/spanien/barcelona/forum/1719.aspx/spanien/barcelona/forum/1719.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2015-12-14 12:36
Flavía

Atletico är inte laget som gör 3-4 mål och dödar matcher direkt och kommer inte att kunna avgöra i PSV redan utan först på hemmaplan. . Atletico tror jag tar sug vidare men inte så överlägset
Barcelona BARCA-més que un club
2015-12-14 12:36
Tror Juve har en chans att slå Ut Bayern, Bayern har inte stött på ett topp europeisk lag ännu så att möta Juve för dom blir en utmaning ,

Barca -Arsenal blir en härlig spännande match får vibbar från final som vi spelade mot dom för några år sen krigar match där.

Real ja vad ska man säga dom får Roma som har sett skit ut senaste matcherna men vem vet, kanske dom höjer sig i februari och kanske några nya spelare .

Psg -chelsea tror Psg går viadare där.

Atletico går vidare mot psv

City går vidare Benfia och wolfsburg.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-14 12:34
Rambla Vi har aldrig visat underskattning mot city och kommer inte göra det mot arsenal heller. Bara kolla emirates matta. Busquets, Iniesta i co kommer bli våta.
Postat via SvenskaFans-appen
Flavía
2015-12-14 12:33
Att Atlético de Madrid fick möta ett högst mediokert PSV är en mycket bra lottning samtidigt som onekligen sätter käpparna i hjulen för vår del.

Det räcker med att Madrid-laget gör 3-4 mål och därefter vila sina nyckelspelare för att ta över första platsen från oss i ligaspelet.

Barcelona Rambla~
2015-12-14 12:31
Det enda problemet som jag ser är att Arsenal ofta har en massa flyt när de möter starkt motstånd. Vårt lag har dessutom problem att "kill off" lag de leder mot och viss form av lathet infinner sig och kanske till den del även lite underskattning.
Barcelona neymar JR
2015-12-14 12:30
Rambla~ Det är nog enda anledningen till att jag vill ha Arsenal, deras självgoda fans som slutar upp med en massa bölande och att Messi kunde ha spelat för dom om wegner "ville"
Barcelona neymar JR
2015-12-14 12:29
Räknar ni ut Juventus redan? Åh fan
Barcelona Rambla~
2015-12-14 12:29
@neymar JR:

Haha precis, de anser oftast att de egentligen har ett bättre lag. Jag tror inte deras backar någonsin har stött på en trio som MSN tidigare. :)
Barcelona neymar JR
2015-12-14 12:28
Det enda som skrämmer en är att Arsenal har absolut inget att förlora. Alla räknar ut dom redan Wegner har ju visat prov på kontringsfotboll och lågt försvarsspel Men ändå MSN på den mattan
Barcelona Liunil Masse
2015-12-14 12:28
Alexis återvänder fan, tänkte jag inte på fören nu.
Barcelona enkos
2015-12-14 12:27
Vidare till kvartsfinal Barcelona Real Atletico Bayern City Psg Wolfsburg Benfica
Barcelona Andresito
2015-12-14 12:25
[QUOTE=LegendenN10]Vi fick tufft motstånd men Arsenal vi greja sätt till två matcher. Fifa är korrupt till reals fördel. Vilken lätt motstånd de fick. Efter Arsenal Psg Juventus kommer Roma. De ska alltid få lätta motstånd i CL. [/QUOTE] Man börjar bli trött på konspirationsteorierna. Real kunde fått både sämre och bättre motståndare, fokusera på Barca istället. Jag är nöjd, föredrog antingen Arsenal eller ett av de lättare lagen inför lottningen som PSV, Gent eller Benfica. Det blir svåra matcher, men njutningen kommer bli maximal om Arsenal slås ut.
Barcelona neymar JR
2015-12-14 12:24
Inom dagens slut så håller Arsenal fansen sig själva som favoriter haha
Barcelona enkos
2015-12-14 12:24
Roma till våren kommer bli bättre än de är just nu..
Atletico brukar få lätt motstånd och fick nu PSV
City fick också drömlottning medan Juve mardröm det är när du inte vinner gruppen och flr Juve räckte x mot Sevilla..
Wolfsburg mot Gent sämsta matchen. .
Zlatan mot Mourinho..
Och ja Barca mot Arsenal igen .. det jag gillar med Arsenal är deras matta och sätt att spela för de passar oss som handen i handsken
Barcelona Vampíro
2015-12-14 12:22
Hade hoppats på typ PSV eller Gent men Arsenal ska vi klara av. De har ett par fina spelare offensivt men om våra spelare toppar formen så ska Neymar och Luis kunna ställa till det rejält för Mertesacker och liknande. Fixa in en till anfallare nu i januari för jag vill inte behöva dras med Munir i CL om det skulle komma skador. För femhundrade gången vill inte höra om hur man kan spela med en mittfältare heller.
Barcelona Z_Z
2015-12-14 12:21
@Davids3:

Arsenal. Alltid gruppettorna som spelar hemma i avslutande matchen i åttondelen.
Barcelona Baronen
2015-12-14 12:21
Har det någonsin hänt att vi fått en lätt lottning? Ett sådant där möte som man knappt behöver bli nervös inför. Av någon jävla anledning blir jag alltid toknervös i matcherna mot gunners. Hur många gånger har vi stött på de, PSG o Milan de senaste 6-7 åren? 1000ggr?
Barcelona Davids3
2015-12-14 12:20
Vem börjar hemma?
Barcelona LegendenN10
2015-12-14 12:20
Vi fick tufft motstånd men Arsenal vi greja sätt till två matcher. Fifa är korrupt till reals fördel. Vilken lätt motstånd de fick. Efter Arsenal Psg Juventus kommer Roma. De ska alltid få lätta motstånd i CL.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-14 12:19
ARSENAL, fuck yess!
Barcelona Rambla~
2015-12-14 12:18
Genk - Wolfsburg
Benfica - Zenit

:P
Barcelona Rambla~
2015-12-14 12:18
Jaha, så vi fick gnällgänget igen som alltid anser att de borde gått vidare mot oss för att de varit det bättre laget. :)
Barcelona fiskfot
2015-12-14 12:17
Vi får Arsenal alltså.. Bland de tuffare lagen vi kunde få. Men vi ska slå dom
Barcelona neymar JR
2015-12-14 12:16
Hahah Arsenal
Barcelona BARCA-més que un club
2015-12-14 12:16
Arsenal blir det ;)
Barcelona Liunil Masse
2015-12-14 11:53
Snälla låt oss få en enkel lottning för en gångs skull nu när vi måste spela klubblags-vm.
Barcelona Blaugrana91
2015-12-14 11:46
Spännande med lottningen. Jag känner mig inte direkt orolig, får vi PSG, Arsenal eller Juventus så är det bara gilla läget. Vi är favoriter oavsett vilka vi möter, för att vinna CL igen måste vi ändå slå dem bättre lagen. Ser man ur ligaperspektivet så hade det såklart varit bra om vi möter ett sämre lag så vi kan lägga mer krut på ligan.
Barcelona Gabriel
2015-12-14 11:05
Den största anledningen till att slippa svårt motstånd vid det här tidigare skedet av Champions League handlar egentligen inte om att vi har lättare att ta oss vidare - för med största sannolikhet tar vi oss vidare oavsett vilka vi ställs emot. Men vad ett lättare motstånd däremot innebär är att det blir enklare för oss i ligan också. Jag vet att många går med inställningen att man ska möta alla de svåraste motståndarna i Champions League och vinna på det sättet men man måste tänka lite smart också. Vi har både ligan och copa del Rey kvar, och ett lättare motstånd nu i 8-delen hade varit att föredra för att kunna döda matchen redan efter det första mötet för att på så sätt också kunna koncentrera oss mer på ligan och dra oss ifrån det andra laget från Madrid. Vi har också klubblags-VM som börjar nu, det gäller att vara sparsam och klok med hur mycket och NÄR man ska lägga sitt krut. Jag tar helst av allt ett enkelt motstånd, men det är väl önsketänkande. Lär bli PSG precis som vanligt, eller något annat svårt lag. Finns knappt ens på kartan att vi ställs mot Genk tex.
Barcelona Barcaholic
2015-12-14 11:05
@Mdawg:

Skulle säga att vi haft rätt så mycket svårare schema än Atletico. Vi har spelat borta mot alla dom svåra lagen bortsett från Villarreal, medan Atletico har haft hemmaplan mot Barcelona, Real Madrid, Valencia, Bilbao och ännu inte möt Celta Vigo.
Barcelona Mdawg
2015-12-14 10:29
Slipper helst av allt PSG i lottningen idag, dels har vi mött dem så otroligt mycket så det är inte ens roligt längre, men de är också ett lag som tar på krafterna att spela mot. Fast det hade varit roligt med Juventus eller Arsenal, men tar dem gärna i någon senare omgång istället, förutsatt att möjligheten fortfarande finns förstås.

Vi hade behövt möta något lätt lag i åttondelen denna säsong känner jag. Vi är som mest sårbara under perioderna då Enrique (jag tror det är medvetet) drar ned på tempot för att kunna formtoppa under mer avgörande perioder. Detta för att vi ska ha goda möjligheter att formtoppa på rätt ställen under våren, det vill säga när det börjar dra ihop sig till svårare och mer avgörande matcher i både Liga och CL.

Helst ser jag alltså att vi möter bäst tänkbara motstånd med kanske 1 vecka mellan matcherna i relativt samma tidsperiod, om matcher spelas mellan dessa svåra matcher med mindre vila än 6-7 dagar så bör det roteras, annars bör starkast möjliga elva starta och ånga på tills matchen är avgjord.

Hade dock inte haft något emot att denna intensitet kan bibehållas under hela våren, men det är ju också förutsatt att spelarna orkar detta även i år, då matcherna har varit fler.
Annons: