/spanien/barcelona/forum/17210.aspx/spanien/barcelona/forum/17210.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-20 13:27
Karamba

Egentligen så är det inte nån träningsmatch, det är en trofé som Barcelona varje år siktar på att vinna. Fansen ser också varje år fram emot denna match, då den spelas för Barcelonas grundare Joan gamper. Men nu när det blev förlust så ska man inte ta det på liv och död.
Barcelona Ciao-V
2009-08-20 13:26
Nämen, man ska inte gnälla om det. Vill bara säga att Maxwell kommer inte att konkurrera med Abidal i ordinare platsen. Han är bänkspelare. Sådana behövs ju också.
Barcelona Karamba
2009-08-20 13:24
Vid förlust talas det om träningsmatch. Vid seger som en trofé. ;)
2009-08-20 13:23
Ja, många pratar bara om Muniesa(som jag också verkligen gillar) men Fontás imponerar på mig också, han har också en utmärkt bollkontroll och ett lugn med bollen som bara La masia produkter har. Du sa det rätt, framtiden ser sannerligen ljust ut. ;-)
Barcelona el Flaco
2009-08-20 13:21
Om matchen igår så tycker jag att Fontás, JDS och Thiago överglänste samtliga andra på plan. Kul att se att de tog för sig, framtiden ser minst sagt ljust ut.
Barcelona Ciao-V
2009-08-20 13:20
Ämne: Barca behöver minst ....David Silva skulle verkligen vara välkommen. Han skulle passa som handsken. Vet dock inte om det går att förhandla med Llorente längre.

Har för mig att jag har läst att Pep och sportchefen har sagt om det ska komma nya förvärv så ska det vara spelare med kvalite. Spelare som kostar lite mer.

Var personligen väldig missnöjd med Maxwell igår. Han passade bollen tillbaka alldeles för mycket istället för inlägg framåt. Han tillför inte mycket mer än vad Sylvinho tillförde till laget. Sylvinho hade bättre inlägg framåt och bättre skott. Men man kanske inte ska begära mer av honom. För mig är han bara en påfyllnadsspelare. Inget annat.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-08-20 13:16
90+4 minuter sömpiller igår..synd om publiken. hade förväntat mig en starkare elva och inte byta hela laget i halv tid typ:

valdes
Alves muniesa piqué maxwell
Touré
thiago keita
messi bojan jeffren

sedan in i andra: Zlatan mot bojan, jds mot thiago,pedro mot messi, henrique mot muniesa

förövrigt tyckte jag maxwell gjorde en stabil insats såg fan bättre defensivt ut än abidal..tycker abidal blir lätt bortgjord, en riktningsförändring och han är efter.

+: thiago, gai (lite ego men vfan, tog för sig), maxwell, zlatan (tyckte han gjorde en bra debut, han fick ju knappt några bollar att jobba med, han gjorde ju löpningar helatiden men ingen passade, då de unga mittfältarna ville showa,messi var den enda som fattade att passa)
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-20 13:16
Benfica spelar idag. Ska bli intressant att se Keirrison.
2009-08-20 13:04
Jag har en känsla på att det kommer komma en värvning till, frågan är dock vem och vilken position?
adil,
2009-08-20 12:53
Marknaden är väldigt begränsad nu, finns inte mycket att gotta sig i. Pep har klargjort att han behöver en spelare till. Får han den spelaren så får han den, annars får det vara. Det är uppenbart också hur stort tillit han har för sina juniorer. Uppenbarligen större tillit än för Hleb och Keirrison. Det är ju bra att han lyfter fram juniorerna men samtidigt känns de som att man balanserar på en skör tråd. Känns inte alltför bra i skrivande stund.. In med någon!
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-20 12:47
Barca behöver minst en spelare till och det är en dröm om han skulle komma. David Silva vill jag se i Barca. Kan spela i mitten och vänsteranfallare. Vad tycker ni?
Tobinho112
2009-08-20 12:40
adil//

Jag förstår det, Keirrison och Hleb hade behövts, trots att flera av ungdomarna var riktigt pigga igår, speciellt Gai! :)

Men som sagt, Barca måste förstärka med minst en ny spelare, frågan är om Pep vill det. Han tycker antagligen att laget är komplett.

Vad tycker ni, vilken ny spelare skulle Barca behöva?

Skulle ju som sagt vara nice med Cesc, men han stannar ju i Arsenal :(
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-20 12:39
petersays

Thiagos axelpass var underbar. Fick en känsla att Ronaldinho var på plan. För han brukade göra såna tricks:)

adil, Håller med dig hade också velat att Hleb fick åtmindstånde en chans till. Kolla på Henry han var inte grym i början men nu har han kommit igång.
adil,
2009-08-20 12:30
Känns som att vi hade behövs Keirrison i laget iår. Hleb också. Alla dessa utlåningar, men inga ersättare. Jag begriper det inte.
Ratzi
2009-08-20 12:29
Angående Zlatans medverkan på Söndag så ser jag hellre att han står över tills handskadan är läkt ordentligt. Kändes som att han undvek närkamper igår ( undantaget när han fullkomligt mosade Dunne i en nickduell ).

Vi behöver en Zlatan som går in 110% i alla närkamper och visar vilken best han är. Är inte handen bättre tills på Söndag ser jag hellre att han står över än att han ska behöva springa runt och inte kunna gå in ordentligt i närkamper.
adil,
2009-08-20 12:26
Fredrik

Jo, jag håller med. Robben är en dribblare i Messis klass och har också ett skott som kanske är bättre än Messis. Där tar det också stopp. Antingen har han ingen spelförståelse alls, eller så går han 110 % på sin intution, kör bara på som en raket, dribblar och skiter i det andra, jag vet inte. Han får ut något bra av det iallafall, förutom när han väljer att passa hehe.
Men håller nog inte med om att Robben skulle vara en bättre spelare än Ribery. Skulle vilja säga att Ribery är en mer komplett spelare. Dock vet jag inte om Ribery skulle göra Real bättre än vad Robben gör, då ni har ett flertal andra individualister som kompenserar det Robben saknar.

Ja de som säger att Ronaldo är världens bästa dribbler har spelat för mycket Fifa. Finns många spelare jag håller som bättre dribblers. Förutom Messi och Robben t.ex Ribery, Iniesta, Agüero m.fl. Ronaldo har en sanslös teknik men är ingen sån som kan åka slalom mellan spelarna direkt. Fysiken och snabbheten räddar honom som du säger.
Barcelona petersays
2009-08-20 12:19
Jag ser många talanger i barca b. Muniesa, Fontás, Gai, Thiago, Jeffren, Jonathan. Jag hoppas alla dom stannar kvar inom klubben och går up i a-laget.

Och visst var Thiagos axelpass igår grym!
Barcelona tribente_magico
2009-08-20 12:17
Thiago Alcántara kommer bli hur jäkla bra som helst som många säger, det man såg av honom går var grymt bra. Vad är det för självförtroende killen visar upp?!, han axlar iväg en passning som går direkt till en medspelare det första han gör.

Jag går så långt så är det nån av la masia spelarna som blir riktigt stor så är det Thiago, han hade det där lilla extra.
Barcelona petersays
2009-08-20 12:12
Jag skulle också gärna se J2S och Thiago spela mer i a-laget, och Guddy har gjort en riktigt medioker (om inte dålig) försäsong. Jag är bara rädd att det kommer bli mycket bolltrillande med bara offensiva mittfältare som Iniesta, Xavi, Thiago och Dos Santos. Ingen av dom har fysiken att bryta igenom riktigt. Bra på att passa och på att dribbla, men jag ser gärna nån med lite kropp också. Då finns ju Keita, men hans försäsong har varit precis lika dålig som Guddys och han stod för ett par riktiga missar igår. Nu har vi ju Henry och Zlatan där framme som är lite längre och mer fysiska, vilket är bra - så det inte blir smurfkedja av exakt hela offensiva delen av laget. Tycker också att Jeffren verkar en hel del starkare i fysiken än t.ex. Pedro/Thiago/Gai/Jonathan/Bojan vilket ytterligare talar för att promota honom. Vågar gå in hårdare i dueller och kan även växa i huvudspelet, han vann ju en del nickdueller igår mot citys försvar.

Ser fram emot när Keirrison kommer vara en rotationsspelare i laget nästa år (om nu inte han också lånas ut i flera år), någon med extrema strikeregenskaper, som går direkt på avslut när han får bollen i boxen. Visst ser det fint ut med alla dessa spelmål och kortpassningar, men Keirrison känns mer som Eto'o. Ta emot bollen, vända om och skjuta.
Real Madrid Fredrik R
2009-08-20 11:56
adil,

Jag tror Kaká kommer vara vår starkaste lysande stjärna när säsongen är över. Likt hur Zidanes status förstärkes när han dagligen spelade med Ronaldo, Figo och Raúl, man såg ännu bättre vilket spelsinne han hade även jämfört med några utav världens bästa.

Robben är väl det enda hos Real Madrid som Johan Cruyff inte har någonting negativt att säga om, han har ju personligen utnämnt honom till sin arvtagare och sagt att "Robben är den enda holländska spelaren som spelar helt och hållet på intuition". Gräset är ju dock alltid grönare på andra sidan för folket i styrelserummet och det skulle inte ha förvånat mig ifall man lagt stora pengar på att ersätta honom med Ribéry som i mina ögon inte är bättre än Robben. Jag anser att Robben är världens näst-bästa dribblare efter Messi (Ronaldo är faktiskt inte en speciellt bra dribblare, hans finter leder sällan till något och är mest till för att underhålla publiken, hans styrka ligger i fysiken och psyket) och är överlycklig över att han stannar.

Enda fördelen med Ribéry är väl att man skulle kunna döpa trion Ronaldo, Kaká och Ribéry till klatschiga "den onde, den gode och den fule". Ungefär lika roligt i idén som erat fantastic four, men rent praktiskt ser jag inga direkta fördelar.

För att återgå till detta forums huvudämne (Barcelona), så tycker jag eran trupp ser något tunn ut med tanke på att ni hypotetiskt kan spela hela 65 matcher den kommande säsongen ifall ni går hela vägen i alla tävlingar. Eran startelva är förmodligen fortfarande världens starkaste även ifall vi kan utmana när vårt lag blivit samspelt, men på bänken ser det inte helt ljust ut, talanger i all ära. Förstår inte varför man lånar ut så många spelare. 65 matcher...
Real Madrid Almeida!
2009-08-20 11:44
adil

Zlatan gjorde faktiskt bara 2 straffmål förra säsongen så det är rätt så imponerande. Zlatan är absolut ingen eto'o. väldigt sällan man ser Zlatan göra dom fina djupledlöpningarna. Han står helst stillastående och utför sin konst! Han gör också väldigt sällan lätta mål. han kryddar alltid till det med något extra. Som Mourinho sa efter halva säsongen förra året "Zlatan måste börja göra fulare mål"

Jag är ett Interfan och är riktigt nöjd med Zlatan affären då Inter faktiskt har för en gångs skull fått ett passningsspel som är bra.
Barcelona Mojito
2009-08-20 11:39
Varför fick juniorerna så mycket speltid igår?
Jo, därför att de kommer att få mycket speltid över hela säsongen och behöver få chansen.
Barca lär ju inte värva något nytt eller..?
Och det är väl detta Pep inser.

För övrigt var det här mer en jippomatch och det var mer show innan än under matchen.

Resultatet eller spelarprestationer bryr jag mig mindre om, Barca visade ju i helgen att man plockar fram det när det som bäst behövs.

Nej, Zlatan sa det ju själv, han var tagen av välkomnandet och satt väl och var lite nervös på bänken innan han kom in.

Tycker det ser riktigt intressant ut inför säsongsstarten.

Det enda som saknas är en erfaren mittfältare som kan backa upp ungdomarna i de mindre matcherna.
En Jonas Thern(typ) hade inte varit helt fel.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-20 11:37
Hoppas Ibra startar på Söndag det han behöver är matcher. Han kommer komma igång ska ni se:)
Barcelona westinho
2009-08-20 11:30
oslonicke

Tyckte faktiskt att matchstället var snyggt, men jag kanske är ensam om att tycka det =/.

Hursomhelst.. Thiago Alcántara är hur bra som helst. Vi behöver inte köpa någon Fábregas, vi har ju Thiago som kommer bli bättre än Cesc. Han har ett unikt spelsinne och hans passningar är en blandning av Decos/Xavis. Jag hoppas verkligen att Pep flyttar upp honom, tycker han är bättre än Dos Santos (som även han borde bli uppflyttad).

Jag ser hellre dessa unga diamanter bli uppflyttade än att köpa in någon dyr spelare som har svårt att anpassa sig. Både J2S och Thiago är ljusår bättre än Guddy, så han kan gärna dra till West Ham ASAP.

Förövrigt så imponerar även Fontás på mig. Vilket lugn, styrka, passningsskicklighet.. Lyxproblem för Pep.
oslonicke
2009-08-20 11:15
någon mer än jag som tyckte matchstället var............. jobbig?

Barcelona Xaviii
2009-08-20 11:15
Förlusten ska ses som en väckarklocka för laget så vi startar ligan på ett bra sätt och så vi inte flyger på moln.
adil,
2009-08-20 11:03
Fredrik

Låter lite oroväckande. Det är faktiskt en spelare jag fasar, när han var som bäst då. Han var nästan bättre än Messi och Ronaldo när Milan vann CL 2007.

Kanske var miljöombytet det enda som behövdes för Kaka. Han har säkert mycket kvar och ge, och bör inte jämföras med hur Ronaldinho helt plötsligt blev mätt.

Rätt gjort också att behålla Robben. Förstår inte hur ni kom på tanken och sälja honom ens. Verkar som att han blivit kvitt skadeproblemen lite. Men det hade väl vart bye bye direkt om Ribery nappat på Perez spö.
Real Madrid Fredrik R
2009-08-20 10:44
adil,

Kaká spelade fantastiskt igår, han är definitivt den som anpassat sig snabbast av våra "galacticos". Han spelade med ett leende på läpparna och bjöd på en hel del godbitar. Hans assist till Granero var fotbollsgodis, innan Higuains mål så hade han en 50-60 meters löpning innan han la en perfekt djupledsboll till Robben som assisterade Higuain. Sedan så gjorde han ju mål, dock på straff. Allt det kombinerat med en del härliga små dribblingsnummer, fina passningar och förvånansvärt hårt jobb i defensiven imponerade stort på mig.

Ronaldo och Benzema underpresterade rejält, ändå så vann vi med 5-0 tack vare Kaká och Robben.
adil,
2009-08-20 10:30
Fredrik

Hur går det för Kaka? Kommer han upp i gamla goda tiders standard tro? (Lite Skraj)
adil,
2009-08-20 10:21
Rei

Du har nog tittat för mycket på Barca förra säsongen. Xavi och Iniesta verkar ha rört om riktigt ordentligt där uppe på dig.
Annons: