/spanien/barcelona/forum/17200.aspx/spanien/barcelona/forum/17200.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Duda
2009-08-20 23:44
Gud är störst! - Pep el rei!

Helt rätt!
Han är ju fortfarande ung och kan utvecklas på många sätt, kanske kan han bli en ny "Henry" istället, och med det menar jag en anfallare som spelar ute till vänster som söker sig in i banan för att avsluta. Time will tell.
Andreas-
2009-08-20 23:40
Ämne: Jag kommer att få en....
3-4 år? Snarare i år!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-20 23:37
Duda

Svårt att se vilken typ av anfallare han kommer bli, jag tycker att Bojan är unik, enligt mig så har det inte visat sig än vad han är för anfallstyp. Tror att han kan med rätt utveckling bli den anfallare Barca behöver, men allt beror på hur mycket potential denna kille egentligen har, det kan ingen helt se.
Barcelona Duda
2009-08-20 23:31
Svårt att se Bojan bli en ny Eto'o eller liknande. Han är ju för liten och tanig, kommer aldrig passa in som strikern i vår 4-3-3 uppställning, där emot bredvid en stor striker i ett 4-4-2 system skulle han säkert glänsa mer.

Sorgligt, då jag älskar honom, men sant.
2009-08-20 23:30
Barcadinho.

Lugnade mig mycket i alla fall. Tackar :)
Barcelona Barcadinho.
2009-08-20 23:15
På länken kan ni läsa ett kort men intressant inlägg på ett forum om Benfica.

JJ i inlägget står för tränaren Jorge Jesus.

Jag tror att det är en tidsfråga bara, innan Keirrison lyckas övertyga JJ om sina kvaliteter.

Han behöver peta antigen Savoila eller Weldon.
Weldon är en ganska dålig målgörare, så jag tror att det går bra här.
Cardozo är en lång och farlig anfallare som dessutom gör många mål. Han är given starter. Nuno Gomez var bra förut, men börjar bli för gammal (33år).

Så det är mellan K9 och Saviola och jag tror att K9 får sina chanser och visa vad han kan.
Eller att K9 blir första alternativ på bänken förre Weldon. Då får han också bra med speltid.

Kom ihåg att Benfica grund struktur är 4-4-2.
Alltså 5 anfallare tävlar om de två platserna.

Så jag tror att det är bara en tidsfråga och Keirrison kommer inte att behöva vänta länge.
Han kommer att spela mycket, om han verkligen är så bra som i den brasilianska ligan.

God natt.

Barcelona el Flaco
2009-08-20 23:03
Ämne: Ämne: Jag kom....Ingen hatmail från mig heller. 3-4 år får nog kanske t.o.m. ses som generös mycket med tid, men jag vill samtidigt helst gärna se Bojan blomma ut på Camp Nou.
Barcelona David - barca
2009-08-20 22:59
Är det någon som såg Benfica-matchen?
Någon som vet om K9 kommit på kant med tränaren eller något?

såg ut som han fick en liten utskällning eller något på bänken precis innan paus?

tänkte om det var därför han inte fick hoppa in med ens en fyra-noll ledning.
Hetfield

Ja, jag förväntar mig att han utvecklas till stjärna om 3-4 år. Jag vill se lite utveckling redan i år och nästa år. Men det är trots allt många faktorer som spelar in och man vet aldrig hur det blir med honom.
Barcelona Messidinho_10
Hetfield

Bojan presterar redan mycket och om 2-3 år kommer han och vara världens bästa striker.
Barcelona Den vise
Jag tror att bojans "genombrott" måste ske den kommande säsongen. Han får inte 3-4 år till på sig. Sanna mina ord så tror jag att hans tid i barcelona är räknad. Han har inga spetsegenskaper om man ska vara ärlig.

Barcelona Rambla - K9
2009-08-20 22:54
Ämne: Jag kommer att få en....
Du kommer inte att få några hatmail av mig i alla fall. Jag tror faktiskt han måste börja prestera tidigare än så.

Elfsborg fick pisk med 3-0. De är nog nere på jorden nu. Trist att Athletic ligger under med 0-1i halvtid. Ajax 5-0 mot Slovan Bratislava, Luis Suarez hela 4 mål.
Barcelona Hetfield
2009-08-20 22:51
Jag kommer att få en massa hat mail nu, men om Bojan inte börjar prestera om 3-4 år så är det dags för honom att röra på sig...

Det är ingen välgörenhetsgala, en spelare som spelar för Barcelona måste prestera, man kan inte behålla en spelare pga. att han kommer ifrån ungdomsleden, men time will tell
2009-08-20 22:48
Som sagt, jag vet inte hur 2 så unga och talangfulla anfallare som Bojan och Keirrison ska få plats i samma lag, jag kan inte se det framför mig att båda kommer vara kvar om några år. En av de kommer lämna det är vad jag tror.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-20 22:48
el Flaco

Heh, med tanke på hur svårt Henrique har haft att överyga Pep så kan vi nog räkna med ytterligare en utlåning för även Keirrison. Ja, om han nu inte dominerar fullständigt i Benfica vill säga.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-20 22:46
Ämne: Rambla - K9

Ja, d....
Fast oavsett vilket så håller jag med om att det hade varit bättre om han lånats ut till Spanien till ett lag som tex Almeria eller liknande. Då får man se honom oftare och han hade garanterat fått mer speltid också. Samtidigt så förstår man honom om han nu vill spela i tex Euro League. I Portugal är det lätt för honom att anpassa sig med tanke på språket samtidigt som det även där spelas en liknande fotboll som i Spanien.
Barcelona el Flaco
2009-08-20 22:44
Det som gör mig mest konfunderad är faktumet att Pep inte verkade särskilt intresserad i Keirrison när han fick frågan om vad han tyckte om K9. Så även om han får speltid i Benfica under säsongen så är hans framtid i glasklar om/när han återvänder till Barcelona.
2009-08-20 22:41
Rambla - K9

Ja, du har nog rätt, vi får se hur läget utvecklar sig. Man vill ju att han ska komma tillbaka så erfaren och redo som möjligt till oss så det är därför alla är lite oroliga troligen. ;)
Barcelona Rambla - K9
2009-08-20 22:38
Som sagt, vi kanske ska vänta tills han kommer i fysisk form först. Först då kan vi dra slutsatser.
2009-08-20 22:34
En utlåning till Milan hade kanske varit bättre då Milan var också intresserade av honom. Han hade förmodligen fått lite speltid i cl också.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-20 22:33
Anledningen till att K9 fortfarande inte fått speciellt mycket speltid beror nog på att han under flera veckor tränat på egen hand när han lämnade Palmeiras långt innan övergången till Barca blev officiell. Han behöver nog en hel del träningar först för att komma ifatt resten av truppen. Det är nog bara vi som är lite otåliga just nu.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-20 22:30
Var det inte mera klubbar som ville låna K9? Sjukt att han inte får speltid. Han gick väl till Benfica för att få speltid. Synd om grabben.

Bona Nit Cules! Ciao
Barcelona Humphrey Bogart
2009-08-20 22:28
★Dizzy★

I Sevilla skulle han nötat bänk och inget annat. Finns inte en chans att Keirrison petar Kanouté, Fabiano eller Negredo.

Tycker Keirrison skulle passat utmärkt i ett mittenlag i Spanien istället för att åkta till Lisbon och nöta bänk. Men gjort är gjort..
2009-08-20 22:25
Humphrey Bogart

Det är just det som är problemet, han tänker och drömmer för mycket men får inget gjort!

Men jag har en liten känsla vid sidan om som tror att vi snart kommer värva in nån, men det kanske är för avlägset?
Barcelona Den vise
2009-08-20 22:23
dizzy

Nja, killen hade inte haft det lättare i sevilla med den anfallsbesättningen som de har. Han skulle förmodligen ha svårt att ens ta en plats på bänken. Det finns redan en viss chevanton i sevilla som påminner om kerrison till spelstilen.

Han är reserv bakom bland andra L.fabiano , F.Kanutè för att nämna några.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-20 22:22
Nu går Saviola ut men inte fan byter de in Keirrison för det. Ta tillbaka honom. :P
Barcelona Rambla - K9
2009-08-20 22:21
Det står 4-0 till Benfica, de möter något ryskt halvtaskigt gäng. Trots det så spelar inte Keirrison. Vad skulle han dit och göra?
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-20 22:18
Den vise

Har ba den känslan men tror K9 hade passat perfekt i Sevilla. Men jag tror dom inte va intresserade.

Hoppas K9 får mycket spel tid.
Barcelona Humphrey Bogart
2009-08-20 22:18
Gud är störst! - Pep el rei!

Hehe, vi får hoppas på att Txiki tänker på en crack som han ska köpa på den bilden.
Barcelona el Flaco
2009-08-20 22:17
kallesiete/

För att vi spelar den Europeiska Supercup finalen den 28:e augusti på en fredag och därmed kan vi av självklara anledningar inte spela första ligamatchen under helgen. Därför får det bli på måndag den 31:e.
Annons: