Sådant går i perioder skulle jag vilja säga. Nu finns det ju en hel del egna produkter även i RM, dessutom ett antal på utlåning med återköpsklausul.

I klubbar som barca och RM räcker det inte bara att vara en bra spelare och komma från de egna leden för att få speltid, du måste vara absoluta världsklass, därav går det i perioder. Fanns väl en tid då Barcelona var väldigt fattigt på egna produkter medans RM hade flertalet i sin trupp. 90-talet tex. Men men, det går i perioder. Faktum är väl att båda klubbarna producerar enormt bra spelare på löpande band som tar plats i diverse lag över hela primera division.
Barcelona Ciao-V
2009-08-19 12:05
Ämne: Skulle sätta Valenci....Det som uppfattas somm tjafs var att du gick in på vad enskilda spelare har tillfört i landslaget vilket inte var vad jag syftade på.

Håller med om att Valencia alltid har haft en bra ungdomsakademi. De brukar också ge unga talanger möjligheter att spela i A-laget.

Även Real Madrid har haft bra ungdomsakademi. Men det som skiljer nog är att vissa klubbar ger chanser till sina egna talanger att utvecklas i klubben vilket ger hopp till andra unga i akademin. Och det i sig drar med sig unga talanger till klubben i det långa loppet.
Real Madrid har inte varit det bästa barnet i sammanhanget.

Själv var jag väldigt tacksamt för att Eto'o inte gavs chansen i Madrid. Det öppnade ju upp som bekant att han hamnade i Barca tillslut. Idag är han en levande legend i klubben.
Barcelona petersays
2009-08-19 11:50
Korta kommentarer:

* Räcker inte Peps uttalande? Måste tidningarna fortsätta tjafsa om Cesc? Nu ska han enligt uppgift vara "klar". Utterly bullshit!!

* Vad händer med Jeffren? Var inte tisdagen dagen då man skulle avgöra om han skulle promotas, säljas eller gå på lån?

* Hur fåniga är Sport och EMD egentligen? Hru många gånger har dom inte gått ut med sina tidsfrister. "Barca har 48 timmar på sig att värva Chyg"..."På måndag avgörs det om Cesc kommer" osv osv osv osv. Tröööööttsaaaaammmmt.

* Bästa delen i ryktet om Willen är ju varför han vill flytta "The player reports being dissatisfied with the cold, the small crowds, and the rough style of play...". Bådar ju gott.

* Bra att man äntligen förhandlar Pedros kontrakt och gör honom permanent i a-truppen

* Om man inte ska värva nån mittfältare. Borde man inte se till att ge Jonathan några minuter speltid i matcherna framöver?
Real Madrid Pierre13#
2009-08-19 11:50
Skulle sätta Valencias ungdomsak.. Väldigt högt med. Nu har inte klubben vunnit så mycket och de mörkar vell deras tallanger. Nästan hela deras lag är spanskt och egna leden. Vilket är väldigt imponerade. De la red skulle vart given i Landslaget om det inte vore för hjärtat. Granero kommer slå sig in. Arbeloa är med, Iker är given. Diego Lopez är ofta med. Raul har gjort sitt. Så Negredo är Landslags jokern. RM har inte heller så dåligt. Plus RM ungdomar från småttingar upp till u något vann alla cuper. Sista va imot Barcelona i finalen.

Och Ciao-V , vad får du tjafs ifrån? förstår att du inte kan avläsa en människa igenom text. Men irl tvivlar jag på att du tror folk tjafsar med dig bara om de diskuterar och inte håller med 100%
Real Madrid Zizou_spars
2009-08-19 11:48
Håller med, det där med egen produkt är svårt att avgöra. Jag kan tycka att en spelare som tas upp till A-lagsfotboll i en klubb kan ses som egen talang. Då är det ju ändå den klubben som gett honom förtroendet och förmodligen chansen att lyckas på seniornivå. Att han sedan tillbringade 10år i en annan klubb för att sedan spendera 6mån i sin nya klubb på juniornivå är ju också en poäng, då det var de första 10 åren som lade grunden till den chansen.

Som sagt, svårt..
Barcelona F_C_B
2009-08-19 11:47
Hlebs mål från igår.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-08-19 11:35
Det där med vem som är egen produkt och vem som inte är det är en mycket intressant fråga. Om vi tar ditt exempel med Puyol och Cesc har du en poäng där. Men man bör ha i åtanke att när Cesc lämnade Barça var han redan då en av världens mest lovande spelare alla kategorier. Han dominerade U17-VM i Finland där han även vann skytteligan (som mittfältare) och blev framröstad till turneringens bästa spelare. Det var inte direkt så att Wenger och Arsenal såg något som ingen annan såg. Och dessutom kan ju vem som helst se vart Cesc har fått sin grundutbildning, el toque lyser ju igenom. Det går alltså att argumentera för att Cesc bör ses som en Barça-produkt trots att lämnade vid 16 års ålder.

Puyol, däremot, var ju relativt okänd när han kom till Barcelona men utvecklades där till en av världens bästa försvare.
Barcelona Ciao-V
2009-08-19 11:18

Puyol kom ....Jag orkar inte tjafsa med dig och andra som bara är ute efter att tjafsa emot.
Jag ska bara konstatera att Puyol kom ifrån en liten förening långt ner i seriesystemet. Vet inte ens om det kan kallas för en klubb.
Det är skillnad på Cesc som är fostrad i La Masia. Ingen säger emot dock att han har utvecklats vidare i Arsenal där han gick rakt in i A-truppen som 16-åring.

Orka tjafsa om det. Detta är ett faktum. La Masia har varit bäst under senare åren. Det vet hela världen om.

Sen vad enskilda spelare tillför i landslaget. Det var inte det som var frågan om utan att man de facto blir uttagen visar att man besitter kvaliteer. Inget annat.
Barcelona Larsson1333
2009-08-19 11:15
Willian är väl ytter? Känns som Jeffren/pedro klarar att täcka upp bra där ändå, satsa på Jadson då istället, som är mer av en teknisk spelfördelare på innermitten
Barcelona Ryberg!
2009-08-19 11:12
Real Madrid Pierre13#
2009-08-19 11:10
Ciao-V

Puyol kom till klubben som 17åring. Sen vet jag inte vad Reina tillförde på bänken. Eftersom Iker stod. Sen Busquets tillförde vadå?. Om nu Puyol ska räknas som egenprodukt borde vell Cesc ses om Arsenal produkt. Annars går det inte ihop.
Xavi,Pique och Inestia ser jag som tongivande i Landslaget.
Barcelona Ciao-V
2009-08-19 10:43
Emilo Perez:
Somliga tål inte att det du säger är ett faktum. Barca har haft den bästa ungdomsakademin i Spanien under senare tid.

Ett enkelt mått är att se den kvalite som La Masia har tillfört till landslaget, EM-mästarna:

Cesc, Xavi, Reina, Puyol, Piquè, Busquest, Iniesta.
Jämfört det med bidraget från Madrids ungdomsakademi.
Barcelona jonny p
2009-08-19 10:31
Ämne: Ren och skär idioti ....
Eller behållt honom i rotations sytemet (bredare trupp!) så hade han också fått chansen att lära känna och träna med alla i laget..
eller har vi för många icke EU spelare nu??
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-19 09:39
Petersays

Haha skön sammanfattning av nästan 90% av filmerna på så kallade "youtube-spelarna" :P
Barcelona petersays
2009-08-19 09:37
FCBiLove
Just nu är jag i stadiet att jag knappt bryr mig vem som kommer, bara NÅGON kommer.

Man ser ju egentligen inte så mycket i klippet, totalt sönderklippt. Men jag gissar att verenda offensiv räd slutade misslyckad eftersom man klippte mitt i dom. Många bortslagna bollar såg det ut att vara med. Men visst, han verkar kvick och ha fint fotarbete. Passningsspelet såg man mindre av. Och får man lita på videon så var ju allt han lyckades med ett inlägg och ett mål, då dessa repriserades fyra gpnger vardera.
Barcelona FCBiLove
2009-08-19 09:26
Underbara nyheter! , Barcelona frågar efter Willian i Shakhtar Donetsk ! Sjukt bra kille från brasilien som spelar på mitten. Själv har pep sagt att han behöver en ordentlig mittfältare till eftersom vi nt kan spela på Santos som är lite för ung för att ta det riktiga klivet en,

* kolla länk på Willian ! *
Barcelona ihefsu
2009-08-19 08:14
Ämne: I puertan tror dom a....
Här ser vi dig bara som en realist... ;)
Canaletes
2009-08-19 04:59
Emilo Perez

okej... :S
Emilo Perez
2009-08-19 03:24
I puertan tror dom att jag är en Cules bara föratt ja tycker ni har världens bäst fotbolls akademi.
Emilo Perez
2009-08-19 03:22
Hej alla Cules
Barcelona petersays
2009-08-19 01:51
Decos mål ser ni här. Välplacerat.

Ett annat mål idag var Velosos bössa för Sporting. Också välplacerat.
Annons: