/spanien/barcelona/forum/17215.aspx/spanien/barcelona/forum/17215.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2009-11-22 13:49
Men shit vad ni har kort stubin allihop. Slappna och vänta på att nån blockar honom istället. Nu ligger ni snarare nära en block själva istället.
Barcelona Rambla - K9
Ämne: H.Alavi - R.I.P -
....
Den enda som gör bort sig här är du då du endast är här för att provocera.

Utan honom blev ni förnedrade av ett div 3-lag. Det är fakta.

Det är inte Madrids merit att de ligger 1p för i tabellen, utan snarare Barcas lite sämre matcher på bortaplan mot vissa lag där de bara kryssat. Ligan är knappast över bara för att Madrid toppa med 1p. Det som däremot är helt över är Copa del Rey för Madrids del.
Real Madrid ##adidas##
Rambla - K9

Inte en enda gång under förra säsongen hade vi vårt starkaste lag. För du kommer väl ihåg hur det gick 07/08. Då hade vi våra bästa spelare och det var exakt samma trupp som förra året.

Tack för mig.
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-11-22 13:48
##adidas##

Hur har jag gjort bort mig?
Menar du att en borta match mot Athletic är enkel?
Menar du att 1-0 seger mot Racing på hemmaplan är en övertygande seger NÄR det egentligen skulle vara 1-1?
Nej nej, nu är du det som har gjort bort dig.
Utan pajas domaren så hade ni fortfarande vart på 2:a plats.
Real Madrid ##adidas##
2009-11-22 13:46
H.Alavi - R.I.P -

Hahaha det är ju utan honom vi gått om er. Nu gjorde du bort dig igen.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-22 13:46
Lite gladare nyheter. Barça Atlètic vann bortamötet mot Vilajoyosa med 1-0. Enligt artikeln kan Thiago ha varit tillbaka (den är skriven innan matchen).
2009-11-22 13:42
##adidas##

Utan Cristiano har ni bevisat att ni är sämre än Alcorcon.
Pinsamt värre.
Barcelona petersays
2009-11-22 13:41
Ikväll är det cupmatch för Benfica mot "bottenlaget" Vítoria, så förhoppningsvis kan vi se Keirrison från start.
Barcelona Trippeln
2009-11-22 13:39
##adidas##

Och du ska se att Barca kommer våldta er på camp nou med alla avbräck och om vi förlorar(om jorden är platt,om jag blir bättre än messi) så ska jag fan inte skylla att vi hade skadade spelare som er jävla fjollor,ni kan bara skylla på det och dommare.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-22 13:38
Ämne: ##adidas##

Men v....
Precis. Dyra truppspelare på bänken som egentligen inte borde vara i Madrid utan spela som ordinarie i andra stora klubbar.
Barcelona Trippeln
2009-11-22 13:37
##adidas##

Men vafan det är klart barca är i kris nu din ****,vi har 5 nyckelspelare borta och vi har inga ersättare för de till skillnad för er som har 35 spelare per position!
Barcelona Rambla - K9
2009-11-22 13:34
Ämne: Frisk trupp? Kom ige....
Men lägg ner. Ni var chanslösa förra säsongen när bägge lagen ställde upp med starkast möjliga lag. Det såg hela Europa.
Real Madrid ##adidas##
2009-11-22 13:33
Frisk trupp? Kom igen nu då. Inte ska ni börja skylla på att ni har skadade spelare.

Eller hur lät det här inne förra säsongen då vi hade ca 40 skador unden en säsong.
Att vi ställde upp med b-laget i den första el clasico skulle ju inte spela någon roll enligt er.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-22 13:31
Ämne: Rambla - K9

Nej ....Det bästa vore om Kiev kunde kriga till sig ett oavgjort mot Rubin. Då står de på 6p inför sista omgången. Jag har svårt att se Inter tappa alla 3p på San Siro i en helt avgörande match. Fast det är klart, vinst för Inter på Camp Nou och det blir en helt annan historia. Då kan jag se Inter tappa poäng och tom förlora. Fast då tappar Inter gruppvinsten och det vill de säkert förhindra trots allt.
Barcelona Trippeln
2009-11-22 13:31
Men visst känns det OTROLIGT skönt att vi kan kryssa mot Inter?
Barcelona Trippeln
2009-11-22 13:30
H.Alavi - R.I.P -

Hahah ok :P
Barcelona petersays
2009-11-22 13:29
Apropå skador och transfers och trupp så har jag precis lärt mig att två av mina favoriter i Sporting, Moutinho och Veloso, har ett särskilt kontrakt med ett villkor som gör att utköpsklausulen endast är aktiv 15 maj-15 juni.

Låter som en väldigt mysko regler, men är självklart en bidragande faktor till varför det är så satans svårvärvat från Portugal.
Barcelona Trippeln
2009-11-22 13:29
Rambla - K9

Nej det är för läskigt och va beroende av andras resultat,ta en poäng mot Inter och vinn mot Kiev med en frisk trupp.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-22 13:26
Ämne: Rambla - K9

Enli....Korrekt. Vi kan även gå vidare på 3p men då är vi beroende av andra resultat.

Hur som helst. Vinst mot Inter ger oss ett ypperligt läge inför sista omgången att ta gruppvinsten. Nu är inte det det viktigaste utan avancemanget är ju så klart prio 1.
2009-11-22 13:25
Rambla - K9

Jo du har rätt, jag som räknade fel.

Trippeln

Får väl be om ursäkt! :)
Barcelona Trippeln
2009-11-22 13:25
Rambla - K9

Enligt mina uträkningar nedanför så är vi HELT OBEROENDE av andras resultat om vi tar 4 poäng,vi går DEFINITIVT vidare om vi tar 4 poäng.
Barcelona Trippeln
2009-11-22 13:23
Och jag har redan inkluderat att Kazan har en bättre inbördesmatcher.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-22 13:23
H.Alavi:

Du får ju tänka på att det är fler lag än Rubin och Barca som spelar i gruppen.

Tar Barca 4p så beror det ju på var de tar sina poäng. Oavgjort mot Inter innebär att Inter står på 7p inför sista omgången. Var har då Rubin för poäng inför den omgången? Om de vinner mot Dynamo Kiev så står de på 8p. Oavgjort Inter-Rubin innebär ju att något av lagen åker om Barca då får sina 4p på två matcher (vi kryssade mot Inter remember?). Skulle vi tom vinna mot Inter, så står ju Inter endast på 6p inför sista omgången. Ett kryss för Barca mot Kiev ger 9p och Inter kan bara komma upp i 9p de också. Inbördes möten ger fördel Barca. Vann Rubin mot Kiev har de bara 8p om de förlorar mot Inter.
Barcelona Trippeln
2009-11-22 13:21
H.Alavi - R.I.P -

Tyvär så har du fel,kolla på min tabell och jag har räknat ut alla möjliga scenarion.
Barcelona Trippeln
2009-11-22 13:20
Nuvarande tabell:

Inter 6
Kazan 5
Barcelona 5

Om barca tar en poäng mot inter samtidigt som kazan vinner så är tabellen följande:

Kazan 8
Inter 7
Barcelona 6

Och om barca vinner mot Kiev så kan ni räkna ut själva att ett av lagen kommer vara ett poäng under oss.

Vinner kazan mot Inter och barca vinner mot kiev är det följande:

Kazan 11
Barcelona 9
Inter 7

Om kazan och Inter kryssar är tabellen följande:

Kazan 9
Barca 9
Inter 8

Så vi kan konstatera att om vi inter vinner mot Inter så är förstaplatsen körd.
2009-11-22 13:14
Trippeln

Tyvärr så har jag inte fel, om både Barca och Rubin slutar på lika många poäng så är det Rubin som går vidare.
Barcelona Trippeln
2009-11-22 13:14
Barca-nist

Vi är inte beroende av andras matcher om vi tar 4 poäng och slutar med 9 poäng.
Barcelona Trippeln
2009-11-22 13:13
H.Alavi - R.I.P -

Tyvär har du fel ta fram blocket och börja räkna,tar barca 4 poäng är vi definitvt vidare.
Barcelona Barca-nist
2009-11-22 13:12
vinst mot Inter är det nästan enda alternativet för man vill inte vara beroende av andras matcher utan vinna på egen hand !
Barcelona barca kid
2009-11-22 13:11
Trippeln

Nej, jag tycker absolut inte att man ska bänka Zlatan. Men jag tycker att bojan är bättre från start. Men inte bättre än Zlatan.
Annons: