/spanien/barcelona/forum/172.aspx/spanien/barcelona/forum/172.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2017-02-15 15:04
Går man till grund o botten med problemet så kan vi absolut hitta en riktlinje som är infekterat. Vi har åkt på en "trojansk häst" som heter duga. LE lyckades få igång spelarna under 6 månader och det var våren 2015, då lyckades vi bärga hem trippeln, det räddade Bartomeu och Lucho, sen dess har det gått spik rakt neråt. Det många glömmer är, att många matcher under den säsongen och även under våren, hade vi inte alls kontroll över mittfältet och vissa matcher stod och vägde som t.ex el classicot då Suarez lyckades avgöra och vi vann matchen med 2-1. Redan där såg man att LEs fotboll är bara en tillfällighet och det som räddade honom den säsongen var att på bänken hade han Xavi och Pedro som han kunde slänga in vid tillfällen där vi inte alls kunde dominera mittfältet speciellt den förstnämnde fick oftast kliva in och rädda oss, syftar på Xavi. När Xavi lämnade kom bristerna fram, att vi gjorde en bra höst säsong 2015 var inget och hänga i julgranen, motståndarlag hade inte börjat förstå våra stora brister på mittfältet och fruktade MSN trion som var livsfarliga, sen hände det nånting mot våren 2016, medans Real madrid agerar blixt snabbt och sparkade Benitez som höll på köra ner klubben rakt ner i diket och anställde en tränare i form av Zidane står vi nu med en tränare som sakta men säkert tappar kontrollen, mittfältets brister klarnar allt mer och det var absolut inte väntat att vi skulle torska igår, vem annars än självaste Emery skulle hitta dom bristerna ?

Går man till grunden med problemet så är min fråga, våran nya sportchef, Robert Fernandez, vem är denna mannen ? Någonstans från sportchefen till tränaren Lucho, någonstans i den leden, ledningen finns det enorma brister vad gäller fotbollskunnande. Vi har inte lyckats värva EN ända spelare på snart två säsonger som jag kan sitta här och känna mig trygg i att slänga in i en bortamatch i exempelvis el classico. Studera noga spelarna vi värvat två senaste säsongerna sen Xavi och Pedro lämnat. Arda, Vidal, Andre Gomes, Digne, Umtiti, Cillisen, Denis Suarez, Paco alcacer, Marlon. Behöver jag säga något mer ? Av alla dessa spelare så är nog Denis Suarez och Umtiti godkända värvningar, resten kunde vi lika gärna ha skippat och satsat på spelare från la masia (någo lucho inte verkar vara intresserad av). Att vi ens gick på denna Robert Fernandez, han tog kvalitet för kvantitet. Andre Gomes och Paco kostade oss nästan 60-70 miljoner euro. Jag ger upp.

Andre Gomes. Kritiken han fick igår i viasat studion. Stackars pojke, han ser fan mer ut som en läkare eller civilingenjör än en fotbollsspelare. Seg, slö, noll tempo, hans passningsspel som tydligen är hans styrka är under all kritik, gjort EN match som jag kan ge han godkänt, det är borta mot tröttkörd Alaves. När jag såg honom spela i portugals landslag under EM slutspelet, så satt jag där och tänkte vem i helvete är han ? är det han barca har satt upp som sin crack värvning ? går in hit till forumet och läser kommentarer om hur dålig Gomes är och vissa satt och t o m och hoppades att Real värvar honom överskattad var ett vanligt ord som nämndes här inne när han spelade. Han fick starta första två matcherna i EM, det gick sådär, bänkades resten av mästerskapet som portugal sedan kammade hem. Då är min fråga, behöver man ens scouta eller ens sova på saken ? Var han sådär bra i Valencia? Precis som niva sa igår i studion, någonstans i den ledningen finns det folk som pekar ut och väljer dessa spelare som värvas till klubben, det finns enorma brister i barcelonas värvningspolicy. äh jag orkar inte mer. Finns en anledning att jag tappat suget att kolla på barca den här säsongen. Jag tappade aldrig suget när vi var som sämst under Gaspar eran, då hade vi kvar våran själ och anledning att vara där vi var då, vi hade ingen reklam på tröjan, vi var en unik och Mes un club. Nu med alla dessa intäkter förväntar jag mig att vi kan värva en spelare bättre än denna...Andre gomes.

I slutändan kom jag att tänka på en sak, någon mer än mig som tror att vårat mittfält med en president som Laporta hade kunnat se ut såhär i en borta match mot PSG. Thiago-Busquets-Sergio. Hur har utvecklingen gått, Bartomeo o Co lyckades slarva iväg Thiago, skickat Sergio ner till högerbacksplatsen, och lär inte bli förvånad ifall ledningen står bakom Lucho som ska dra efter säsongen som kanske bänkar Busquets efter utspelet efter gårdagens match, som sedan väljer att lämna klubben, det slutar med att vi värvar Fellaini från man u som ska spela pivote :)

Ha en fortsatt bra dag bröder :)
Barcelona Bosketts
2017-02-15 15:03
Soko

Och så sätter du genast igång med att dumförklara alla utan att egentligen adressera frågan...

Det finns gott om diskussioner här inne gällande spelare som inte spelar för Barcelona. Som exempel hyllas här Veratti, Weigl och Dembele i stort sett dagligen. Även Real-spelare som Luka Modric lyfts fram som en av världens bästa spelare.

Så den gubben går inte. Sen förstår jag inte varför du börjar prata om, och fintar bort alla med, likes. Håll dig till ämnet.
Barcelona Fuerza
2017-02-15 15:01
Gillar inte hur det har utvecklats kring MSN där de förväntas göra allting. Det slår helt fel. Å ena sidan får de för mycket luft och å andra sidan slappnar det övriga laget av (mittfält och backlinje) för att de tror att en halvdan insats duger när de ändå har MSN på plan som ska vara någon slags "målgaranti".

Det gör ont att se hur ledningen har missbrukat Messi och inte sett till att han omgärdas av bättre fotbollsspelare. När han har skit runtomkring sig och levererar match efter match så förstår man när han inte heller vill ta tag i taktpinnen. Han har på det fotbollsmässiga planet (om vi bortser från det privata) gett mer klubben än vad han har fått tillbaka. Ingen spelare är större än klubben men Messi är inte evig och vi har nu slarvat bort två guldår av hans karriär vilket är bedrövligt. Vi pratar här om en människa som kan bli klassad som tidernas bästa fotbollsspelare under 100 års tid framöver. Vet ni hur Bartomeu & Co svarar? Jo:

"Här har du dina nya lekkamrater: "Paco Alcacer, Andre Gomes, Cesc Fabregas, Sergi Roberto, Alexis Sanchez, Martin Montoya.. och vet du vad Messi? Vi ska placera din vän Mascherano som mittback med sina 174 cm... något vi inte sett sedan Cordobas och Cannavaros storhetstid! Bra idé, va!? :D"

De spelarna duger inte ens till att putsa Messi's skor med undantaget Mascherano som är fullt duglig som DM.
Barcelona Barcelonistas
2017-02-15 15:00
Soko - lägg bara ner jag var också så som du för några år sen men det är ingen ide hålla på så. Skriv vettiga saker istället. Nivån på forumet är bra nu låt oss hålla det så!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mecum
2017-02-15 14:59
Soko Bästa anfaller för mig? SUAREZ på den positionen. Sedan håller de bästa i pl högre klass än Cavani. Utan att ha varken spelat la liga eller leauge Ö så kan jag säga att la liga håller mycket högre klass leauge Ö därav svårare att göra mål
Barcelona Katalano
2017-02-15 14:57
Rent allmänt: Vilken skillnad på kvalitén på både diskussionsämne och inlägg tidigare på dagen jämfört med nu. Det har dalat som kvalitén på Barcas mittfält sedan Lucho tog över.

El Pistolero #9
Oj oj, blir det frysboxen för Busquets nu tror du efter den kommentaren? Lucho är ju envis sådär. Min egna tanke är att det finns risk för att det blir just så.
Barcelona Soko
2017-02-15 14:56
Bosketts Det är knappast konstigt . Detta är Barcas forum. För det första skulle en annan som skriver exakt samma inlägg få 15 likes direkt och då ger man likes till de som skriver och inte inlägget. Sen är många här som skulle aldrig acceptera att andra är bra eller bäst. Real är skit. Benzema är skit. Psg är skit och plast klubb, Cavani är skit , Lewandowski är skit. Förstår du inte hur enögda Barca fans är? Här accepteras bara inte att andra är bättre. Trots fakta Att Cavani just nu är bäst och finns ingen som kommer i närheten. Trots att killen sänkte oss igår, att han bombat 25 mål i ligan 7 i CL och ytterligare andra cuper. Här gäller det att förneka fakta och alltid kontra. Det finns så mycket hyckleri.
Barcelona Bosketts
2017-02-15 14:49
Soko

Måste bara fråga... Du känner aldrig att det är lite märkligt hur du dag in och dag ut hamnar i dessa situationer där i stort sett ingen på forumet håller med dig?
Alla har givetvis rätt till sin egen åsikt, men tycker det är lustigt hur du känner behovet att dumförklara alla som inte håller med dig, vilket alltid är majoriteten av skribenterna här inne...
Barcelona Soko
2017-02-15 14:47
SEto

Verkligen pinsamt att MSN misslyckades att göra ett enda mål mot ett League 1 lag .
Barcelona Soko
2017-02-15 14:46
Vem är då bäst anfallare för er ? Suarez ska alla säga ser väl. Vem mer ? Pep El Mister Det är mycket lättare att göra mål i La Liga än Franska ligan. Det borde du väl förstå!
Barcelona El Pistolero #9
2017-02-15 14:36
Busquets had said a series “of tactical errors and planning” were to blame for the defeat, even adding that “PSG surprised us because we didn’t expect them to play like that.” “I don’t know what Busquets is referring to,” Luis Enrique said, visibly annoyed at the midfielders comments.
Barcelona Mecum
2017-02-15 14:31
Alla i PSG såg ut att vara världens bästa på sin position. Jag skulle kunna nämna 7-8 anfallare som är bättre än Cavani. P andra sidan har jag aldrig skämts så mycket efter en förlust. Sitter än med skämskudden och funderar på hur man ska kunna lösa detta till sommaren.
Barcelona S.Eto'o
2017-02-15 14:30
@Soko:

Barcelona Pep - El Míster
2017-02-15 14:24
Soko

Fakta på vilket sätt? Vetenskaplig? Bestämmer du vad som är fakta?

Ingen fotbollskunnig person skulle anse att Cavani är världens bästa anfallare för ett gäng mål i Ligue 1.

För att inte tala om det oerhört utvattnade uttrycket "bäst just nu".

Förlåt, kunde inte hålla mig...
Barcelona S.Eto'o
2017-02-15 14:23
Soko Hahahah är du seriös?? När varna du oss om psg. Var det inte du som skrev att MSN kommer göra minns två mål
Barcelona S.Eto'o
2017-02-15 14:22
Med den logiken är lacazette världens andra bästa anfallare eller??
Barcelona Soko
2017-02-15 14:19
Franska ligan ger 1.5 poäng och övriga topp ger 2. Det ändras från nästa år då Frankrike går om Portugal igen.
i cl har han gjort 7 mål !!
Barcelona Pep - El Míster
2017-02-15 14:19
Ingen idé att ens svara och fortsätta diskussionen om Cavani. Ren nonsens att han skulle vara nr 1.

Barcelonistas

Ja, verkligen. Tänk om Lucho slåtts med en journalist och således den vägen lämnat klubben idag efter 4-0 i Paris och vilt slagsmål. Kittlande tanke ändå va? hehehe.
Barcelona Soko
2017-02-15 14:17
Jag pratar nu om världens bästa anfallare och inte spelare.
Just nu är Cavani absolut bäst av alla. Acceptera det eller inte det är fakta!
Ni skrattade också åt mig när jag varnade för honom och för PSG. Se hur de massakretade de oss. Argument att de spelar i League 1 faller i vatten !
Barcelona NJ111
2017-02-15 14:13
@grande jw:

Inte speciellt konstigt då Messi sprang lika mycket som Ter Stegen
Barcelona Barcelonistas
2017-02-15 14:11
Jag undrar vad Jordi Grau har sagt som fått Lucho att tappa det helt.
Barcelona CRset
2017-02-15 14:08
Soko Snälla? Cavani har gjort en bra säsong hittills men du behöver ju inte ta i och påstå att han är världens bäste anfallare. Du får ha i åtanke att han spelar i Franska ligan. Så vitt jag vet så får franska spelare 0,5 per poäng per mål av Uefa. Vilket säger att Cavani's mål inte kan väga lika tungt som någon i PL eller La liga. Det finns säkert någon i Litauen som redan har gjort 50 mål, men de säger inte att den personen helt plötsligt är världens bäste. Cavani tillhör topp 6-7 anfallare i världen. Jag rankar Suarez som rätt solklar etta fortfarande.
Barcelona Mecum
2017-02-15 14:06
Cavani världens bästa anfallare? Skämtar du? Killen spelar i leauge 1. Han kommer aldrig vinna guldskon fast han gör flest. Han var inte särskilt märkvärdig igår förutom målet där man kan ifrågasätta Piques agerande
Barcelona Den vise mannen
2017-02-15 14:00
Oj oj oj....Det svider idag!! Jag kom på mig innan idag att jag inte ens blev arg en enda gång under matchen igår. Annars har det hänt att både det ena och andra har blivit luftburet hemma i tv-rummet + ett par rejäla barnförbjudna ramsor. Jag kände inget alls...bara tomt. Har följt detta lag i 20 år och har ju sett vart vi har varit/är på väg så det hela kom ju inte som en chock. Vår kock hade inte ngt recept. Smakerna satt inte. Fel råvaror. Grötig textur. I desperation försöker han rädda upp hela anrättning med en fin garnering längst upp. Inte ens det hjälpte. Emery med sin sin hungriga vargar satt beredda med sina vässade bestick. De sa knappt tack utan åt upp allt metodiskt utan ens lämna en smula kvar. Men vad kan förvänta sig då kocken själv och ägaren har en förkärlek till snabbmat och alla de förädlade halvfabrikat som finns på marknaden. Det finns Inget som helst intresse i att ta vara på eller titta på det när- och kravodlade som växer på sin egna gård. De plantorna som tagits fram under många år och aktsamt gallrats för att få fram en extra prima vara, de låter man helt sonika vissna och ruttna bort. Lucho, bon apetit!!
Barcelona grande jw
2017-02-15 13:58
Vet inte om det nämnts tidigare men igår sprang PSG tillsammans 113 km. Barcelona sprang 105 km. PSG sprang alltså 8km längre. Talar sitt tydliga språk.
Barcelona Soko
2017-02-15 13:58
@papillon:

25 mål i ligan. Överlägsen alla andra i alla ligor . Näst bäst på 18!
7 mål i CL.
Utan tvekan värdens bästa anfallare !!!
Och vilken pondus han har . Wow.
Barcelona Barcelonistas
2017-02-15 13:52
Skulle någon kunna citera Cruyffs citat på engelska för mig. Letar efter det citatet där hans säger typ mou är en vinnande tränare men han står inte för underhållning. Hittade inte det jag letade efter.
Barcelona papillon
2017-02-15 13:05
Soko

You lost me at "Cavani, världens bästa anfallare".
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelonistas
2017-02-15 13:01
Angående om att förnya kontraktet med Luis Enrique, så är det endast upp till honom. Klubben kommer inte vilja avskeda honom. (beIN SPORTS) Visa att du har någon heder kvar Lucho!
Barcelona Barclasico
2017-02-15 12:49
@neymar JR || Cillessen #1:

En "Conte" tränare behöver vi!
Annons: