/spanien/barcelona/forum/17219.aspx/spanien/barcelona/forum/17219.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2009-08-20 15:36
lameG^

Men om nu ynglingarna inte får träna tillsammans med A-laget (Överenskommelse mellan Pep och Luis) anser jag att det är bättre att promota en eller två och låte denne eller dessa få konsekvent speltid.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-20 15:35
Ämne: Rambla - K9

Vore ....Saviola är ju inte den där kliniska strikern. Hans målskytte går i perioder. Ibland kommer han in i ett stim och gör mål på nästan allting för att sen kunna vara iskall i flera veckor. För Benficas del handlar det ju om vad för sort spel man vill spela, vad man har tänkt sig att använda Saviola till. Tanken är väl att han ska vara den som ska hitta kombinationer med Aimar skulle jag tippa på.

Jag som culé kan ju självklart inte ställa krav på Benfica att de ska utveckla och göda vår spelare med speltid för att göra oss en tjäns. Fast man blir ju lite frågande till varför ska de då prompt låna honom när deras anfallsbesättning ser ut som den gör? Aja, det är för tidigt att dra några slutsatser efter endast en ligaomgång och ett Euro League-kval som det nu handlar om.
Barcelona lameG^
2009-08-20 15:32
Spelar egentligen ingen roll om ynglingarna blir promotade. Dem kommer vara riktigt delaktiga för dem kommer spela många matcher med a-laget. Men blir dem promotade så kommer dem nöta mycket bänk och inte skifta mellan A och B laget.

+ till alla ynglingar. Riktigt grymma var alla. Dessutom får man inte glömma king yaya toure. Riktigt fin insats av honom.

- Zlatan, men det var ju hans första match och han är inte i form men det kommer.
Barcelona Ciao-V
2009-08-20 15:31
En liten petitess om angående publikrekordet.

Det är väl så att bägge 2004 och 2007 hade större publik än årets Gampermatch, enligt tabellen som finns i artikeln.
Lite motsägande när skribent samtidigt skriver att:

"Hela 94,123 människor var på plats i arenan för att se sin nya svensk tillsammans med övriga hemmahjältar lite oturligt förlora matchen - någonting som bara har hänt ytterligare en gång de senaste tretton åren".
Barcelona Abbe -
2009-08-20 15:29
Ämne: H.Alavi - RIP,

Va....
TV4 själv skrev Zlatan-kanalen.
Barcelona The Reporter
2009-08-20 15:24
H.Alavi - RIP,

Var glad att dom visar våra matcher och sluta med att skriva "Zlatan-kanalen"
Real Madrid Fredrik R
2009-08-20 15:20
Rambla - K9

Vore ju verkligen ironiskt ifall en spelare ifrån Barcelona petade Saviola hos Benfica medan han är på lån. Saviola har inte haft det lätt varken hos er eller oss, det ser ut som om den oturen kan fortsätta.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-08-20 15:19
Satt, precis som många andra, och blev riktigt imponerad av både Dos Santos och Thiago igår. Dos Santos med sitt lugna, säkra passningsspel á la Xavi och Thiagos otroliga teknik och kreativitet. Just Thiago (känns som jag gaggar om honom i vartannat inlägg men jag gillar verkligen den liraren!) Håller med att Thiago tar ganska stora risker ibland men jag tror att det kommer att slipas bort i takt med fler matcher och mognad då han kommer att lära sig att värdera lägena lite bättre. Dock hoppas jag verkligen att han behåller sin förmåga att överraska (såg ni axelpassningen??!!) även i fortsättningen. Det är sånt som säljer några extra biljetter varje match. Han kommer att vara perfekt när motståndarna parkera bussen med sin teknik och dribblingsförmåga. Igår var han även engagerad och jobbade hårt. Härligt att se.

Yaya var som väntat riktigt bra i den offensiva rollen på mittfältet. Guddy däremot var kass och det är knappast första gången. Visserligen har vi släppt många spelare och vi har en tunn trupp men det som Guddy har visat så här långt är inget som Dos Santos eller Thiago inte skulle kunna göra. Dessutom kostar Guddy rejält med pengar för att bara sitta och värma bänk.
Barcelona Mojito
2009-08-20 15:18
Enligt EMD är Fabregas klar för Barca nästa säsong till priset 350 miljoner kronor.

Undrar om Sport kontrar med något annat... ;-)
Barcelona H.Alavi - R.I.P
2009-08-20 15:08
"Kommande Barcelona-matcher i "Zlatan-kanalen" TV4 Sport:

På söndag kväll klockan 22.00 spelas den andra och avgörande matchen i den spanska Supercupen mellan Barcelona och Athletic Bilbao. Studiosändningen börjar 21.30. "

Skönt att Studiosändningarna är tillbaks :)
Barcelona Rambla - K9
2009-08-20 15:08
Ämne: Rambla K9
Jag är fö....
Ska de låna ut Jeffren måste de ju först förlänga hans kontrakt eftersom det går ut nästa säsong. Antagligen lär han gå i stort sett gratis med en buyback-option på sin höjd. Det är inte första gången klubben gett bort spelare. Störande är det i alla fall.

När det gäller K9 så kunde de välja och vraka bland klubbar i Europa då det fanns stort intresse för honom. Det kanske är lite för tidigt att fördöma valet av Benfica ännu. Han måste ju få träna en del med laget och komma in i deras spel men det ser oroande ut med tanke på hur många anfallare de har i truppen. En spelare som Saviola ska heller aldrig bänka Keirrison då Saviolas målsnitt de senaste åren inte är vad det en gång varit. Vi får avvakta och se och det hade ju kännts tryggt om det fanns en klausul i lånekontraktet som sa att Barca kan avbryta lånet i januari om de önskar.
Barcelona petersays
2009-08-20 14:55
Rambla K9
Jag är för ett lån, eller försäljning med buyback-option. Men bara om det garanterar honom speltid.

Börjar bli högst orolig över firma Keirrison/Benfica. Om han inte spelar minst hälften av matcherna så har ledningen gjort en dundertabbe.
Barcelona petersays
2009-08-20 14:53
el Flaco
Fast det tycker jag inte alls är konstigt. Atletic har en enorm omsättning på de spelare som inte är egna produkter. Varje år köper man in och provar ut spelare från andra klubbars b-lag och lag från segunda/segunda b. Samt att man köper en hel del utfyllnadsspelare, till de platser där La Masia inte har någon klar kandidat.
Barcelona H.Alavi - R.I.P
2009-08-20 14:52
el Flaco

Jag tvivlar på att Barca kommer värva en till då man presenterade sin trupp inför fansen på Camp Nou, eller har det hänt förut att man värvar en till efteråt?

EDIT: Tycker att det är onödigt av redaktionen att sätta en kommentators länk under artikeln, det skapar ju bara kaos, tråkigt.
Barcelona el Flaco
2009-08-20 14:43
Skakar på huvudet åt att Barça Atlètic har värvat fler spelare än A-laget denna sommaren.
Barcelona Humphrey Bogart
2009-08-20 14:35
Skönt att Pedro får ett nytt kontrakt. Känns som att det endast är en av Pedro och Jeffren som kommer permanent flyttas upp till A-laget och det blev Pedro.

Sen förstår jag inte varför Sport håller på med Cesc till Barcelona när redan Guardiola och Wenger redan snackat om det. Han har även spelat CL play off för Arsenal.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-20 14:35
petersays

Jeffren kommer med största sannolikhet inte att spela i Atlètic nästa säsong. Han vill spela a-lagsfotboll, även om det är a-lag man möter i Segunda B fast av sämre klass. Flyttas han inte upp så kommer han att lånas ut eller tom säljas till Racing. Det har skrivits att klubbarna tom är överens. Det är Peps slutgiltiga ord som kommer att bli avgörande om det blir någon övergång.

Det skulle inte fövåna mig om man släpper honom gratis, hans kontrakt går ut nästa säsong. Uttrycket smal trupp börjar bli smått komiskt när det handlar om FC Barcelona. De verkar chansa på att inga skador ska drabba truppen. Jo tjenare...
Barcelona el Flaco
2009-08-20 14:27
Zizou_spars/

Personligen tycker jag att Pedro har gjort det bättre ifrån sig och med tanke på att han tränade med A-laget under stora delar av fjolårssäsongen så anser jag att det är både rättvisst och logiskt att han får ett A-lags kontrakt. Jeffrens framtid har ännu inte bestämts och nej, han har inget A-lags kontrakt.
Barcelona petersays
2009-08-20 14:26
Ämne: Ser att Pedro fått n....
Jeffren kommer, dessvärre enligt mig, spela i b-laget även denna säsong om ingen anfallare blir långtidsskadad.
Barcelona el Flaco
2009-08-20 14:24
Gio Style/

Både Pep och Txiki har sagt att antingen så köper man en crack eller ingen alls. Och Benayoun faller knappast in under crack-kategorin. Nej tack till en sådan värvning, hellre en canterano i såna fall.
Real Madrid Zizou_spars
2009-08-20 14:23
Ser att Pedro fått nytt kontrakt, har kollat lite på era försäsongsmatcher och Pedro har visserligen gjort mål men är det inte främst Jeffren som borde belönas med nytt kontrakt? Eller har han månne redan fått det?
Barcelona Gio Style
2009-08-20 14:20
En värvning som jag tror skulle göra barca gott är Benayoun (stavning?) från Liverpool.
Borde inte vara allt för dyr och kan spela både på mittfältet och som vänsterytter. Vore helt perfekt för att täcka upp bägge positionerna, ser honom som en lite bättre variant av hleb. Duktig på små ytor och bra passningsspel, blev iaf imponerad utav det jag såg av honom förra säsongen.
Eller någon som har bättre koll på honom som inte håller med?
Real Madrid Sherko
2009-08-20 14:19
el Flaco

Jaha, var det så illa.
För hans egen skull hoppas jag verkligen att han gör en comeback!
Barcelona el Flaco
2009-08-20 14:09
petersays/

Jag minns inte anledningen/anledningarna till varför man inte vill att B-lags spelarna ska träna ihop med A-laget, men detta är något som Pep och Luis Enrique har tydligen kommmit överens om inför denna säsongen. Man tyckte väl att detta hade en negativ påverkan på spelarna när de skulle återvända till Barça Atlètic efter att ha tränat ihop med A-laget under hela veckan.

När det gäller värvningarna håller jag med dig att det går jävligt segt med förhandlingarna. Igår gick Txiki ut och sa under supportermötet att det verkar oerhört svårt att värva färdigt denna sommaren och att man kommer nog bli tvungen att köpa in ersättarna under vinteruppehållet istället.
Barcelona petersays
2009-08-20 14:03
Jag är ledsen, men jag vet inte om jag tror på någon framtid för Milito. Han har varit borta över ett år, och han är inte direkt någon duvunge med sina 29 år. Måste vara riktigt svårt att spela in sig i barcelonas startelva efter så lång tid. Min gissning är att han kan börja göra inhopp och cupmatcher efter nyår, men att han säljs nästa sommar.

Förmodligen till Italien eller tillbaka tillbaka till Independiente.
Barcelona petersays
2009-08-20 14:02
"Personligen tycker jag att ett par spelare borde promotas då skadeläget/formen hos truppen ser svårare ut än tidigare."

Instämmer faktiskt. Men ingenting utesluter väl att spelare flyttas upp under säsong med. Om vi nu skulle få en långtidsskada eller en total formtdipp så kan någon av ynglingarna kliva upp från Barca B. Återigen, vi hade en lyckosam säsong förra året gällande skador. I år inledde vi med skador på Marquez, Zlatan, Iniesta, Messi. Iniesta har varit småskadad väldigt länge nu. Och så har vi ju de där veckorna när Keita och Yaya försvinner.
Barcelona el Flaco
2009-08-20 14:00
Sherko/

Han blev ju tvungen att operar sig på nytt under våren och befinner sig just nu i Argentina och rehab-tränar för fullt. För tolv dagar sen kom det nyheter om att hans smärta hade börjat gå bort (se länktips) och att det finns en liten chans att han kan göra en comeback, men ingen har vågat att uttala sig om när exakt det kan ske.
Barcelona petersays
2009-08-20 13:59
"En enda soppa alltihop, undrar hur spelarna i Barca B känner sig? Undrar om de får information löpande om hur det ligger till, eller om de är "kept outside the loop" och får lita till hoppet."

Jadu, Enrique har ju slarvat bort en och annan talang (Iago) under sin korta tid som coach, och ledningen har ju förr visat att kommunikation inte är deras bästa sida, men jag hoppas verkligen att de håler kontakt. För spelarna själva är det nog ingen tvekan om att det är Barcelona de vill representera, men klubben måste ändå vårda dom ömt.
Barcelona petersays
2009-08-20 13:56
el Flaco
Äh..ja jag vet. Jag överreagerar. Men jag blir bara mer och mer trött på att ingenting händer. Ingen värvas och ingen flyttas upp. Man vågar inte ta några risker. Man avyttrar spelare och skaffar inga ersättare. Den enda positionen som vi kan antas ha stärkts är väl Zlatan mot Eto'o. Med betoning på "anta". Maxwell är inte ett ögonblick bättre än Sylvinho. Caceres - bort. Hleb - bort. Man kan dra snacket om "varför ändra ett vinnande koncept", men det tror jag är bullshit. Jag tror man behöver våga. Bojan och G2S flyttades ju upp rätt omgående. Som sagt igen. Jag är rädd att flera av spelarna vi sett under försäsongen har utvecklats så mycket de kan under Enrique i b-laget, och att många av dom säkert känner att de vill ha mer speltid i en högre division för att utvecklas mer.

Av vilken anledning vill man inte att spelare från b-laget ska träna med a-laget?
Barcelona jonny p
2009-08-20 13:56
Ämne: Karamba

Egentlige....
Självklart vill man ju hellre vinna än förlora men hade pep tyckt att j gamper va en viktig troffé hade han väl antagligen formerat laget lite annorlunda.. =)
Bra att vi åkte på ett kontringsmål så att vi inte tror vi är osårbara bättre nu än semi i CL =)
Annons: