/spanien/barcelona/forum/1720.aspx/spanien/barcelona/forum/1720.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2015-11-06 17:30
@Blaugrana91:

Vad tycker ni om priset då? Hur i helvete ska råttan (Bartomeu) punga ut 70millar när vi knappt har råd med 15millar?
Barcelona BARCA-més que un club
2015-11-06 17:25
the cameroonians Utan tvekan Messis mål den väljer jag alla dagar i veckan, det solomålet är helt från annan värld sjukt mål.
Barcelona neymar JR
2015-11-06 17:23
Camerooninas Tack för klippet!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2015-11-06 17:23
[QUOTE=Barclasico]BREAKING: Paris SG accepted Barcelonas's £68.5m bid for Marco Verratti. (France24) Sant eller den klassiska (falsk)... Vad tror ni? Hoppas det stämmer! [/QUOTE] Antagligen falskt, men hade ju varit fantastiskt om det hade varit sant. Om det stämmer lär det ju dock gälla en sommarvärvning, tror knappast PSG släpper en spelare mitt under pågående säsong.
Barcelona WalterWhite
2015-11-06 17:15
@Barcelonistas:

Problemet med spelare som Halilovic är att de inte väntar 2-3 säsonger på deras tur när de utvecklas exponentiellt som han gör. Han kommer spela fantastiskt hela säsongen och sen göra ett fint EM med Kroatien. Det är inte alls rimligt att tro att han skulle vilja lira en till säsong någon annanstans än med Barca. Det är ren och skär osäkerhet när man är utlånad fast än man presterar. För att sen ge chansen till de ynglingar som man har behållit i truppen nu.

Dessa förutsättningar ovan är då om han är frisk och fortsätter på denna vägen.

Sen är det självklart att han har värsta möjliga konkurransen som man kan ha igenom alla tider som sporten existerat. Med Messi i laget kommer han vara utom sin position ytterligare fyra år för honom petar han inte detta decenniet.

Barcelona Barclasico
2015-11-06 17:13
BREAKING: Paris SG accepted Barcelonas's £68.5m bid for Marco Verratti. (France24) Sant eller den klassiska (falsk)... Vad tror ni? Hoppas det stämmer!
Barcelona Barcelonistas
2015-11-06 17:06
Walterwhite - Halilovic har alla förutsättningar att bli världens bästa mittfältare. Vi gjorde ett jätte kap där med Halilovic. Jag tror han är redo om 2-3 säsonger.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-06 17:04
Håller inte med jag är ganska säker på att Bale kmr säljas. Det är ingen slump att dom spelar bättre när Bale inte är med.
Barcelona Barca4life98
2015-11-06 16:28
Tycker att det finns mycket vettigt i det "El Pasillo" skriver. Ska jag vara ärlig så är jag ganska rädd för att Real kommer att spela mycket mycket mycket bättre utan Ronaldo. Om Bale får ta över rollen som stjärna med James och Isco strax därefter så kommer dom att bli farliga som lag.
Barcelona WalterWhite
2015-11-06 16:08
Halilovic utsedd till månadens spelare i Gijon igen . Detta är andra månaden i rad.
Barcelona the cameroonians
2015-11-06 15:57
@neymar JR:

En video kring hur de hade det idag.

Arda och Alves har en riktig bromance!
2015-11-06 15:35
Vem borde vinna priset för förra säsongens snyggaste mål?

Gå in och rösta på Messi eller någon av de andra nominerade.

Själv gillar jag Esteban Ramirez volley :-)
Flavía
2015-11-06 15:33
@Blaugrana91:
I ärlighetens namn, har El Pasillo varit den ende som kritiserat Cristiano skoningslöst på Puertan under hela hösten. Han skall ha dock kudos som står på sig mot diverse Penaldo-fanboys som inte klarat av att se sanningen i vitögat vecka ut och vecka in. Till er som inte vet vad jag pratar om: Kika inlägget som han skrev vid tiden 13:02.
Barcelona neymar JR
2015-11-06 14:09
Laget verkar ha haft jävligt kul idag, tror dessa utflykterna är något spelarna verkligen uppskattar. Ibland kan det bli för mycket fotboll, match/träna/press/sponsorreklam. Då är det skönt att komma bort Alla kommer överens med varandra, inga större grupperingar inom truppen och mycket glädje. Nu är det verkligen som en familj igen Men arda verkar redan ha blivit favoriten i laget. Bara längtar tills han får spela, för har nog aldrig sett en inköpt stjärna vara så glad över att spela i Barcelona som han är. Snacka om att leva sin dröm
Barcelona Barcelonistas
2015-11-06 13:57
Sen är det lite försent. Messi har alltid varit bättre än Ronaldo. Minns ni semifinalen mot United 08? Redan då kunde man se den stora skillnaden.
Barcelona Liunil Masse
2015-11-06 13:57
Om man tycker att Pelé är jobbig med sitt skitsnack hela tiden, att ingen minsann har varit eller kan bli bättre än vad han var så ska ni få se på grejer när Penaldo lägger skorna på hyllan. Längtar...
Barcelona Barcelonistas
2015-11-06 13:56
Blaugrana91 - el pasillo ändrar åsikter lika ofta som jag skiter. Nästa vecka när Ronaldo gör sina 3 mål mot nått skitlag så kmr han va bäst igen.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-11-06 13:49
@Z_Z:

Frågan är kommer den efterblivna tränaren ta hänsyn till att han kom tillbaka från skada?

Sist fick Vermaellen spela 2 tuffa matcher efter varandra. Lucho kunde inte vila honom när han kom tillbaka vips så kom skadan igen. De körde sönder honom. Hur som helst så hoppas att dessa skador tar slut nu. Hur länge ska stackaren lida?

Har ni märkt en sak sen den här säsongen började. Så fort en av Barca's spelare blir friskförklarad så blir hamnar någon annan i skadelistan? Helt sjukt. Hoppas den cirkelns är avslutad också.
Barcelona Blaugrana91
2015-11-06 13:42
El Pasillo har skrivit ett långt inlägg om Ronaldo i puertan, haha första och antagligen sista gången jag håller med om något han säger. Intressant att fler och fler inser att Ronaldo är långt efter Messi och nu även efter Neymar.
Barcelona Z_Z
2015-11-06 13:13
@Vampíro:

Kan nog både vara bra och dåligt. Visst riskerar han att åka på nya skador men han kan också behöva lite speltid. 60-90 minuter mot Italien och en halvlek mot Spanien vore faktiskt optimalt om han kommer därifrån utan skador.
Barcelona Vampíro
2015-11-06 12:59
Vermaelen has been called up by BEL for friendly games against ITA and ESP on 13 and 17 November. Hur smart är dett?
Barcelona neymar JR
2015-11-06 12:36
Ronaldo är bara en liten osäker fjortis gömd bakom en waxad muskulöskropp. Han söker efter bekräftelse och måste intala sig själv att han är bäst för att må bra Skulle vilja kalla honom för narcissist men det stämmer inte. Han måste stå på tå för att vara längst i laget, hans medspelare får inte uttala sig uppriktigt Han är inte ens sin sons idol utan det är Messi... Nej det Ronaldo håller på med är ett rop på hjälp, för snart är han borta från rampljuset och kommer bli glömd! Vem annars gör en film för sig själv?! Vem annars öppnar ett museum om sig själv?
Barcelona Gabriel
2015-11-06 12:08
Vill absolut inte starta en Ronaldo diskussion här inne (Gud vet att vi haft för många sånna under åren) men jag kan verkligen inte slutas av att störas av honom. En sådant otroligt begränsad fotbollsspelare som hyllas av experter (även om det blivit mindre de senaste året) med mängder av lögner, som att han skulle vara en bra dribbler, passningsspelare och frisparksskytt. Allt detta är en myt och det har varit en myt i flera års tid men det är inte förens de senaste året eller kanske tom bara de senaste månaderna som fler och fler börjar uppmärksamma Cristiano för det han är - en målskytt. Jag tänker inte fortsätta det här inlägget med att rabbla upp alla hans egenskaper och brist på egenskaper då det redan är tydligt och majoriteten redan vet om dem. Men jag stör mig så otroligt mycket på hans luft, hans otroliga divighet. Han pratar konstant ut om att "i mitt huvud är jag den bästa, i andras huvuden kanske Messi är den bästa men jag vet ändå om att jag är bäst. Inget kan ändra på det" osv. Han tom pratar om att han ser sig själv som den bästa genom tiderna och att "bevisen och alla nummer finns där" för att han skulle vara en legend. När har man hört Messi uttala sig sådär? Aldrig, för han behöver inte göra det, alla andra inklusive han själv vet redan om att Messi är den bästa och förmodligen den bästa genom tiderna så han behåller sig lugn och tyst. Tillskillnad från bekräftelsetönten då som alltid känt sig hotad av Leo. Att han sen ser sig som en legend. Legend och legend, kanske lite av en legend. Det beror på hur man resonerar, men vadå. Är han bland de 5 främsta genom tiderna? Inte en chans. Blir så otroligt irriterad på hur han fungerar som människa. Visst är han en spelare med ett starkt psyke och en träningsnarkoman och det i sig kan man beundra hos honom, men alla hans minus sidor väger så grovt mycket mer än hans plus sidor. Jag är helt övertygad om att det i hans huvud inte alls är så att han är den bästa, det han håller på med är klassiskt och något man gör för att försöka övertyga sig själv. Ungefär som mytomaner gör när de ljuger, de ljuger så bra att även lurar sig själva och börjar tro på lögnen. Han manipulerar sig själv så hårt till den grad att han faktiskt tror på att han är den bästa. Ingen normalt frisk person kan tycka att Cristiano Ronaldo är världens bästa fotbollsspelare. Det är löjligt och jag blir bara irriterad när jag hör det. Han är så OTROLIGT begränsad som fotbollsspelare, killen kan knappt passa en enkelt sidledspassning. Han gör BARA mål och det i sig är självklart en bragd framför allt när man tänker på hur mycket mål han har gjort, men det är fortfarande inte något speciellt att göra mål. Det är ingen x-faktor som alltid har beskrivit de bästa fotbollsspelarna. Vad gör Ronaldo som är så jäkla WOW? Not a damn thing. Han har lyckats bygga upp sig som affishnamn under många år och har ett team som står bakom honom och skapat en stor jävla pr cirkus runt namnet CR7, hans team ska ha mer cred än han själv för dom är de riktiga magikerna som lyckats få honom att verka bättre än vad han i själva verket är. Det hade varit så otroligt skönt om det kom fram en ny fotbollsspelare med samma ego som Ronaldo, som också började lalla sådär: "jag är utan tvekan bäst i världen", helst skulle han spela i samma lag som Ronaldo. Gud vad det hade irriterat honom. Jag hade fullkomligt njutit av det där. Låt det vara Robben, Zlatan eller vem fan som helst. Men jag vill att det ska ske ofta och hela tiden. Är trött på hans goja!
2015-11-06 11:57
Det är ingen träning för A-truppen idag, i stället har Lucho planerat in en teambuilding- och aktivitetsdag på ett vattenpark utanför Barcelona.

Perfekt miljö för småbarnen att leka av sig nu när Halloween är över :P
Barcelona Mdawg
2015-11-06 11:56
"Busquets gjorde en perfekt och spektakulär match. Du kan inte vara bättre placerad och du kan inte välja bättre i varje aktion", Säger Luis Enrique om Sergio Busquets efter hans prestation mot Bate.

Taktiskt lysande, lyckosam i presspelet och utmärkt i spelfördelningen så har Busquets blivit en oersättlig pjäs i Luchos Barcelona. Genom att endast titta på matchen så kan du se hans talang, men med en närmare titt på hans statistik gör att vi blir medvetna om hans absoluta dominans..
Barcelona Barcadinho.
2015-11-06 11:48
@Mdawg:

Helt otroligt ! vilken kondition och vilja ! Hans utveckling den har sasongen ar ocksa jatte kul, Arda kommer behova kampa annu mera nu. Bra for truppen.
Barcelona Zyzz
2015-11-06 09:46
Från fotbollskanalen.se: The Guardian bjuder främst på en intressant recension av filmen om Cristiano Ronaldo, som bland annat mynnar ut i att ”filmen är ett oerhört fåfänglighetsprojekt” och ”Det är svårt att inte få känslan av att Ronaldo skriker sitt eget namn när han har sex”. Hahaha Ronaldo alltså... Vilket ego.
Barcelona Mdawg
2015-11-06 08:03
@Barcadinho.:
I förrgår så sprang Sergi Roberto hela 12,18 km, vilket är längsta hittills i Champions League för den här säsongen!
Barcelona Barcadinho.
2015-11-06 07:38
bifinner mig utomlands nu och laste en bra artikel om Halilovic i en lokal tidning. Valdigt mycket berom. Det viktigaste tycker jag var att han tydligen ar riktigt bra pa att kunna avgora nar han ska spela bollen framat snabtt och nar han ska behalla den istallet. Han har hur som helst tagit ett stort kliv framat nu vilket gladjer oss alla
Barcelona Barcadinho.
2015-11-06 07:32
@ElRaval:

och det ar inte forsta gangen. Han springer 10 km pa 75 min matchtid.
Dvs mer an vad de flesta knappt springer pa en hel match.
En egebskap som fortjanar mer Likes :-)
Annons: