/spanien/barcelona/forum/17179.aspx/spanien/barcelona/forum/17179.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2009-08-22 16:24
Har någon en bra strem till United - Wigan?
Barcelona Hetfield
2009-08-22 16:19
Man vet aldrig med Pep, men han borde verkligen låta Ibra få spela från start, och helst 90 minuter, det gäller för honom att komma in i laget och det är inte mycket kvar till ligan börjar
Barcelona Bojan_15
2009-08-22 16:16
Pep vill ha en till mittfältare eftersom Keita och Yaya åker till Afrikanska Mästerskapen i Januari, men jag tycker att man skulle kunna satsa på de egna talangerna än att köpa in någon annan mittfältare. Både Thiago och Jonathan skulle säkert kunna spela några matcher redan i år. Thiago var ju fantastisk mot City och man såg ju direkt vem som ska ta över efter Xavi när han lägger skorna på hyllan. Även Jonathan har imponerat under försäsongen.

Båda de här två spelarna spelade 45 mot City och de dominerade mittfältet tsm med Keita. Så varför skulle de inte kunna få chansen redan i år? Och cad är roligare när man ser en egen talang tar steget och blir en värlsspelare som många Barça talnager redan blivit så så som Messi, Iniesta och nu senast Busquets även om han inte är en värlsspelare än så kan han mkt väl bli det.

Därfö tkr jag att Thiago och Jonathan ska få lite speltid redan i år.
Barcelona Okkapokka
2009-08-22 16:05
The Reporter

Det är de man brukar göra, spekulera i hur det kommer att gå. Ingen på detta jordklot vet om Ibra kommer lyckas eller misslyckas den kommande säsongen. Vi alla hoppas såklart på det förstnämnda.
Barcelona The Reporter
2009-08-22 15:50
Asså vadå ibra kommer inte lyckas, elr jo ibra kommer att lyckas, hur fan ska man veta det, det får man ju reda på efter säsongen.
Barcelona Barcadinho.
2009-08-22 15:42
Jag tror att det var något som kallas personkemi mellan Pep och Samu.
Det kan tom vara så att Samu inte var medveten om det. Det fanns något i Samu som Pep inte gillar som han såg i omklänningsrummet, på träningarna på bussresorna osv. Något som vi inte kommer att veta om.

Jag tror att det var mer med kemi och olika personligheter att göra, än taktik och spel på plan.

Men vi kommer nog aldrig veta exakt.

(daxs att gå vidare, ha en bra dag)
Barcelona Barcadinho.
2009-08-22 15:37
Jag ser inte någon klar anledning till varför Ibra inte kommer att lyckas i Barca och detta ganska snart.
Den här mannen var dominant i den italienska ligan i fem år. Ibland mer och ibland mindre men alltid bland de farligaste spelarna i Italien.

Så varför ska han plötsligt gå drastiskt bakåt med sin prestation?

Han är ju 27 år och befinner sig i toppen av sin karriär. Och det finns inte någon klar anledning till att han inte fortsätter på samma nivå minst tre år till.

Det enda som kan bromsa honom är en lång tids skadad.

Det är inte så att han kommer från ett helt olikt land med annat klimat, kultur och språk. Italien och Spanien är ganska lika varandra och det behövs knappat vara problem med att acklimatisera sig till en ny miljö.

Stora krav finns det i Barca, men likadant i Inter eller tidigare Juventus. Moratti kräver också se resultat efter alla investeringar. Han kommer inte till Barca direkt från MFF, utan från en stor klubb med stora krav och ambitioner. Så jag ser inte några problem med för hög press. Han är van med det.

En sak till som folk är oroliga för är med spelstilen och här tycker jag att folk överdriver lite. Det finns skillnader mellan Serie A och la liga med stilen, men de är inte alls så stora som folk verkar tro. De stora klubbarna i Italien har också den här stilen av att rulla boll och rulla boll och igen rulla boll. Båda länder har den sydliga spelstilen. Tekniken och individuella prestationer också i Italien har en huvudroll.

Ibra kommer att behöva spela lite annorlunda för vad han är van med och de övriga behöver också lära sig honom, då hans spel inte är likadant som lejonet. Men det är inte så stora skillnader mellan då (Inter) och nu (Barca). Ibra och de övriga kommer att hitta varandra väldigt snabbt.

Zlatan kommer att hjälpa oss och vinna titlar. Grabben är en begåvad spelare av högsta nivå.

Det som oroar mig mest med titlar är knappt Zlatan, utan snarare den tunna truppen med dålig backup. Vi kan betala till slut med titlar för en dålig transfersäsong. Det är trots allt ett lag sport.

Ytterliggare två duktiga spelare, en back och en mittfältare (alternativ vänster ytter) och så sitter vi på säkrare mark. Men det kostar euros.
Barcelona el Flaco
2009-08-22 15:29
Dizzy/

Det känns som en bullshit-rykte. Inte en chans att Cicinho kommer till Barça.
Zlatanic_Bazz
2009-08-22 15:23
Ämne: Jag tippar på Henry-....
Får du rätt kommer jag vara enormt lycklig imorgon!! Men jag undrar om Pep vågar köra med Ibra från start med tanke på form? Känns som att det är en viktig titel att ta hem..
Hoppas i alla fall på de 3 jag med ^^
Barcelona Ciao-V
2009-08-22 15:22
Ämne: Ciao-V

Jag ifråg....Jag förstår att du inte ifrågasätter Peps beslut men jag ville bara påpeka Peps val att behålla Henry enligt min syn.

Pep vill göra förändring och jag förstår att den förändring han gör blev att fullfölja den förändring har försökte göra när han blev utsett som tränare.
Det första han sa då var att sälja bort Ronnie, Deco och Eto'o. Men Eto'o blev kvar trots Peps vilja. Nu vill han fullfölja sin grundtanke.

Tillslut blev ju alla nöjda. Eto'o hamnade i stor klubb med bra lön. Han har möjlighet att vinna titlar där. Pep å sin sida har fått den targetspelare han vill ha.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-22 15:22
Vad tycker ni Cules?
Barcelona tarrak
2009-08-22 15:21
Ämne: Tarrak

Den var vä....
Tack! :)
Barcelona Rambla - K9
2009-08-22 15:14
Ciao-V

Jag ifrågasätter inte så mycket Peps besluta att välja Henry över Samu. Det är upp till honom. Snarare är det den förklaring han ger som känns lite lustig bara. Henry nämnde jag bara som ett exempel på spelare han också kunde valt att göra sig av med just bara för att han kände att han måste föändra något.
Barcelona el Flaco
2009-08-22 15:13
Ämne: Ämne: el Flac....
Kan också tänka mig att Pep anser att Henry är en mindre problematisk spelare än Eto'o att handskas med.
Barcelona Ciao-V
2009-08-22 15:07
Ämne: el Flaco:

Jag är ....Rambla - K9:
Anledningen till att Pep vill behålla Henry är vad jag tror, att Henry bidrar väldig mycket mer än bara med sin prestation.
Han är en av världens mest erfarna anfallare. Han bidrar med sin erfarenhet till truppen.
Han är viktigt dessutom för stämningen och gruppens sammanhållninhg. Han har bra inställnig och se till att alla trivs, speciellt de unga. Han är en förebild för många av de yngre spelarna.
Han gör mycket som inte syns utanför.

Dessutom har presterat bra med tanke på sin ålder.

När det gäller hur mycket han kommer att få spela har Pep sagt att det beror på Henry själv. Hur mycket han orkar och om han klarar sig från skador. Jag tror att Pep är tacksam att ha Henry kvar i truppen åtmionstone en säsong till.
Barcelona kallesiete
2009-08-22 15:07
el Flaco
Han vill nog mest sätta jornalister som vill klaga och snacka om flopp efter en match på plats.
Självklart kan inte Zlatan spela dåligt i varje match... Och han var inte dåååålig dom 45 minutrarna han fick. Men han kan bättre - mycket.

Längtar något enormt efter att få se Zlatan, Messi, Henry, Xavi, Iniesta m.fl på samma plan samtidigt.
Barcelona Barcelona #7
2009-08-22 15:03
Tarrak

Den var väldigt bra skriven!
Barcelona tarrak
2009-08-22 14:58
Ämne: Rekordstor budget oc....
mogge 182

Jag valde att plocka ner kommentarerna när jag skulle gå och lägga mig. Artikelförfattaren har ansvar för att övervaka det som skrivs och eftersom det drog ihop sig till en politisk diskussion som väldigt lätt urartar, såg jag ingen möjlighet att ha kvar dem. Detta är något som sker med de flesta artiklar hos de flesta stora redaktioner, i den mån man ens öppnar upp den, då folk har än svårare att uppföra sig där än i forumet. Om du har ett behov av att diskutera artikeln så är du välkommen att göra det här på Les Rambles.
Barcelona Exclusive
2009-08-22 14:57
Jag tippar på Henry-Ibra-Messi.
Zlatanic_Bazz
2009-08-22 14:56
Vad tror ni? Vilka börja på topp imorgon?
Barcelona Rambla - K9
2009-08-22 14:52
el Flaco:

Jag är också nöjd över hur det hela avslutades. Fast Peps förklaring är lite fånig tycker jag, även om den är bättre än att han tar upp problemen om det nu fanns några i media. Om han nu känner sig tvungen att han måste ändra på något. Varför då inte byta ut Henry, bara som exempel? Han är äldre, har knappast varit bättre i Barcelona än Samu.

ma man titty:

Henry är uttagen i den trupp på 24 spelare som är tillgängliga för spel. Om han får spela eller inte får du vänta med till i morgon någon timme innan start.
ma man titty
2009-08-22 14:47
någon som vet om henry är tbx från skada som hindra han får han att spela mot city?
Barcelona el Flaco
2009-08-22 14:44
Rambla - K9/

Mycket möjligt att det ligger något mer bakom det han säger, men personligen är jag nöjd att Eto'o och Barcelona/Guardiola visar respekt gentemot varandra. Jag var ett tag rädd för att Samu skulle explodera och göra en "Vilafranca" version 2.0. Tack och lov att det inte blev någon blodspillan.
Real Madrid Sherko
2009-08-22 14:44
Så småningom kanske Pep ställer upp med:

Bojan-Zlatan-Messi

Zlatan som target, ska skarva till någon av småttingarna ^^
Barcelona Ciao-V
2009-08-22 14:40
Eto'o var väl också den sista av tre stora stjärnor(cracs) som köptes under Rijkaards era. Deco, Ronnie och Eto'o.
Pep vill nog bygga upp ett nytt lag där Messi är den som truppen byggs kring. En ny era med Messi som numero uno, helt enkelt.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-22 14:32
el Flaco:

En ganska fånig förklaring enligt mig. Jag tror att det ligger mer bakom men Pep är alldeles för klok och respektfull mot Samu för att ta upp det i media. Jag kan tänka mig att en hel del handlar om taktiska saker. Pep vill att anfallarna, även 9:an hela tiden ska byta positioner under matchens gång. Samu var nog mindre villig till att spendera så mycket tid på en kant. Åtminstone så har det ryktats en del om det tidigare.
Barcelona el Flaco
2009-08-22 14:27
Under dagens presskonferans förklarade Pep om varför han valde att sälja Eto'o. Han sa att han förklarade sig själv lite dåligt för några veckor sen när han sa att det inte fanns någon "feeling". Pep menar att han tyckte om att jobba med Eto'o och att rent fotbollsmässigt så fanns det inga problem de emellan. Han sa även att tyckte om Samu som person. Däremot kände Pep att han fick en "feeling" att han var tvungen att göra några ändringar efter att ha vunnit trippeln förra säsongen.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-22 14:19
Ämne: Rambla/

Det är vä....
Visst är det så, men om du tittar runt lite på övergångar ute i Europa så är det många klubbar som sätter sig på tvären och vägrar att sälja sina spelare. Trots det så slutar det allt om oftast med att de säljs i slutändan.
Barcelona el Flaco
2009-08-22 14:15
Rambla/

Det är väl Shakhtar sätt att säga att han inte är till salu. De är väl knappast i behov av pengar och det är självklart att de vill behålla sina bästa spelare.
Barcelona haeger
2009-08-22 14:15
El_Capitano

Zlatan sa själv efter matchen att han hade ont i handen under matchen.
Annons: