/spanien/barcelona/forum/17163.aspx/spanien/barcelona/forum/17163.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-14 20:24
BlueRed

Fi fan vad Pique har blivit grym! Vem trodde Pique skulle ta en startplats i Barca? Och nu gör han massa mål för Spanien.

Mäktigt!
Barcelona BlueRed
2009-10-14 20:18
Och som vanligt då så har ju Piqué gjort ett mål. Försöker han komma ikapp Raul?
Barcelona Abbe -
2009-10-14 20:06
Iniesta spelar, även Piqué och Busquets. Hade hoppats att Iniesta skulle få vila idag.

Spanien thetruth
2009-10-14 19:44
Medgångfans.
Barcelona Abbe -
2009-10-14 19:04
Också underbara nyheter, åtminstone komiska ;-).
Barcelona Hetfield
2009-10-14 18:07
Även om jag vill se Argentina gå vidare så gör det ändå ont att Maradona ska styra och ställa när VM börjar

Hoppas bara att man sparkar honom
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-14 17:52
Underbara nyheter!
Barcelona el Flaco - I Shot the Sheriff
2009-10-14 17:13
Personligen ställs jag inför ett dilemma ikväll, jag vill se både Uruguay och Argentina gå vidare. Uruguay för att det är, tillsammans med Chile, mitt hemland och Argentina för att de har potentiallen att spela bättre fotboll än vad de har presterat under kvalet.

Får hoppas att Chile gör en ansträngning ikväll och minst kryssar mot Ecuador. Då går Argentina och Uruguay vidare bägge två, åtminstone till en kvalplats mot Costa Rica.

kallesiete/

Hoppas du är medveten om att Argentina aldrig har vunnit i Montevideo. ;)

Saman/

Viasat Fotboll sänder matchen kl. 23:55.
Barcelona Saman.
2009-10-14 17:12
Visar dom Argentinas match på tv?
Barcelona kallesiete
2009-10-14 17:09

el Flaco
Låter bra.
Har bettat på dom. 2.70 på Argentina i en måste match. Visst, Uruguay borta är allt annat än lätt.

Men Messi har viljan på rätt ställe ikväll. Tror han gör två och är helt magisk. Ska bli kul att bänka sig inatt!
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-10-14 17:08
Vad sluta den där matchen mellan Barca och Brasilien 1999?
2009-10-14 17:05
kallesiete/

Av det jag har läst så verkar det som om Messi och Higuain kommer starta på topp.
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-10-14 17:01
Lite konstiga argument du använder dig av men jag förstår kontentan. Men tror att du har en aning blåögd bild utav Pedro, killen är en en komplementspelare. Özil förväntas leda Werder nästan ensam, alltså skiljer det en aning vad det gäller ansvar hos de både spelarna.

Såja det skiljer ganska mycket redan nu;)

Pedro har dock gjort det bra, ser dock inte att han vidhåller formen över en längre period.

My two cents..
Barcelona kallesiete
2009-10-14 17:00

Spelar Messi ikväll?
HEJA ARGENTINA!
Barcelona Okkapokka
2009-10-14 16:52
Är väl inte så mäktigt att han vill spela för dom bästa, för de vill väl alla. Att han däremot vill spela för Barça är speciellt. Även om jag inte tror intresset är ömsesidigt, inte än i alla fall.
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-14 16:36
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Håller med dig! Özil har mer potential. Mäktigt att han vill till dom bästa:)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-10-14 16:33
Ja du, om du ser på Pedros mål i ligan så ser du att passningarna i sig inte har varit märkvärdiga utan sättet han avslutar på. Dessutom kan jag också vända på det och säga att: Özil spelar inte i La liga och spelar i sämre liga eller hur? Eller att det finns säkert nån mening med att den ena är i Barca och den andra i Werder? :)

Nej, Just nu är det inte mycket som skiljer dom åt, men som sagt så tycker jag faktiskt att Özil har mer potential.
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-10-14 16:11
Bättre målskytt säger du, nu får han ju inte passningar från spelare av samma kaliber som Xavi, Iniesta m.fl. Men visst han kan slipa på sina avslut.
2009-10-14 15:51
F7 Zizou~™

Pedro är nog en bättre målskytt, tvåfotad, allround spelare.

Özil använder sig inte så mycket av sin snabbhet ändå utan flyter lite genom försvaret rätt snyggt, han är en bättre passningsspelare än Pedro. Tekniskt sätt är de ungefär lika bra.

Håller dock med, Özil har mer potential.
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-14 15:40
Özil vill komma till Världens bästa lag. En jävligt grym spelare är han. Grabben är hur bra som helst. Han kommer bli ännu bättre i Barca.
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-10-14 15:31
Med all respekt så håller Özil inte "samma klass" som Pedro, Özil är en framtida crack. Pedro gör sitt jobb, men Özil besitter ett större register. Till exempel så är han snabbare, bättre bollkontroll etc.
2009-10-14 15:24
Özil är numera ganska självklar i Tysklands ordinarie 11:a. Mot Ryssland byttes han ut efter 70 minuter för att högerbacken Boateng fick rött kort och de fick en man mindre. I Werder är han nu när Diago stuckit deras viktigaste spelare offensivt. Håller väl samma klass som Pedro, kanske aningen bättre.

Mycket intressant spelare är han iaf. Tyskland har många andra intressanta unga spelare på väg upp.
Alle #8
2009-10-14 14:54
Scorpion

Ja den killen har talang och kommer att bli ännu bättre. Han är bara 20 år trots allt. Jag har inte sett honom spela så mycket men hey det är i VM han ska visa upp sig för sitt Tyskland och det är då man får syn på alla dessa talanger och nya spelare i fotbollsvärlden. Tror nog att han kommer visa vad han kan och går förbi så han lär inte stanna kvar i Bremen länge till
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-14 14:10
Här har ni en riktig grym spelare. Som har allt + att hans favorit klubb är Barca!
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-14 14:06
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Tack:)
2009-10-14 13:51
Barças klubbläkare har undersökt Xavi och man har kommit fram till att han har stora chanser att kunna spela mot Valencia nu på lördag.

Under dagens träningspass tränade han både för sig själv individuellt och med resten av sina lagkamrater. Med tanke på att laget kommer ha två gemensamma träningar till innan matchdagen tyder det mesta för att 6:an kan vara tillgänglig för spel, så länge han inte fortsätter att ha känningar i knäet förtstås.
2009-10-14 13:49
Galen i Barca.
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-14 13:37
Någon här inne som vet vad Loco por el Barca betyder?
2009-10-14 12:05
Ämne: haha vad är detta fö....Det där är från Barcelonas 100-års firandet, 1999. Man bjöd in Brasilien på besök och matchen slutade 2-2. Ganska underhållande match, brassarna var bäst i första halvleken, sen tog Barça över i andra. Har fortfarande matchen inspelad på VHS (old school, jag vet). :)
Barcelona Barcakadabra
2009-10-14 11:57
Jaag har en känsla av att Portugal misslyckas med att besegra Malta idag!!! KOM IGEN NU!! Inget tidigt mål för portugiserna och det lär bli nervöst!!. Fan va jag inte vill att sverige och zlatan missar VM..
Annons: