/spanien/barcelona/forum/17155.aspx/spanien/barcelona/forum/17155.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-10-13 19:59
Kolla in länktipset!!

Han är så otroligt skicklig på att göra de där videorna han har, gå in på hans sida, säker på att de flesta redan varit inne där men för de som inte har det, och se hans videos. Otroligt bra gjorda!

Speciellt denna, lyssna på texten i musiken och hur han prickar in texten och bilderna perfekt!

Visca!
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-13 19:36
Inget snack om saken världens bästa målvakt heter Casillas. Och är väldigt viktig för Spanien men jag håller Xavi högre.
Alle #8
2009-10-13 19:16
Ämne: Ämne: Neuthon....
Andres-09

Jag säger precis som Hetfield. Visst är Casillas grym men du kan lika gärna slänga in Reina där. Men vem ska ta över om man tar ut Xavi i playmaker rollen? Det är lite skillnad. Fabregas kan köra och är världsklass absolut men jag menar det är ändå skillnad mellan Xavi och vilken playmaker som helst i världen. Xavi ÄR världens bästa playmaker och så är det.

Klart att målvakt är viktig men i det här fallet skulle bollen vara mer hos playmakern än hos målvakten om man säger så.

P.S Jag tycker inte att Casillas är ensam etta utan delad etta med Buffon. Buffon hade visserligen inte sitt bästa år förra året men han har börjat den här säsongen riktigt rikigt bra. Både med landslaget och Juve så.
Barcelona el Flaco - I Shot the Sheriff
2009-10-13 19:10
Inte för att gå in i diskussionen om vem som är den bästa fotbollspelaren i världen eller nåt, men jag tycker att Xavi är den typen av spelare som inte bara spelar bra, utan även en som får resten av sina lagkamrater att höja sitt spel. Precis som Josep Guardiola när han var aktiv är Xavi möjligtvis inte den bästa spelaren i laget, men han är lagets viktigaste spelare.

Sen huruvida vem ska förtjänar att vinna Guldbollen eller FIFA World Player of the Year så förväntar jag mig att Xavi minst hamnar bland de top 5.
Barcelona Barcanist
2009-10-13 19:08
el Flaco

Måste bara säga mycket, mycket, myycket bra artiklar om Pep och helt klart läsvärda!
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-10-13 19:01
MF Doom/

Japp stämmer han rehab tränar i barcelona ist. Det är nog ingen fara inför valencia matchen, han är nog med där.
MF Doom
2009-10-13 18:56
Hade Xavi en knäkänning och avstår Spaniens match imorgon? Spelar han mot Valencia?
Barcelonistas
2009-10-13 18:36
Nemo

Jo de vet jag. Jag tog 7-10 dagar. men har väntat i 2 veckor nu.. så de va därför ja tog upp det.

Barcelona Hetfield
2009-10-13 18:32
Andres-09

Så Reina, Palop och Valdes är korpenlirare? Nej lägg av...

Du kan inte heller jämföra Xavi med Iniesta och Silva då de är en helt annan typ av lirare

Så alternativet blir Alonso, Senna och Fabregas och där är Xavi vassare än alla 3, sen att Casillas är världens bästa målvakt..det är vad DU tycker

Xavi har däremot vunnit priset som EM:s viktigaste spelare, så där har man iallafall bevis, sen att Casillas är kapten spelar väl ingen större roll, Puyol kan lika gärna vara det, men Casillas är en av mina favoriter
Barcelona nemo
2009-10-13 18:24
Saman, DM1982: Mjo, jag kör på deras alternativ, men det är enbart för att jag redan har en hemma- samt bortatröja. Det är ju annars som ni sa, har ni väntat så här länge kan ni nog vänta ett tag till :)
Real Madrid Andres-09
Ämne: Neuthon

Du menar....
Skulle nog säga att Casillas är snäppet viktigare då han är lagkapten samt världens bästa målvakt, I landslaget finns det många mittfältare att välja bland, Silva,Iniesta,X.Alonso,Senna osv, dock är Xavi given i landslaget men det jag menar är att det finns alternativ utöver honom på mittfältet.
Barcelona ihefsu
Ämne: el Flaco

Fantasti....
Jag är småbenägen att hålla med.
Barcelona BlueRed
2009-10-13 18:23
el Flaco

Fantastisk artikelserie, All eloge till dig!
-----------

Min röst för världens bästa spelare går till Iniesta. Motivering överflödig.
Barcelona nemo
2009-10-13 18:21
Barcelonistas: Du kan välja mellan två olika lösningar. 3-5 arbetsdagar (ca 100kr) eller 7-10 arbetsdagar (ca 200kr).
Barcelona Hetfield
2009-10-13 18:14
Neuthon

Du menar väl att Xavi är underskattad jämfört med Messi?

För övrigt så håller jag med, lägg till att Xavi är Spaniens viktigaste spelare
Real Madrid Neuthon
2009-10-13 17:59
Andres-09 //

Håller med dig, Messi är en grymt bra fotbollsspelare men han är underskattad jämfört med Xavi.
Barcelona Vitor Riivaldo
2009-10-13 17:37
Andres-09 Håller med dig alla stirrar sig blinda på messi. Xavi håller jag högst och han är så sjukt viktig för barcelonas spel. Xavi är nr1 för mig.
Real Madrid Andres-09
2009-10-13 17:30
Tänkte ge lite synpunkter på vem jag tycker ska bli utsedd till världens bäste spelare.

Det kommer med stor sannolikhet bli en Barca spelare och de flesta tycker nog att det borde bli Messi men enligt mig bör det bli Xavi(om det nu står mellan dessa 2)

Varför?

Jo jag anser att Barcelona utan Xavi är svagare än ett Barcelona utan Messi. Xavi står för mycket mer än Messi med sitt kloka passningsspel och framspelningar osv, han är även en bra ledare och ett bra föredöme på planen.

Nåt mer som skiljer dessa åt är insatserna i deras landslag där Xavi överglänst Messi med EM-guld(turneringens spelare) och stabilt spel i stort sett varje match medans Messi inte gjort mål på ett antal matcher samtidigt som han inte imponerar spelmässigt.

Barcelonistas
2009-10-13 17:29
Någon som vet hur lång tid de kan ta tills man får sin barcatröja om man köper den från officela hemsidan?

Barcelona Medgångsfan
2009-10-13 17:25

El Flaco! Magiska artiklar, kung eru!
2009-10-13 17:16
DM1982: "För övrigt känns Fabregas-debatten rätt så färdig nu, dag att lägga ner den kanske?"

Co-sign.
Barcelona DM1982
2009-10-13 16:56
Den här är ju fin (länktips)

Jag tror att jag väntar på min matchtröja, har jag väntat så här länge kan jag vänta några dagar till.

När det gäller matchtröjor och stora lag vet jag att det är svårt att få fram stora mängder av dem. Jag känner killen som driver Derbyshop på Sergelgatan och han säger att det är jäkligt svårt att få tag på Barca/Real/ManU tröjor mm. Så att få fram hundra stycken Barcatröjor kan (tydligen) vara rätt så kinkigt. Lite synda att det är så, det är väl bara att tillverka många tröjor, efterfrågan är väl väldigt stor.

För övrigt är det en fin gest av Expect att erbjuda ett alternativ till tröjorna, det är ju inte ens deras fel.

För övrigt känns Fabregas-debatten rätt så färdig nu, dag att lägga ner den kanske?

Det är väl dags att börja haussa upp matchen mot Valencia nu, nu börjar jag få riktig Barca-abstinens. Innan det kommer det ju självklart en riktigt tung match mellan Uruguay och Argentina, det blir nog en härlig fight.
Barcelona Saman.
2009-10-13 16:53
nemo

Tack för infon, men de tröjorna var inte alls särskilt snygga. Helt klart att man väljer matchtröjan 10 gånger av 10.
2009-10-13 16:49
Gud är störst!/

Kul att du tyckte om den/de.

I länktipset kan du förresten se när Pep håller sitt episka "Ciutadans de Catalunya, ja la tenim aquí!" - tal (spola fram till 5:04) och när han sitter på Puyol axlar efter att ha spelat sitt sista match för Barcelona (6:58).
Barcelona nemo
2009-10-13 16:48
Ni som fick mail från Expekt; antar att de menar följande artiklar:

http://alturl.com/3r9i eller
http://alturl.com/cm34 samt
http://alturl.com/s2tf
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-10-13 16:40
Då var del 3 också färdigläst, fantastiska artiklar el flaco! Njöt under tiden jag läste, mer sånt! ;)
Spanien Clichy #22
2009-10-13 16:28
Alle #8//

Det är ok om du är trött. Men jag skriver ganska långa inlägg och har dessutom annan tröja brevid mitt namn, så det är inte särskilt svårt att bara hoppa över dem om du inte vill läsa dem.

Mina tre senaste inlägg var helt enkelt svar på direkta kommentarer till mig. Med tanke på att jag hade lovat att svara på dem så hade det varit ganska ohyfsat att inte göra det.

Dessutom är det ju trots allt ett öppet diskussionsforum, så om du hellre vill diskutera något annat är det fritt fram att starta en ny diskussion. Ofta mera kreativt och bra för forummiljön än att sätta tid på att kritisera andras ämnesval.
Spanien Clichy #22
2009-10-13 16:21
Kung Yaya Touré//

Tack för försvaret. Förstår att en del reagerar med taggarna utåt när det kommer in någon med en annan tröja och kritiserar något inom klubben. Tycker du skriver väldigt vettigt i den här frågan. Keep it up!

Barcadinho//

Har full förståelse för att du inte har tid att vara här hela tiden - det har ju inte jag heller -så ingen fara med sent svar. Ska på förhand också passa på att tacka för ett väldigt vettigt svar.

Jag anser tyvärr att Barcelona (och Real) är mycket värre än Arsenal och egentligen värre än de flesta klubbar när det kommer till att använda media för att unsettla andra klubbar. Och det är nog en åsikt som de flesta som inte håller på Barcelona (eller Real) delar. Det är som att det skulle vara lite annan kultur kring det i Spanien (kan ha fel här), och mera ses som en del av spelet. Men samtidigt har du nog rätt i att det används mer eller mindre av väldigt många.

Dock, när du tog upp ett exempel som Wenger och Toure och uttryckte dig i ganska starka ordalag så tyckte jag inte det var mer än rätt att be dig backa upp det. För är det något Wenger ändå är känd för i England så är det att sköta transfers utan media (och att säga det betyder inte att man ser Wenger som världens snällaste farbror eller hur nu någon skrev :)

"Men personligt så tycker jag att alla klubbar ska försöka hålla sig till en normal och etisk nivå.
Jag gillar inte heller att det är vilt öppet att säga vad man vill.
Låt transferperioderna vara den tiden för värvningar och diskussioner mellan klubbar om värvningar. Det är kanske också ok att föröka få en napp när en klubb själv deklarerar att man vill bli av med en viss spelare.
Jag vill helst se Fair Play, absolut inte bakom ryggen"

Håller med dig till 100%. Transfers under transferperioden. Om en klubb under säsongen säger de vill bli av med spelare är det ok att öppet visa intresse, men annars kan man sköta det snyggare för allas skull.

Tycker också det är sjukt att det ska vara olika regler för olika länder när det kommer till tiden för att skriva proffskontrakt. Det nuvarande systemet kan bara leda till bitterhet.

"Men helst ska det vara utan ”Chefen säger”.
En ärlig atmosfär bland de stora i Europa kan räcka långt."

Tyvärr tror jag att det måste finnas ganska starka och stränga regler för att det ska fungera. Det finns så mycket pengar och känsla inblandat att vi inte har råd att förlita oss på en ärlig atmosför. Det verkar ju ändå som att UEFA nu siktar på att bli aktivare, så kanske har vi snart ett gemensamt regelverk med tydligare direktiv och konsekventare straff. Åtminstone kan man hoppas.

P.S Hade missat Barca och Villa-grejen och dockan! Du råkar inte ha en länk till dokumentären? Låter rätt knäppt! :D
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-10-13 16:10
Saman.

Ja får göra det, nej jag tänker i ta det erbjudandet heller men tycker de borde länkat till de andra sakerna så man kunde kolla hur dom ser ut. Men förhoppningsvis får vi våra tröjor i november, hoppas på det iaf.
Barcelona Saman.
2009-10-13 16:04
NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o

Jag fick samma mejl, men har ingen aning vilken hood de menar, mejla dom och fråga. Jag tänker inte nappa på det erbjudandet i alla fall. Jag vill ha en matchtröja, that's it.
Annons: