/spanien/barcelona/forum/17214.aspx/spanien/barcelona/forum/17214.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xavi_totalkontroll
2009-08-20 01:28
jag tyckte att Gai var bäst idag.

Vilken teknik han hade, oj oj oj ! hoppas att han får mer chanser att visa upp sig. klockren talang att se fram emot i framtiden jallafall
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-20 01:22
Vilket jävla tryck Jonathan har på bollen. Mäktigt skott!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-20 01:21
Dags o lägga sig då, hoppas alla håller en bra nivå nu! Bona nit cúles!
2009-08-20 01:20
Moe-_-

Ja, Xavi är ju hjärnan bakom våra anfall och Iniesta den kreativa delen så det är naturligt att mittfältet inte hade lika mycket boll idag. Messi fick komma in ofta i mitten för att transportera den vidare, men Thiago och Jonathan kommer en dag att mogna också och förhoppningsvis bli nästa mittfältsduo. ;)
Barcelona Moe-_-
2009-08-20 01:16
Gud vad man saknade Xavi och Iniesta. Utan de två känns det som om laget bara kan rulla bollen i sidleds.

Visca Xavi Y Iniesta
Barcelona Humphrey Bogart
2009-08-20 01:14
Barca gjorde allt de kunde ikväll men tyvärr så ville bollen bara inte in i målet. Frågar ni mig så tycker jag inte vi behöver någon ny mittfältare. Glöm inte att vi har Jonathan och Thiago som såg väldigt pigga ut idag.

Måste även ge Jeffren lite cred för det han gjorde i första halvlek.

Ta det lugnt när det gäller Zlatan. Han har precis kommit tillbaka från en skada.
adil,
2009-08-20 01:12
Människans kropp bestäms av information i gener. Alla har olika gener. Därför har vissa lättare att bli feta, svårare att bli smala, lättare att lägga på sig muskler och vise versa. Kroppen utvecklas tills dess att man nått 25 års ålder och allas i sin egen takt. Därför det tar sin tid tills undomarna i Barca får en stadig fysik. Man kan därför inte jämföra två spelares fysik, t.ex Gai och Balotelli, då de har sina egna typer av gener. De flesta spelarna som kommer upp från Barca-b är kortväxta också. Så man ska inte förvänta sig att en 18-åring under 1,80 ska riva ner ett stadigt PL-försvar. Dessutom ska inte en spelare under 18 kämpa med att lägga på sig muskler. Dåligt för kroppen.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-20 01:10
Hetfield

Som sagt, jag är verkligen ingen expert när det gäller fysträning, tvärt om. Jag lämnar det åt fystränare och läkare. Det är mest det sunda förnuftet som säger att man nog ska ta det lite försiktigt när det gäller att belasta ungdomar med för hård träning i de åldrarna. Dessutom så har ju varje enskild individ sina egna förutsättningar när det gäller att växa, hur man påverkas av hård fysisk träning mm.
Barcelona Messidinho_10
2009-08-20 01:09
Fredrik R

Det finns inte en chans att Pep låter zlatan hänga sådär utan att pressa nån mer match.
Barcelona Cocco
2009-08-20 01:09
Eto är nog en av alla barca fans favorit spelare.
Men grejer var att han vägrade komma överens me klubben om ett kontrakt så sportslig va de här de bästa klubben kunnde göra.
Annars hade eto gåt gratis.
Barcelona BlueRed
2009-08-20 01:08
Precis som Rambla - K9 skriver så behöver dem yngre spelarna tid för att bygga på sin kropp. Det är inte så att dem behövs så mycket i a-laget att dem ska börja ta pumpa upp sig rejält och få muskel problem.

Titta på en bild av Messi under hans första och andra säsong, han var inte så mycket större än Gai, men under dem 2-3 senaste åren så har hans muskler ökat markant och det tajmade han perfekt.
Barcelona Barcanist
Rambla - K9

Ja, förstår. Många omogna "fans", som dem kallar sig själva, som kritiserar och dömer ut som om dem satt med en spåkula i famnen, och kallar Zlatan för en flopp. Fy vad jag önskar att han gör minst 2 mål på söndag för att tysta alla dessa s.k "fans". Aja, nu ska jag slagga.

Bona nit cules och mogna maränger!
Barcelona Samuel Eto´o My Hero!
För allas info så har jag inte sagt att vi ska döma zlatan efter denna match utan om ni kollar på mitt tidigare inlägg så har jag skrivit att det är mycket kvar
Barcelona zederteg
2009-08-20 01:07
satt nästan o grät när spelarpresentatioen va....
sen satt man o bara vänta på andra halvlek för att se Ibra o Messi tillsammans.....svaret efter matchen lyder : En världsstjärna o en ny i laget som ändå finner varandra på ett konstigt sett i vissa lägen som inte finns säger ju bara att framtiden ser ljus ut...En som står på rätt plats bara man sätter den...finns inga ord efter den här här kvällen...!!!! Viva Barca !!! Viva Ibra y Messi !!!
2009-08-20 01:07
Alle #8 //
Vem är pucko? jag mena eto'os första la liga matchen din d****... Eto'o missade ett läge i lazio matchen som råkade vara supercups matchen. Läget skapa han helt själv genom att lura lazio försvararna när de passa hemåt.

Han gjorde mål utan någon playmaker. Dessutom missa zlatan ett par chanser och vi förlora också idag så schhh!
Real Madrid Fredrik R
2009-08-20 01:06
Hetfield

Jojo, det är en sak att förvänta sig lite intresse för det defensiva arbetet och åtminstone grundläggande taktisk press, det är en helt annan sak att förvänta sig att Zlatan ska göra precis samma jobb som Eto'o. Det kommer han aldrig någonsin göra. Men en defensiv insats likvärdig Messis kan man förvänta sig och den defensiva nivån Messi håller är extremt mycket högre än Zlatans.
Barcelona Disco Stu
2009-08-20 01:05
@Fredrik R

- Man brukar ju säga att regler är till där för att brytas. Så visst fan kan man göra undantag. Är du ett jävla monster där framme och forcerar sönder dina motståndare vid varje anfall, så kan du ju sitta ner i en mjuk fåtölj tills du får bollen igen. Det har man fanimej förtjänat.

Frågan är bara, är Zlatan denne monster?! Återstår att se...

Mvh:
2009-08-20 01:03
Ska försöka snoka runt i forumet lite nu (inte det lättaste pga så mycket inlägg senaste timmen) och rensa lite.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-20 01:02
Visca Zlatan! Hans tid kommer på Söndag.
Real Madrid Fredrik R
Disco Stu

Dra inte alla över en kant, det finns lika mycket unga naiva testostronstinna killar här inne som inne hos oss. Det var massvis av småbarn som hånade oss när vi förlorade emot Juventus, som om den matchen bekräftade att våran satsning officiellt var ett fiasko. Dessa typer finns självklart inne hos oss också. Ryggklappande, bekräftelsesökande individer med mindervärdighetskomplex som tar alla chanser de får för att förstärka sin egna identitet.

Det är samma typ av killar som nu sitter här och tror att världen gått under för att ni förlorat en träningsmatch som sitter inne hos oss och gottar sig i "eländet".
Barcelona Hetfield
Rambla

Rätta mig om jag har fel, men är det inte lite väl farligt att satsa på alltför mycket styrketräning om man är under 18, föratt kroppen är fortfarande under utveckling, men jag antar att efter 20 års åldern så är det dags "host" Messi...
Gud är störst! - Pep el rei!//
Problemet är att jag inte skriver så endå blir jag attackerad.

Jag orkar inte vara falsk jag tänker inte leka att jag vill att zlatan ska lyckas detta är ett forum och jag har min åsikt.

Jag bryr mig inte om zlatan så mycket rövslickande han fått för att inte vara svensk är sjukt, eto'o har hånats på alla forum jag varit på alla neutrala då.

Det är klart att jag blir påverkad av det, hade inte barca bytt bort honom hade jag inte varit så sur men man blir enkelt påverkad. Jag hoppas folk inser att eto'o inte abra kan klara sig med messi xavi ect.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-20 01:00
Barcanist

Jag vet att du inte kritiserar, men just i kväll är det väldigt rörigt med många ogenomtänkta inlägg, sorry. Jag tror att man är rätt så försiktig att med styrketräning när spelarna är så unga som Gai, som inte har växt färdigt riktigt ännu. Det finns säkert en plan för alla ungdomar när det gäller kost, muskelträning osv. Det måste få ta sin tid och olika lång tid för varje enskild spelare.
2009-08-20 01:00
Dizzy

Haha, nejdå. Bara alla håller en bra nivå så behöver jag inte vara en tjurig moderator. ;)
Barcelona Hetfield
2009-08-20 00:59
Fredrik R

Ärligt talat, hur idiotiskt det än låter så tror jag inte att Zlatan har viljan/konditionen föratt göra det Eto'o gjorde, de är helt enkelt olika spelartyper, man kan inte begära alldeles för mycket av en spelare.
Menar inte att Zlatan är dålig för det, men de är helt olika spelartyper, t.ex: Zlatan behöver ha boll, medans Eto'o behöver springa

Eto'o sprang runt i 90 minuter, tror att han joggade runt under halvleks pausen...
Barcelona H.Alavi - R.I.P
2009-08-20 00:59
Så här sammanfattar jag dagens/gårdagens match:

1. Tycker att våra unga talanger vågade visa upp sig idag, bland annat Gai och JDS.
Stort plus till alla!
2. Bolltempot var lite si så där, men vi ska inte glömma att våra spelfördelare Xavi och Iniesta saknades.
3. Zlatans debut var helt okej, i och med att han försökte visa sig och slänga sig i luftdueller så får han godkänt av mig. Tycker att det är patetiskt av många av er att kritisera en spelare efter 45 minuters spel efter en comeback på 2-4 veckors handskada.
4. Mittfältet var lite ur balans då när Yaya klev ut, vi tappade tyngden i mittfältet, någon som definitivt saknades i andra halvlek. Återigen Xavi och Iniesta saknades.

Är helt övertygad om att Zlatans söndagsmatch (eventuellt från start) kommer få igång honom.
Det tar lite tid o anpassa sig till Spansk fotboll.

Bona nit Culés.
Barcelona Barca-nist
2009-08-20 00:58
Gud är störst!

ohh lord

;D
Barcelona Hetfield
2009-08-20 00:57
Det behövs lite struktur och klass här, folk börjar dra ner forumet genom meningslösa one-liners som bidrar med 0

Ta fram hårdhandskarna herr och fru moddar!
Barcelona Barcanist
2009-08-20 00:56
Rambla - K9

Du kanske tycker att mitt första inlägg riktar kritik mot Gai, men så är det inte. Han är en riktigt bra spelare och jag skrev bara att jag tycker att han bör spendera lite mer tid i gymmet eftersom att han förlorade varenda närkamp idag. Du skyddar fan Gai som om han vore din son, ta de lugnt.

Edit: Dessutom skrev jag det första inlägget med ett ":p" i slutet så du bör väl förstå att jag inte menade fullt allvar. Jag menade inte att han ska deffa sönder sig.
Real Madrid Fredrik R
2009-08-20 00:56
Hetfield

Klart man inte kan ge en rättvis bedömning efter en halv match, många här inne klagar ju på Zlatans offensiv, vilket jag inte förstår alls, jag tror han kommer vara nyttigare för er offensivt än Eto'o var när han anpassat sig. Jag följde bara upp min negativa misstanke om Zlatan i defensiven nu när jag sett honom spela lite med er. Jag säger inte att han inte kan lära sig, jag säger snarare att han nog måste anpassa sig för er skull. Zlatan är stor, men tillräckligt stor för att få undantagstillstånd i Barca när Messi, Henry, Xavi och Iniesta inte har det?
Annons: