/spanien/barcelona/forum/17197.aspx/spanien/barcelona/forum/17197.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona #7
2009-08-21 16:49
H.Alavi - R.I.P

Angående Zlatan.
Det är handskadan som gör att han inte gick går in i duellerna 100%.
Vänta tills skadan är helt över så spelar han hårt ;)

Thiago och JDS kommer i framtiden äga Barcelonas mittfält.

Thiago Busquets JDS

Barcelona H.Alavi - R.I.P
2009-08-21 16:47
BlueRed

Sällan man ser Zlatan förlora en närkamps-duell som i City matchen. Men hans handskada har nog fått honom lite ur balans. Eller så tog han det bara lugnt.
Ska bli skönt att se någon i Barca att försvara sig själva efter en smäll, de va väldigt få gånger då spelarna reagerade starkt på fula tacklingar.

El Kaiser de Michoacán

Precis som dig så håller jag med om att hans kontrakt behöver förnyas, JDS har bland annat storspelat under försäsongen.
Hans högerfot är väl något extra!
Barcelona Barcelona #7
2009-08-21 16:44
Någon som vet vart man kan få tag i gryma bilder på allt som handlar om FC Barcelona?
Barcelona BlueRed
2009-08-21 16:44
Messi, Henry, Keita och Puyol talar ut om Ibra. Puyol säger bland annat att motståndarförsvararna kommer få det jobbigt att markera Ibra, för att han är så stark, snabb och med en bra teknik.
Barcelona Ciao-V
2009-08-21 16:14
Ämne: Jaha, ville lejonet ....Om han ville komma till Man City, då hade han spelat där nu, tror jag. Barca ville ju sälja honom till City. Jag tror att det hittar på saker. Han ville spela Champions League.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-08-21 16:05
Se länk. Jonathans kontrakt går ut nästa sommar. För i helvete se till att förläng det, Txiki! En grymmt lovande spelare som redan nu är riktigt bra.
Barcelona Mojito
2009-08-21 16:04
Jaha, ville lejonet till City trots allt?
Barcelona Mojito
2009-08-21 15:48
Rambla K - 9

Med tapeten menade jag att många pratade kring honom som den näste storstjärnan från La Masia.

Ja, vi får hoppas att han får/tar sig tid och utvecklas än mer under kommande säsong, och förhoppningsvis utan skador.
Barcelona Mojito
2009-08-21 15:46
Frågan är dock om man inte väljer att använda Muniesa och Fontás som bakcar och puyol som back-up till Alves?

Självklart skulle jag vilja få ut det bästa av Puyol, och då krävs att han inte blir utslängd på någon kant från och till som tidigare. Samtidigt tycker jag att Piqué och Marques gjorde det jättebra förra säsongen, och Puyi gör ju ingen ledsen när han spelar gögerback heller.

Jag tror inte det blir fler värvningar, fast risken finns att det kommer panikköp under januari i stället.

Som jag sagt innan, en enda soppa denna säsong
Men Pep har säkert en plan...
Barcelona Rambla - K9
2009-08-21 15:40
Mojito

Han var väl inte speciellt hysteriskt på tapeten förra säsongen? Det enda jag kan minnas var att han fick debutera för Isarels a-landslag. Han hade en rätt så jobbig säsong med många småskador efter att först ha inlett säsongen med en lite större skada.

Jag tror mycket på honom. Han är snabb, teknisk och en sån där spelare som verkligen vill ha boll hela tiden. Han är inte rädd för att utmana och han gör det konstant. Låt honom få växa till sig lite så blir det nog bra. Jag skulle tro att Pep gillar honom en hel del, precis som med JDS.

Ciao-V.

Jag tror inte det är så lyckat att låta Alves vila allt för mycket, han lär bli grinig då. Han vill spela hela precis tiden, så mycket det bara går. Det är så han funkar.

Sen så spelar vi inte så många mer matcher denna säsong som vissa tycks tro. Det blir max 5 matcher mer om vi går lika långt i alla turneringar som förra säsongen + de som tillkommer denna säsong.

Rafinha är en startspelare i dagsläget. Han är säkert precis som Alves, vill spela hela tiden. Alves är en så viktig och bra spelare så honom vilar man inte på samma sätt som tex Abidal. Nåja, det är vad jag tror åtminstone.
Barcelona Ciao-V
2009-08-21 15:40
Ämne: Ciao-V

Spelar väl....Javisst, om han inte får spela.
Men Barca kommer att spela fler matcher i den kommande säsongen. Alves kommer säkert att vara skadad någon gång under säsongen. Det var han i förra säsongen också.
Har man Rafinha som är en naturlig högerback så slipper man att sätta Puyol på högerbackpositionen. Dessutom tror jag att Alves kommer vilas precis som Pep gjorde med Messi. Han får spela ett antal mtcher sen kommer han att vilas för att undvika skadar och överansträgningar bland annat.

Jag är för ett köp av Rafinha.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-08-21 15:36
Varför hoppar ni på Rambla????.
Enligt mig är han den som kan mest o skriver mest seriösa inlägg här på forumet.
Tack för att du finns här på Forumet Rambla-k9.
Forza Barca
Barcelona Rambla - K9
2009-08-21 15:34
Ciao-V

Spelar väl ingen roll om han är billig om han inte får spela? Han lär ruttna på bänken. Precis som Caceres gjorde. Efter en säsong så lär Rafinha också vilja lämna.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-21 15:33
Jag förstår inte vad det är vissa stör sig på? Att Rambla har mer kunskap än vissa ändra? Ja, det kanske han har men är det inte bara bättre att vi har kunniga här då som bidrar med vettiga inlägg? Istället för att uppmuntra det så blir vissa irriterade av nån anledning.

Lägg ner förfan, det är bara bättre med såna som Rambla. Därmed inte sagt att jag undervärderar någon här, absolut inte alla är lika värda. Så, är vi klara med denna diskussion nu? Så vi kan diskutera vad vi är här inne för, Fc Barcelona!
Barcelona Rambla - K9
Ämne: Rambla

Du har P....
Jag kan inte svara på PM.

Och jag har inte någonstans hävdat att mina kunskaper skulle vara större eller mer värda än dina, så jag förstår inte var du fick det ifrån. Nu vänder och vrider du på saker här. Det var du som påstod att jag tror mig vara mer värd än andra med mina åsikter. Inte jag! Jag bad er bara att sluta bråka om oväsentligheter. Nu lägger vi ner detta.
Barcelona Ciao-V
Det ryktas väl att Schalke 04 vill ha 10 miljoner för Rafinha. Kan man få honom på hälften eller där runt omkring skulle jag inte tacka nej till honom.
Real Madrid "Robinho y Higuain"
2009-08-21 15:31
Rambla

Du har PM..
Barcelona Ciao-V
2009-08-21 15:26
Ämne: dib

Jag står ju ....Hehe... Om du inte slutar att ge dig på Rambla, då blir det säkert ett spärr;-).
Nä, jag skämtar med dig.

Jag tror att Rafinha kan vara bra backups till Alves. Han verkar ju inte vara så dyr vilket tyder på att Schalke 04 inte är så nöjd med hans spel tydligen.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-21 15:22
Rambla - K9

Håller med dig. Varför inte ta hem hjälten från Paris Belleti:D Han är för fan underbar!
Barcelona Mojito
2009-08-21 15:21
Rambla - K9

För att få dig på glatt humör efter alla inlägg som en del verkar vilja tolka lite fel, så undrar jag om du inte kan ge din syn på Gai.

Han var ju hysteriskt på tapeten under förra säsongen, men nu verkar han ha försvunnit allt mer i snacket kring juniorerna.

Vad tror du om honom framöver?
2009-08-21 15:21
dib

Jag står ju iallafall för min ålder och har inget o skämmas över att för att jag är 18.. Sen så hoppade jag inte på Rambla sa bara det jag ville få sagt utan att på nått sätt hoppa honom..

Nu dra jag för nu känner jag att jag snart kommer få hela forumet emot mig o det kommer leda till spärr och det är inget jag vill..
Barcelona dib
2009-08-21 15:20
Man kan ju undra vad agenten råder Rafinha att göra, det är väl samma agent som Henrique har om jag inte minns fel. Och han har ju inte blivit rätt behandlad till 100%....
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-21 15:18
Mojito

Tror vi kommer köra över Bilboa hoppas. Tror Zlatan får 70 min sen kommer Bojan in:)
Jag ser inte ner på dig snarare tvärtom och att dina kunskaper är större än min förnekar jag verkligen inte..
Barcelona Rambla - K9
Ämne: Rambla

Frågan är ju, vad ska vi med en så bra högerback som Rafinha till? De få tillfällen han lär få att spela lär ju knappast göra honom nöjd. Han känns allt för bra för att sitta på bänken. Speciellt med tanke på hans ålder.

dib:

Du måste ha missat ett och annat. Det var just det jag föreslog de andra att göra, att inte bråka om åsikter.
Barcelona dib
2009-08-21 15:17
Haha fyfan vad värda inlägg man ser här. Hur många här inne är över 14?
Rambla, sluta bry dig om vad andra tycker, ta inte åt dig av sånt där.

Angående matchen på söndag så tror jag att Pedro får en del speltid.
Barcelona Mojito
2009-08-21 15:17
Det blir nog en stark startelva.

Efter 0-1 mot City är det dags att Nou Camp får se lite mer show under matchen än i veckan.

Det finns väl ändå chans till ett par juniorer, kanske Thigo eller J2S bredvid Xavi?
Och Pedro lär väl få en halvlek på Henrys bekostnad.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-21 15:14
"Robinho y Higuain"

"Anledningen till det var att du jämt känns sarkastisk i dina inlägg och att du ofta ser ner på folk.. Låter kanske som liten påhoppning men ta det inte så.."

Ta en liten stund och begrunda ditt senaste inlägg. Kanske du kommer fram till att just det där var att se ner på folk och dra egna förhastade slutsatser. Komiskt värre.

Pep.G-Z9

Så bra att du inte stör dig på det. Det viktigaste för dig var väl kanske få nämna det? Om det inte alls stör dig, varför då ens ta upp det? Märkligt.
2009-08-21 15:13
Rambla

Jag tycker vi lägger ner diskussionen nu leder ingen vart ändå..

Men var det nått du ville säga så finns PM..
Barcelona J.Gamper
2009-08-21 15:12
Tror ni att Pep kör för fullt med bästa elvan mot Bilbao på söndag? Eller blir det några juniorer igen? Vi har ju ganska bra läge ändå.
Annons: