/spanien/barcelona/forum/17162.aspx/spanien/barcelona/forum/17162.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 20:10
Jorqueras har kommit överens med klubben att bryta sitt kontraktet för att lättare kunna hitta en ny klubb.

Tack för allt Jorqui. Även om du knappt har fått spela något så har du heller aldrig ställt till med några problem för klubben. Lycka till i nästa klubb!
Valencia Villa/Silva
2009-08-25 20:08
Ämne: Barcadinho.

Finns....Men det är inte som när Laporta blev vald till president. Då var han tvungen att utlova massor med värvningar i form av Beckham och Dinho på grund av den sportliga krisen i klubben. Nuförtiden kan man lika gärna säga att Barca har världens bästa spelare på varje position. Man är inte te.x i behov av att värva spelare som Kaka eller CR.

Om Rosel börjar ge sig ut i marknaden för att försöka konkurera med Perez om dessa köp så kommer det endast resultera i att man gör idiot värvningar som Overmars. I slutända blir det samma misstag som Gaspart gjorde under sin tid som president.

Bäst för president kandidaterna att fortsätta på samma väg som Laporta gjorde
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 20:05
Sandro Rosell:

På vilket sätt vill Rosell göra klubben mer "galaktiskt"? Har han ens någon gång förklarat det? Av det jag har läst så har han tills nu varit väldigt förtegen med sina planer och absolut inte talat om för media vilka spelare han vill värva. Hur kan du vara så säker på att han vill ta upp kampen med Perez om stjärnvärvningar? Vad grundar du det på? Jag är inte så säker på att det är vad han vill.
Alenao
2009-08-25 20:01
Maxwell kostade 4,5 miljoner euro. Det är sjukt billigt med tanke på vad årets värvningar har kostat för alla lag. Maxwell är väl 28 bara också och värvades säkert för att vara backup. Ni ger Zlatan tid att anpassa sig men Maxwell ska plötsligt gå in och dominera direkt.
Barcelona Abbe -
2009-08-25 19:40
Ämne: Sandro Rosell

Jag....
Är på din linje.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-25 19:26
Rodello

Det var en annan här som också hade fått sin tröja försenad, han mailade Expekt och de sa att tröjorna hade blivit försenade av olika anledningar och det kan ta upp till en vecka tills ni får era tröjor.

Kommer frågor om det hela tiden, nu får det räcka där är svaret. Annars får ni maila Expekt helt enkelt, inte så svårt. :)
Rodello
2009-08-25 19:23
Hej
Undrade bara ifall någon som nappade på expekt kampanjen har fått sin tröja ännu?
ber om ursäkt för off Topic
Barcelona Hetfield
2009-08-25 19:23
Om Rosell kommer så tror jag inte att stjärnOR kommer , men kan garantera att Cesc kommer hit
2009-08-25 19:19
Sandro Rosell

Jag vill absolut inte att vi värvar alla stjärnor, så tack där fick du mig att tvivla ännu mer på Rosell.
Sandro Rosell
2009-08-25 19:13
Barcadinho.

Finns ingen anledning att tala illa om Sandro Rosell för är det något han bryr sig om så är det lagets prestige. Sandro vill göra klubben mer "galaktisk" och kommer förhoppningsvis presentera sig med ett blytungt nyförvärv.

Presidentvalet bygger ju mycket på vallöften i form av värvningar, och det har aldrig direkt varit någon hemlighet att Sandro vill ta upp kampen med Florentino Perez på transfermarknaden om de största stjärnorna i världen.

Vem faller eran röst på?
Barcelona BlueRed
2009-08-25 19:12
Barcadinho.

Du får gärna förklara vad som gör Xavier till en cirkusman (bortsett från hans helt fantastiska klädstil). Annars håller jag med om Rosell, finns inte en chans att jag lägger min röst på honom.
Barcelona Barcadinho.
2009-08-25 18:56
Oavsett vem som vinner, Xavier eller Rosell så är jag säker på en sak.
Det kommer att bli en smutsig match som kommer att förstöra för laget.

Och som ni vet så finns det flera faktorer som kan förstöra säsongen.
Mer sportliga faktorer som att truppen är tunn eller att man inte kommer att ha tur med skador som i fjol.

Men presidentvalet kan förstora till slut mycket mer än de sportliga aspekterna.
Kandidaterna kommer att dra sin kampanj ganska snart och intensifiera det hela under våren, precis när ligan och cl ska avgöras.
Och bli säkra på att Madrid vänliga Marca och AS kommer att göra mums från kampanjerna för att förstora for oss. De kommer att hitta på massa med skit.

Vi kan bara hoppas på att Pep och spelarna kommer att kunna koncentrera sig på fotbollen och inte låta kriget om presidentposten påverka dem. Men det är inte lätt.

Tänk hur smidigt det gick för marängerna och Perez. Vi kan bara drömma om en sån situtaon.

Och föresten så gillar jag inte båda två – den ena är käftig, smutskastare och tänker mest på sig själv över lagets prestige (Rosell) och den andra beter sig som på en cirkus.

Sen om Chyg –

Den här grabben kommer inte att sitta på bänken så länge. Han är inte för att vara en backup så länge. Han är för att konkurrera in i startelvan eller åtminstone som första valet på bänken. Jag tror att han kommer att köra om Marquez och Milito utan problem. Och det skadar inte att el capitano Puyi känner att det blåser i ryggen. Konkurrens leder ofta till bättre prestationer.

Pep har nog tittat flera gånger på videofilmer från Shakhtar matcher i CL i fjol, samt filmer från deras Uefa resa fram till titeln. Han har nog följt filmerna noga och kommit fram till sin slutsats. Jag vet inte om han har gjort det personligt, men jag förväntar mig att så är fallet. Så skulle jag göra. Skulle jag spendera 25 milj så skulle jag kolla mycket noggrant vad ”produkten” handlar om.
Och jag hoppas att Peps bedömning blir rätt till skillnad från fallet Hleb.
Pep köper honom inte för att nöta bänk.

Och de nere som klagar över Maxwells värvning –
Vad finns det att klaga över?
Känner ni verkligen till hela historien runt värvning av en vänsterback?
Har ni tänkt över vem Maxwell ersätter egentligen?

ha en bra kväll.

2009-08-25 18:44
Ja, jag har sett han här ett par gånger.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-25 18:37
Nesto

Han har säkert bytt till Inter:D
Barcelona Barcelona #7
2009-08-25 18:36
Nesto

Nej, tror inte någon har sett han sen dess.
Barcelona Nesto
2009-08-25 18:35
2 frågor.

Spelar shakhtar idag? isf har ni någon bra stream? :)

2, är det någon som har sett "Rey-Eto'o" sen han såldes?
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 18:28
Sersari:

Han får spela allt förutom i CL.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-25 18:16
Vad tycker ni Cules?
Barcelona Sersari
2009-08-25 18:09
Om Chygrynskiy kommer, får han spela i VM för klubblag?
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 17:52
Vampíro:

Som sagt, jag håller absolut med om att priset är lite väl högt. Någon mer etablerad spelare vill som det verkar inte Pep ha. Han blev tex erbjuden Bruno Alves av Txiki, honom tackade han blankt nej till. Han känns ju mer etablerad om vi säger så. Priset hade väl blivit ungefär likvärdigt.

Pep säger om Dmytro (lättare att skriva förnamnet i fortsättningen):

"Han har något som är väldigt svårt att hitta hos en mittback och på det sättet vi spelar, så behöver vi honom. Alla centrala försvarare som tidigare kommit till klubben är bra, men han har något som är mycket bra och han vet vad han ska göra av bollen. Han är också en ung spelare vilket är något jag föredrar."
Barcelona BlueRed
2009-08-25 17:50
jonny p

Ja Maxwell har EU pass (Nederländerna).
Barcelona jonny p
2009-08-25 17:43
Ämne: Rambla - K9:

För ....
verkar vara mycket pengar ja! Vad sålde vi ronnie för? 28 har jag för mig? nästa samma summa ju. Jag satt ju och tyckte det var sjukt med 30 m för pepe (real) för nåt år sedan.. men men jag har sett chyg alldeles för lite för att uttala mig egentligen.
Barcelona Smogen
2009-08-25 17:42
Jag tror Pep är helt övertygad om att Chyg kan ta en plats i backlinjen redan idag, det skulle ge Pep möjlighet att flytta fram Pique eller Marquez som pivote och dessutom låta Yaya spela som offensiv mittfältare, något som han gjorde med bravur mot Man C.
Så i slutändan anser nog Pep att Chyg är mer än en backup, Chyg ger Pep väldigt mångafler möjligheter än idag och gör att vi troligen har täckning för Afrikanska Mästerskapen.
Barcelona jonny p
2009-08-25 17:38
Ämne: Bara jag som är förb....
Jag tycker maxwell är en bra värvning.. billig och så har vi en offensiv och en defensiv vänster back just nu... Har han EU pass förresten?
Barcelona Vampíro
2009-08-25 17:38
Rambla - K9:

För 25M så är han oprövad om du förstår vad jag menar. Det finns ingen garanti på att han kommer göra succé och för de pengarna så kan man köpa betydligt mer "säkra" spelare, sen så tycker jag att priset är för högt för en sk. rotationsspelare. Men han verkar helt klart talangfull och han har de egenskaper som Pep vill ha hos sina mittbackar.
Canaletes
2009-08-25 17:36
Skitgrymma bilder med Barca från USA touren :D

Tack!
Canaletes
2009-08-25 17:24
Undrar om Chygrinsky kommer spela med oss eller mot oss mot Shaktar...?

svar?
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 17:16
tarrak:

Jag förstår din oro angående Sandro. Allt kan egentligen bara bli sämre men det lär det även bli förr eller senare även med dagens ledning. Du vet att allt har sin tid. Allt går i cykler. Jag är beredd att ge Rosell chansen fast först efter det att jag fått ta del av hans planer så klart.

Vampíro:

Är han så oprövad egentligen? 18 landskamper som 22-åring är rätt hyfsat. Han är given i landslaget. Dessutom en Uefa Cup-titel. Fast priset är ju käpp rätt åt he... det håller jag med om. Vi vet alla varför marknaden ser ut som den gör i dagsläget. Ahmetov har råd att ge bort honom gratis om han så vill då han är en av Europas rikaste personer. Fast han vill ha ordentligt betalt, det är säkert en princip och statussak för honom och klubben.
Barcelona BlueRed
2009-08-25 16:59
Sandro Rosell

Men snälla, vad förväntar du dig? Han är tänkt som backup till Abidal. Inte tänker ledningen värva Evra samtidigt som man har Abidal i laget.

Puyolinho

Maxwell värvades för att Filipe inte kom. Maxwell var med på transfer listan och var alternativ två efter Filipe. Att man sen tog tag i Zlatan igen är ju logiskt, när dem ändå var där.
Barcelona Puyolinho
2009-08-25 16:56
Sandro Rosell

Fattar inte du att Laporta värvade Maxwell bara för att komma åt Zlatan?
Annons: