/spanien/barcelona/forum/17212.aspx/spanien/barcelona/forum/17212.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-14 00:39
Det behövdes 7 turneringar innan något lag kunde slå ut oss. Sug på den culés. ;)
Barcelona ¡Barça!
2010-01-14 00:37
tano

Jag erkänner, och vet du vad det är som saknas? Yaya Toure... Busquets passar närmsta spelaren 90% av tiden, det håller inte tyvärr. Fattar inte hur Pep tänker här
Barcelona Mojito
2010-01-14 00:37
Jenssa

Please,

Barcas backlar är inga Steve Bruce-typer som slår upp bollen på läktaren så fort de känner lukten av en motspelare.
De vill spela sig ut ur situationer och ibland får de inte tillräckligt med alternativ vilket kan få det att se darrigt ut.
Det ligger inte i blodet, finns inte på pappret och du får tycka att det är dåligt om du så vill.

och, lika roligt som du tycker Iniestas och Xavis tiki-taka spel är, lika kul tycker jag det är med sidledscarrick, buffelrooney och flåsfletcher.
Barcelona Trippeln
2010-01-14 00:36
Vad är chansen att Sevilla inte förlorar med mer än 4-0 till helgen.

Oddset att sevilla vinner,kryssar eller inte förlorar med mer än 2-0 är x(oddset existerar inte)
1.0 4-0
1.01 5-0
Barcelona tano
2010-01-14 00:36
Ämne: Jag tittar inte myck....
Förlust och nära att åka ut? Ja visst så borde alla lagen spela. Det var mest slumpen som avgjorde att dem gick vidare och inte Barca.

En liten poäng dock att Barcas spel har låst sig en del och det blir riktigt segt ända från backlinjen. Men när det går bra är passningsspelet en fröjd att skåda. Erkänn eller var en hater! :)
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-01-14 00:35
Hatten av för Sevilla.

Går man ur segrande ur striden i sammanlagt två omgångar så förtjänar man gå vidare klart.

Förresten inget konstigt med deras maskande, jag skulle ha gjort samma sak om mitt lag mötte ett lag av Barças kaliber.
Man vinner inte för evigt.

Till helgen blir det överkörning på Camp Nous gröna gräsmatta.

Visca Barça y Visca Catalunya
barcbåt
2010-01-14 00:34
Ämne: Vad är oddset på att....
1.23
Barcelona Trippeln
2010-01-14 00:34
Puta madrid! Visca barca!

Nu tar vi ligan och gör det bästa,kom igen grbbar det är bara cupen.Jag är helt säker att det skulle nästan bli samma uppståndelse om vi vann dubelln i år.
Real Madrid jensaaa
2010-01-14 00:33
Nu har jag nog gett mig in i en lång diskution.. får skylla mig själv.
Barcelona Piquénbauer
2010-01-14 00:32
Bra sagt till helgen bjuder vi på KROSS.. förhoppningsvis :)

Mer av Bojan och Pedro tack snälla Pep.
Barcelona Mojito
Vad är oddset på att Pep bjuder Zlatan på middag inom en snar framtid???
Barcelona tano
Ämne: tano//

Håller me....
Så kan det vara, frågan är dock om Pep vill ta en sådan chansning eller om han kommer satsa mer på ynglingarna. Framtiden får utvisa...
Barcelona Trippeln
jensaaa

Du kan ju kolla hur barcas 1-0 komm mot madrid?
Real Madrid jensaaa
2010-01-14 00:30
Jag tittar inte mycket på spansk fotboll, nej, mest när Ronaldo spelar. Av den enkla anledningen att det är tråkigt. Det går sakta, de sämre lagen säljer sig rejält genom att försöka spela offensiv fotboll, för att inte prata om det passiva försvaret. Men tycker man det är kul att titta när Xavi och Iniesta spelar bollen i sidled av en radie på 2 meter så. Det är väl upp till var och en.

DOCK så ignorerade Sevilla totalt det och satte press i stort sett matchen igenom, och titta hur de gick!

Jag säger fortfarande inte att Pique är en dålig back. Jag sa att han var dålig under press. Ovana kanske, vem vet. De var väl mer Puyol som dominerade i El Clasico.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-14 00:29
Ämne: Hur som helst, i kvä....
Du är inte ensam om det.

Bona nit Culés.
2010-01-14 00:28
Hur som helst, i kväll måste man vara stolt över grabbarna. De gav allt i andra halvlek. Vi är ett stolpskott från att gå vidare. Små marginaler och de kan man inte alltid ha med sig. Som jag ser det är det misstag från Barca i första mötet som tar Sevilla vidare. De har ingenting på oss annars. De klarar aldrig av att pressa oss som vi gjorde i andra halvlek. De får leva på sina omställningar och Barcas misstag. I helgen hoppas jag på kross.
adil,
2010-01-14 00:28
Smogen

Han har alltid varit en snabb spelare med boll och visst kan han fortfarande smickra en cule då och då med en dragning. Men som du säger har han tappat mycket av sitt härliga skott. Strumprullarmannen har man lust att kalla honom ibland. Sen är han heller inte längre den mest idealiska spelare för att passa in i Barcas tiki-taka spel.
Barcelona ★Barca★
2010-01-14 00:27
Barcanist

Du har helt rätt. Sevilla käka upp Real. Det kommer dom säkert göra igen.
Barcelona Larsson1333
Undebart att se puyol. Gör bra match efter match, helt omöjligt hur chyg ska bli en ersättare där de enda han kan matcha är håret.

Känns dock som vissa punkter behövs förbättras:
* Messi måste enligt mig hålla kanten bättre, tar föör mycket plats annars
*Zlatan måste komma mer till sin rätt och bli jämnare, helt ur matchen idag t.ex.
*Toure måste stanna, få en bra rotation och han är viktig för laget. Inget ont om busqets men han är ung!
*Henry måste skärpa sig ordentligt, frågan är inte om redan nu pedro och bojan ska få mer chanser istället för henry. Henry får gärna stanna som backup för mig
Barcelona ¡Barça!
FC Barcelona en Mi Corazon

Varför tog du åt dig? Börja inte med personliga angrepp nu när vi bara diskuterar, kunde du inte komma på ett vettigt svar? Man förstår ju inte ens vad du skriver.. 20+ matcher vad? du bara mumlar utan att säga nåt. Ja precis, ditt uttalande om zlatan var felaktigt, deal with it.. God Natt
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-01-14 00:26
tano//

Håller med dig. Det har låst sig rejält för tity. Det värsta är att hans nuvarande formdipp inte har med åldern att göra. Han tar sig till avsluten och spelar fortfarande bra. Självförtroeendet är dock i botten. Pep borde ta tag i det för målskytten Henry finns ju därinne någonstanns. Killen börjar mer och mer påmina om den spelaren han va i juventus innan Wenger tog honom under sina vingar. Han spelade även där på kanten och glömde av allt vad målskytte heter. Wenger ändra på allt det. Satte honom centralt och gav honom självförtroende genom att tro på honom hur dåligt det än gick til en början. Det är kanske inte det Pep borde göra men om det är något man lärt sig av Henry genom åren så är det att han växer med ansvar. Vi borde låta honom börja ta frisparkar och någon straff då och då så han känner sig mer delaktig. Då tror/vet jag att det andra lossnar av sig självt.
barcbåt
2010-01-14 00:24
Ämne: Om man ska vara krit....
indeed. var lite lasse lagerbäck-stil att byta lite sådär när matchen i princip är slut ;)
Barcelona tano
Ämne: Ämne: Ärligt ....
Jag håller med till viss del. Det finns tillfällen då han stannar upp anfallet för att han försöker hitta spelväg och tar för mycket tid på sig. Att han ska begäras dra snubbarna från stillastående när det som oftast är två direkt i hälarna när han får bollen är nog lite för mycket begärt oavsett vem det är.
Fast det ska inte glömmas att han även hittar gyllene framspelningar från liknande position, men detta kräver även att det finns medspelare som är på väg mot mål, vilket det sällan är om han får bollen högt upp.
Men bättre kan det definitivt bli. Antagligen behöver han lära sig röra mot nya ytor också eftersom han verkligen inte får bollen då han vill ha den, som det ser ut.
Villarreal Grande Messi!
Men fan.. Märk ord.

Ännu bättre då ju. Vi vinner en match men ändå vill vi värva Rooney? Patetiskt. Henry var pigg idag, piggare än på länge.
Barcelona westinho
jensaaa

Piqué köptes för framtiden, ingen trodde att han skulle bli startman så snabbt. Han är en världsback utan tvekan, om du ändå tvekar kan du kolla in hans match mot Real Madrid (6-2) på youtube.
Barcelona Barcanist
FC Barcelona en Mi Corazón

Sevilla åt väl upp Real Madrid i ligan om jag inte minns fel ;-)
Barcelona Smogen
2010-01-14 00:23
Zlatan kom verkligen inte till sin rätt idag, slog bort flera passningar, gjorde fel beslut och fick dessutom inte rätt bollar. Han måste prestera bättre.

Henry däremot ägde ju faktiskt sin kant, det som fattades var ju inläggen och skotten. Han har ju tyvärr glömt hur man skjuter en boll, men han var ändå bra idag. Men visst, han spelar inte i Barcelona nästa säsong...
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-01-14 00:22
¡Barça!

Man har 20+ matcher på sig att fixa El Clasico, och dessutom så skulle Sevilla äta real madrid. jag tänker inte fortsätta slösa min tid med dej,Interista som det står på din profil. Vad hände hussen byta Milano mot Barcelona och hunden följde med?

God natt
Barcelona Hetfield
Canaletes

Det är för att Jarelind var helt magisk idag, en fröjd att lyssna på honom, slår Jesper

Jag är så glad att Puyol är så bra, många pissade på honom tidigare, men nu får vi se varför han är lagkapten
jensaaa

Ta en titt på CL-finalen. Barca har två mittbackar, en reserv i Yaya som egentligen inte är ordinarie mittback, som klarar av uppspel. United har två mittbackar som ägnade sig åt att spela bollen tillbaka till sin målvakt under stora delar av matchen. Se sedan hur de två målen kom till. Utspark från van der Saar, bolltapp och vips omställning från Barcelona.

Piqué en är spelande mittback, han slår hårda och svåra pass rakt upp i banan och ofta till rätt adress. Det finns en orsak till att han kallas för Piquenbauer.
Annons: