/spanien/barcelona/forum/17218.aspx/spanien/barcelona/forum/17218.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBiLove
2009-08-20 16:46
Kräv inte så mkt, tv4sport är ju endå gratis ^ och visst det kanske inte är den bästa sändingen men iaf de flesta kan ju följa sitt favorit lag gratis ...
Real Madrid Bengan
2009-08-20 16:42
Ämne: Bengan/

Varför vi....
För det första så håller ju sändningarna sämsta möjliga kvalitet. Dåligt ljud, dålig bild, ofta avbrott. Sen prioriterar dom handboll mellan 2 blåbärsnationer över la liga matcher, säger ju en hel del.

Dessutom har dom inget som helst snack eller analyser i paus etc. Och när dom hade det var det verkligen usel.

Och slutligen är dom inte objektiva som journalister ska vara. Du ser ju själv "zlatan-kanalen".. ja menar hur jävla lågt får man sjunka.

Canal+ sändningarna från Premier League är ju från en annan planet. Allt håller klass. I princip aldrig störningar, bättre experter, dom sätter fotboll som högsta prioritet. Och dessutom visar dom matcher parallellt så man kan välja vilken match man vill se.
Barcelona Humphrey Bogart
2009-08-20 16:40
Håller med el Flaco. Så länge det är gratis så bryr jag mig inte om de har studiosändningar eller inte. Bara man får se matcher så är jag nöjd.
Barcelona BlueRed
2009-08-20 16:38
The Reporter

Se länk, dem brukar släppas när Silly Season är slut (logiskt). Prova google nästa gång, det tar någon sekund att hitta svar.
--------
Messidinho_10

Ja, någon hade mejlat Tv4sport och då sa dem att la Liga kommer att sändas även under hösten. Jag räknar med att dem sänder hela säsongen och flyttar sedan till Canal+.

el Flaco

Tråkigt för dem som inte har kanalen, men Canal+ har väl bättre kommentatorer och studio snack också? Det är väl fördelen nu på förhand. Men självklart så vill man ha kvar fotbollen på Tv4sport. Om ni tycker att det är för mycket frågor om stream så kan ni ju tänka er hur det blir när de flyttas till Canal+... Phuh.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-20 16:37
Jag hoppas La Liga stannar alltid i Tv4 Sport. Det är juh Grattis. Gillar inte Canal+.
Barcelona The Reporter
2009-08-20 16:37
H.Alavi - R.I.P,

Tack :)
Barcelona H.Alavi - R.I.P
2009-08-20 16:36
The Reporter

2:a Oktober.
Barcelona el Flaco
2009-08-20 16:35
Bengan/

Varför vill du att Canal+ ska köpa upp rättigheterna till den spanska ligan? Jag föredrar det som det är nu med tanke på att TV4 Sport är gratis (för de flesta i alla fall).
Real Madrid Bengan
2009-08-20 16:34
Ämne: Kan någon garantera ....
Jo, en på Puertan skickade ett mail till dom och fick ett svar rakt upp och ner att det inte finns några planer på att visa la liga i Canal+ kommande säsong.

Men i samma mail frågade han också om följande säsonger där de försökte snärja sig från att svara så jag tror det blir en till säsong i tv4sport sen går det över.
Barcelona The Reporter
2009-08-20 16:33
ngn som vet när fifa 0-10 kommer ?
Barcelona Messidinho_10
2009-08-20 16:32
Kan någon garantera att Tv4sport kommer visa la liga den här säsongen?
Barcelona Mojito
2009-08-20 16:31
Bengan

Japp, trist när en spelare helt plötsligt blir större än ligan han spelar i.

Det är väl det mest negativa med att Zlatan nu spelar för Barca.
Real Madrid Bengan
2009-08-20 16:29
Ämne: "Kommande Barce....
Man blir ju typ spyfärdig av såna där rubriker. Så skönt när la liga flyttas till Canal+ då kanske man kan förvänta sig lite kvalitet. För det är ju i princip bara en tidsfråga innan det händer.

Tv4 kunde ju inte klargöra för nästa säsong så jag är nästan övertygad la liga går över till c+ redan nästa säsong.
2009-08-20 16:27
el Flaco

Haha, tacktack! :)
Real Madrid EL-Gonzalez
2009-08-20 16:26
De tar fotbollen valdigt seriost har, nar barca motte man city so ropade en kvinna ut det po tunnelbane stationen, so att folk ska dra till camp nou for att kopa biljetter....
Barcelona Islam Bosna
2009-08-20 16:23
Förstår inte hur ledningen + Pep har tänkt sig i år. Förra året hade vi otroligt tur med skador vilket bäddade för att vi kunde ta trippeln. Med den löjligt tunna trupp vi har är det skrämmande att vi inte har värvat fler spelare och faktiskt släppt lika många eller fler etablerade spelare. Det räcker inte riktigt att bara släppa upp en cantera spelare för att fylla en lucka. Att vi dessutom skulle bredda truppen i år då vi har fler matcher + afrikanska mästerskapen är ju för mig ännu ett mirakel hur det ska ske. Det gäller ju att bredda truppen med kvalitét och inte kvanitet. För jag ser inte direkt Gai, Thiao, Dos Santos med flera som fullgoda ersättare till Xavi, Iniesta, Messi som Pep och många här verkar göra.

Minst en mittfältare och en klass ytter/anfallare måste in. Vi kan inte räkna med att vi inte drabbas av några skador. Förra året var det bara Iniesta som var borta en längre tid och direkt när han var borta tappade vi mer eller mindre alla av våra tappade poäng under säsongen.
Real Madrid EL-Gonzalez
2009-08-20 16:21
Ar i barcelona nu.... var i camp nou, den e enorm tog mig typ 15-10 min att go till porta 9 for att kopa tour biljett...
Barcelona el Flaco
2009-08-20 16:14
H.Alavi/

Zlatan: ”I denna Gamper-matchen har jag fått chansen att debutera och visa upp mig med denna solidariska tröja.”

Pep: ”Och jag har passat på att visa upp mig i denna tröja, som kanske inte är lika solidarisk, men dess budskap är viktigt. ”

Och på Guardiolas tröja står det: ”Mer värvningar”. ;)
Barcelona petersays
2009-08-20 16:14
Jag för min del tycker att man skulle valt en spansk klubb där han dels lärt sig språket och dels fått mer speltid.
Barcelona petersays
2009-08-20 16:13
"K9 har själv valt att gå till Benfica. Han hade möjligheter att även välja e annan klubb i Portugal samt ett antal andra klubbar i Europa. Det har han sagt i en intervju."

Är inte det något som alla spelare säger när de kommer till en klubb? M.a.o. en ren plattityd för att sockra fansen lite.

"Jag tror att han överskattar sig själv lite grann. Han inser nog tyvärr inte gapet mellan spel i Europa och spel i den brasilianska ligan. Det handlar ju inte bara om teknik utan även skillnad i fart, intensitet och taktisk spel."

Skillnaden mellan brasilien och portugal fotbollsmässigt är ju inte direkt milsvid. Hälften av spelarna är ju dessutom brassar.
2009-08-20 16:08
el Flaco

Skullle du kunna översätta? :)
Barcelona el Flaco
2009-08-20 16:05
Hehe, klockren bild (länktips).
Barcelona Mojito
2009-08-20 16:02
lameG^

Visst kommer Pep att få låna de spelare han vill. Dilemmat är att de inte får träna med A-laget och på så sätt lära känna de andra spelarna på planen.
Även om spelidén är densamma skiljer det bra mycket i intensitet och kvalitet mellan A- och B-lagen.

Men Pep känner ju killarna som är i fokus bäst sedan tidigare, och jag hoppas att han tar rätt beslut.
Tills annat är bevisat har han mitt fulla förtroende att göra bäst han behagar.
Trots allt är det han och inte jag som kommer stå till svars om något går fel.

Jag hoppas K9 blir vår nya Eto´o i framtiden, jag saknar redan lejonet faktiskt.
Var något(n) som fattades igår...
2009-08-20 15:56
The Reporter

Det var inte jag som skrev det utan Fotbollskanalen.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-20 15:51
Barcadinho.

Guddy kommer vara kvar säkert men för Henrique blir det utlåning säkert igen. Ville se han spela mer matcher synd!
Barcelona Mrfaariis
2009-08-20 15:45
good video
Barcelona Barcadinho.
2009-08-20 15:44
Henrik ”Henke” Johansson /

Jätte bra artikel. Tack för det.

Fullsats i Camp Nou, men glöm inte att barn och medlemmar går in gratis.
Det återstår att se om det blir mycket folk när vanliga biljetter säljs.
Jag är ganska säker på att publiksnittet kommer att öka nästa säsong och överstiga den 73 000 från i fjol.

Truppen är inte helt fastställd, trots presentationen igår. Det kan komma några förändringar fram till 31/aug så klart.
Jag kommer ihåg förra sommaren sista kvällen. Transfermarknaden var helt galen sista kvällen. Jag tror att det var 40 transfer sista kvällen, om man räknar de stora ligorna.

Jag undrar om Henrique och Guddy är kvar nu eller inte. Jag misstänker att de är kvar, eftersom folk har förstått att truppen är för smal. Och vem som kommer upp från de unga – vågar jag knappt och gissa. Det ser ut som många av dem har lika stor chans, men platsen räcker inte för alla.
Men någon back tror jag det blir, kanske Muniesa.

Jag hoppas att Benfica får ett bra resultat idag och att de hamnar i gruppspelet i Europaligan. Det är bra om Keirrison får erfarenhet av sådana matcher. Men jag är besviken att han inte är med i Barca redan nu. Alla kvalitetspelare behövs nu för att kunna fortsätta den underbara prestationen från i fjol.

Zlatan var väldigt nervös igår. Man såg tydligt på honom när han satt på bänken och när han kom in senare. Jag var lite förvånad, eftersom jag trodde att grabben var kul och kylig som djävulen. Men så är det inte tydligen. Tom sådana spelare får skakningar i knäna ibland.
Han får en ny chans på söndag.

Jag hoppas fortfarande på nya värvningar och vi får väl se om Txiki får napp på någon som många gillar (ja, tom Pep).
Barcelona Ciao-V
2009-08-20 15:43
K9 har själv valt att gå till Benfica. Han hade möjligheter att även välja e annan klubb i Portugal samt ett antal andra klubbar i Europa. Det har han sagt i en intervju.

Jag tror att han överskattar sig själv lite grann. Han inser nog tyvärr inte gapet mellan spel i Europa och spel i den brasilianska ligan. Det handlar ju inte bara om teknik utan även skillnad i fart, intensitet och taktisk spel.

Han borde verkligen välja en annan klubb med större möjligheter till få speltid.
Samtidigt beror det helt klart på honom själv, att han visar i träningarna att han har den kvalite som krävs att få speltid i Benfica.
Barcelona Mrfaariis
2009-08-20 15:41
jeffren kommer inte säljas men däremot kommer han att lånas ut.
Barcelona lameG^
2009-08-20 15:41
Mojito

Ah det skulle vara bättre men tror pep får ta hur många spelare som helst från B-laget. Varför ska det vara en överenskommelse mellan A och B laget att a-laget inte får låna spelare från b-laget. Det är ju samma lag dessutom ska ju de mesta fokuseras på A-laget och inte B.
Annons: