/spanien/barcelona/forum/17202.aspx/spanien/barcelona/forum/17202.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-08-21 14:59
"Robinho y Higuain"

Ledsen att du nu tog åt dig. Jag påstod inte att det var du som hoppade på en annan madridista om du läser en gång till. Nu var inte det själva poängen.

Ok, kan du vara snäll och förklara för mig på vilket sätt det har att göra med huruvida jag tror att mina kunskaper inte kan mätas med andra, när det handlar om att jag ber sluta att bråka om struntsaker. Eller var det en kunskapstävling ni höll på med?
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-21 14:58
Visca Barca!
Real Madrid "Robinho y Higuain"
2009-08-21 14:50
Rambla - K9

Du är svår att förstå sig på, Jag sa vad jag tyckte hoppade inte på honom på nått sätt.. Nu brukar jag inte skriva här så ofta men det känns som att du tror att du är boss här inne och dina kunskaper inte kan mätas med andras..
Barcelona Napao
2009-08-21 14:44
Jag fattar inte att folk orkar med Alves är inget ramos är bättre har folk så tråkigt?
Länktips: www.sport.es
Barcelona Rambla - K9
2009-08-21 14:43
Ämne: Jag tycker också det....
Jag syftade inte enbart på madridistas. Fast kommentarer som "Cut it off, Roberto Carlos är 1 med hästlängder.. " kan vi vara utan. Vem bestämmer att just han är nr 1 med hästlängder? Du?

En annan tycker annorlunda och blir påhoppad över att han minsann inte kan vara en äkta madridista. Jag vet inte vad han är och bryr mig heller inte men vem är det som bestämmer vilka som är äkta madridistas eller inte?

Till sist, måste ni ta era meningsskiljaktigheter här?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-21 14:40
När ska alla fatta att ni aldrig kommer komma nånstans med alla dessa jämförelserna hela tiden? Hur mycket ni än diskuterar om det så kommer ni aldrig att övertyga nån att tex Ramos är bättre än Alves eller vice versa, diskutera det visst men det blir alltid för mycket och till sist så rinner det över. Man blir så trött på detta, samma sak varje gång!
2009-08-21 14:38
Jag tycker också det är tråkigt med det där idiotkommentarerna.. Men så tråkigt att de flesta här inne ska underskatta Madrid fansen när man själv inte är så mycket bättre.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-21 14:35
Vad går de här idiotkommentarerna egentligen ut på? Ni ungar gillar verkligen det här med att föra "krig" på internetforum va?
2009-08-21 14:31
Snälla, "Valdes är inte så långt efter Casillas", "Buse är bättre än Lass"..

Ska tilllägas att jag inte skrev det för att håna Buse elr Valdes utan för att förstå att ni inte ska tror att vi är mer enögda än er och inte kan erskänna att en barca spelare är bra..
Emilo Perez
2009-08-21 14:27
Tror inte någon här är intresserad av hur mycket madridista ni är, så lägg ner diskussionen om detta nu det är ett Barcelona forum! /RED
Barcelona Humphrey Bogart
2009-08-21 14:26
Det är väl inte så att man häpnar när man ser att maränger tycker Maicon är bättre än Alves eller?

Barcelona el Flaco
2009-08-21 14:25
Ser att vissa marängers känslor har blivit sårade. Komiskt.
Real Madrid Pierre13#
2009-08-21 14:23
Tror inte någon här är intresserad av hur mycket madridista ni är, så lägg ner diskussionen om detta nu det är ett Barcelona forum! /RED

Barcelona el Flaco
2009-08-21 14:17
Jag tycker Alves och Maicon är ungefär lika bra. Alves är kanske lite mer av en dribbler och mer spektakulär i sitt spel, men Maicon är å andra sidan mer stabilare i det defensiva spelet. En smakfråga i mina ögon och om Dunga föredrar Maicon, so be it.
Emilo Perez
2009-08-21 14:14
Seriöst bara föratt man är Madridistas så får man verkligen erkänna att Alves är bäst genom tiderna snälla kolla han är ju fjärde anfallaren erat system ni ska vara tacksama att ni har den här spelaren.Önskar att vi hade Alves i vårt lag.

Hala Madrid
Barcelona el Flaco
2009-08-21 14:09
Ämne: Personligen tycker j....
Roberto Carlos är möjligtvis en av de bästa ytterbackarna de senaste 15-20 åren, men the G.O.A.T.?! Jävligt tveksamt där. Finns nog bättre.
2009-08-21 14:09
Det stämmer, Zlatan är en riktigt medmåtta jaja?.. Men i landslaget då han är ju dominant varenda match..

Så här ser jag det offensiven är båda riktigt grymma Maicon prickar mer inlägg och kan lättare ta sig förbi sin försvarare.. Alves defensiv är toppklass men där måste jag säga att Maicon är en bra bit bättre..
Barcelona J.Gamper
2009-08-21 14:07
Ämne: Personligen tycker j....
Tycker jag med.. kanske inte så överlägsen men etta iaf.
Real Madrid Sherko
2009-08-21 14:06
Personligen tycker jag att Roberto Carlos är ganska överlägsen etta som världens bästa ytterback genom tiderna.
2009-08-21 14:02
Emilo Perez

Har du sett Roberto Carlos spela? Har du sett Cafu spela?

Vem som är bäst mellan Alves o Maicon är en smaksak personligen tycker jag Maicon är lite vassare än Alves.. Han tillför mer för sitt lag.
Ratzi
2009-08-21 13:44
Helt sjukt att Brasilien måste bänka en av Maicon och Alves. Medans vi svenskar får njuta av Micke Nilssons underbara spel.
Emilo Perez
2009-08-21 13:24
Hetfield

Alves är mycket bättre än Maicon.Alves är ju f*n ett monster världens bästa ytterback genom tiderna.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-21 12:59
Håller med förre detta real spelaren Redondo:D

Barca is Best!
Barcelona Hetfield
2009-08-21 12:58
Alves behöver inte bli ledsen, i Barcelona så är han given

Nej Alves, Maicon är given i landslaget
Barcelona Den vise
2009-08-21 12:50
Det är ju självklart att han väljer stanna och spela av ligapremiären först. Han är ju inte första val på högerbackplatsen i landslaget. Där huserar en viss maicon.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-21 12:25
Går inte att sluta älska den här killen.

Leo will leave before the game and I will leave after the game.

Visca Alves!
Barcelona Napao
2009-08-21 12:11
Barca-Sporting spelas kl 22 måndagen 31/8
Ratzi
2009-08-21 11:28
Med tanke på Bojans storlek måste han förlita sig mycket på sin smartness, att vara på rätt plats, ta rätt löpningar osv. Han har inte samma explosivitet som Jeffren & Pedro vilket gör honom sämre i en mot en lägen. Jag har svårt att se Bojan ta en plats i anfallet om han inte bygger på sig muskler och mer speed. Att spela som central spelare i anfallet kräver att man kan hålla i bollen eller vara en måltjuv av rang. Kantspelet bygger på att man kan utmana och komma förbi sin gubbe. Känns inte som att Bojan har något av det just nu.

I dagsläget tror jag att han skulle göra mer nytta som en av de tre innermittfältarna. Tillsammans med Xavi och Yaya skulle han kunna rulla boll på mitten, servera anfallarna och vara med i uppbyggnadsspelet. Däremot är han ingenting av en närkampsspelare så det är svårt. Just nu står han lite ivägen för de spelare som passar bättre på anfallspositionerna. Men med rätt utveckling så kommer han att vara given om ett par år, grabben är trots allt bara 18 år. En spännande spelare helt klart men han har mycket att jobba med.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-21 11:23
Bojan sa nyligen i någon intervju att hans rörelsemönster och positionsspel är något han måste förbättra avsevärt och att Pep just pratat mycket med Bojan om detta. Så Barcadinho, jag tror att du är inne på rätt spår. För taniga små spelare som Bojan, och som även Raul var när han lika ung, är det väldigt viktigt att de blir duktiga på de här bitarna. De senaste åren har ju Raul och Pippo kanske varit världsledande på just detta. Det kommer att ta tid för Bojan att blomstra inom detta, för det är inte något man lär sig under en säsong. Speciellt inte när man är så ung och även har en hel del andra egenskaper att förbättra, för att inte tala om att bli starkare i kroppen.
Barcelona Barcadinho.
2009-08-21 11:04
Jag kan inte låta bli och tänka på Bojan och Savoila samtidigt, när båda nämndes igår.

Jag börjar känna mer och mer att Bojan blir ganska lik argentinaren. De påminner så klart varandra med kroppen och fysiken. Och det ser ut att vara likadant med tekniken. Jag trodde innan att Bojan var en klass bättre med sin teknik, men det var då i junioren. Han har inte övertygat mig med det i a-laget. Båda två har löjligt dåligt huvudspel från naturliga skäll.

Och båda två vet inte hur man utnyttjar ytor för sin egen fördel. De springer och rör sig osmart. Titta t ex på matchen mot City. Det gick att se det i flera sekvenser.
Bojan placerade sig själv väldigt högt upp på bana i en offside position. Det är inga problem. Det är många som använder samma knep för att stressa motståndarnas backlinje.
Men han vet inte när det är dags att sticka neråt för att vara onside för att kunna öppna möjligheterna för ett djuppass. Sådana som Henry eller Ruud är superduktiga på det. De springer upp och ner, vänster och höger mellan backarna och de vet exakt när och var de ska göra för att få en fördel.

Och att kunna läsa spelet och sticka i rätt ögonblick är mycket viktigt i en ganska stillastående spelstil som Barca har. Vi bygger inte spelet på kontringar och snabba yttrar som kommer på kanterna. Vi försöker ”sömna ner” motståndarna först för att överraska plötsligt. Och det är extra viktigt att kunna ta rätt och snabbt beslut, åtminstone om man inte har lika bra teknik som Messi eller Kun som kan ordna ytor på egen hand när som helst.

Sådana saker med smarta rörelser lär man sig med tiden. Men precis som med teknik så finns det en begåvning på den här biten med. Savoila spelade sällan smart i Barca och risken att Bojan hamnar i samma sits.

Ni nämnde tidigare Inzaghi – knappt bra teknik, men mästaren av positionsspelet.

Men nu kontrar jag mig själv –

Tänk på Iniesta. Han flyttade upp till a-laget också när han var runt 18-år. Och han behövde också nästan 4-5 år för att komma till den här nivån som han har nu.
Så det är upp till Pep och Vilanova och avgöra på den här saken. De som ser honom varenda dag. Kan de verkligen se en potential i samma kaliber som Inietsa, då får man ha tålamod.
Eller inte som fallet med Saviola, då kan man låna ut eller sälja.

Jag hoppas förstås att han blommar ut.
Annons: