/spanien/barcelona/forum/17174.aspx/spanien/barcelona/forum/17174.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-08-24 01:09
-Frasse-

Om inte annat så dödar man all anfallslusta för motståndarna. De har ju full sjå med att försvara sig och får ju inte ha bollen under kontroll någon längre stund.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-24 01:07
En skön fotbollskväll med Barca gör så att man nu kan sova gott. Vi hörs

bona nit cúles!
Barcelona -Frasse-
2009-08-24 01:04
Okej. Tja det känns ju ganska vettigt att prova 3-backslinje med två så offensiva ytterbackar.. och mot denna typ av motstånd kan ju en sådan taktik vara riktigt lyckad.
Juventinoforlajf
2009-08-24 01:03
Hallå Barca Looovers. Måste fråga er sak angående Caceres. Hur är han som ytterback ? Då vi är i väldigt behov av en bättre vänsterback så tänkte jag att Caceres kanske kunde va den här mannen vi söker. Vad säger ni ?
Alle #8
2009-08-24 01:03
Herregud vad alla ska gnälla! Precis som föregående talare så visar de nästan alla Barcas matcher och Barca får väl lite mer uppmärksamhet än Real i svensk media och i Sverige om man säger så. Det är ju fan bra? Sedan att de snackar lite överdrivet om Zlatan även fast han är min favoritspelare så är det lite överdrivet och tror nog att Zlatan själv inte skulle gilla det att de överdriver så mycket när det egentligen är en MATCH och 21 andra som spelare och inte han endast. Det är ju inte hans fel att de gör så eller hur?

P.S Vi ser Barcas vackra fotboll med våra ögon och inte öron så det är väl bara att fokusera mer på TVn med ögona än örat? ;)
Barcelona Rambla - K9
2009-08-24 01:00
Ämne: Ämne: La ni m....Jo det gjorde han, men detta var långt innan bytet. Mittbackarna gick brett isär och Yaya ramlade ner i hålet som uppstod som en tredje mittback. När Piqué gick ut blev Yaya ordinarie mittback tillsammans med Puyol. Då de gick brett isär blev det istället Busquets som ramlade ner i mitthålet. Denna tredje mittback blir ju lite spelfördelare i de bakre leden, och han går även framåt för att ligga rätt i position när vi anfaller. Då blir det enbart två mittbackar kvar i försvaret. Ytterbackarna är redan uppe vid straffområdet då.
Barcelona Barcanist
2009-08-24 01:00
Rambo~ & Christián - FC Barcelona en Mi Corazón

Jag skrev inte det inlägget för att liksom "reta" Eto'o. Det var mer att jag menade att Eto'o måste känna sig lite ledsen.
Barcelona -Frasse-
2009-08-24 00:58
Ämne: La ni märke till tre....
Gick inte Yaya ner som mittback först när Piqué byttes ut? Och Busquets tog Yayas plats som defensiv mittfältare.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-24 00:57
J.Gamper

Maxwell ska vara före Abidal:)
Barcelona Christián - FC Barcelona en Mi Corazón
2009-08-24 00:57
Barcanist

Att det är 2 helt olika lag, men att man pratar så där om Eto'o hur kände du dej efter CL finalerna efter han nätade?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-24 00:56
Rambla - K9

Ja jag gjorde det, jag tycker att det var klockrent av Pep. Vad är det för mening att ha så många därnere när Athletic inte var intresserade av att anfalla. :)
Barcelona Rambla - K9
2009-08-24 00:56
Nesta13

Jag förstår om utomstående tar illa vid sig för det är riktigt sliskigt emellanåt. Det är bara synd om det leder till att ni bara för det ogillar Barcelona (jag menar inte att du gör det) trots att de försöker spela en offensiv och underhållande fotboll.
Barcelona ¡Barça!
2009-08-24 00:55
Vad alla klagar och gnäller på medierna om zlatan.. kommer ni inte ihåg hur det var när Henke blev klar för barca.. det var nästan samma hysteri
Barcelona J.Gamper
2009-08-24 00:54
"Maxwell 6 - Still clearly fitting in as he was only able to be sure of a pass if it was short and lacked the drive and power that Eric Abidal offers."

Håller ni med? Abidal före Maxwell?

Sedan så fick Zlatan bara 6.5 i betyg. Lite väl hårt tycker jag... eller? Tycker att en 7:a eller över är mer rättvist.
Barcelona -Frasse-
2009-08-24 00:53
Det är väl ett jäkla i-landsproblem att gnälla på att det pratas för mycket om Zlatan i media.

Nu erbjuds det ju dygnetrunt-bevakning av Barca, garanterat alla matcher kommer att visas i TV, etc etc.
Sen att det pratas till 90 % om Zlatan får man väl ta. Hellre det än att sitta och glo på nån pissig stream där man knappt ser bollen.
Barcelona Barcanist
2009-08-24 00:53
Undra hur Eto'o känner sig nu när Zlatan tog supercupen och Eto'o förlorade sin chans med Inter (Lazio 2-1 Inter).
Barcelona Rambla - K9
2009-08-24 00:52
La ni märke till trebackslinjen i andra halvlek? Piqué och Puyol flyttade brett i sär och Yaya tog ett steg ner i hålet som uppstod. Alves och Maxwell hade sen en så hög utgångsposition på kanterna att vi ett tag anföll med 5-6 spelare, 3-4-3. Athletic fick inte låna bollen på flera minuter.
André Jeglertz
zlatan kommer göra messi så mycket bättre, dock inte göra lika många mål. men messi kan nog fan göra 40 år i
Barcelona el Flaco
Rambla - K9/

Precis. Har man "överlevt" Gaspart-eran kan man fan tåla de svenska mediernas Zlatan-hysteri. ;)
Nesta13
2009-08-24 00:50
Rambla - K9

Bra skrivet och jävligt skön inställning..

Det är väl bara jag som är överkänslig men man får väl försöka koppla bort allt gullande så man kan se eran vackra fotboll även denna säsong.

Som sagt lycka till i år och God Natt
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-24 00:49
Nu på fredag är det juh Barcelona - Shakhtar Donetsk
UEFA Super Cup

Synd att den inte går på tv4sport. Fan!
Barcelona Pep.G-Z9
2009-08-24 00:49
BlueRed/Barcanist

Tack ska ni ha grabbar. Han verkade taggad faktist !
Barcelona tarrak
2009-08-24 00:48
el Flaco

Tack! Minns att matchen var avgjord och stackars Rijkaard ville väl bara vila Samu. Det var tider det. :)
Barcelona Rambla - K9
2009-08-24 00:47
Nesta13

Jag har varit culé så länge jag kan minnas. Jag minns de tunga och svåra åren då allt mest var skit och vi vann eller förlorade varannan match. Så om svensk media vill gulla och ha sig med Barca bara för att Zlatan har värvats så överlver jag det.

Jag säger som el Flaco. Så länge Barca spelar underbar fotboll, håller kvar vid sin filosofi och plockar upp egna spelare från canteran, och så länge Pep är tränare, då får svensk media skriva eller säga vad fan de vill. Jag tar inte åt mig av det.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-24 00:46
Canaletes

Fi fan vilket Smile han har haha för skön!
Nesta13
2009-08-24 00:46
Smogen

Sant. Det är ju inte så att jag tycker Zlatan är en dålig spelare tvärtom han är fantastisk och hans kvalitéer som bollspelare skulle jag mer än gärna se även i mitt lag, sen att man får se sitt lags alla matcher gör ju inte saken sämre.
Men det är den överdrivna mediabevakningen på just honom där minsta lilla skarv eller passning hyllas med helsidor och extraprogram jag kräks över, framförallt då han representerar ett lag och liga som är så bra mycket större än spelaren Zlatan..
Barcelona el Flaco
2009-08-24 00:45
tarrak/

Det stämmer. Rijkaard bytte ut honom mot Guddy och Eto'o blev tydligen så pass sur att han lämnade arenan. Minns att han var inte närvarande när de skulle dela ut medaljerna.
Canaletes
2009-08-24 00:44
BlueRed

Tackar! :)
Gymmade 2 gr idag, antar därför.

Förresten på länken.
Dagens matchbilder med Zlatans berömda Smile :D
Barcelona tarrak
2009-08-24 00:42
På tal om ingenting: visst var det i Supercupfinalen mot Espanyol som Eto'o blev så förbannad när han byttes ut, att han inte brydde sig om att duscha innan han körde hem?
Barcelona Smogen
2009-08-24 00:40
Nesta13

i vanliga fall hade ju tv4 ALDRIG haft studio varken innan eller efter denna matchen, samt troligtvis inte visat prisutdelningen, visst, 90% av tiden snackas det Zlatan, men jag tackar och tar emot, ju mer Barca desto bättre.... :)
Annons: