/spanien/barcelona/forum/17161.aspx/spanien/barcelona/forum/17161.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rodriiguees
2009-08-26 00:19
ll Barca ll

Hans smeknamn får bli något av dessa; sigge/ciggy/ciggen/chelle!
klockrena va?! ;)

haha ja självgod det är man ;)
Barcelona Abbe -
2009-08-26 00:10
Förra Barça-talangen Iago Falqué lånas ut resten av säsongen från Juventus till Bari.
Sandro Rosell
2009-08-25 23:34
II Barça II

En otrolig målvakt som har ett spel med fötterna som gör att han fungerar som en extra utespelare. Enligt mig PLs bästa målvakt och bäst av allt så är han egen produkt.
Barcelona Den vise
2009-08-25 23:30
Sandro Rosell

Du hejar helt klart på fel lag om du vill att dessa värvningar ska bli en realitet. Vare sig om Rosell tar över rodret eller ej så tror jag inte att han värvar spelar blint utan att få direktiv från lagets tränare.

Som jag hoppas blir Pep även om säsongen skulle bli "zero tituli".
Barcelona II Barça II
2009-08-25 23:23
Va fan ska vi ha Pepe Reina till?
Sandro Rosell
2009-08-25 23:19
Önskelista till Sandro Rosell:
* Franck Ribéry (FC Bayern)
* Cesc Fabregas (Arsenal)
* Gaël Clichy (Arsenal)
* Pepe Reina (Liverpool)

Räknar med att vi får Chygrynskyi denna sommar med, så med dessa fyra skulle vi vara blytunga rakt igenom. Galaktiska. Är det någon som kan ge oss denna typen av spelare så är det Sandro.. Poängtera att Cesc och Reina är egna produkter dessutom.
Barcelona Valdés
2009-08-25 22:57
Beguiristain; så du känner människor som känner Sandro Rosell yrkesmässigt eller privat. I vilka sammanhang umgås de? Och vad säger dessa människor att Sandro Rosell säger om framtiden, han ger så gott som inga uttalanden i media varför jag tror att väldigt många (inte bara här utan förmodligen alla culés världen över) är jättenyfikna på att få lite mer konkreta svar. Det här med maktgalen blir jag också nyfiken på, aldrig har väl så många styrelsemedlemmar avgått i protest mot klubbpresidenten som under Laportas ledning? Vad tror du att det beror på?

Det känns oerhört tråkigt och helt meningslöst att läsa så många inlägg som spekulerar om framtiden utan någon som helst faktaanknytning. Vad är det som säger att Rosell skulle börja tävla med Perez? Om man tittar tillbaka kan man se att samtliga de spelare som värvades av honom kom för en mycket billig peng, jämför ex värvningen av Ronaldinho för 29 miljoner euro med värvningen av Zlatan för 66 miljoner euro eller värvningen av Marquez för 5 miljoner euro med värvningen av Càseres för 16 miljoner euro.

Sedan är det ett faktum att Guardiola önskat se fler värvningar än vad som blivit så visst har nästa klubbledning ett jobb att göra. Men det blir svårt att betala störrre summor för spelare som värvas än vad som gjorts under de senaste två åren.

Tarrak; Du skriver om Txiki som ideolog. På vilka vis ser du honom som en nytänkare? Och om han inte är en nytänkare vad får dig att tro att nästa klubbpresident skulle göra avsteg ifrån det som alltid varit Barcelonas kännetecken; en grund av spelare som hämtats ifrån de egna leden och en offensiv fotboll. Sedan så undrar jag om du vet hur hur mycket mer pengar som satsas på La Masia idag (ökning i % av totalomsättningen) i jämförelse med hur det varit tidigare, Barcelona har ju alltid haft en stark förankring i lokala/regionala förmågor.

Själv ser jag först och främst fram emot en ny säsong men sedan också ett nytt presidentval med många starka kandidater att välja mellan.
Barcelona II Barça II
2009-08-25 22:55
Medtanke på Chygrynskiys svår stavade namn så tycker jag att vi borde komma på smeknamn till han :-), ifall han nu blir värvad. Som tillexmpel K9..

Några förslag?
Barcelona Smogen
2009-08-25 22:52
Undrar vilka spelare som de olika presidentkandidaterna kommer lova att värva till nästa sommar, Fabregas är väl nästan garanterad, kan gissa på att även Ribery, Villa och Aguero kommer nämnas rätt flitigt. Vem vet, Torres dras säkert in på ett hörn också.

I övrigt blir jag mer och mer sugen på att se Dmytro i Barcelonatröjan, och inte bara efter ett tröjbyte efter match på fredag. ;)
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 22:43
Hetfield

Du har en stor poäng i att både Silva och Iniesta gör allt för få mål. Det är en av anledningarna till att jag föredrar Henry ute till vänster. Han vet hur man sätter dit bollen, oftast i alla fall.
Tiger_Lou
2009-08-25 22:39
Någon som vet något bra Hostel i Barcelona?
Tiger_Lou
2009-08-25 22:36
de e samma skit i CL studion...tyvär så växer dom tydligen inte på träd...

Även fast han skriver att han inte väll hänga ut just en person så måste vi iaf hålla med om att han väljer helt rätt person.
Barcelona ★Dizzy★
2009-08-25 22:35
Någon som vet varför Reyes buades ut?
Barcelona Hetfield
2009-08-25 22:35
Ämne: Ämne: Zarate,....
Silva i all ära, men killen är alltför enbent, hur konstigt det än låter, och tyvärr så lider Silva av samma grej som Iniesta gör, dvs. är inte särskilt målfarlig

Nej , i min lilla värld så skulle det passa fint med Zarate som är tvåfotad, teknisk, vindsnabb och målfarlig
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 22:33
Ämne: Zarate, Gourcuff, Ag....
Silva! Tänk honom och Iniesta ute till vänster, Messi och Alves ute till höger och Zlatan i mitten. Xavi lite släpandes bakom i mitten. Vi spelar vilket lag som helst av planen. :)
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-08-25 22:31
hahahaha Jose Antonio Reyes på plan för A. Madrid.
Jag blir så glad av att se denna spelare.
Jag diggar han så mycket vet ej varför.
Kanske har jag för mycket minne kvar om hans tid i Sevilla med Julio baptista.
Barcelona Hetfield
2009-08-25 22:26
Zarate, Gourcuff, Aguero , Silva

Värva en av de så kommer jag att bli väldigt glad!
Real Madrid Sherminator
2009-08-25 22:24
Agüero alltså! Silken spelare! Min dröm är att se honom i Barca!
Barcelona Vampíro
2009-08-25 22:16
Bra krönika, håller med på varenda punkt. Vet att vi bara ska vara glada att de sänder matcherna och att man inte ska gnälla men vissa krav får man väl ändå ha på dessa sk "experter".

Gillar vanligtvis Hussfelt men störde mig också på den där kommentaren om att Zlatan skulle få högre status än Messi, en annan sak som han ofta drar upp är att affären "värderas" till 92M vilket gör det till den näst dyraste genom tiderna, allt för att försöka göra Zlatan så stor som möjligt. Även deras studio var pinsam, löjliga frågor som: "vem värmde Zlatan upp med", "såg han glad ut". Ett stort minus till TV4 och deras sändning.
Barcelona petersays
2009-08-25 22:02
Atl. Madrid - Panathinaikos är ju ett riktigt sömnpiller till match. Hade hellre sett att dom visat Lyons match där Lopez gjorde hat trick.
Barcelona Hetfield
2009-08-25 21:56
Håller med, finns tyvärr inte alltför många "expertkommentatorer" som kan tillföra något som vi tittare inte kan lista ut, finns kanske ett par: Kåmark, Strömberg
Barcelona Sersari
2009-08-25 21:55
Vilken sjukt bra krönika av Jens. Verkligen. Precis det man känner står i den krönikan. Härligt jobbat Jens!

Det är så bra skrivet att man har lust att skriva ut krönikan i tusentals exemplar och bara hänga upp dem på stan!
Barcelona Rambla - K9
2009-08-25 21:54
Beguiristain

Tack för info, intessanta uppgifter. Stämmer allt detta så lär man ju vara livrädd att han ska lyckas dupera tillräckligt många socis när det väl blir dags att gå till valurnorna.

Någon återgång liknande de galna 80- och 90-talen med Nuñez vid rodret vill vi ju verkligen inte ha tillbaka. Då känns verkligen Laportas långsiktiga och hyfsat harmoniska projekt bra mycket mer tilltalande. Ekonomin är stabil, canteran blomstrar och de unga spelarna där inges hopp om att det finns en framtid för dem att nå ända fram till a-laget.
Barcelona lameG^
2009-08-25 21:52
har inte sett Chyg spela så mycket men om pep säger allt det som han har sagt så måste det vara något speciellt. Vi får helt enkelt lita på honom.

Henrique är borta om han kommer. Ser ingen plats för honom om Chyg kommer. Muniesa och Fontas ser jag före. Hoppas isåfall på lån och presterar så kommer han tillbaks annars hejdå.

Jorquera ersätts med Ruben Mino. Grym målvakt kan jag lova er. Iallafall vad jag sätt. Han är mycket bättre än Oier.

Guddy hoppas jag lämnar. Ser inte heller någon plats här i A-truppen. Thiago och JDS är mycket bättre och hungrigare. Hoppas på dem spelar mycket för A-laget denna säsong och sedan hoppas jag på en sista värvning. En vänsterytter eller central. Men om pep litar på Jeffren,Thiago,JDS,Gai så blir det ingen nog ingen värvning.
Spanien O-B One
2009-08-25 21:50
Väldigt bra krönika, Gramnes. Verkligheten är så enkel att alla vi fotbollsälskare på ett väldigt enkelt sätt kan tillgodose oss samma information nu som de så kallade "experterna" - och att få journalister insett detta. De underskattar tittaren och tror att de ska komma undan med med det de kom undan med på 90-talet - innan internet.

Det finns dock två lysande undantag som förtjänar all heder och respekt - Bank och Niva. Deras blogg är fantastisk.
Barcelona FCBiLove
2009-08-25 21:44
Stream tips, inte JUSTIN bara
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-25 21:19
Beguiristain

Ett skrämmande scenario det där. Jag hoppas verkligen inte vi cúles får gå igenom en sån period, hoppas alla väljare tar sitt sunda förnuft och röstar smart.
Alenao
2009-08-25 21:16
Rätt kul match mellan Atletico och Panathinaikos. Minns när Inter mötte Panathinaikos borta förra året i CL-gruppspelet. Inter vann med 2-0 borta. Zlatan spelade fram till båda målen. Första målet är rätt kul då Zlatan tar en luftduell med en Panathinaikos spelare och den spelaren flyger som en vante. Sedan chippar han över bollen över Mikael Nilsson för att sedan ta ner den och servera den till Mancini helt perfekt som sedan sätter in den i krysset. Andra målet gör han en grymm pass till Adriano som sätter den snyggt i nättaket. Kolla länktips för framspelningarna och målet.

Dålig kvalite i länktipset - http://www.youtube.com/watch?v=ZLcXmxGrfHk

Highlightsen från den matchen i bra kvalitet:

http://www.youtube.com/watch?v=n5YDPlZPaWA
Barcelona Feedriik
2009-08-25 21:15
Lugna dig! Det finns massor av andra ställen du kan hitta den på, Barcelonas hemsida till exempel. /Mod
Barcelona Barcelona #7
2009-08-25 20:48
Drömstart för Atletico!
Annons: